Skocz do zawartości

Mieszkanie 56 metrów i gaz


Recommended Posts

Napisano

Witam, 

Jestem w trakcie remontu generalnego mieszkania 56 metrów w kamienicy. Montuje gaz, zakupiłam piec junkers dwufunkcyjny kondensacyjny 24kw. Oczywiście wciąż borykam się z toną dokumentów i urzędniczych spraw by uzyskać pozwolenie na budowę. Okna w mieszkaniu nie są najnowsze ale kilkuletnie dwuszybowe. Wysokość mieszkania to 250 cm (to nie jest taka klasyczna bardzo wysoka zabytkowa kamienica). Mieszkanie jest środkowe, dwie ściany zewnętrzne, 1 piętro, pode mną mieszkanie puste a nade mną adaptacja strychu. Jakie koszty ogrzewania mogę przewidywać? Czy jest coś, co mogę zrobić by je zmniejszyc (o ociepleniu z zewnątrz wiem, ale to sprawa całej wspólnoty)? Będę wdzięczna za analizę i pomoc 

Napisano

Nom, też mi się wydaje że to dużo. Co prawda ta moc jest od 7 do 24 maksymalnie chyba, tak to rozumiem, ale nie wiem co o tym sądzić 

To jaki piec byłby optymalny według Ciebie? 

Napisano

Ta moc mnie zaskoczyła, więc napisałem, ale dokładniejsze komentarze dodadzą bardziej znający się na sprawie i mający praktykę userzy.

 

Napisano
2 godziny temu, alekscukier napisał:

Nom, też mi się wydaje że to dużo. Co prawda ta moc jest od 7 do 24 maksymalnie chyba, tak to rozumiem, ale nie wiem co o tym sądzić 

To jaki piec byłby optymalny według Ciebie? 

Są kotły o modulacji (dolna granica) niewiele powyżej 2 kW i taki byłby chyba najlepszy ale tak jak uroboros nie jestem fachowcem w tym temacie

są kalkulatory pozwalające z grubsza zorientować się w tym ile mocy potrzebujesz w zależności od ocieplenia (lub jego braku), powierzchni,okien,drzwi itp itd

Napisano
5 godzin temu, uroboros napisał:

24 kW??? Na 56 m O.o:icon_rolleyes::zalamka:

Najprawdopodobniej dom jest pozbawiony okien stąd ta moc , bo innego wytłumaczenia nie ma.

Napisano

Generalnie instalator który robi nam instalacje jest osobą ponoć dobra w tym co robi, ale no nie wiem - też dziwię się mocą pieca. Jesteście pewni, że to zły wybór pieca? 

Napisano

Nikt nie zwrócił uwagi na to, że jest to kocioł dwufunkcyjny, a to odrobinkę zmienia postać rzeczy. Ile jest punktów poboru wody? Czy w mieszkaniu jest wanna? Jakie jest ogrzewanie; podłogówka/ grzejniki. Jeśli grzejniki, to czy przewymiarowane?

 

Zamontowany kociołek to "standard". Mi też był podobny wciskany. Instalator może dobrze wykonywać swoją robotę, ale znać się na doborze kotła nie musi.

Napisano

Sąsiedzi będą zadowoleni, bo ci nad Tobą będą mieli teraz fajne ogrzewanie podłogowe, a obok ścienne.

Ten Twój instalator to chyba elektryk też. Jest dobry. W ściemnianiu.

Wrzuca Ci kosztowny kocioł o przesadzonej z pewnością mocy, której istotna część będzie regularnie szła w komin. On tego nie zapłaci.

 

Dom, w którym ogrzewam jakieś 186 m2, ma kociołek 1,9-12 kW. Na Twoje 56 m2, nawet słabo ocieplone, to i tak byłoby za dużo. Pamiętaj, dolna moc jest do ogrzewania domu, górna do ciepłej wody.

 

Kocioł pewnie wybrałaś, ale z zapłatą czekasz na instalację. Zatrzymaj to i ponownie rozważ wybór.

 

Przed chwilą, solange63 napisał:

Nikt nie zwrócił uwagi na to, że jest to kocioł dwufunkcyjny, a to odrobinkę zmienia postać rzeczy. Ile jest punktów poboru wody? Czy w mieszkaniu jest wanna? Jakie jest ogrzewanie; podłogówka/ grzejniki. Jeśli grzejniki, to czy przewymiarowane?

 

Zamontowany kociołek to "standard". Mi też był podobny wciskany. Instalator może dobrze wykonywać swoją robotę, ale znać się na doborze kotła nie musi.

Zwrócił, zwrócił. Chcesz powiedzieć, że 7 kW do ogrzania 56 m2, to ten standard?

Napisano
1 minutę temu, Leszek4 napisał:

 

Zwrócił, zwrócił. Chcesz powiedzieć, że 7 kW do ogrzania 56 m2, to ten standard?

Chciałam raczej powiedzieć, że to najbardziej popularna moc, a jak instalator bierze hurtem, to ma solidne zniżki, które zostają u niego w kieszeni.

Napisano
Przed chwilą, solange63 napisał:

Chciałam raczej powiedzieć, że to najbardziej popularna moc, a jak instalator bierze hurtem, to ma solidne zniżki, które zostają u niego w kieszeni.

W punkt! :)

Napisano

Punktów poboru nie ma za dużo chyba. Powiedziałabym że standardowo. Grzejniki są duże, nie znam dokładnie ich cech. Prysznic i umywalka w łazience, w kuchni kran i zmywarka. Kuchnia jest ścianę w ścianę z łazienką. Głupia sprawa, bo nie wiem jak to teraz powiedzieć fachowcowi. Czy przez zły wybór kotła możemy placic wyższe rachunki? 

Napisano
5 minut temu, alekscukier napisał:

Punktów poboru nie ma za dużo chyba. Powiedziałabym że standardowo. Grzejniki są duże, nie znam dokładnie ich cech. Prysznic i umywalka w łazience, w kuchni kran i zmywarka. Kuchnia jest ścianę w ścianę z łazienką. Głupia sprawa, bo nie wiem jak to teraz powiedzieć fachowcowi. Czy przez zły wybór kotła możemy placic wyższe rachunki? 

tak

Napisano
2 minuty temu, gawel napisał:

A dlaczego od razu junkersa?

Pewnie dlatego że instalator taki zaproponował - podejrzewam, że ma jakieś zniżki czy cokolwiek u nich. No nieważne, niech już ta firma będzie, ale czy jakakolwiek moc by od nich nam odpowiadała? 

Napisano

Moim zdaniem nie moc kotła jest problemem, ale Twoje podejście przecież to Ty decydujesz co i za ile i co najważniejsze ile będziesz potem płaciła. Jeżeli nie chcesz zrobić przykrości instalatorowi to nic nie rób jakoś to będzie.

Napisano

Nie no, generalnie po to założyłam wątek by poznać inne opcje, kasa to priorytet obecnie. Wiec wybór odpowiedniego kotła też. Miałam nadzieję, że mogę liczyć na podpowiedź co do tego, jakiej mocy piec albo jaki model konkretnie mógłby nam do mieszkania pasować, więc wciąż będę wdzięczna za sugestie - jeśli uważacie, że moc 7 kw będzie za duża, to jaka moc mogłaby być ok? Chcę zadzwonić do instalatora i porozmawiać z nim o tym wszystkim i chciałabym go wypytac,  czy inne moce by nie były lepsze, ale nie mam odpowiedniej wiedzy 

Napisano

Tu jest przykładowy kocioł z możliwością ustalenia mocy co do 7kw ale dwu funkcyjny i małogabarytowy, zwróć uwagę na dostępność serwisu z tą firma nie powinno być problemu  https://www.ceneo.pl/15628296;pla#tab=spec

Przed chwilą, alekscukier napisał:

Nie no, generalnie po to założyłam wątek by poznać inne opcje, kasa to priorytet obecnie. Wiec wybór odpowiedniego kotła też. Miałam nadzieję, że mogę liczyć na podpowiedź co do tego, jakiej mocy piec albo jaki model konkretnie mógłby nam do mieszkania pasować, więc wciąż będę wdzięczna za sugestie - jeśli uważacie, że moc 7 kw będzie za duża, to jaka moc mogłaby być ok? Chcę zadzwonić do instalatora i porozmawiać z nim o tym wszystkim i chciałabym go wypytac,  czy inne moce by nie były lepsze, ale nie mam odpowiedniej wiedzy 

Poniżej wkleiłem propozycję, Twój kocioł nie będzie miał raczej zasobnika bo to mieszkanie budynku wielorodzinnym więc pewno nie ma miejsca, więc moc rzędu 20 kw całkowitą będzie miał na pewno, ważne jest żeby na potrzeby co. móc ustawić  minimalną moc np te 7 kw i zaproponowany ma taka możliwość.

Napisano (edytowany)

To jest kamienica, a ten kociołek pewnie musi się zmieścić w tych 56 m2, więc 2-funkcyjny będzie OK.

Teraz moc. Chodzi o to, że mając przewymiarowany mocowo kociołek za ścianą, nie tylko zapłacisz więcej za gaz, ale może Ci przeszkadzać tzw. "taktowanie" (załączy się cholerstwo 200 razy na dobę i którejś nocy ogarnie Cię wkurw).

 

Niech instalator sam zaproponuje coś. Junkers ma też takie mniejsze. Powiedz, że chcesz najmniejszy, a przed decyzją wrzuć tutaj co to jest.

Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Napisano
8 minut temu, gawel napisał:

Tu jest przykładowy kocioł z możliwością ustalenia mocy co do 7kw ale dwu funkcyjny i małogabarytowy, zwróć uwagę na dostępność serwisu z tą firma nie powinno być problemu  https://www.ceneo.pl/15628296;pla#tab=spec

 

To jest kociołek z otwartą komorą spalania...

No i moc od 7 kW.

 

Cukierku, pytaj instalatora o moce zaczynające się od 2 kW

Napisano
1 minutę temu, Leszek4 napisał:

To jest kociołek z otwartą komorą spalania...

No i moc od 7 kW.

 

Cukierku, pytaj instalatora o moce zaczynające się od 2 kW

Tak o takim rozrzucie mocy to będą drogie, ja zaproponowałem w okolicach od 1200 do 2500z ł

Napisano
34 minuty temu, alekscukier napisał:

No tak, my musimy mieć zamkniętą komorę spalania.

OK, to zapytam o niższą moc :)

Policz sobie tak zgrubnie

http://cieplowlasciwie.pl/start

 

mnie wyszło że w domu córki,przy budynku średnioenergooszczędnym o pow 127 m w mrozy potrzeba góra 5 kW z hakiem (jeśli dobrze pamiętam)

a kocioł i tak taktuje (jest chyba 2-12 kW czy jakoś tak)

Napisano (edytowany)

zastanawiam się dlaczego zdecydowałaś się na gaz. Taniej, prościej i komfortowej jest założyć klima konwertery, zasobnik do cuw a w kuchni i łazience elektryczną podłogówkę. Metraż jest niewielki i robienie centralnego nie jest uzasadnione i na pewno nie będzie tanie ani inwestycyjnie ani eksploatacyjnie, pomyśl o dożywotnim abonamencie za gaz już choćby z tego powodu to nie najlepszy pomysł. 

Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano

Gaz już był w mieszkaniu, i w taki sposób było ogrzewane, więc zdecydowaliśmy się na wymianę pieca na nowoczesniejszy, bo tamten był starego typu. Myślę że dlatego, że instalacja już jest, to nie myśleliśmy by ją zmienić na cokolwiek innego 

Napisano

Rozumiem, a jaki był stary piec i doświadczenia/rachunki poprzednich właścicieli? może warto by ich się zapytać

Napisano

Stary piec dwufazowy gazowy junkers, nie pamiętam jego mocy, muszę to sprawdzić. Opłaty zimą mieli w granicach 400 zł, ogrzewanie wody około 80 zł dla dwóch osób. Biorąc piec kondensacyjny chcieliśmy trochę zaoszczędzić tak, żeby ten rachunek zimą był w granicach 300 zł 

Napisano
6 minut temu, alekscukier napisał:

Stary piec dwufazowy gazowy junkers, nie pamiętam jego mocy, muszę to sprawdzić. Opłaty zimą mieli w granicach 400 zł, ogrzewanie wody około 80 zł dla dwóch osób. Biorąc piec kondensacyjny chcieliśmy trochę zaoszczędzić tak, żeby ten rachunek zimą był w granicach 300 zł 

???:icon_eek:

Napisano

Tanio to to nie jest ale w opłacie jest również abonament moja mama płaci za 80m2 stary dom za ogrzewanie starym termetem jednofunkcyjnym połowę tej kwoty.

Napisano

jeśli kocioł dwufunkcyjny to musi "trochę" mocy mieć, bo 7 kWatami wody przepływowo się nie ogrzeje,

pomijam oczywiście fakt, że komfortu używania ciepłej wody zero. Jesli masz miejsce na zasobnik, to weź kocioł jednofukcyjny, będzie mógł mieć małą moc i komfort używania ciepłej wody będzie

Napisano (edytowany)
3 minuty temu, TINEK napisał:

jeśli kocioł dwufunkcyjny to musi "trochę" mocy mieć, bo 7 kWatami wody przepływowo się nie ogrzeje,

pomijam oczywiście fakt, że komfortu używania ciepłej wody zero. Jesli masz miejsce na zasobnik, to weź kocioł jednofukcyjny, będzie mógł mieć małą moc i komfort używania ciepłej wody będzie

no jasne na 56m2 w kamienicy to zasobnik najlepiej w salonieO.o

Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...