Skocz do zawartości

Czym podrownac i uzupelnic sciany?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Mam kilka scian dosyc nierownych oraz z peknieciami. W szczegolnosci na laczeniu plyt, stara zaprawa jest popekana i odpada. Chcialem te miejsca troche optycznie wyrownac oraz uzupelnic ubytki. Wczesniej zbic luzne elementy i wkleic siatke. Zastanawiam sie jakiego materialu uzyc, aby pozniej latwo polozyc na to gladz. Probowalem MP75L, ale ma on strukture piasku i ciezko nalozyc cienka warstwe. Mysle ze moglby byc dobry na sufit aby uzupelnic laczenia plyt zeranskich. W przedpokoju na suficie zaprawe miedzy plytami sufotowymi trzyma tak na prawde farba i da sie ja usunac gola reka. Chcialem to zbic i uzupelnic wlasnie MP75L a pozniej polozyc na to gladz.

Co sadzicie o wykorzystaniu do tego celu (sufit) MP75L? I co zrobic ze scianami? Chcialbym, aby byly juz w miare proste i gladkie nawet jesli miejscowo nalozona bedzie cienka warstwa i bez problemu trzymala sie tego pozniej gladz. Przy MP75L obawiam sie ze ten piasek bedzie wychodzil przy nakladaniu gladzi.

Dodatkowo chcialem tez wkleic narozniki, jsli jest taka mozliwosc chcialem uzyc tego samego produktu. I w tym przypadku rowniez nie potrzebuje nakladac grubej warstwy.


Pozdrawiam serdecznie.

Napisano

Problemy z tynkiem na płytach betonowych występują bardzo często  - tynk cienkowarstwowy nakładany na gładkie i niezagruntowane podłoże łatwo odpada. Praktycznym rozwiązaniem tego problemy będzie  - po usunięciu - tynku  naciągnięcie warstwy podkładowej z kleju do płytek przy pomocy drobnozębowej pacą  (grubość ok. 1 - 2 mm) Po wyschnięciu nakłada się gipsowy tynk cienkowarstwowy lub gładź polimerową.  

Napisano
20 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

tynk cienkowarstwowy nakładany na gładkie i niezagruntowane podłoże łatwo odpada.

Jednak - jeżeli płyty będą klawisować - peknięcia pojawią się znowu. A klawiszowanie ma różne przyczyny, w tym nierówne ich obciążenie i tutaj nawet stosowanie siatki na styku płyt może ie pomóc.

Napisano

Dzieki za odpowiedzi. Mam jednak ciekawsze pytanie. Skuwalem luzne fragmenty tynku, w tym ten w prefabrykowanej bruzdzie bo byl clay pekany i moglem go palcami wyciagac... Na samym dole bylo kiedys gniazdko 230V, a ze bylo klejone to nie spodziewalem sie ze pod nim nie ma betonu. Niestety pod luznym tynkiem ktorego bylo sporo byl luzny gips... No i efekt teraz jest nastepujacy:

 

IMG_20170921_173800_jpg_300x300_q85.jpg

IMG_20170921_173817_jpg_300x300_q85.jpg

 

Czym teraz moge wypelnic taka dziure, aby nic nie odpadalo? Ma wymiary ok 10x10cm.

Napisano

tu se wpakuj mp75l, w reszczcie przypadków o których piszesz stosowanie tego tynku to nieporozumienie, poczytaj o nim w necie

przy żerańskich to loteria co pomoże a co nie - kwestia jak je ułożyli; to stare czy nowe budownictwo?

Napisano (edytowany)

Poczatek lat 90. Instalacja elektryczna byla np juz w wiekszosci miedziana ale dwuzylowa. Przewody aluminiowe trafily sie w 2 pokojach od lacznika do oswietlenia. Nie sadzilem ze ktos zrobil taka dziure pod gniazdko ktore bylo klejone, skoro plyta ma w tym miejscu prefabrykowane bruzdy, centralnie pod gniazdkiem... Zaprawe z bruzd dalo sie wyciagnac palcami, nie liczac ostatnich moze 20cm, ktore wytluklem mlotowiertarka - no i jak docisnalem to wpadlem do pokoju obok :P

Teraz chcialbym ta dziure zakleic. Zastanawialem sie czy nie zagruntowac wszystkiego w okol i nie przeciagnac jakims gipsem? W tym miejscu byla jakas zaprawa i gips - zaprawa odpadla praktycznie sama, gipsowi musialem juz pomoc.

 

Poza tym mam w mieszkaniu 1 scianke dzialowa z cegly na ktorej lata buja sie w kazda strone, nagorze sciana ma 10cm, na dole 8 i tam chcialem podrownac MP75L a pozniej na to polozyc jeszcze gladz. Co sadzicie o takich wykonaniu?

 

Ostatecznie ostatnie pytanie: Zastanawiam sie ktory grunt wybrac. Znajomy polecal mi emulsje gruntujaca Megaron K-15 polimerowa, ktora kosztuje ~20zl, co wydaje sie byc rozsadna cena, chociaz kiedy fachowcy robili mi lazienke, to korzystali z gruntu Mapei Primer G. Wiele dobrego slyszalem tez o Knauf BetoKontakt. Sadze ze wiekszosc z nich ma podobny sklad i dzialanie, ale nie rozumiem skad taka roznica cenowa - 20zl za Megaron, 46zl za Knaufa i az 75zl za Mapei?

Edytowano przez Belliash (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Szanowny Panie,


przede wszystkim musi Pan usunąć wszystkie luźno związane fragmenty tynku/zaprawy i dokładnie oczyścić podłoże. Do wypełnienia i wyrównania ubytków polecam zastosowanie masy szpachlowej ACRYL-PUTZ® MS 30. Zawiera ona w swoim składzie specjalną żywicę polimerową, która w znacznym stopniu poprawia jej parametry wytrzymałościowe i decyduje o doskonałej przyczepności do podłoża. Przed nałożeniem gładzi podłoże należy zagruntować gruntem polimerowym uniwersalnym ACRYL-PUTZ® GU 40. Wspomnianej masy można również użyć do wklejenia narożników. Obrobiona zgodnie z zaleceniami producenta masa jest gładka i gotowa do malowania lub tapetowania.

 

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeżeli to mata w typie Mapei MAPEGUARD WP 200, to ją można układać pod płytkami. Tzn. na podłoże daje się warstwę kleju, potem matę, znów klej i płytki. Jako akcesoria są systemowe taśmy, narożniki itp. Chociaż ja bym sprawdził czy nie da się ułożyć przy ścianach dwuwarstwowo i wywinąć po prostu na ścianę. Tak najpewniej da się też ukształtować przejście spod płytek pod brodzik.  W wersji, gdy mata trafia bezpośrednio na OSB nie bardzo rozumiem w czym ma być lepsza od dobrej jakości folii stosowanej w podłogach na gruncie. Oczywiście, tu potrzebna byłaby jeszcze płynna folia i taśmy pod płytkami. Ewentualnie specjalny klej do płytek, który pełni także funkcję uszczelnienia pod płytkami.  Niezależnie od wybranego wariantu pozostaje pytanie na jakim stropie to wszystko robimy? Co tam było wcześniej? Jeżeli to strop drewniany to czy nie uwięzimy w nim wilgoci, układając od góry takie warstwy. 
    • Jest zasadnicza różnica pomiędzy systemem kominowym wykonanym z tworzywa sztucznego oraz rurą kanalizacyjną. W przypadku tej drugiej nikt nie bada jej odporności na działanie spalin, trwałości tworzywa i uszczelek w takich warunkach. Taka instalacja nie powinna przejść odbioru kominiarskiego. Szanujący się instalator kotłów też nie powinien tego tak wykonać.  
    • Szanowny Panie,   Pragniemy zapewnić, że każde zgłoszenie traktujemy indywidualnie i nie korzystamy z gotowych szablonów. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć Panu wszelkich niezbędnych informacji technicznych związanych z produktem, jego odpowiednim zastosowaniem i montażem, a także staramy się pomóc w ramach naszych możliwości. Rozumiemy, że jest Pan świadomy zaleceń dotyczących postępowania z blachą z antykondesatem. W związku z tym, nasza pomoc w tym zakresie może być już ograniczona. Nie możemy wypowiadać się w kwestii oceny jakości przeprowadzonych prac montażowych. W Pana przypadku, mając dodatkowo do czynienia z profilem trapezowym firmy Blachotrapez, zachęcamy do skorzystania z pomocy technicznej producenta lub skontaktowania się z niezależną jednostką organizacyjną – Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD).   W celu konsultacji lub inspekcji na budowie, która może skutkować wystawieniem opinii technicznej, zachęcamy do kontaktu z odpowiednim dla Pana lokalizacji oddziałem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Inspekcja ta odbywa się bezpośrednio na miejscu, a orzecznik PSD po przeprowadzeniu oględzin może wydać zalecenia wskazujące, co należy poprawić. Link do zamówienia opinii technicznej: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna  
    • Najpierw usuń samosiejki i śmieci z działki, potem wyrównaj teren i sprawdź ziemię – leśna gleba bywa kwaśna, więc może trzeba będzie dodać trochę ziemi ogrodowej albo wapna. Jak już uporządkujesz wszystko, możesz wysiać trawę (najlepiej cieniolubną) albo zrobić żwirowe ścieżki i kawałek miejsca do siedzenia. Nie musisz wszystkiego robić od razu – działaj etapami, będzie łatwiej ogarnąć.
    • Jak duży jest to budynek? Jaki jest spadek tego dachu? W dachach o małym spadku głównym czynnikiem zapewniającym wymianę powietrza pod pokryciem jest działanie wiatru. Czy ta taśma w kalenicy to taśma dekarska przeznaczona do układania w kalenicy? Bo takie są paroprzepuszczalne.  Czy te wąskie okienka-szczeliny w ścianach są czymś wypełnione, czy nimi wnika swobodnie powietrze? Im lepsza będzie wymiana powietrza w tym budynku, tym mniejsze będzie ryzyko kondensacji. Proszę sprawdzić czy do niej nadal dochodzi, gdy w tym budynku pozostawi się lekko uchylone wszystkie wejścia.  Natomiast samą blachę można próbować ratować usuwając zaprawę na styku z blachą przy zewnętrznych krawędziach (linie okapów) oraz zapewniając przepływ powietrza pod kalenicą (szczelina pod gąsiorem kalenicowym, nawet bez żadnej folii lub innego uszczelnienia). 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...