LucaO Napisano 18 września 2017 #1 Napisano 18 września 2017 Witam , remontuje stary dom z lat ok 70 Jedno z pomieszczeń wymagało ingerencji w podłogę gdyż stara wylewka dosłownie wisiała Ale od początku Podłoga z desek na drewnianych legarach które były położone na siadającej kruszacej się wylewce pod deskami , między legarami żwir Postanowiłem ściągnąć stare deski , wybrać żwir oraz wyciągnąć legary , a następnie wiszącą wylewkę skuć , ponieważ bardzo mocno wisiała i strach było pod nią chodzić Pomieszczenie zostało całkowicie bez podłogi - pod pomieszczeniem znajduje się piwnica - więc wchodząc do piwnicy widzę sufit pokoju Z tym że budynek jest dość stary bałem się o zastosowanie nowej wylewki podłogowej , dlatego zdecydowałem że podłogę zrobię na legarach które będa osadzone w gniazdach wykutych w ścianach . wsunięte po ok 29 cm i obetonowane Na pomieszczenie wyszło mi 7 legarów które zostały rozmieszczone po 44 cm , legary nowe zainpregnowane 14x14 cm Pomieszczenie ma zostać zaadaptowane jako mała kuchnia , ogólnie ma ono 12 m2 na legary chcę dać płyty mfp 22mm a na to terakote , ale to jeszcze do uzgodnienia a od strony piwnicy (czyli jako sufit piwnicy) dać płytę g-k Pomiędzy legarami zamierzam dać watę do wygłuszenia , lecz zastanawiam się nad styropianem , co lepsze ? Pare pytań jeszcze Czy jesli utnę płytę mfp to nie straci ona swoich właściwości nośnych ? ponieważ koniec jej nie wyjdzie mi bezpośrednio na legarze , a za nim , więc będę musiał docinać Czy lepiej dać pierwsze płyty mfp a pozniej g-k czy na odwórt ? Jak najlepiej zabezpieczyć płytę przed wilgocią - pomieszczenie kuchnia Jakim materiałem najlepiej wygłuszyć podłogę Jakieś konkretne porady odnośnie układania płyt ? W chwili obecnej zbieram informację - w sobotę zamierzam działać dalej Przesyłam zdjęcie podglądowe jak to wygląda , nie jest to zdj mojej podłogi ale taki sam system
Parkiet Komplex Napisano 18 września 2017 #2 Napisano 18 września 2017 Dobrze planujesz, natomiast w temacie pytań: - wełna będzie równie dobra jak styropian w zakresie ocieplenia ale w temacie wygłuszenia wełna jest lepsza - łączenia wyłącznie na legarach. MFP ma jednakową wytrzymałość w każdym kierunku, bez względu czy jest przycięta czy nie - najpierw gk, później izolacja (wełna lub styropian) dalej folia PE i płyta MFP - w kuchni zadbaj o wentylację, natomiast konstrukcję podłogi przed napływem wilgoci zabezpieczy folia PE 0,5 mm, zgodnie z zasadami, instalowana po cieplejszej stronie przegrody. - płytki niewielkich rozmiarów instaluj na elastycznej spoinie. 1
LucaO Napisano 18 września 2017 Autor #3 Napisano 18 września 2017 (edytowany) Dziękuję za odpowiedź , zapytam jeszcze o folię PE , ponieważ mam w domu ok 30 m czarnej foli PE 0,3 mm czy ona również się nada do zabezpieczenia ( moge dać podwójnie) ,czy kupić 0.5 mm Czyli Folię montuję od góry podłogi pod MFP ? Jeszczezapytam o dylatację między ścianą a płytą mfp , czym najlepiej ją przykryć ? Listwa Cokolikowa ? Edytowano 18 września 2017 przez LucaO (zobacz historię edycji)
Parkiet Komplex Napisano 18 września 2017 #4 Napisano 18 września 2017 Folia 0,3 jest ok. jeśli może być uszkodzona, to daj 2x. Folia bezpośrednio pod MFP. Dylatacja musi być i należy ją przykryć listwą przyścienną - cokolikiem. 1
LucaO Napisano 18 września 2017 Autor #5 Napisano 18 września 2017 Jeszcze zapytam o wygłuszenie , czy watę ew styropian układać po całej grubości legara , czyli od płyt G-k po koniec legara ,czy zostawić np 2 cm przestrzeni ? I co najlepsze zastosować na sam legar jako wygłuszenie ,od czytania tematów w internecie głowa już rozbolewa Oraz o samą płytę , czy lepsza jest na pióro/wpust czy gładka ? czy to ogólnie jest bez róznicy, a tylko wygoda montowania ?
Parkiet Komplex Napisano 18 września 2017 #6 Napisano 18 września 2017 Folia 0,3 jest ok. jeśli może być uszkodzona, to daj 2x. Folia bezpośrednio pod MFP. Dylatacja musi być i należy ją przykryć listwą przyścienną - cokolikiem. Tak 2 cm przestrzeni na izolacją. Możesz dać paski pianki na legary pod płytę. Płyta tylko na pióro-wpust. 1
LucaO Napisano 19 września 2017 Autor #7 Napisano 19 września 2017 Dziś , sprawdzałem technicznie legary czy wszystko w porządku , przy dwóch ostatnich zauważyłem że minimalnie się ruszają -w bok -oraz góra / dół - były osadzane w betonie jakieś 32h temu, być może temu że beton nie związał się jeszcze - sprawdzane były z dołu , obecnie nie są obciążone żadnym materiałem , czy jako dodatkowe zabezpieczenie tych legarów przed ruchami mogę zastosować jeszcze złącza kątowe ,przytwierdzając je do ściany i legara - chcę w Sobotę ruszyć z kolejnym etapem prac , czy do Soboty beton wstępnie się zwiąże ? czy lepiej odczekać i przełożyć pracę na przyszły tydzień , dając czas na schnięcie betonu
LucaO Napisano 21 września 2017 Autor #8 Napisano 21 września 2017 Ktoś coś jescze podpowie ,doradzi ?
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 25 września 2017 #9 Napisano 25 września 2017 Lepiej poczekać na związanie betonu, zanim belki zostaną obciążone. Płytę mfp ułożyłbym raczej w 2 warstwach, z przesunięciem spoin na kolejną belkę. Inaczej trudno będzie uzyskać sztywność wystarczająca dla płytek. Najlepiej pozostawić wentylowaną szczelinę powietrzną pomiędzy izolacja z wełny i płytą, żeby zapewnić ruch powietrza płyta nie może dochodzić do samej ściany (dylatacja i tak jest potrzebna), szczelinę pomiędzy płytą i ścianą trzeba pozostawić bez wypełnienia. W miejscach i tak zasłoniętych meblami i sprzętami można w ogóle nie dawać listwy, w innych trzeba dać kratkę lub zostawić niewielką szczelinę pomiędzy listwą i ścianą.
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 25 września 2017 #10 Napisano 25 września 2017 Z opisu wynika, że belki stropowe nazywasz legarami - może być problem z równym ułożeniem płyt, dlatego na stropach drewnianych układane są poprzecznie właśnie legary. Nierozsądne było betonowanie belek - prawidłowo osadza się je luźno w gniazdach owinięte izolacją z papy. Znacznie bezpieczniej będzie ocieplić styropianem (wyciszenie przy takiej konstrukcji zbędne i nieskuteczne) bez folii od strony piwnicy. . Przestrzeni pod pokryciem nie trzeba wentylować , a w przypadku położenia płytek ,na MFP nałożyć tzw, płynna folię. Oczywiście piwnica nie może być zawilgocona, a izolacje w konstrukcji domu w dobrym stanie
LucaO Napisano 25 września 2017 Autor #11 Napisano 25 września 2017 w tej chwili to juz za póżno , belki są już obetonowane w gniazdach i zabezpieczone nie papą , a folią budowlaną 2x 03mm, na chwilę obecną mam zamęt w głowie czy szczeline między belkami wypełnić wełną czy styropianem ? rózne opinie są Jeśli wełną to jaka najlepsza ? to samo pytanie styropianu , od góry belki do sufitu w piwnicy jest ok 16 cm Chodzi o najelpsze wyciszenie dla tego typu konstrukcji Dylatację oczywiście będzie zachowana ,jeśli chodzi o płytki to własnie jestem w toku rozmyślania czy to będzie dobry pomysł Również zastanawiam się w przypadku ocieplenia wełną , czy warstwę folii paroizolacyjnej dać od dołu - czyli od sufitu czy od góry od strony płyt mfp?
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 26 września 2017 #12 Napisano 26 września 2017 Tak jak pisał Parkiet Komplex - folia tylko od góry. W takiej podłodze powinna być możliwość wentylacji konstrukcji i ocieplenia, bo długotrwałe zawilgocenie to największy wróg drewna. O innym sposobie osadzenia belek ani o legarach na belkach nośnych nie pisałem, bo na to jest już za późno. Zasugerowałem jedynie drugą warstwę płyt mfp, bo inaczej podłoże może być zbyt mało stabilne.
LucaO Napisano 26 września 2017 Autor #13 Napisano 26 września 2017 A jeśli chodzi o sufit ze strony piwnicy , czyli od dołu belek stropowych , będę robił go z płyty OSB 8mm , czy w tym wypadku najlepiej też zachować dylatacje ?
LucaO Napisano 27 września 2017 Autor #14 Napisano 27 września 2017 słuchajcie , potrzebuję szybkiej porady , bo nastąpiła trochę komplikacja z płytami mfp 22mm frezowane 2.5 x 1.2m bardzo ciężko dostać na śląsku wręcz są nie dostępne a jak są to odległości od miejsca zamieszkania spore ale mam hurtownie gdzie mają frezowaną mfp w wymiarach 1250cm x 605cm lub nie frezowaną gładką mft 2500 x 1250 cm którą byście doradzili wziąć ???
Parkiet Komplex Napisano 28 września 2017 #16 Napisano 28 września 2017 Pod łączeniami płyt, biegnącymi w poprzek legara, zainstaluj łaty (listwy) - rodzaj i wielkość płyty w tym przypadku tracą na znaczeniu. Zamocuj je przy użyciu łączników kątowych. Chcesz ułożyć płytki, więc sztywność podkładu jest tu bardzo ważna. 1
LucaO Napisano 28 września 2017 Autor #17 Napisano 28 września 2017 Rozumiem , czy takich wymiarów łącznik będzie do tego odpowiedni 25x25x17 , natomiast mam gdzieś jeszcze łatę 7,5 x 3,5 cm
Parkiet Komplex Napisano 28 września 2017 #18 Napisano 28 września 2017 Ok. płyty w miejscu ich łączenia ( ok.3 mm luzu) przytwierdź wkrętami do beleczki poprzecznej, co usztywni płytę podkładową. 1
LucaO Napisano 30 września 2017 Autor #19 Napisano 30 września 2017 Dzięki za porady , wybrałem płyty MFP Pióro wpust 605 X 1800 x 22mm , do wygłuszenia WEŁNA ROCKWOOL ROCKSLAB ACOUSTIC 70 MM + 50 MM , Belki stropowe 14 cm więc 2 cm luzu na przepływ powietrza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się