Skocz do zawartości

Schody żelbetowe-jak lepiej?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

w załączniku schody, tak jak są rozrysowane w projekcie.Dzisiaj rozmawiałem z wykonawcą, radzi, by
dolny bieg schodów zrobić na 100 cm, a górny zrobić na 110 cm. Mówi,że później jak się zrobi balustradę,to akurat oba biegi wyjdą równo po 100 cm.Dodatkowo przy szalowaniu, w pierwszy stopień górnego biegu,wstawia kantówkę 10x10 cm, wykorzystuje to do szalunku, a później, można tam wstawić słupek od balustrady(kwestia mocowania).
No ogólnie to ma rację, ale tylko przy założeniu,że na dolnym biegu nie zrobię balustrady od strony salonu(tej akurat nie chcę robić), ale gdybym na ściance z prawej strony zamontował poręcz(też nie planuję), to schody zawężam.
Jak macie to rozwiązane u siebie i jak byście radzili?

pozdrawiam
Michał

20170829_194904.jpg

Napisano (edytowany)
13 godzin temu, sailor-ro napisał:

na dolnym biegu nie zrobię balustrady od strony salonu(tej akurat nie chcę robić),

Moim zdaniem błąd. Ładnie wygląda - ale nieużytkowe, zwłaszcza jak człowiek troszkę starszy lub nawet chwilowo niepełnosprawny. Poza tym b. niebezpieczne!

Powody:

1. nie wiem jaki jest przekrój - ale z lewego boku dolnego biegu (i spocznika) będziesz miał chyba strop salonu - więc lepiej mieć z tego boku balustradę, która prowadzi obok stropu, niż narazić się na łupnięcie głową (mimo że z boku, to tuż obok.  Jak schodzisz - to samo - dość klaustrofobiczna dziura z boku - dodatkowo niebezpieczna, szczególnie dla dzieci. 

2. wystający schodek pierwszy na dole przy przejściu bez balustrady będzie narażał na potykanie się.

3. Schody masz dość wysokie i wąskie (17.6 x  26) - przemyślałbym poważne raczej  dodanie jednego stopnia - np zabiegowego na spoczniku, albo na dole lub u góry - (dzięki temu obniżenie wysokości i poszerzenie stopnii) - ale nie widać z fotki czy jest miejsce, czy się zmieści . Na spoczniku tak.

A może jest możliwość skrócenia dolnego biegu o jeden stopień, dodania dwóch  u góry (razem będzie 18 stopni zamiast 17 - będzie symetrycznie)  i poszerzenia szerokości stopnia do 27 - 29 cm? Zależy od tego, co jest na górze....

Reasumując - radzę balustrady od dołu do góry z obu stron (czyli równe szerokości biegów) -  bezpieczeństwo i wygoda najpierw! - jedną zawsze można schować trochę w ścianie i na tym zarobić szerokość biegu - i zrobiłbym schody niższe z większym posunięciem (ok 28, 29cm) dodając jeden stopień - znowu wygodne schody to dobre schody!

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Szczerze radzę jednak dodanie balustrady. Nie wiem skąd ta moda na ich brak. Ewidentnie niebezpieczna i sprzeczna z wymogami rozporządzenia w sprawie warunków technicznych:

§ 296. 1. Schody zewnętrzne i wewnętrzne, służące do pokonania wysokości przekraczającej 0,5 m, powinny być zaopatrzone w balustrady lub inne zabezpieczenia od strony przestrzeni otwartej.

2. W budynku mieszkalnym jednorodzinnym, zagrodowym i rekreacji indywidualnej warunek określony w ust. 1 uważa się za spełniony również wówczas, gdy schody i pochylnie o wysokości do 1 m, niemające balustrad, są obustronnie szersze w stosunku do drzwi lub innego przejścia, do którego prowadzą, co najmniej po 0,5 m.

Osobiście wolę mocowanie balustrady do bocznej powierzchni schodów. Nie zwężamy biegu i łatwiej wykończyć stopnie.

Napisano (edytowany)

Dzięki za odpowiedzi.

No więc tak, na podeście będzie ścianka, która to będzie jednocześnie zabudową kominka.

Co do poręczy, no przekonaliście mnie, więc robię oba biegi po równo-105 cm.

Natomiast co do wymiaru schodów, pomysł z dodatkowym stopniem na podeście spodobal mi się(chociaż w poprzednim domu miałem 18x25 cm i jakoś nie odczuwałem niewygody tych schodów),ale ... jeśli tam wstawię stopień(w sposób taki jak na rysunku), to mogę obniżyć stopień,ale jego szerokość (głębokość) pozostaje bez zmian, czy więc taki stopień 16,7x26 byłby ok?

Dorzucam rzuty poddasza.

pozdrawiam

Michał

20170904_205738.jpg

Kolego Adlik, ale czemu dziwactwo, a co do balustrady i odbioru, to akurat to nie jest argument, bo po jednorodzinnych do tej pory nie chodzili z nadzoru, a nawet jak przyjdą to robisz jakąś prowizorkę i ją potem demontujesz.

20170829_194904.jpg

Edytowano przez sailor-ro (zobacz historię edycji)
Napisano
7 minut temu, sailor-ro napisał:

czy więc taki stopień 16,7x26 byłby ok?

Taki jest wzór: 2h+ s = 60 do 65   - gdzie h = wys stopnia, s = szerokość (głębokość). (2 x 16.7) + 26 = 33.4 + 26 = 59.4 .

W granicach błędu. 

Ale przeczytaaj sobie to: 

https://archpasja.wordpress.com/2014/12/04/jak-policzyc-schody/

i jeszczę pokombinuj :12_slight_smile:

Rzeczywiście na podaszu raczej nic nie wykombinujesz - albo dół albo spocznik pozostaje.

Ale uwaga - na poddaszu chyba możesz też pomyśleć o cofnięciu balustrady antresoli bardziej nad schody (wyrównac do ścanki - musisz popatrzyć na przekroj. 

Napisano
1 minutę temu, zenek napisał:

Ale uwaga - na poddaszu chyba możesz też pomyśleć o cofnięciu balustrady antresoli bardziej nad schody (wyrównac do ścanki - musisz popatrzyć na przekroj. 

Nie tutaj się nie da, już o tym myślałem, z wysokością się nie wyjdzie :(

Napisano
27 minut temu, sailor-ro napisał:

a co do balustrady i odbioru, to akurat to nie jest argument, bo po jednorodzinnych do tej pory nie chodzili z nadzoru, a nawet jak przyjdą to robisz jakąś prowizorkę i ją potem demontujesz.

 

Jak ci dziecko albo Ty sam spadniesz ze schodów to wtedy zrozumiesz i nie potrzeb  tu żadnych przepisów, potrzeba zdrowego rozsądku a robienie schodów bez balustrady to wybacz ale tu jest ewidentny brak zdrowego rozsądku.

Napisano (edytowany)
6 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Nie załapałem, gdzie w końcu ma być ten dodatkowy stopień. Moim zdaniem wersja z projektu i tak jest dobra. Wysokość i szerokość wystarczająca, a liczba stopni w biegach nieparzysta, czyli wygodnie.

Wg mnie klatka jest wyżyłowana, jeśli idzie o stopnie - ale też popatrz na antresolę (balustrada) na górze, stopnie tuż przy drzwiach. 

38 minut temu, sailor-ro napisał:

Nie tutaj się nie da, już o tym myślałem, z wysokością się nie wyjdzie

Czy możesz dać kawałek przekroju ?

2 minuty temu, sailor-ro napisał:

Poprawiłem, w połowie spocznika

Brawo - jedna z opcji :12_slight_smile: dostajesz punkcik :yahoo:

Ale to nie znaczy, że najlepsza - ale jest być może lepsza, niż to co jest.

59adb4801c48e_Beztytuu.png.ff226a330fc02660dd4b350ff194fdd1.png

Tu masz dwa stopnie zabiegowe - druga opcja.

13 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

liczba stopni w biegach nieparzysta, czyli wygodnie.

Dlaczego? zwykle częściej jest parzysta....

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
31 minut temu, sailor-ro napisał:

 

Przekroje

Poprzeczny przez klatkę musi być w projekcie - i taki jest potrzebny - na w miarę płaskiej :12_slight_smile: kartce - on pokazuje biegi przekrojone i spoczniki 

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, sailor-ro napisał:

Nie tutaj się nie da, już o tym myślałem, z wysokością się nie wyjdzie

to dziwne - dopiero 15 stopniem przejdziesz pod spodem (licząc od góry) ? - to jest ponad 2.50m. Coś to dziwne? Chyba że jakaś belka?????

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

od posadzki na dole do góry posadzki na górze w/g projektu jest 3000 mm ( o ile dobrze odczytałem)

dzieląc przez 176 mm - otrzymujemy 17,5 stopnia

lub

18 stopni wysokości 166,6 mm

wyciągnął bym dolny bieg o 1 stopień

głębokość stopni ?

wszystko co się mieści do wejścia do korytarzyka garażu akceptowalne podobnie jak rozciągnięcie góry do wysokości wejścia do pokoju po lewo od schodów , zyskane w ten sposób cm przeznaczyłbym na spocznik .

u góry dajesz balustradę i nic nie tracisz , na dole wymarzone miejsce na jakąś zabudowę i też będzie pięknie

nie ma innej możliwości tylko niech Ci majster rozrysuje schody kredą na ścianach zaczynając od góry stropu + ocieplenie i posadzka

Stopień na spoczniku  ?

wyobraź sobie że będziesz tam szedł z wersalką czy szafą na płaskim spoczniku zawsze człowiek kombinuje , a tu niespodzianka :)

Napisano
4 godziny temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

wyobraź sobie że będziesz tam szedł z wersalką czy szafą na płaskim spoczniku zawsze człowiek kombinuje , a tu niespodzianka :)

To prawda - ale to kłopot jednorazowy. Raz na jakiś czas. Jest jescze w razie czego okno :12_slight_smile:. A liczy się głownie codzienne użytkowanie. 

W #13 pokazałem inne rozwiązanie - dodając  stopnie zabiegowe nadal mamy spocznik - trochę okrojony prostokąt, ale jednak. To daje możliwość sprobowania rozliczenia pozostałych stopni w inny sposób. Można zrezygnować gdzieś z jednego stopnia (nadal zostanie +1), i ustawić ich szerokość i wysokość na nowo... 

Chyba mały błędzik:

4 godziny temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

od posadzki na dole do góry posadzki na górze w/g projektu jest 3000 mm ( o ile dobrze odczytałem)

dzieląc przez 176 mm - otrzymujemy 17,5 stopnia

lub

18 stopni wysokości 166,6 mm

wyciągnął bym dolny bieg o 1 stopień 

głębokość stopni ?

17 st x 17.6 =  299.2   taka klatka jest w projekcie (w miarę dokładnie) tj 17.1 stopnia przy 3000 mm.

18 x 16.6 = prawie 300 cm - i tu jest OK. I tak właśnie proponuję. Dodać stopień - szukjmy - jak? Dolny bieg trudno wydłużyć bo tam jest wąsko - szafa kuchenna chyba - mało widać.

Dlatego proponuję urwać ze spocznika.

 

 

 

Napisano (edytowany)

Zenek właśnie na dole i u góry jest miejsce.

Wydrukuj sobie projekt i narysuj prostą od drzwi równoległe do schodów , to jest ten fragment którego do łażenia nie wykorzystasz nigdy , mozna go spokojnie zabudować bez szkody dla komfortu. Czyli schody tez do tej osi można wyciągnąć. A spocznik powinien byc na tyle duży by 2 osoby spokojnie się wyminęły więc tu cięć bym nie robił.

Edytowano przez MTW Orle - osuszanie budynków (zobacz historię edycji)
Napisano
19 godzin temu, sailor-ro napisał:

Ale napisałem,że zostałem przekonany ... nawet żona już znalazła fajne linki które wg niej będą tam idealne.

Jeżeli tak to zwracam honor, ale tak prawdę mówiąc nie doczytałem że będziesz robił balustradę.

Napisano

Poręcz a balustrada to chyba nie to samo, by najmniej tak mi się wydaje.

Napisano

Będzie balustrada :)

Dziękuje Wam bardzo za zaangażowanie w temacie.

Co do rysunku przekroju ze schodami to jest tylko taki wykonawczy, z rozrysowanym zbrojeniem,ale z etapu ustaleń projektowych to znalazłem coś takiego, jak w załączniku.

Reasumując, dokładając jeden stopień w dolnym biegu, nie ruszamy szerokości, schodzimy do wys. 16,6, nie ruszamy spocznika,u góry możemy przesunąć się do drzwi na lewo.

schody.pdf

Napisano
1 godzinę temu, sailor-ro napisał:

Reasumując, dokładając jeden stopień w dolnym biegu, nie ruszamy szerokości, schodzimy do wys. 16,6, nie ruszamy spocznika,u góry możemy przesunąć się do drzwi na lewo.

schody.pdf

33 cm strop - nieźle - potęga!

47 minut temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:
11 godzin temu, zenek napisał:

Chyba mały błędzik:

Tak masz rację

17,04 to nie 17,4

Nie o to chodzi - nie 17.5 stopnia - tylko 17. 1 stopnia. 1/10 stopnia to nie to samo co 4/10 stopnia :12_slight_smile:

Ale do rzeczy - coś takiego ewentualnie do rozpatrzenia :4.2.jpg.c91eb2aceb24c18ad6864adeac2a3f50.jpg

4.3.jpg.37f41a4f0f3d06cb5d037da51e7d949e.jpg

oznaczenia: A- linia do ktorej można ewentualnie przesunąć linię ostatniego schodu i poszerzyć pozostałe w biegu. 

B - przesunięta balustrad do sensownego miejsca - dzięki dodaniu schodow na spoczniku.

C - dodane 2 schody na spoczniku - pozostanie kwadratowy spocznik.

W dolnym biegu można zlikwidować 1 stopień i rozszerzyć pozostałe. Końcowo zostanie 18 schodow niższych i szerszych oraz ładnniejsza antresola na górze.

Wyżej troszkę inne rozwiazanie - ale podobne efekty.

W obu można troszkę lepiej wytrasować schody zabiegowe. Ale to już szczegół.

Oczywiście to tylko propozycje - bo nic się nie stanie , jak zostaniesz przy tym co masz, ale rozważyć warto. 

Napisano (edytowany)
6 godzin temu, zenek napisał:

Nie o to chodzi - nie 17.5 stopnia - tylko 17. 1 stopnia. 1/10 stopnia to nie to samo co 4/10 stopnia 

 

7 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

Tak masz rację

17,04 to nie 17,4

przepraszam

 

Zenek czego nie rozumiesz ?????

Przyznałem się do błędu, podałem wartość prawidłową, przeprosiłem.

No kurna więcej się zrobić nie da.

7 godzin temu, sailor-ro napisał:

Ale biegi robić równej szerokości??

 

zależy od wizji możesz zrobić dół na 150 a górę na 48 tylko jaki w tym sens ?

szerokość poniekąd wymuszają balustrady albo montujesz z góry i ciągi mogą do siebie dochodzić albo od czoła i między ciągami musi być przerwa

Przy schodach powtarzalność i symetria wskazana - wtedy wchodzisz po schodach jak musisz zacząć myśleć że wchodzisz po schodach to to już nie jest wygodne wchodzenie

 

ce60e02bb5f66515gen.jpg

jak zaczniesz wyciągać u góry to - jak się dopatrzyłem zaczniesz wychodzić z drzwi ( średnia opcja )

 

7d7543cb339e90bdmed.jpg

Natomiast na dole masz sporo miejsca

czerwoną linią zaznaczyłem początek ciągu komunikacyjnego czyli idziesz i o nic się nie rozbijasz

Pytaniem jest  czy przewidujesz drzwi na schody czy schody będą otwarte

względnie  czy opcja drzwi w biegu schodów stanowią alternatywę ?

Wstawiłeś fragment rzutu poziomego i trochę ciężko ogarnąć czy gdzieś z czymś nie zacząłem kolidować .

możesz przyjąć jakieś założenia , ale i tak zweryfikuje je majster .

Jeszcze raz napiszę nie ma lepszego sposobu na rozmierzenie schodów niż bazgranie po ścianach i to też przez osobę która przynajmniej jakieś pojęcie ma - bo schody to wredny temat :)

Musisz znać grubość izolacji na stropie + grubość posadzki + grubość wykończenia a i tak zaś będzie trzeba na kaflach to korygować jednak lepiej skorygować 1 czy 2 cm niż pół wys. stopnia

Edytowano przez MTW Orle - osuszanie budynków
uzupełniłem (zobacz historię edycji)
Napisano
5 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

Zenek czego nie rozumiesz ?????

Przyznałem się do błędu, podałem wartość prawidłową, przeprosiłem.

No kurna więcej się zrobić nie da.

AAAAAAAAAAAAAa ??? - sorry - tym razem ja nie dojrzałem że  piszesz o różnicy między 17.4 a 17.04  :ih: 

 

Napisano (edytowany)
5 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

Jeszcze raz napiszę nie ma lepszego sposobu na rozmierzenie schodów niż bazgranie po ścianach i to też przez osobę która przynajmniej jakieś pojęcie ma - bo schody to wredny temat

Znam lepszy:

Dokładnie narysować klatkę z przyległościami wg wymiarów - najlepiej w skali 1 / 50. Dokładnie tzn do p,oł milimetra przynajmniej - a mniejsze wymiary (np sszerokoć i wysokość schodow żeby się zgadzały w łącznych wymiarach  i jednostkowych - np cały bieg razem i każdy schodek z osobna.) Musi być i rzut i przekroje odwzorowane do siebie. Bo przekroje muszą być dwa - podłużny i poprzeczny!

I na tym pracujesz. Nie ma bola, zeby sie pomylić - bo błąd musi być powtórzony na 3 różnych rzutach. No i trochę doświadczenia i wyobraźni przestrzennej jest potrzebne, ale twardy upór może pomóc i samozaparcie 9_9.

Ta przedmiotowa klatka jest zrobiona praktycznie bez rezerw - i to by było idealnie, gdyby była idealnie wygodna. Nie jest, ale też nie jest tragiczna. Jednak trudno ją poprawić calkiem - poza tym ta idealność nie jest bezdyskusyjna.

Natomiast kreślenie przez majstra klatki na ścianie jest dobra, jak przenosi wymiary z rysunku na ścianę. Nie obraź się - ale to nie majster ma projektować klatkę -tylko projektant, jeśli już nie lubicie słowa architekt, ktory wg mnie jest od tego.

Ale jak coś mu się nie uda, a majster chce poprawić to powinien umieć to rozrysować, nie bazgrać dziesięć koncepcji na ścianie. Na kartcejest prościej - a jak kto ma jakiś program do tego - to ma do ułamka milimetra dokładność.

Ważne: Inwestor dał PDF z klatką - i jest przekrój - prawidłowo powinien być pokazany najlepiej pod rzutem - tak by było pokazane rzutowanie.

Reasumując - na miejscu inwestora, zakładając  amatorstwo w projektowaniu klatki - namawiam do:

1. sprawdzenia w milimetrach wymiarów na oryginalnym rysunku  

2. jeśli będą się zgadzać - spróbować powiększyć fragment z klatką (bo pewnie ma w skali 1/100 - 2 razy do skali 1/50 - to nie jest łatwe, ale osiągalne przy niekalibrowanej drukarce. Jak nie to samemu rozrysować - potrzebna miarka ze skalą 1/100   i   1/ 50 , ze dwa trójkąty większe, średnio twardy ołówek i gumka. 

3. I spróbować. wziąść sobie ten rysunek z PDF  - może da się go wyskalować 2 x. Potem już pracować na kalkach - trzeba kupić kilka dużych lub kilkanaście małych arkuszy. Uprzednionależy ustawić rzut w środku , przekruj podłużny u dołu, poprzeczny z boku - (tak jak się w szkole rzutowało bryły na geometrii) i tyle.

Jeśli przez to przebrnie nasz inwestor, wiele się nauczy a ja mu za każdy post w tym temacie dam punkta - ile by nie miał postów :santajump:

A jak nie przebrnie - to może majster 9_9 , albo my na końcu....

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...