Skocz do zawartości

Droga dojazdowa


hania04

Recommended Posts

Napisano

Witam, może ktoś z was miał podobną sytuację i potrafi nam pomóc. Chcemy zacząć budowę pod koniec września ale mamy problem z drogą. Droga należy do miasta i fizycznie istnieje tylko do tego momentu zaznaczonego na niebiesko, kolor żółty to pole przez które nie można przejechać. Od miasta dostaliśmy odmowę na naszą prośbę, ale udroznili i utwardzili dojazd. Nie planują jak na razie tam żadnych inwestycji, ale mogą wziąć to pod uwagę w kolejnych latach! :/ czy istnieje jakikolwiek sposób, aby chociaż nam wyznaczyli na tym polu gdzie ta droga dokładnie ma być? Może udałoby się nam jakoś zrobić przejazd na własną rękę. Zależy nam na czasie. Dzięki za każdą podpowiedź :)

IMG_20170820_185706.png

Napisano

Dla pewności zlecić to geodecie, przy okazji jego prac przy wytyczaniu budynku.

A tak nawiasem mówiąc, to tak czy siak musisz określić granice własnej działki, dla określenia odległości dla budynku (zgodnie z projektem) - czyli jeden bok drogi już będziesz miała. Na projekcie zagospodarowania działki droga jest też ujęta (w skali) - czyli jej szerokość też ustalisz.

Zapodaj sprawę kierbudowi - po to jest.

Napisano

ja miałem identyczny problem - był planowany dom, nie było drogi
projektant namalował na mapie, geodeta wytyczył, zrobiłem drogę i zjazd (wykorytowała koparka, nasypałem kamienia grubego, później zagęściłem drobniejszym - droga szeroka na 4m, została taka do dzisiaj, a minęło już prawie 10 lat....). W urzędzie, przed odbiorem zjazdu(był potrzebny do odbioru budynku), zostało skrupulatnie sprawdzone, czy miałem zgodę na zajęcie pasa drogowego podczas wykonywania tego zjazdu :D

niewątpliwie są to koszta, ale w moim przypadku nie dało się tego uniknąć, bo to była (wtedy) droga tylko do mojej działki. Jak ci zależy na czasie, to też musisz zrobić na własną rękę....

Nie wiem też dokładnie, czy nie potrzebujesz do wykonania samej drogi jakiegoś projektu i zgłoszenia....ja to miałem w pakiecie razem z budową domu już.

Napisano

Ale ta droga jest miejska - tyle, że częściowo "niewytyczona" i fizycznie jej brak.

Czyli, zgodę na ewentualne utwardzenie/wykonanie drogi, musi wydać właściciel, czyli miasto.

Napisano

Tak, fakt

W moim przypadku było podobnie - droga przechodzi przez 2 inne działki. Na szybko podpisałem umowę użyczenia obu tych działek, docelowo u notariusza służebność. Tutaj od razu trzeba uderzać do miasta/gminy z zapytaniem w tej sprawie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...