Skocz do zawartości

Droga dojazdowa


hania04

Recommended Posts

Witam, może ktoś z was miał podobną sytuację i potrafi nam pomóc. Chcemy zacząć budowę pod koniec września ale mamy problem z drogą. Droga należy do miasta i fizycznie istnieje tylko do tego momentu zaznaczonego na niebiesko, kolor żółty to pole przez które nie można przejechać. Od miasta dostaliśmy odmowę na naszą prośbę, ale udroznili i utwardzili dojazd. Nie planują jak na razie tam żadnych inwestycji, ale mogą wziąć to pod uwagę w kolejnych latach! :/ czy istnieje jakikolwiek sposób, aby chociaż nam wyznaczyli na tym polu gdzie ta droga dokładnie ma być? Może udałoby się nam jakoś zrobić przejazd na własną rękę. Zależy nam na czasie. Dzięki za każdą podpowiedź :)

IMG_20170820_185706.png

Link do komentarza

Wyznaczenie drogi we własnym zakresie nie sprawi chyba kłopotu. Jest plan, powinny być geodezyjnie oznaczone i osłupkowane działki wzdłuż drogi, łatwo więc ustalić jej przebieg. Przy braku słupków pośrednich można bazować na obrysie własnej działki np. rozciągniętym sznurem wyznaczyć odcinek działka - istniejąca droga.

Link do komentarza

Dla pewności zlecić to geodecie, przy okazji jego prac przy wytyczaniu budynku.

A tak nawiasem mówiąc, to tak czy siak musisz określić granice własnej działki, dla określenia odległości dla budynku (zgodnie z projektem) - czyli jeden bok drogi już będziesz miała. Na projekcie zagospodarowania działki droga jest też ujęta (w skali) - czyli jej szerokość też ustalisz.

Zapodaj sprawę kierbudowi - po to jest.

Link do komentarza

ja miałem identyczny problem - był planowany dom, nie było drogi
projektant namalował na mapie, geodeta wytyczył, zrobiłem drogę i zjazd (wykorytowała koparka, nasypałem kamienia grubego, później zagęściłem drobniejszym - droga szeroka na 4m, została taka do dzisiaj, a minęło już prawie 10 lat....). W urzędzie, przed odbiorem zjazdu(był potrzebny do odbioru budynku), zostało skrupulatnie sprawdzone, czy miałem zgodę na zajęcie pasa drogowego podczas wykonywania tego zjazdu :D

niewątpliwie są to koszta, ale w moim przypadku nie dało się tego uniknąć, bo to była (wtedy) droga tylko do mojej działki. Jak ci zależy na czasie, to też musisz zrobić na własną rękę....

Nie wiem też dokładnie, czy nie potrzebujesz do wykonania samej drogi jakiegoś projektu i zgłoszenia....ja to miałem w pakiecie razem z budową domu już.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...