Skocz do zawartości

LEO I i II / DOMUS


agika

Recommended Posts

Witam nowego członka klubu.
Łukasz chyba też pod Warszawą buduje o ile się nie mylę.

Sławieck, czekamy ciągle na powrót naszych dachowców, jedna ekipa robi wszystko. Mają wejść w poniedziałek. My podnosiliśmy ściankę kolankową i 1 porotherm nad garażem i 2 nad budynkiem mieszkalnym. Krokwie były wydłużone o 50 czy 60 cm. Z podnoszeniem ścianek trzeba uważać by zachować ten sam kąt nad garażem i budynkiem. My mamy (przez niedogadanie się, ale w sumie OK/) wyższy budynek o około 0,5 m, a kąt jak w projekcie.
Zmiany opisywał każdy na pierwszych stronach. Myślę, że każdy trochę inne, ale jest wiele powtarzających się zmian.
Ja teraz siedzę nad rozplanowaniem oświetlenia i hudrauliki.
Właściwie to trzeba przemyśleć każdy element wystroju już teraz. A właściwie to gdzie wasze żony? Czuję się osamotniona.
Zdecydowanie potwierdzam zwiększenie przekroju krokwi - łapka sławieck. Acha, Dachowcy zalecili ocieplenie ściany łączącej budynek i garaż, przed położeniem dachówki, by potem nie zabrudzić dachówki. Myślę, ze dobyry pomysł.

Schody wewnętrzne - u nas wylewane zabiegowe.
Koszty stanu surowego zapodam jak położą dachówkę.

pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Nosze się z zmiarem zrobienia zadaszenia tarasu, po przez połączenie go z dachem, jednak wiąże się to z usunięciem lukarny. Ktoś już takie kombinacje wcielił w życie?



Kamil,

Głowiłem się nad takim rozwiązaniem i ostatecznie zrezygnowałem.
Po pierwsze, koszt konstrukcji dachu byłby dużo większy.
Po drugie, fachowcy tłumaczyli, że dach o małym skosie będzie zarastał...

W rezultacie, planuję zadaszyć taras po skończeniu budowy, jeszcze nie wiem, jaką metodą. Chętnie z kimś o tym podyskutuję! icon_biggrin.gif
A z lukarny od strony ogrodu i tak zrezygnowałem... Taniej i cieplej (te okna w lukarnach są ogromniaste - 1,5 na 1,5)

Pozdrawiam,
Piotr
Link do komentarza
Agika czy w kominach PREISS-a pustaki wentylacyjne (2 komorowe) ciągnęliście od parteru ( chodzi mi o 2 kanały) czy też od parteru do piętra 1 kanał a wyżej dwa kanały. Z projektu nie wynika jednoznacznie że należy ciągnąć po całej długości kominów obydwa kanały wentylacyjne od podstawy. Chcę zamówić już kominy (też trójwarstwowe) firmy ZAPEL i nie wiem jaką ilość pustaków mam zamówić (czy wszystkie muszą być z 2 kanałami czy też mogę zamówić część pustaków jednokanałowych.
Pomału krystalizuje się sprawa dachowców, nie jestem jeszcze zdecydowany czy wezmę oddzielnie cieślę a oddzielnie ekipę do krycia dachu ale jest to wariant najbardziej prawdopodobny.
Ostatnie negocjacje: położenie całego dachu z więźbą, oknami , orynnowaniem, obiciem dachu deskami i papą (pokrycie blachodachówką) - 35zł za metr kwadratowy, to samo tylko z położeniem dachówki (ceramicznej lub cementowej) -50 zł za metr kwadratowy. Znalazłem dachowca który za obicie dachu deskami, papą, ułożenie blachodachówki, montaż okien i orynnowania chce 12 zł za metr kwadratowy. Muszę się jeszcze dopytać ile wziąłby za więźbę cieśla no i podjąć już decyzję.
Pozdrawiam
slawieck
Link do komentarza
hej wszystkim
my ciągnęliśmy od parteru dwa kanały.

My też nie mamy jeszcze pomysłu na zadasznie tarasu. Jedyne co to zwiększamy promień o około 1 m. Chcemy mieć trochę większy, tak by można było bez problemu imprezy na nim robić icon_biggrin.gif

Dostaliśmy wycenę nr 1 na instalację wod.- kan, CO i nadal nie możemy się otrząsnąć. Nawet nie wiemy z czym tą ofertę porównać, ale cena wydaje się wysoka - praie 50 tys zł (mat,robocizna i projekt). Trzeba zrobić jeszcze jakieś wyceny, by mieć jakieś porównanie.

Co tam u was słychać, pogoda piękna wiec pewnie zaczynacie pomału.

POzdrawiam
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
hej
a gdzie się podziewacie, pewnie budujecie, ale z przyzwoitości byście cosik skrobnęli.

Mamy już dach, pięknie wyszedł i jestem bardzo zadowolona. Ekipa się spisała, no i ta cena icon_biggrin.gif W czwartek zamykamy budynek, montaż okien i bramy i tymczasowych drzwi. W końcu zaczyna wyglądać jak dom.

Umawiania dalszych ekip trwa.
Mam do was pytania, pewnie się orientujecie jakie ceny uwa za:
  • tynki maszynowe gipsowe,
  • ocieplenie poddasza,
  • regipsy


Dajcie znać, bo już głupieję od tych cen
pozdrawiam i czekam na wieści z frontu robót
Link do komentarza
Piotrek,

dzięki za odpowiedź. Podobnie jak Ty z lukarny już zrezygnowałem, jednak zadaszenie tarasu będę robił w trakcie budowy i to w podobny sposób jak opisałem wcześniej. Spadek dachu zrobię niewiele mniejszy niż dachu (usunięcie lukarny pozwoli na to). Koszt takiego zadaszenia nie będzie duży - trochę więcej drewna i pokrycia dachu. Mam architekta, który zaadaptuje cały projekt za nieduże pieniądze.
Moja determinacja w tym temacie spowodowana jest przede wszystkim narzekaniem moich rodziców, którzy o zadaszeniu zaczęli myśleć właśnie po zakończeniu budowy. Teraz mają ból głowy - jak zrobić coś ładnego, pasującego do reszty, bez konieczności naruszania już istniejących elementów.

Okapy wydłużam do 110 cm - wymagane dodatkowe wzmocnienie. Koszt mały a jaka wygoda w chodzeniu w koło domu podczas deszczu.

Teraz kilka pytań icon_wink.gif
Jaka ściana? 2-warstwowa czy 3? Co lepsze?
Jaki materiał na dach?
Wielu z Was już ruszyło z inwestycją , więc będę wdzięczny za wszelkie uwagi do projektu, które wyszły dopiero w trakcie budowy.

Dzięki i pozdrawiam wszystkich
Link do komentarza
Witam wszystkich inwestorów.

Od kulku dni jestem szczęśliwym posiadaczem projektu LEO I. Powiedzcie mi czy spotkaliści się z opinią że elementy więźby dachowej są zbyt cienkie? Dzisiaj orjentacyjnei dałem do wyceny więźbę i Pan który mi to robił powiedział że te elementy są zbyt delikatne jak na taki dach.
W tej chwili jestem na etapie załatwiania całej dokumentacji budowę zamierzam rozpocząć na przełomie czerwca/lipca oczywiście jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli. Dom będzie powstawał w woj lubuskim. Może ktoś z was buduje to cudeńkow w pobliżu?
Pozdrawiam jj0406
Link do komentarza
Cytat

Piotrek,

dzięki za odpowiedź. Podobnie jak Ty z lukarny już zrezygnowałem, jednak zadaszenie tarasu będę robił w trakcie budowy i to w podobny sposób jak opisałem wcześniej. Spadek dachu zrobię niewiele mniejszy niż dachu (usunięcie lukarny pozwoli na to). Koszt takiego zadaszenia nie będzie duży - trochę więcej drewna i pokrycia dachu. Mam architekta, który zaadaptuje cały projekt za nieduże pieniądze.
Moja determinacja w tym temacie spowodowana jest przede wszystkim narzekaniem moich rodziców, którzy o zadaszeniu zaczęli myśleć właśnie po zakończeniu budowy. Teraz mają ból głowy - jak zrobić coś ładnego, pasującego do reszty, bez konieczności naruszania już istniejących elementów.



Witam,
A mógłbyś podesłać jakiś rysunek? Może mógłbym skorzystać z Twojego pomysłu...
Pozdrawiam,
Piotr
Link do komentarza
Cytat

Powiedzcie mi czy spotkaliści się z opinią że elementy więźby dachowej są zbyt cienkie? Dzisiaj orjentacyjnei dałem do wyceny więźbę i Pan który mi to robił powiedział że te elementy są zbyt delikatne jak na taki dach.



Witam,
Jak to w końcu jest z tą więźbą? Za cienkie, czy nie za cienkie? Temat powraca jak bumerang...
Pozdr,
Piotr
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Jak to w końcu jest z tą więźbą? Za cienkie, czy nie za cienkie? Temat powraca jak bumerang...
Pozdr,
Piotr


WItam,
Odnośnie więźby: informacje o tym, że elementy są za cienkie dostałem od goscia który robi więźbę, nie konsultowałem tego jeszcze z nikim od dachów, ale w tym tygodniu mam zamiar to zrobić o wynikach poinformuję.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Witam serdecznie,
Jako przyszły posiadacz projektu LEO I cieszę się, że znalazłem grono osób, które realizują ten projekt. Wasze pomysły i podpowiedzi sa nieocenione, dlatego będę z uwagą śledził Wasze realizacje.
Projekt LEO I wybraliśmy z żoną po przewertowaniu stosów projektów, nic nam nie odpowiadało a bardzo chcieliśmy wybrać projekt gotowy. Mam jedno pytanie, czy ktoś myślał o tym, żeby przerobić trochę 2 spadowy dach dodając naczółki? wiem, że podroży to koszt realizacji dachu, dodatkowe gąsiory itp. ale taki dach preferuje moja żona i za nic nie chce się zgodzić na inny typ dachu. W kontakcie z architektem Domusa uzyskałem informację, że taka zmiana jesy możliwa do wykonania, jedynie naczółki nie będą zbyt duże. Może ktoś z Was ma jakieś uwagi albo postara się mnie wspomóc, żeby przekonać moją drugą połowę o konieczności rezygnacji z takiej koncepcji? Względy finansowe na pewno by pomogły ale nie jestem w stanie wycenić o ile droższe będzie wykonanie takiego dachu.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Witam wszystkich miłośników LEO
Agika mam pytanie w kwestii wyłazu dachowego, czy robiliście go w swoim dachu czy też nie. W projekcie nie ma zaprojektowanego wyłazu dachowego i trzeba chyba we własnym zakresie go doprojektować i wykonać. Jaki system rynnowy będziecie montowali w budynku. Gratuluję super tempa budowy i proszę o przesłanie paru fotek budynku z dachem oknami i drzwiami na mój adres mailowy slawiecck@interia.pl.
Ja aktualnie jestem na etapie gromadzenia materiałów i uzgadniania cen z ekipami dachowców. Więźbę dachową będzie mi wykonywał cieśla natomiast pozostałe prace druga ekipa dachowców. Tylko w ten sposób mogłem obniżyć koszty całkowite wykonania dachu.

W nawiązaniu do zapytań części forumowiczów odnośnie grubości krokwi które należało by zastosować w LEO doradzam jednak przyjęcie korekty co do ich grubości np. zamiast 6x16 zastosować 6x18cm. Nie jest to tylko opinia 1-ego cieśli ale wielu z różnych rejonów Polski że podane przekroje krokwi są zbyt delikatne i mogą skutkować podczas silnych wiatrów pękaniem kartongipsu. Lepiej dmuchać na zimne i zastosować krokwie o większym przekroju. Ponadto zamiast 1-ej belki (nie wiem jak ona się fachowo nazywa) biegnącej wzdłuż linii górnej dachu, lepiej zastosować 2 belki biegnące także wzdłuż linii dachu ale obniżone o ok.1m. Taka konstrukcja dachu jest zdecydowanie mocniejsza aniżeli podana w projekcie.
Pozdrawiam
slawieck
Link do komentarza
Cytat

Witam,
A mógłbyś podesłać jakiś rysunek? Może mógłbym skorzystać z Twojego pomysłu...
Pozdrawiam,
Piotr


Witam, już projekty odebrane od architekta ( tak w ogóle to będę stawiał 2 x LEO II).
Poniżej przykład zadaszenia, o którym wspomniałem. W tym przypadku dach jest 3-spadowy. Ja planowałem zrobić 2-u. Jednak po przyjrzeniu się rzutom z boku, chyba skłonię się na taki ze zdjęcia.

Niestety nie mogę załadować zdjęcia, więc zapraszam tutaj

Fajny jest też taras. icon_wink.gif

Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam forumowiczów.
Przyszla wreszcie pora, że mogę się czyms pochwalić.
Wczoraj wylała się w moja glebę treśc fudamentowa.
Na ławę fudamentową naszego LEO II wystarczyłoby 15 m sześć.
Zamówiłem 18 sugerując sie zużyciem jednego z forumowiczów.
Moja ekipa sprawnie podniosla poziom fundamentów, aby zużyc nadwyżkę - pójdzie mniej bloczków icon_smile.gif)
Całość materiału (+ dojazd, + praca pompy ) = 6100 PLN

Pozdrawiam

Mikołaj
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Witam wszystkich wytrwałych icon_smile.gif
A więc projekt już zakupiony, będziemy budować LEO I (garaż jednostanowiskowy). Została jeszcze adaptacja projektu i będziemy zaczynać.
No właśnie i tu jako kompletny niemalże laik (nie mam innego doświadczenia, poza grodzeniem działki i oczytaniem - literatura, poradniki itp) w związku z tym chciałem Was prosić o poradę.
Ekipy budowlane poza tym, że dostały ostatnimi czasu szału na podnoszenie cen, są praktycznie zajęte i ciężko będzie nam kogoś znaleźć, przynajmniej z najbliższej okolicy.
Trafiła się jednak jedna ekipa, która miałaby wolny termin na początek lipca, dostarczyłem im wstępne plany i oto odpowiedź:

1. Stan surowy zamknięty (w tym wylewki, schody, taras, kominy itp) oraz hydraulika, elektryka, ścianki działowe na poddaszu murowane + dach a raczej przygotowanie dachu pod dachówkę chcą 40-45 tys.
2. Jeśli zaleję betonem do poziomu 0 a później bloczki wyjdzie taniej, to samo gdy zrezygnuję z murowania działówek na poddaszu w miejsce kartongipsu. Myślę, że można zjechać do 37, może 35 tys.
Cena nie ulega zmienie w przypadku zmiany typu materiału na ściany.

Czy Waszym zdaniem to rozsądna cena? No i czy umawiać się z nimi na przygotowanie dachu pod dachówkę, w przypadku kiedy jej nie kładą? Kryją głównie blachą dlatego nie wiem, czy raczej nie zmienić na dekarzy, którzy sie w tym specjalizują.
Dziękuję z góry za opinię,
Pozdrawiam
Link do komentarza
Witam

Jesteśmy z żoną szczęśliwymi posiadaczami projektu LEO I na etapie adaptacji. Prośba do Tych, którzy są za etapem fundamentów. Ile bloczków poszło na fundamenty ? Przybliżony kosztorys ich zrobienia i zdjęcia z realizacji domu mile widziane, oraz wskazówki. Z góry dzięki i pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

1. Stan surowy zamknięty (w tym wylewki, schody, taras, kominy itp) oraz hydraulika, elektryka, ścianki działowe na poddaszu murowane + dach a raczej przygotowanie dachu pod dachówkę chcą 40-45 tys.



Witam,
Wydaje mi się, że to tanio. Cena zawiera VAT? icon_biggrin.gif Moja ekipa za surowy zamknięty bez pokrycia dachówką dostanie 50000.
Pytanie, na ile masz do nich zaufanie - ja świadomie wybrałem ekipę dużo droższą ale z polecenia. Postawią dom w 3 miesiące. I właściwie prócz zamawiania materiałów nic nie muszę na budowie robić. Upewnij się też, koszta związane z maszynami (koparki zagęszczarki piasku itp) są po ich stronie.
Pozdrawiam,
Piotr
Link do komentarza

Witam,

Ponieważ wiem, jak użyteczne były dla mnie takie informacje, zamieszam podsumowanie moich wydatków z trzech pierwszych etapów budowy. Właśnie osiągnąłem stan 0…
Wydatki starałem się ułożyć chronologicznie. Mam nadzieję, że znajdę czas by uzupełnić tę rozpiskę zdjęciami.

Pozdrawiam,

Piotr



Miejsce budowy: kujawsko pomorskie

Czas: I kwartał 2008

Działka: 1300 m2, woda, prąd, kanalizacja. W pobliżu znakomita hurtownia budowlana z własną betoniarnią.



Etap I: Dokumentacja - 6400 PLN

Projekt budowlany 1950 PLN
+adaptacja (niewielkie zmiany: łazienka na parterze, usunięcie lukarny) 1500 PLN
+branżyści (wod-kan, elektryk, strażak) 350 PLN
+projekt przyłącza gazowego 300 PLN

Wypis z rejestru gruntów 15 PLN
Mapa 1:1000 40 PLN
Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania 50 PLN
Mapa 1:500 do celów projektowych koszt nieznany – geodeci w rodzinie
Potwierdzenie pochodzenia gleby 50 PLN
Zezwolenie z Zespołu Uzgodnień Dokumentacji 102 PLN
Warunki energetyczne i umowa z dostawcą energii (13 kW) 2040 PLN
Warunki wod-kan 0 PLN

Pozwolenie na budowę, oświadczenie KierBuda i dziennik budowy 0 PLN



Etap II: Przygotowania – 4530 PLN

Honorarium KierBuda 1500 PLN
Rozdzielnia elektr. na placu budowy (projekt, wykonanie, materiały, licznik) 700 PLN
Ryczałt za wodę na czas budowy 100 PLN
Instalacja kranu na działce (robocizna + materiały) 100 PLN
Garaż używany, w dobrym stanie (Allegro) 800 PLN
+ transport (w całości - HDS, ok. 40 km) 300 PLN
+ kłódki 50 PLN
Wytyczenie budynku:
Deski, paliki, wkręty 120 PLN
Pomiary koszt nieznany – geodeci w rodzinie
Ogrodzenie 70 m (tylko dwa boki, pozostałe dwa ogrodzone prze sąsiadów):
40 trzymetrowych palików sosnowych po 4 PLN 160 PLN
100 mb dwumetrowej siatki 400 PLN
Robocizna (wkopanie palików, rozpięcie siatki, ustawienie garażu) 300 PLN



Etap III: Fundamenty domu i tarasu – 41930 PLN

Robocizna ekipy (polecona, bardzo solidna, samodzielna i sprawna, ich szef dużo mi doradził i ustrzegł przed kilkoma błędami) 16000 PLN

Gwoździe różnych rozmiarów (na całą budowę prócz więźby) 25 kg 120 PLN
Drut wiązałkowy, żarzony (na całą budowę prócz więźby) 80kg 440 PLN
Tarcica na szalunki 2 m3 1100 PLN
Wykop - praca koparki (5 godzin) 500 PLN

icon_arrow.gifWykop w całej okazałości

gallery_8740_62_65240.jpg
gallery_8740_62_29834.jpg


Beton B10 (5 m3 - chudziak pod fundamentem) 1373 PLN
Papa zgrzewalna (12 rolek po 5 m2) 467 PLN
Dysperbent (w sumie 230 l) 552 PLN
Stal 12 mm (305 kg) 696 PLN
Stal 6 mm (200 kg – sporo zostało) 538 PLN
Trzymetrowa bednarka – uziemienie 22 PLN

icon_arrow.gifZbrojenie fundamentu układane na "chudziaku", szalunki do zalania stopy fundamentowej

gallery_8740_62_74202.jpg
gallery_8740_62_114191.jpg
gallery_8740_62_130646.jpg
gallery_8740_62_46280.jpg


Beton B20 (12 m3 – stopa fundamentowa) 3552 PLN
+ praca pompy do betonu 251 PLN

icon_arrow.gifStopa fundamentowa

gallery_8740_62_27276.jpg
gallery_8740_62_105547.jpg


Wywrotka piasku do murowania (18 ton, sporo zostało) razem z transportem 300 PLN
Cement (2, 15 tony) 968 PLN
Wapno (15 l) 47 PLN
Bloczki fundamentowe na dom i taras (1350 szt) 4590 PLN

icon_arrow.gifMurowanie ścian fundamentowych

gallery_8740_62_78258.jpg
gallery_8740_62_85202.jpg
gallery_8740_62_127219.jpg


Styropian FS20 10 cm (7,5 m3) 1305 PLN
Siatka podtynkowa (80 m) 120 PLN
Zaprawa do klejenia styropianu (450 kg, dwa rodzaje zaprawy) 290 PLN

icon_arrow.gifOcieplenie fundamentów, fundament słupa ganku

gallery_8740_62_64696.jpg
gallery_8740_62_129366.jpg
gallery_8740_62_1254.jpg


Dwie wywrotki piasku (ok. 40 ton) do zasypania fundamentów razem z transp. 600 PLN
Zasypywanie – praca koparki (5 h) 500 PLN

icon_arrow.gifZagęszczanie piasku wsypanego do fundamentu

gallery_8740_62_142766.jpg


Rozprowadzenie kanalizacji w fundamentach:
Robocizna 400 PLN
Materiały 1000 PLN

icon_arrow.gifKanalizacja, nawiew kominka

gallery_8740_62_174212.jpg
gallery_8740_62_87239.jpg
gallery_8740_62_80390.jpg


Beton B-15 (15 m3 – podłoże pod posadzki) 4263 PLN
+ praca pompy do betonu 251 PLN
Cegła pełna (1230 szt) 1685 PLN

icon_arrow.gifPodłoże pod posadzki, fundamenty gotowe! icon_cool.gif

gallery_8740_62_42699.jpg
gallery_8740_62_19543.jpg

icon_arrow.gif

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 5 tygodnie temu...
Witam Wszyskich przyszłych i obecnych użytkowników projektu Leo II!!!
Mam zamiar wybrać ten projekt i w następnym roku tj. 2009 rozpocząć budowę. Napiszcie na jakie napotkaliście problemy, niezgodności projektu podczas budowy. Miło mi będzie jak prześlecie mi zdjęcia waszech domów LEO. Pozdrawiam, ZUMEX icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...
Witam Wszystkich,
Rozważamy budowę Domu Ciepłego 180a Lipińskich. Obawiamy się jednak wysokich kosztów z uwagi na sporą powierzchnię - 176 m2, 1080m3, 222 pow. netto. Szukając jakiejś alternatywy dzisiaj trafiłam na projekt LEO II i na Wasze forum. Bardzo spodobał mi się projekt i część ze zmian, które wprowadziliście sami lub zamierzacie wprowadzić. Mam prośbę, jeśli możliwe jest przesłanie zdjęć już postawionego choćby stanu surowego, byłabym wdzięczna. Czytałam, że niektórzy z Was budują w okolicach Wrocławia, gdyby więc można było kiedyś podjechać na Waszą budowę i zobaczyć wszystko w realu byłoby super. Z uwagi na nasze potrzeby z pomieszczenia nad sypialnią musielibyśmy podzielić na sypialnię z garderobą (najlepiej małym pomieszczeniem za rozsuwanymi drzwiami) i pracownię malarską. Czy ktoś z Was dzielił górne pomieszczenia? Dokonywał jakichś zmian związanych z poszerzeniem budynku? Dziękuję z góy za odpowiedź

spirea@tlen.pl
Link do komentarza
Cytat

Witam Wszystkich,
...
Mam prośbę, jeśli możliwe jest przesłanie zdjęć już postawionego choćby stanu surowego, byłabym wdzięczna. Czytałam, że niektórzy z Was budują w okolicach Wrocławia, gdyby więc można było kiedyś podjechać na Waszą budowę i zobaczyć wszystko w realu byłoby super. Z uwagi na nasze potrzeby z pomieszczenia nad sypialnią musielibyśmy podzielić na sypialnię z garderobą (najlepiej małym pomieszczeniem za rozsuwanymi drzwiami) i pracownię malarską. Czy ktoś z Was dzielił górne pomieszczenia? Dokonywał jakichś zmian związanych z poszerzeniem budynku? Dziękuję z góy za odpowiedź

spirea@tlen.pl



Cześć,
Kończę właśnie zadaszanie budynku i ścianki działowe. Zastanawiam się, czy zrobić z tego taki "fotoreportaż", jak zrobiłem z budowy fundamentów. Jak dotąd, forum wyglądało na wymarłe, więc nie było sensu. Jeśli zechcesz być widzem, to się zmobilizuję... icon_smile.gif

Niestety, nie buduję w okolicach Wrocławia, tylko w kujawsko-pomorskim, ale gdybyś miała być przejazdem w Bydgoszczy/Toruniu, to daj znać - chętnie zaproszę Cię na budowę. Nie bardzo zrozumiałem, co miałaś na myśli pisząc o pracowni malarskiej - chodziło Ci o przestrzeń nad garażem? Ja tam robię duże pomieszczenie "hobby" i warsztat modelarski a zamiast łazienki małą pralnię. Budynku nie poszerzałem, i nie żałuję... Ale zadaszyłem taras (jak opracuję zdjęcia, to pokażę.

Jeśli masz pytania - pisz śmiało, zaglądam na forum co dwa-trzy dni.

Pozdrawiam,
Piotr
Link do komentarza
Cytat

Ale zadaszyłem taras (jak opracuję zdjęcia, to pokażę.

Jeśli masz pytania - pisz śmiało, zaglądam na forum co dwa-trzy dni.

Pozdrawiam,
Piotr


Witam serdecznie,

widzę, że jednak powstał pomysl zadaszenia. Jeśli będzie możliowść wrzucenia fotki lub skanu z projektu tarasu, będę wdzięczny.
U nas niestety wszystko stanęło. Musieliśmy wystąpić o nowe warunki zabudowy i czekamy już 6 m-cy. Z tego co się dowiadzialem to opytymistycznie licząc, otrzymamy je pod koniec września, więc budowa w tym roku już raczej nie ruszy.

Gratuluję zaawanspwanych prac budowalnych.

Pozdrawiam
Kamil
Link do komentarza
Cytat

... Czytałam, że niektórzy z Was budują w okolicach Wrocławia, gdyby więc można było kiedyś podjechać na Waszą budowę i zobaczyć wszystko w realu byłoby super. ...
spirea@tlen.pl



Bez dachu, gotowe mury stoją w Siemianicach koło Obornik Śląskich.
Dach ma się zacząć (sam oczywiście) robić na początku sierpnia.
Pozdrawiam
Mikołaj
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
hej,
a jednak ktoś tutaj zagląda icon_biggrin.gif Może jeszcze wątek sie ruszy.
JA buduję w okolicy Wrocławia-zapraszam. Jesteśmy na etapie wykańczania. W tej chwili kafelkarz działa. Mamy zamiar wprowadzić się październik - listopad, choć oficjalna wersja - przed Bożym Narodzeniem.
Mamy już budynek ocieplony, zaciągnięty klejem, robi się podbitka.. Z każdym etapem dom mi się coraz bardziej podoba.

POzdrawiam
Agika
Link do komentarza
Witam wszystki serdecznie i cieszę się, że w temacie pojawiły się nowe wpisy. Od czasu moich ostatnich wpisów, mam nadzieję w środę osiągnąć stan zero, jak to mówią aby "wyjść z ziemi". Jak widzę i czytam, każdy ma inną metodę, przynajmniej jeśli chodzi o ocieplenie ścian fundamentowych itp.
Jak na razie wspólnie z żoną dokonaliśmy kilku zmian w projekcie, w sumie niewielkich i dotyczących głównie wymiarów okien i drzwi wejściowych, w tym zrównanie wysokości drzwi balkonowych z oknem w pokoju. Wyleciały okna dachowe (2 z części mieszkalnej nad garażem i po jednym z łazienki i stryszku, czyli tzw garderoby). Wyrównanie podciagów, inna koncepcja słupa przy wejściu. Pozostałe zmiany pewnie sami zastosowaliście tzn. powiększenie łazienki na dole z wejsciem do garazu z przedsionka.
Poza tym, materiałowo zdecydowaliśmy się na zmianę bloczków ytong na ceramikę ( wtym wypadku leier 25 P+W + 15-ka styropian), wewnątrz ścianki działowe z połówek leiera zamiask karton-gipsu.
Dodatkowo wstawiamy małe okienko w przedsionku, z uwagi na to, że nie decydujemy się na przeszklone drzwi wejściowe. Zawsze to trochę naturalnego światła i widać kto stoi w drzwiach icon_smile.gif

Obecne dylematy wybiegają trochę w przyszłość i dotyczą wyboru materiału na pokrycie dachu. Ilu ludzi tyle opinii, więc chiałem zasięgnąć i Waszej rady. Zastanawiamy się z małżonką czy nie przykryć blachodachówką zamiast dachówki ceramicznej czy też cementowej. Jest kilka aspektów, które przemawiają za jednym, bądź też 2-gim rozwiązaniem. Czy ktoś z Was analizował to jakoś?
Poza tym, chcemy również zadaszyć część tarasu zamiast robić pergole a czytałem powyżej, że ktoś już to robi/zrobił. Czy można prosić o jakieś zdjęcia?
Pozdrawiam
Link do komentarza

Witam,

Ciąg dalszy podsumowania wydatków okraszony materiałem zdjęciowym.
Właśnie osiągnąłem stan surowy otwarty zadaszony.

Czas: II kwartał 2008

Etap IV: Mury, strop, więźba dachowa – 83070 PLN, w tym:

Robocizna ekipy budowlanej (tej samej, która robiła fundamenty) 25000 PLN

Ściany parteru + słupek na ganku - 12330 PLN

Beton komórkowy Solbet 24x24x59 (950 szt) 9080 PLN
Beton komórkowy Solbet 12x24x59 (100 szt) 510 PLN
Klej do pustaków (40 worków po 25 kg) 560 PLN
Nadproża (18 sztuk, różne długości) 620 PLN
Stal 12 mm (310 kg) 720 PLN
Cegła klinkierowa MUHR (210 szt) 480 PLN
Zaprawa murowanie/fugowanie do klinkieru (9 worków 25 kg) 300 PLN
Cement Specjal (4 worki 25 kg) 60 PLN


Budowa ścian od frontu
gallery_8740_62_7871.jpg

Budowa ścian od tyłu
gallery_8740_62_40536.jpg

Strop (Teriva) - 16280 PLN

Belki stropowe (rożne długości, 450sztuk) 4990 PLN
Pustaki stropowe (684 szt) 3105 PLN
Beton B15 (1 m3) 296 PLN
Beton B20 (18 m3) 5460 PLN
Praca pompy do betonu 390 PLN
Stal 16 mm (38 kg) 104 PLN
Stal 12 mm (425 kg) 970 PLN
Stal 6 mm (100 kg) 270 PLN
Gwoździe (5 kg) 25 PLN
Krawędziak pod stample (0,75 m3) 670 PLN
Stemple darmo – pożyczone od sąsiada


Strop i jego zbrojenie w garażu
gallery_8740_62_2566.jpg

Zbrojenie przed montażem
gallery_8740_62_2321.jpg

Gotowy parter z zalanym stropem
gallery_8740_62_15417.jpg

Strop "z wierzchu"
gallery_8740_62_40228.jpg
gallery_8740_62_12291.jpg

Ściany poddasza – 8160 PLN

Beton komórkowy Solbet 24x24x59 (450 szt) 4300 PLN
Klej do pustaków (28 worków po 25 kg) 390 PLN
Nadproża (12 sztuk, różne długości) 370 PLN
Stal 12 mm (315 kg) 900 PLN
Drut żarzony (40kg) 215 PLN
Beton B25 (4,2 m3) 1530 PLN
Kotwy murłatowe (16x400, 26 szt) 135 PLN
Płyta OSB 18 na ściany lukarny (12x250, 5 szt) 320 PLN


Ściana garażu (nie ma okien w garażu)
gallery_8740_62_6362.jpg

Kominy – 11740 PLN

System Schiedel Rondo do kominka (z wentylacją) 2690 PLN
System Schiedel Rondo Plus do kotłowni 3520 PLN
Wykończenie:
Cegła klinkierowa MUHR (860 szt) 1890 PLN
Zaprawa murowanie/fugowanie do klinkieru (28 worków 25 kg) 860 PLN
Transport 250 PLN
System Schiedel wentylacyjne (3 podwójne piony przy kominie do kotłowni i jeden potrójny z kuchni,) 2060 PLN
zakończony kominkami wentylacyjnymi w dachówce 470 PLN


Komin kominka
gallery_8740_62_26751.jpg
gallery_8740_62_135040.jpg

Komin pieca + wentylacyjne
gallery_8740_62_31185.jpg

Wentylacyjny w kuchni
gallery_8740_62_68214.jpg

Więźba - 9560 PLN

Drewno sosnowe impregnowane (9,8 m3) 7850 PLN
Dodatkowy impregnat (2 x 6 l koncentratu) 230 PLN
Śruby, łączniki, płytki, anchory 1080 PLN
Gwoździe ocynk (28,5 kg) 205 PLN
Taśma perforowana 25x2 (2 rolki po 25 mb) 195 PLN


Od frontu
gallery_8740_62_12239.jpg

Od tyłu
gallery_8740_62_26980.jpg

Link do komentarza
Etap V: Dach – 58709 PLN, w tym:

Robocizna dekarzy 19000 PLN
Łaty, kontrłaty (3,2 m3) 2650 PLN
Płyty OSB uzupełniające łaty/kontrłaty (6 sztuk, różne grubości) 260 PLN
Podsufitka (111 m2) 3820 PLN
Lakierobejca Sadolin do podsufitki (36 x 5 l) 3083 PLN
Podkład Sadolin (3 x 10 l) 330 PLN
Benzyna ekstrakcyjna do czyszczenia pędzli (2 x 5 l) 135 PLN
Pędzle (2 szt) 30 PLN
Gwoździe, nity, kołki kotwy, wkręty 550 PLN
Zszywki do takera (1 op 5000 szt) 40 PLN
Kauczuk dekarski (10 opakowań po 310 ml) 183 PLN
Dachówka Roben:
Dachówka podstawowa (3270 szt) 11282 PLN
Dachówka skrajna (146 szt) 3066 PLN
Gąsiory (65 szt) 967 PLN
Elementy dodatkowe, mocowania 978 PLN
Blacha powlekana (120x200, 8 szt) 560 PLN
Folia Aquatec (300 m2) 900 PLN
Stopnie i ławy kominiarskie (8 i 3 szt) 1810 PLN
Transport 250 PLN
Rynny stalowe Planja PLASTISOL 3015 PLN
Okna dachowe (4 szt) i wyłaz dachowy Velux 5800 PLN


Krycie dachu
gallery_8740_62_44483.jpg
gallery_8740_62_104581.jpg

Etap V a: zdaszenie tarasu - 11512 PLN, w tym:

Robocizna cieśli 2000 PLN
Robocizna dekarzy 3000 PLN
Drewno sosnowe impregnowane (1,95 m3) 1600 PLN
Śruby, łączniki, płytki, anchory 68 PLN
Gwoździe ocynk (3,3 kg) 25 PLN
Podsufitka (29 m2) 985 PLN
Dachówka Roben:
Dachówka podstawowa (500 szt) 1725 PLN
Dachówka skrajna (26 szt) 546 PLN
Gąsiory (21 szt) 313 PLN
Elementy dodatkowe, mocowania 510 PLN
Gwoździe, nity, kołki kotwy, wkręty 55 PLN
Blacha powlekana (120x200, 3 szt) 210 PLN
Folia Aquatec (75 m2) 225 PLN
Transport 250 PLN


Więźba zadaszenia tarasu
gallery_8740_62_77296.jpg

Budynek zadaszony, z oknami dachowymi (rzut od tyłu) icon_cool.gif
Brakuje tylko rynien i boazerii od frontu zadaszenia tarasu....
gallery_8740_62_5245.jpg


Jeśli macie pytania, to śmiało strzelajcie! icon_biggrin.gif

Pozdrawiam,

Piotr
Link do komentarza
Cytat

Pytanie do wszystkich, którzy zdecydowali się na powiększenie łazienki na parterze i przejście do garażu przez wiatrołap:
Jak poradziliście sobie z różnicą wysokości między domem a garażem?
W projekcie są drzwi przesuwane, ale szukam jakiejś alternatywy...

Pozdrawiam,
Piotr



Witam i gratuluję Maximilianie tempa budowy LEO II. Sam jestem na etapie więźby dachowej i obicia jej deskami oraz papą (wariant droższy).
Odnośnie zapytania dot. różnicy wysokości pomiędzy częścią mieszkalną a garażową istotnie różnica ta jest duża. Ja również skorzystałem ze zmiany do projektu w części dot. powiększenia toalety na parterze budynku. Zamierzam wykonać w garażu w miejscu łączącym garaż z wiatrołapem 2 schodki żeby można było przejść z mieszkania do garażu. Drzwi łączące wiatrołap z garażem będą się otwierały tradycyjnie do środka, będą o mniejszej wysokości aniżeli standardowe (zostaną zrobione na zamówienie). Alternatywne rozwiązanie to wykonanie 2 schodków w wiatrołapie celem obniżenia poziomu zejścia do garazu oraz wycięcia otworu w fundamencie żeby obsadzić drzwi o standardowej wysokości. To pierwsze rozwiązanie bardziej mi odpowiada gdyż wolę mieć równą posadzkę w wiatrołapie aniżeli uważać na uskok posadzki (schodki).
W stosunku do projektu zmieniłem wielkość i kształt drzwi zewnętrznych - nie bedą zaokrąglone na górze tylko proste, ich szerokość ze 100cm zostanie zwiększona o 40cm (naświetle boczne)
Pozdrawiam
Sławek
Link do komentarza
Cytat

Odnośnie zapytania dot. różnicy wysokości pomiędzy częścią mieszkalną a garażową istotnie różnica ta jest duża. Ja również skorzystałem ze zmiany do projektu w części dot. powiększenia toalety na parterze budynku. Zamierzam wykonać w garażu w miejscu łączącym garaż z wiatrołapem 2 schodki żeby można było przejść z mieszkania do garażu. Drzwi łączące wiatrołap z garażem będą się otwierały tradycyjnie do środka, będą o mniejszej wysokości aniżeli standardowe (zostaną zrobione na zamówienie). Alternatywne rozwiązanie to wykonanie 2 schodków w wiatrołapie celem obniżenia poziomu zejścia do garazu oraz wycięcia otworu w fundamencie żeby obsadzić drzwi o standardowej wysokości. To pierwsze rozwiązanie bardziej mi odpowiada gdyż wolę mieć równą posadzkę w wiatrołapie aniżeli uważać na uskok posadzki (schodki).
W stosunku do projektu zmieniłem wielkość i kształt drzwi zewnętrznych - nie bedą zaokrąglone na górze tylko proste, ich szerokość ze 100cm zostanie zwiększona o 40cm (naświetle boczne)
Pozdrawiam
Sławek



Czołem!
W zasadzie miałem ten sam pomysł - schodki w garażu, równa podłoga w wiatrołapie. Niestety, gdy zmierzyłem wysokość otworu (po dodaniu grubości posadzki) to okazało się, że drzwi miałyby ok 180 cm... Jadę dziś na budowę, wymierzę jeszcze raz... Może się gdzieś pomyliłem, bo skoro u Ciebie się da, to i u mnie powinno... icon_biggrin.gif
Pozdrawiam,
Piotr
Link do komentarza
->Maximilian

Dziękuję za zdjęcia zadaszenia nad tarasem, my mamy trochę inną koncepcję i po pewnym załamaniu przedłużamy tylko część dachu nad taras. Co do wejścia do garażu z wiatrołapu też myśleliśmy aby zrobić jeden schodek już w garażu ale po namyśle przesuneliśmy tylko schody dalej od wejścia do wiatrołapu.
Pozdrawiam,
Profil

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Witam,

Forum przeczytałam jest kilka cennych uwag. Projekt już zakupilismy więc teraz pierwszy etap wprowadzenie drobnych poprawek prosze o opinie???

na dole: oczywiście powiększenie łazienki, ja bym zostawiła spiżarnię ale przesunęła drzwi do końca aby było więcej miejsca na ścianie w kuchni, czy powiększać trochę okno aby było większe w kuchni te wydaje mi się za małe, likwidacja okien w garażu i w pomieszczeniu gospodarczym z tyłu. Myślę też czy nie powiększyć do tyłu pom. gosp. aby zrównać z tylną linią - co tym myślicie? Zawsze więcej miejsca na różne graty.

Na górze: czy powiększać pokoje nr 5 i 6 kosztem łazienki i strychu (garderoby). Czy zostawić tak jak jest? zastanawiam się jak i gdzie postawić szafy wnękowe w przyszłości. Pytanie do osób, które nie powiększały czy jest wystarczająco miejsca aby postawić szafę tak żeby nie przeszkadzała.
Jeśli ktos powiększał pokój kosztem łazienki to gdzie potem postawić pralkę?

Jeśli można to prosze o zdjęcia wnętrza domu.

Pozdrawiam
Dominika i Michał
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Forum przeczytałam jest kilka cennych uwag. Projekt już zakupilismy więc teraz pierwszy etap wprowadzenie drobnych poprawek prosze o opinie???

na dole: oczywiście powiększenie łazienki, ja bym zostawiła spiżarnię ale przesunęła drzwi do końca aby było więcej miejsca na ścianie w kuchni, czy powiększać trochę okno aby było większe w kuchni te wydaje mi się za małe, likwidacja okien w garażu i w pomieszczeniu gospodarczym z tyłu. Myślę też czy nie powiększyć do tyłu pom. gosp. aby zrównać z tylną linią - co tym myślicie? Zawsze więcej miejsca na różne graty.

Na górze: czy powiększać pokoje nr 5 i 6 kosztem łazienki i strychu (garderoby). Czy zostawić tak jak jest? zastanawiam się jak i gdzie postawić szafy wnękowe w przyszłości. Pytanie do osób, które nie powiększały czy jest wystarczająco miejsca aby postawić szafę tak żeby nie przeszkadzała.
Jeśli ktos powiększał pokój kosztem łazienki to gdzie potem postawić pralkę?

Jeśli można to prosze o zdjęcia wnętrza domu.

Pozdrawiam
Dominika i Michał



Witam
W nawiązaniu do Waszego zapytania buduję LEO II k/Siedlec w m.Dąbrówka Ług ok.90km od Warszawy. Jestem na etapie budowania ścian szczytowych w LEO II. Wczoraj zakończyłem impregnację więźby dachowej która stoi już na dachu. Wstępnie można już ocenić wiekość pomieszczeń na parterze tj. salonu, spiżarki, gabinetu, toalety (powiększonej) i oczywiście garażu. Ścianek działowych na poddaszu jeszcze nie wykonałem ale można już ocenić wielkość pomieszczenia nad garażem. W garażu zostawiłem okna boczne tak jak w projekcie natomiast w planie mam przedłużenie ścianki działowej oddzielającej garaż od kotłowni do ściany szczytowej budynku ( co powiększy kotłownię).
Jeśli życzycie sobie zobaczyć LEO na tym etapie budowy to zapraszam do Dąbrówki po wcześniejszym ustaleniu terminu. Mogę Wam przesłać parę zdjęć z aktualnego stanu budowy jeśli podacie mi Waszego maila (zdjęcia wykonane są w dużej rozdzielczości ).
Pozdrawiam
Sławek
Link do komentarza
Maximilian
Jak wykonałeś kominy w LEO II ponad połacią dachową. W projekcie na całej długości kominy są wykonane z elementów systemowych Schiedla, od stropu nad poddaszem do końca komina są ocieplane warstwą styropianu. Czy kominy od stropu nad parterem robiłeś z cegły klinkierowej czy też zrobileś zgodnie z projektem (ponad dachem kominy są wykonane z elementów systemowych Schiedla i obłożone płytkami (imitującymi cegłę klinkierową). Jeżeli dysponujesz zdjęciami z tego etapu budowy - chodzi mi głównie o etap budowy kominów ponad dachem to proszę o przesłanie paru zdjęć na maila slawieck@interia.pl
Pozdrawiam
Sławek
Link do komentarza
Cytat

Maximilian
Jak wykonałeś kominy w LEO II ponad połacią dachową. W projekcie na całej długości kominy są wykonane z elementów systemowych Schiedla, od stropu nad poddaszem do końca komina są ocieplane warstwą styropianu. Czy kominy od stropu nad parterem robiłeś z cegły klinkierowej czy też zrobileś zgodnie z projektem (ponad dachem kominy są wykonane z elementów systemowych Schiedla i obłożone płytkami (imitującymi cegłę klinkierową). Jeżeli dysponujesz zdjęciami z tego etapu budowy - chodzi mi głównie o etap budowy kominów ponad dachem to proszę o przesłanie paru zdjęć na maila slawieck@interia.pl
Pozdrawiam
Sławek



Sławek,
Moje kominy na poddaszu to jeszcze "goły" Shiedel, tuż pod dachem jest "fundament" z betonu na Shiedlu, na którym opiera się obmurowanie z pełnej cegły klinkierowej (ma ona mniejszy wymiar od standardowej, szer 12 cm).
Postaram sie wkrótce wkleić zdjęcie ze środka domu".
Pozdrawiam,
Piotr
Link do komentarza
Maxymilian
Czy podana przez Ciebie ilość klinkieru do wymurowania górnej części kominów (860szt) zeszła w całości do ich budowy czy też była to ilość zamówiona zgodnie z ilością przywiezionych palet na plac budowy). Jak wygląda sprawa z ociepleniem górnej części komina pod klinkierem (czy jest warstwa styropianu czy też klinkier sam w sobie ma stanowić warstę izolacyjną). Jak się domyślam kominy Schidla zostały wymurowane z elementów systemowych do ich zakończenia a tylko w części ponaddachowej obłożone cegłą klinkierową.
W poniedziałek majster będzie mi wyciągał kominy ponad dach i jest to ostatni moment na rozważenie zastosowania klinkieru do obróbki górnej części kominów lub rozwiązania proponowanego przez DOMUS-a tj. ocieplenia styropianem i obłożenia kominów płytkami klinkeropodobnymi.
Pozdrawiam
Sławek
Link do komentarza
Cytat

Maxymilian
Czy podana przez Ciebie ilość klinkieru do wymurowania górnej części kominów (860szt) zeszła w całości do ich budowy czy też była to ilość zamówiona zgodnie z ilością przywiezionych palet na plac budowy). Jak wygląda sprawa z ociepleniem górnej części komina pod klinkierem (czy jest warstwa styropianu czy też klinkier sam w sobie ma stanowić warstę izolacyjną). Jak się domyślam kominy Schidla zostały wymurowane z elementów systemowych do ich zakończenia a tylko w części ponaddachowej obłożone cegłą klinkierową.
W poniedziałek majster będzie mi wyciągał kominy ponad dach i jest to ostatni moment na rozważenie zastosowania klinkieru do obróbki górnej części kominów lub rozwiązania proponowanego przez DOMUS-a tj. ocieplenia styropianem i obłożenia kominów płytkami klinkeropodobnymi.
Pozdrawiam
Sławek



Sławek,
Zostało mi ok 40 cegieł. Styropianu pod klinkierem nie ma. Tak jak napisałeś, kominy w całości systemowe, powyżej dachu obłożone klinkierem. Moja ekipa odradzała okładanie płytkami - ponoć zdarza się, że odpadają... Niestety, ze względu na pilny wyjazd nie dałem rady zamieścić zdjęć. Przepraszam...
Pozdrawiam,
Piotr
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Witajcie wszyscy budujący Leo !

Jesteśmy na etapie wyboru projektu i już prawie zdecydowaliśmy się na Leo. Chcielibyśmy się upewnić, że dokonaliśmy właściwego wyboru. I tutaj nasza prośba, może wśród forumowiczów znajdzie się ktoś, kto zechciałby się pochwalić swoim domkiem. Będziemy bardzo wdzięczni i z góry dziękujemy.

Agnieszka i Edek
Link do komentarza
Cytat

Witajcie wszyscy budujący Leo !

Jesteśmy na etapie wyboru projektu i już prawie zdecydowaliśmy się na Leo. Chcielibyśmy się upewnić, że dokonaliśmy właściwego wyboru. I tutaj nasza prośba, może wśród forumowiczów znajdzie się ktoś, kto zechciałby się pochwalić swoim domkiem. Będziemy bardzo wdzięczni i z góry dziękujemy.

Agnieszka i Edek



Jeśli kujawsko-pomorskie jest w Waszym zasięgu, to zapraszam do mnie... Dom już stoi, jestem na etapie wylewania posadzek, także bez problemu można ocenić wielkość i funkcjonalność pomieszczeń.

Pozdrawiam,
Piotr
Link do komentarza
Cytat

Jeśli kujawsko-pomorskie jest w Waszym zasięgu, to zapraszam do mnie... Dom już stoi, jestem na etapie wylewania posadzek, także bez problemu można ocenić wielkość i funkcjonalność pomieszczeń.

Pozdrawiam,
Piotr



Witaj Piotr
Dziękujemy bardzo za zaproszenie. Oczywiście chętnie z niego skorzystamy. Powiedzcie jak się umówimy. Podaję mój adres: e.konofal@gmail.com ewentualnie tel. 601967551. My właśnie zaczęliśmy drogę przez mękę (czytaj biurokracja) złożyliśmy w gminie wniosek o wypis z planu i czekamy, mamy nadzieję że nie za długo.

Pozdrawiamy
Agnieszka i Edek
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Witam wszystkich forumowiczów budujących dom Leo.Jesteśmy na 1-etapie budowy.mieszkamy województwie zachodniopomorskim .jesteśmy ciekawi jak wygląda już gotowy domek.Czy moze ktos posiada jakies fotki domku?



Witam.Jestem właśnie na etapie wykonywania wylewek icon_smile.gif Buduję w woj. śląskim. Załączam ostatnio zrobione zdjęcie w lipcu ponieważ nie miałem czasu na fotografowanie postępów. Postaram się zrobić fotke gotowego już domku i szybko ją pokazać. Ewentualnie więcej fotek mogę wysłać na maila:) Pozdrawiam

DSC01446.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki za opinie @podczytywacz, dawka wiedzy tym bardziej kogoś z doświadczeniem, zawsze mile widziana. Nie mniej jednak jak coś wydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem to idę w to, koszt w tym wypadku jest drugorzędny. Takie moje działania(z zewnątrz może wydawać się na wyrost) ma też drugie dno, chcę to z robić w ten sposób żeby nauczyć się tego na przyszłość, ponieważ liczę na to, że ta wiedza przyda mi się w przyszłości...jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie.  Okej dalsza część w 1/2", natomiast w większości materiałach spotkałem się, że dają otuline również dla zimnej wody hmmm.     @podczytywacz więc liczę na podzielenie się wiedzy z rozdzielaczy
    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...