Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu


Recommended Posts

Napisano

Planowane rozwiązanie z ociepleniem wełna to nie najlepszy pomysł. Podłogę lepiej wykonać jako wylewkę betonową na podsypce keramzytowej lub użyć posadzkowych płyt gipsowo-włóknowych, a izolację cieplną ze styropianu zamocować na suficie piwnicy. W wariancie ocieplenia od środka konieczna jest skuteczna izolacja paroszczelna na warstwie wełny i pod panelami.

Napisano (edytowany)

Ja bym zrobił tak kolejno w górę:

strop kleina, jeśli trzeba wylewka wyrownawcza (ew. keramzyt), izolacja przeciwwilgociowa, legary, między nimi welna mineralna.

Na legarach płyta OSB (miedzy wełną min. a OSB przynajmniej 3 cm pustki powietrznej).

Na osb izolacja przeciwwilgociowa i panele 

Podłoga zdylatowana od ścian z otworami wentylacyjnymi w listwach przypodłogowych. 

Dlaczego wełna - bo wytłumi dobrze - ale na nią nie dałbym żadnej folii - bo jest wentylowana pustka powietrzna.

Od strony piwncy na stropie - jak pisze BD w #2 - styropian.

A jaki ten stropod spodu - plaski czy łukowy? bo różne są te Kleiny...

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano

A może po prostu warto zastosować styropian twardy? Nie wiem jaki to strop, ale styropian wyjdzie zdecydowanie taniej i unikniesz przykrych doświadczeń, które wiążą się z ocieplaniem wełną. :)

Napisano

Strop nad piwnicą powinien zostać zaizolowany zarówno przed wilgocią, która może pojawić się w piwnicy i przed wychłodzeniem podłogi na parterze. Izolacja styropianem będzie optymalnym rozwiązaniem z uwagi na jego dużą odporność na zawilgocenie i  skuteczną ochronę przed wychłodzeniem. Materiały izolacyjne np. DALMATYŃCZYK dach-podłoga lub styropian grafitowy TERMONIUM dach-podłoga, nie wymagają dodatkowych zabezpieczeń podczas układania na stropie lub między legarami. W pierwszej kolejności należy rozłożyć folię budowlaną, która będzie pełnić role paroizolacji, zapobiegając przedostawaniu  się pary wodnej (wilgoci) w kierunku pomieszczenia. Płyty styropianowe mogą być układane pomiędzy legarami, a ewentualne szczeliny można wypełnić pianą poliuretanową.

  • 3 lata temu...
Napisano

Nie zakładając nowego tematu chciałem zapytać o właściwy sposób ocieplenia stropu, gdzie nie ma ścianki kolankowej. Planuje dać : folia - 20 cm styropianu (2x10) folia i 6-7 cm wylewki betonowej. Poddasze nie będzie mieszkalne i będzie służyło  tylko do przetrzymywania tego co używa się sporadycznie.

Między krokwiami chcę do murłaty dokręcić odpowiednio docięte kawałki płyty osb na wysokość  wyznaczającą górę wylewki. 

 

Pytanie moje brzmi jak wymanewrować między krokwiami, bo łączenie z murłatą będzie pod poziomem wylewki. Planuje zrobić dylatacje ze styropianu 5 cm ? w miejscu styku z betonem. Czy takie rozwiązanie jest akceptowalne ?

 

Na zdjęciu zaznaczyłem jak wychodzi poziom wylewki.

ocieplenie.jpg

Napisano
  Dnia 13.07.2020 o 07:47, Tymianek napisał:

Poddasze nie będzie mieszkalne i będzie służyło  tylko do przetrzymywania tego co używa się sporadycznie.

Rozwiń  

na ostatni strop powiinno sie dać 35 do 40 cm  termoizolacji.

jeśli ma tam być powierzchnia na przecowanie przedmiotów - trzeba przewidzieć jakąć podłogę.

Napisano (edytowany)

Układanie wylewki na tak użytkowanym strychu nie ma sensu, zwłaszcza, że tylko niewielka jego część będzie dostępna ze względu na ograniczoną wysokość.  Na dachu jest  ułożona FWK, a termoizolację w pasie przy murłatach trzeba zrobić z wełny mineralnej. W części użytkowej podłoga może być  z desek, płyt OSB opartych na legarach i słupkach z wypełnieniem wełną przykrytą folią paroprzepuszczalną.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Czy są jakieś przeciwskazania aby nie robić tam wylewki betonowej ?

Rozwiązanie to jest dla mnie korzystniejsze z kilku powodów. Powierzchnia poddasza to 80 m2, uwzględniając podane wymiary z wylewką to przez cały środek mam 2 metry do jętek - sporo miejsca. 

Edytowano przez Tymianek (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...