Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu


Recommended Posts

Napisano

Planowane rozwiązanie z ociepleniem wełna to nie najlepszy pomysł. Podłogę lepiej wykonać jako wylewkę betonową na podsypce keramzytowej lub użyć posadzkowych płyt gipsowo-włóknowych, a izolację cieplną ze styropianu zamocować na suficie piwnicy. W wariancie ocieplenia od środka konieczna jest skuteczna izolacja paroszczelna na warstwie wełny i pod panelami.

Napisano (edytowany)

Ja bym zrobił tak kolejno w górę:

strop kleina, jeśli trzeba wylewka wyrownawcza (ew. keramzyt), izolacja przeciwwilgociowa, legary, między nimi welna mineralna.

Na legarach płyta OSB (miedzy wełną min. a OSB przynajmniej 3 cm pustki powietrznej).

Na osb izolacja przeciwwilgociowa i panele 

Podłoga zdylatowana od ścian z otworami wentylacyjnymi w listwach przypodłogowych. 

Dlaczego wełna - bo wytłumi dobrze - ale na nią nie dałbym żadnej folii - bo jest wentylowana pustka powietrzna.

Od strony piwncy na stropie - jak pisze BD w #2 - styropian.

A jaki ten stropod spodu - plaski czy łukowy? bo różne są te Kleiny...

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano

A może po prostu warto zastosować styropian twardy? Nie wiem jaki to strop, ale styropian wyjdzie zdecydowanie taniej i unikniesz przykrych doświadczeń, które wiążą się z ocieplaniem wełną. :)

Napisano

Strop nad piwnicą powinien zostać zaizolowany zarówno przed wilgocią, która może pojawić się w piwnicy i przed wychłodzeniem podłogi na parterze. Izolacja styropianem będzie optymalnym rozwiązaniem z uwagi na jego dużą odporność na zawilgocenie i  skuteczną ochronę przed wychłodzeniem. Materiały izolacyjne np. DALMATYŃCZYK dach-podłoga lub styropian grafitowy TERMONIUM dach-podłoga, nie wymagają dodatkowych zabezpieczeń podczas układania na stropie lub między legarami. W pierwszej kolejności należy rozłożyć folię budowlaną, która będzie pełnić role paroizolacji, zapobiegając przedostawaniu  się pary wodnej (wilgoci) w kierunku pomieszczenia. Płyty styropianowe mogą być układane pomiędzy legarami, a ewentualne szczeliny można wypełnić pianą poliuretanową.

  • 3 lata temu...
Napisano

Nie zakładając nowego tematu chciałem zapytać o właściwy sposób ocieplenia stropu, gdzie nie ma ścianki kolankowej. Planuje dać : folia - 20 cm styropianu (2x10) folia i 6-7 cm wylewki betonowej. Poddasze nie będzie mieszkalne i będzie służyło  tylko do przetrzymywania tego co używa się sporadycznie.

Między krokwiami chcę do murłaty dokręcić odpowiednio docięte kawałki płyty osb na wysokość  wyznaczającą górę wylewki. 

 

Pytanie moje brzmi jak wymanewrować między krokwiami, bo łączenie z murłatą będzie pod poziomem wylewki. Planuje zrobić dylatacje ze styropianu 5 cm ? w miejscu styku z betonem. Czy takie rozwiązanie jest akceptowalne ?

 

Na zdjęciu zaznaczyłem jak wychodzi poziom wylewki.

ocieplenie.jpg

Napisano
  Dnia 13.07.2020 o 07:47, Tymianek napisał:

Poddasze nie będzie mieszkalne i będzie służyło  tylko do przetrzymywania tego co używa się sporadycznie.

Rozwiń  

na ostatni strop powiinno sie dać 35 do 40 cm  termoizolacji.

jeśli ma tam być powierzchnia na przecowanie przedmiotów - trzeba przewidzieć jakąć podłogę.

Napisano (edytowany)

Układanie wylewki na tak użytkowanym strychu nie ma sensu, zwłaszcza, że tylko niewielka jego część będzie dostępna ze względu na ograniczoną wysokość.  Na dachu jest  ułożona FWK, a termoizolację w pasie przy murłatach trzeba zrobić z wełny mineralnej. W części użytkowej podłoga może być  z desek, płyt OSB opartych na legarach i słupkach z wypełnieniem wełną przykrytą folią paroprzepuszczalną.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Czy są jakieś przeciwskazania aby nie robić tam wylewki betonowej ?

Rozwiązanie to jest dla mnie korzystniejsze z kilku powodów. Powierzchnia poddasza to 80 m2, uwzględniając podane wymiary z wylewką to przez cały środek mam 2 metry do jętek - sporo miejsca. 

Edytowano przez Tymianek (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...