Skocz do zawartości

Duża lukarna - wygląd


Recommended Posts

Zrobiłem wysokie pomieszczenia na poddaszu ok. 2.77m światła. Przez to wychodzą mi wysokie lukarny. Kąt dachu lukarny chcę zachować 42 stopnie tak jak jest dla reszty dachu. Czy macie jakieś pomysły jak zamaskować tą ścianę nad drzwiami balkonowymi - strasznie mi się nie podoba że jest taki duży jej kawał.

lukarna.JPG

Link do komentarza

1. Może zrób wyższe te drzwi - czy one mają więcej ni 2 m. wysokości? 

2. Możesz dodać do tych drzwi okno nad nimi - np. z łukiem.

3. Możesz dać inne wykończenie ściany nad drzwiami - np. imitacja kamienia, deski, coś innego - albo dodać element ozdobny - jak na rys niżej.

4. Możesz też zrobić okap nad drzwiami na wysokości rynien bocznych lukarny i połączyć to z elementem w guście tego a rysunku niżej, ale nie ażurowy tylko z zabudową - tu bym jeszcze obniżył ich poziom o 10, 15 cm  przedłużając połacie lukarny. 

Ogólnie też pogrubienie deski osłonowej, elementów konstrukcji - wg mnie - pomaga teżi wygląda lepiej - cieplej, solidniej . 

A może poprostu obniżysz strop tej lukarny, jeżeli nie zamierzasz dawać wysokich okien (drzwi przeszklonych)?  

pobrane.jpg.28ef3fba256189077d7c77a45cb69016.jpg

Link do komentarza
Napisano (edytowany)
11 godzin temu, zenek napisał:

1. Może zrób wyższe te drzwi - czy one mają więcej ni 2 m. wysokości? 

2. Możesz dodać do tych drzwi okno nad nimi - np. z łukiem.

3. Możesz dać inne wykończenie ściany nad drzwiami - np. imitacja kamienia, deski, coś innego - albo dodać element ozdobny - jak na rys niżej.

4. Możesz też zrobić okap nad drzwiami na wysokości rynien bocznych lukarny i połączyć to z elementem w guście tego a rysunku niżej, ale nie ażurowy tylko z zabudową - tu bym jeszcze obniżył ich poziom o 10, 15 cm  przedłużając połacie lukarny. 

Ogólnie też pogrubienie deski osłonowej, elementów konstrukcji - wg mnie - pomaga teżi wygląda lepiej - cieplej, solidniej . 

A może poprostu obniżysz strop tej lukarny, jeżeli nie zamierzasz dawać wysokich okien (drzwi przeszklonych)?  

pobrane.jpg.28ef3fba256189077d7c77a45cb69016.jpg

Drzwi w świetle muru mają 90x210cm.

Jak obniżę strop w lukarnie to automatycznie będę musiał go zmniejszyć nad całym pomieszczeniem (mam jeszcze strych).

Co myślicie o zmianie kąta nachylenia dachu lukarny względem pozostałej części dachu (nigdzie jak jeździłem samochodoem nie widziałem takiego rozwiązania)?

Dodatkowo do tego dodałbym listwy przyokienne i przestrzeń już by była dużo mniejsza...

 

lukarna2.JPG

listwy przyokienne.JPG

Edytowano przez bojka777 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl

Nie wiem po co te dwa okna dachowe obok lukarny skoro drzwi balkonowe maja szer 80-90  cm i wysokości zapewne ponad 200 cm. Lepiej dołożyć okna fasadowe do tych drzwi balkonowych niż kaleczyć dach oknem dachowym.

Link do komentarza
4 godziny temu, bojka777 napisał:

Drzwi w świetle muru mają 90x210cm.

Mogą być wyższe, bo balkonowe.

 

4 godziny temu, bojka777 napisał:

Jak obniżę strop w lukarnie to automatycznie będę musiał go zmniejszyć nad całym pomieszc

Nie - dlaczego? Lukarna jest niezależna od stropu nad strychem - a dokładnie może być niezleżna. Zrób sobie przekrój poprzeczny, to lepiej zobaczysz - przez środek, oś lukarny. Lukarna może mieć strop lub połacie lukarny widoczne (ocieplone oczywiście też).

 

4 godziny temu, bojka777 napisał:

Co myślicie o zmianie kąta nachylenia dachu lukarny względem pozostałej części dachu (nigdzie jak jeździłem samochodoem nie widziałem takiego rozwiązania)?

To troszkę mało  widziałeś  - nachylenie lukarny może być dowolne - byle było zgodne z warunkami WZ. To nachylenie robisz takie jakie jest wygodne dla wnętrza pomieszczenia, konstrukcji, i wyglądy - poprostu bryły dachu, wyglądu elewacji. A więc musisz patrzeć na elewację jako całość a nie tylko na samą jaskółkę. 

W tym konttekscie - zmniejszenie nachylenia, tylko po to, by zmniejszyć powierzchnię nad drzwiami - nie jest sensownym myśleniem. Weź wszystkie te punkty co napisałem wcześniej, przemyśl, co napisali następni - tomo, mhtyl i może inni - i  :14_relaxed:  rozwiąż to równanie z wieloma danymi i niewiadomymi.

Taki jeden z wielu dylematów projektanta, ktory nie olewa detali. 

Link do komentarza
5 minut temu, basiabuk napisał:

Teraz są modne duuuuuże lukarny w dachu jak tutaj:

https://pracnia-pty.m.l/mj_dom_reta_ce.htm

Tylko duuuuuża lukarna i duuuuuże koszty budowy :)

 

Jak to jest duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuża lukarna to ja jestem krasnoludek. Nie widziałaś jeszcze duuuuuuuuuuuuuuużej lukarny, ale cóż każda bzdura jest dobra aby się zareklamować, jak na razie to masz 100% reklamy w swoich postach, bo na dwa napisane posty w każdym reklamujesz jakiś bidny dom.......

:spam:

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...