Skocz do zawartości

odnowienie hydroizolacj


wronx

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam.

Chciałbym odnowić hydroizolacje i zrobić ocieplenie. Dom z 1979 roku. Połówka bliźniaka. Parterowy, podpiwniczony. Góra z pustaków. Dół chyba z cegieł, ale nie jestem pewny. Piwnica sucha, ogrzewana, brak jakichkolwiek oznak pleśni, zawilgoceni.

1) Od czego zacząć ?

2) Jak powinny być zrobione poszczególne warstwy ?

3) Drenaż ?

4) Koszty ?

 

 

WP_20170423_16_17_02_Pro.jpg

WP_20170423_16_22_18_Pro.jpg

WP_20170423_16_22_40_Pro.jpg

Edytowano przez wronx (zobacz historię edycji)
Napisano

Dzień dobry,

Na podstawie zdjęć  oraz Pana opisu,  można wywnioskować, iż ma Pan skuteczną hydroizolację. Skoro w piwnicy jest sucho, izolacja spełnia swoją funkcję prawidłowo. Zawilgocenie i odpryski tynku na cokole budynku  jest  spowodowane brakiem wyciagnięcia izolacji pionowej na odpowiednią wysokość oraz tym iż przy opasce betonowej strefa rozbryzgowa jest wyższa , a destrukcyjne działanie wilgoci -większe. Przy opasce betonowej jak na zdj., strefa rozbryzgowa wynosi  min. 50 cm.

W pierwszej kolejności powinien Pan usunąć  istniejącą opaskę. Jeżeli w Pana planach jest ocieplenie ściany fundamentowe, należy odkopać fundamenty. Jeżeli natomiast chce Pan ocieplić budynek od strefy cokołowej, odkopanie do poziomu posadowienia nie będzie konieczne.

Ważne jest zorientowanie się, jaki rodzaj hydroizolacji został zastosowana na Pana obiekcie.  Dlatego należy wykonać odkrywkę  by sprawdzić z jakiego materiału wykonano hydroizoalcję i w jakim jest ona  stanie. Jeżeli jest to izolacja bitumiczna, należy sprawdzić czy jest to materiał rozpuszczalnikowy czy wodny. Ma to znaczenie, ponieważ rozpuszczalniki działają zanikająco na płyty ocieplające. Jeśli izolacja wodochronna jest prawidłowo wykonana i nieuszkodzona, aby móc bezpiecznie przykleić płyty ocieplające należy zastosować warstwę separacyjną z produktu IZOHAN ekolep ( patrz Kt wyrobu)

Jeżeli izolacja była wykonana z materiałów wodorozcieńczalnych, można kleić płyty bezpośrednio do izolacji stosując kleje do tego przeznaczone np.  IZOAHN WK, WK PLUS lub IZOAHN STYROPUK FUNDAMENT. Do termoizolacji fundamentów zaleca się stosować twarde płyty ocieplające , minimum EPS 150, lub płyty typy XPS.

Strefę cokołową najkorzystniej jest zaizolować produktami mineralnymi np.  IZOHAN EKO 2K. Są to wyroby o małym oporze dyfuzyjnym, co pozwoli na odparowanie wody przy ewentualnym zawilgoceniu przegród budowlanych. Możliwe jest także skorzystanie z materiałów bitumicznych wodnych np. IZOHAN WM 2k. Ważne jest połączenie nowej izolacji ze starą. Zakład powinien wynosić minimum 10 cm. Produkty mineralne nie mają przyczepności do bitumicznych, dlatego ważne jest, by zachować odpowiednią kolejność wykonywania warstw izolacji (patrz rysunek).

 

Nową opaskę wykonać  jako żwirową. Jej szerokość wynosi min. 30 cm (zalecane 50 cm). Wtedy izolacja pionowa powinna być wyciągnięta ponad nią na min. 30 cm. Płyty ocieplenia na poziomie cokołu można przykleić pianką poliuretanową IZOHAN STYROPUK ELEWACJA.

noo.pdf

Napisano

Witam.

Na wstępie dziękuje za odpowiedź. Czy jak zrobię odkrywkę i zdjęcia, będzie pan w stanie rozpoznać jakiego rodzaju jest hydroizolacja ? W miejscu gdzie najbardziej widać zawilgocenia - powstały one dlatego że rynny są dziurawe, woda kapiąc na płyty dokoła budynku rozbryzguje się na ściany. Dodatkowo chciałem zrobić drenaż, z tego co się zorientowałem 1,5m - 2m od fundamentów oraz instalacje od burzową, gdzie woda z opadów zostałaby odprowadzona do rowu melioracyjnego który jest za działką.

  • 3 lata temu...
Napisano

Ja miałem gorzej bo odrestaurowywałem stary budynek, gdzie izolacja pozioma już wzięła w łeb. Znalazłem technologię która jak dla mnie jest najbardziej pewna- wykonuje ją firma z Polski. Podcięli mi cały budynek i włożyli płytę z tworzywa i kliny. Od tamtej pory ŻADNEGO problemu. Polecam gdyby ktoś szukał rozwiązania problemu. Metoda podcinania- jakby ktoś szukał. Bodaj z Poznania są ale działają w całej Polsce

Napisano
6 godzin temu, Symetria napisał:

Ja miałem gorzej bo odrestaurowywałem stary budynek, gdzie izolacja pozioma już wzięła w łeb. Znalazłem technologię która jak dla mnie jest najbardziej pewna- wykonuje ją firma z Polski. Podcięli mi cały budynek i włożyli płytę z tworzywa i kliny.

To opisz jaki był zakres prac , jakie ściany zostały podcięte i jakie efekty

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...