Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
3 godziny temu, gumisklb45 napisał:

Czy można kłaść kafle na nie wyschnięty do końca tynk gipsowy MP 75

Kto kładzie tynk gipsowy pod kafelki? Nawet jak wyschnie  ten tynk to potem wątpiące jest trzymanie się płytek do tego tynku.

Napisano

I jeszcze

Dnia 8.04.2017 o 06:42, gumisklb45 napisał:

 na nie wyschnięty do końca tynk gipsowy

:icon_eek:...

Gdzie się ma podziać ta woda, która odparuje podczas wysychania???

Jak tynk nie wysechł do końca, to radzę na biegu ten tynk zdrapać/usunąć, położyć prawdziwy tynk, tzn. cementowo-wapienny, przeczekać aż dojrzeje i dopiero kleić płytki.

Jeśli czas popędza, to naklej płyty zielone g/k (tak radzę, chociaż generalnie nie polecam płyt g/k w łazienkach czy kuchniach), przyłap kołkami i na nie klej płytki - jest to rozwiązanie o wiele lepsze niż pomysł klejenia płytek na tynk gipsowy i to jeszcze nie wysezonowany...

Napisano

Dziękuję za podpowiedzi o to mi chodziło

Dorabiałem kiedyś w prywatnej firmie, równali ściany i tynkowali  pod kafelki empekiem,  gruntowali atlasem a potem  zaciągali rzadkim klejem  i dopiero kładli kafle ,

Robię teraz łazienkę znajomemu i właśnie chciał abym zbił tynki i równał ściany empekiem i ma pretensje że długo robię a ja czekałem aż tynk wyschnie w końcu mnie zdenerwował i zacząłem kłaść na nie wyschnięty do końca tynk

Napisano

Jak wszystko spadnie, to Ty będziesz odpowiedzialny, nawet jak masz podpisaną zgodę inwestora na działanie niezgodne ze sztuką budowlaną, to on może Cię puścić w skarpetkach - sąd uzna Twoją winę, bo TY jesteś fachowcem, a klient nie wie co czyni w tej materii...

Napisano

Szanowny Panie, jako producent tynku Knauf MP 75 zachęcamy zawsze do sprawdzania informacji w karcie technicznej. Kartę tynku MP 75 można pobrać z naszej strony internetowej http://knauf.pl/produkty/knauf-mp-75 Inni forumowicze dobrze Panu radzili, aby nie kłaść płytek na nie do końca wyschnięty tynk. Przed nałożeniem kleju wilgotność resztkowa podłoża nie może przekroczyć 1%, czyli tynk musi całkowicie wyschnąć.

Nieprawdą jest natomiast, że na tynku nie można kłaść płytek – oczywiście, że można i takie rozwiązanie jest praktykowane przez wykonawców. Otynkowaną powierzchnię należy zagruntować środkiem głęboko gruntującym Knauf Tiefengrund. Następnie można przyklejać płytki klejem odpowiednio dobranym do rodzaju okładziny. Do płytek gresowych polecamy klej Knauf K2 Gres/Klinkier http://knauf.pl/produkty/knauf-k2-gresklinkier, do mozaiki i płytek marmurowych rekomendujemy klej na bazie białego cementu Knauf K5 Marmur/Granit  http://knauf.pl/produkty/knauf-k5-marmurkamien-. W tak zwanych strefach mokrych należy wykonać hydroizolację z folii w płynie Knauf Hydro Flex http://knauf.pl/produkty/knauf-hydro-flex-

Jeżeli ma Pan jeszcze jakieś pytania w związku z zastosowaniem tynków gipsowych, to chętnie na nie odpowiemy.

Napisano

Dziękuję bardzo za informację ,bardzo przydatna 

U siebie kładłem kafelki osiem lat temu na wasz tynk gruntowałem atlasem i rzadkim klejem ale na suchy tynk i nic mi do tej pory nie odpadło mimo że mieszkam przy torach jak jadą towarowe to cała chata się trzęsie jestem zadowolony z waszego produktu zawsze używam go do równania ścian i polecam innym

Tylko ten klient w gorącej wodzie kąpany wyprowadził mnie z równowagi bo za wolno idzie robota a ja po prostu czekałem aż wszystko wyschnie  jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i gorąco pozdrawiam

Napisano
28 minut temu, gumisklb45 napisał:

 

Tylko ten klient w gorącej wodzie kąpany wyprowadził mnie z równowagi bo za wolno idzie robota a ja po prostu czekałem aż wszystko wyschnie  jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i gorąco pozdrawiam

Czyli rozumiem, że jesteś wykonawcą? czy tylko tak dorywczo to robisz?

Napisano

Witam, robię dorywczo ale jak wspominałem dorabiałem w jednej firmie  oni właśnie to stosowali i mieli wzięcie

Szybciej schnie niż tradycyjny tynk i nie trzeba czekać te dwa czy trzy tygodnie po wyschnięciu żeby kłaść kafle.

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

@gumisklb45 Proszę bardzo, cieszymy się, że nasza odpowiedź była dla Pana pomocna. Jeżeli ma Pan więcej pytań odnośnie zastosowania naszych produktów, to zachęcamy do kontaktu z naszym doradcą technicznym. Listę kontaktów do doradców znajdzie Pan na naszej stronie http://knauf.pl/lista-doradcow-technicznych

Edytowano przez Eksperci Knauf (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
    • wyglada to tak jak na zalaczniku
    • Spróbuj odciąć z tych z szuflady kawałki/paski po 3, może 4 cm i popatrz jak wyglądają przekroje i struktura "kamieni"... i może pokaż fotki... Jeśli tak jak na powiększeniu Twojej fotki, to        Raczej nie łamać, tylko przeciąć, odkurzyć i pozaglądać...
    • Trudne nie jest, ale w elektryce trzeba z góry wykluczyć pomyłki, bo to może stworzyć zagrożenie dla zdrowia i życia, stąd biorą się dodatkowe pytania. Kiedyś, w rurki wciągano tylko tyle przewodów ile było potrzeba, a teraz często daje się przewód 3-żyłowy wtedy, kiedy potrzebna jest tak naprawdę tylko 1 żyła, no bo jak poprowadzić tę jedną? Poprowadzenie całego kabla jest prostsze, szybsze, i nie stwarza zagrożeń, bo taką jedną żyłę trzeba by dodatkowo izolować np. peszlem. A to głębsze kucie, inne mocowania i tak dalej. Dlatego trzeba zawsze wybadać, czy te dodatkowe żyły są potrzebne naprawdę czy niekoniecznie.  Stąd pytania o to jakie oświetlenie ma być.    teraz mam ostatnie zagadnienie. Narysuj szkic tego pomieszczenia, czyli prostokąt, oraz zaznacz w nim położenie drzwi i łóżka. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...