Skocz do zawartości

Jaką konstrukcję tarasu drewnianego wybrać?


Recommended Posts

Chciałbym zrobić przy domu taras z nawierzchnią drewnianą. Nie wiem jednak jaka konstrukcja będzie lepsza – punktowe oparcie na słupkach betonowych, czy płyta betonowa, jedynie z wierzchu wykończona drewnem. Która wersja jest trwalsza i łatwiejsza do wykonania? Podłoga tarasu będzie musiała być na wysokości 30–40 cm ponad poziomem terenu, bo na tyle mniej więcej podniesiona jest podłoga w domu, a nie chcę robić stopni przy zejściu na taras.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wokol-domu/tarasy-i-balkony/porady/23368-jaka-konstrukcje-tarasu-drewnianego-wybrac

Link do komentarza
Gość Paweł

Sam zbudowałem taras i będę go wykańczał deskami kompozytowymi. Cały czas zastanawiam, czy robić zadaszenie. Z jednej strony to się przydaje, bo nie trzeba chować mebli, jak jest brzydka pogoda. Z drugiej strony nie chcę zaciemniać salonu. Kompozyt jest na tyle odporny, że deszcz ani śnieg mu nie zaszkodzi, więc chyba zadaszenie nie będzie konieczne.

Link do komentarza

To zależy ile masz okien w salonie. I od tego, z której strony świata masz taras. 

My mamy dwa duże okna plus podwójne duże jako wyjście na taras, a taras jest od pd-zachodu. Światła jest wystarczająco, choć oczywiście mniej niż przed zadaszeniem, ale przynajmniej w lecie można spokojnie posiedzieć na zewnątrz - wcześniej smażyło okrutnie!

Edytowano przez Baru (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

w tym roku zabieram się za robienie takiego tarasu, mam nadzieję, że wszystko szybko pójdzie. Prawdopodobnie oleje do desek z dobrze sie sprawdzają Jaki impregnat najlepiej sie sprawdzi?

Link do komentarza

Przy zastosowaniu vidaronu trzeba pamiętać o pomalowaniu w pierwszej kolejności środkiem na robale. W zeszłym roku zmienił się skład vidaronu i w związku z dyrektywami unijnymi nie ma tego dodatku (dwa lata temu jeszcze był).

Teoretycznie w sklepie powinni o tym powiedzieć, ale różnie to bywa - lepiej wiedzieć wcześniej i od razu pytać.

Po pomalowaniu trzeba odczekać dobę i dopiero malować vidaronem.

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
  • 7 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...