Skocz do zawartości

11 błędów popełnianych przy wykonywaniu stropów


Recommended Posts

Napisano

W domach jednorodzinnych najczęściej stosowane są stropy gęstożebrowe i żelbetowe wylewane na mokro na budowie, a także prefabrykowane i półprefabrykowane przygotowywane w fabryce. Niestety, ryzyko błędów wykonawczych nie zależy od technologii ich wykonania, a od sumienności i doświadczenia ekipy stawiającej dom.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/a/23260-11-bledow-popelnianych-przy-wykonywaniu-stropow

Napisano

Witam, montowałem samodzielnie strop gęstożebrowy i moim zdaniem trudność tego rozwiązania jest bardzo niska :) Montuje się bardzo przyjemnie i szybko, nie trzeba robić pełnego deskowania i nie robi się dużej warstwy nadbetonu. Strop ma bardzo dobrą nośność i izolacyjność akustyczną i generalnie nie widzę minusów tego rozwiązania. Jedyna trudność to robienie wymianów, ale to jest już specyfika stropów tego typu. W Internecie jest sporo poradników jakby to można było zrobić. Pomaga też sam producent, który daje szczegółową instrukcję...

  • 1 rok temu...
Napisano
Terriva ma bardzo dobrą nośność? Chyba sobie żartujesz. Ledwo spełnia normę. A wykonał pan siatkę stal. na stropie zgodnie z normą? Żebro rozdzielcze oraz wzmocnienia pod działówki?
  • 8 miesiące temu...
Gość Inwestor
Napisano
Witam. Czy podparcie ok 4 cm płyt żelbetowych na ścianie jest błędem? Czy zakład nie powinien być większy?
Napisano
3 minuty temu, Gość Inwestor napisał:

Witam. Czy podparcie ok 4 cm płyt żelbetowych na ścianie jest błędem? Czy zakład nie powinien być większy?

Powinien.

Napisano
14 godzin temu, Gość Inwestor napisał:

Witam. Czy podparcie ok 4 cm płyt żelbetowych na ścianie jest błędem? Czy zakład nie powinien być większy?

Powinien wynosić około 10 cm.

Napisano
14 godzin temu, Gość Inwestor napisał:

Witam. Czy podparcie ok 4 cm płyt żelbetowych na ścianie jest błędem? Czy zakład nie powinien być większy?

Uściślę :12_slight_smile:  Zwykle jest to napisane w specyfikacji stropu prefabrykowanego. Na pewno zależy od rozpiętości i jego obciążenia użytkowego, oraz od materiału podparcia. 

Napisano
11 minut temu, zenek napisał:

Uściślę :12_slight_smile:  Zwykle jest to napisane w specyfikacji stropu prefabrykowanego. Na pewno zależy od rozpiętości i jego obciążenia użytkowego, oraz od materiału podparcia. 

Prawda jest taka, że ok, jest to napisane w specyfikacji stropu, ale już wielkość podparcia nie zależy od rozpiętości stropu bo to nie ma znaczenia, natomiast podparcie jakie ma być też jest zapisane w specyfikacji i z tego co wiem to np strop płytowy z betonu komórkowego ytonga nie musi posiadać podparcia "twardego" 

Napisano
10 godzin temu, mhtyl napisał:

wielkość podparcia nie zależy od rozpiętości stropu bo to nie ma znaczenia,

Myślę że ma - bo ciężar na cm2 stropu o rozpiętości 4m w stosunku do stropu o rozpiętości 10m będzie 2,5 raza większy, a przecież są  stropy o wiele większe. 

Rodzaj belki też jest ważny - np. belka stalowa  - a belka drewniana - a belka ceramiczna . Mają przecież różnie "twarde" końcówki.

Nie wiem o co chodzi z tym "twardym" podparciem - pierwsze słyszę - ale skoro piszesz, to pewnie jest takie określenie. 

Napisano
6 minut temu, zenek napisał:

Myślę że ma - bo ciężar na cm2 stropu o rozpiętości 4m w stosunku do stropu o rozpiętości 10m będzie 2,5 raza większy, a przecież są  stropy o wiele większe. 

Jeżeli jest dłuższy niż 7 m (to jest chyba górna granica ale nie pamiętam dokładnie) wtedy stosuje się dodatkowe podparcia np podciągi a długość podparcia stropu na ścianie się nie zmienia.

10 minut temu, zenek napisał:

Rodzaj belki też jest ważny - np. belka stalowa  - a belka drewniana - a belka ceramiczna . Mają przecież różnie "twarde" końcówki.

Tiaaaaaaaa szczególnie belka drewniana ma twardą końcówkę :) a belka metalowa w środku jest miękka a na końcu twarda czy ceramiczna. Nie rozwijaj tematu w niepożądanym kierunku, ok?

13 minut temu, zenek napisał:



Nie wiem o co chodzi z tym "twardym" podparciem - pierwsze słyszę - ale skoro piszesz, to pewnie jest takie określenie. 

Strop powinien leżeć na poduszce betonowej (nie wiem czy to określenie fachowe) nie może spoczywać bezpośrednio na ścianie, są tez specjalne kształtki w kształcie litery L która stanowi zarazem szalunek tracony.

Napisano (edytowany)
15 godzin temu, mhtyl napisał:

Jeżeli jest dłuższy niż 7 m (to jest chyba górna granica

Czego granica, jakiego stropu?

15 godzin temu, mhtyl napisał:

iaaaaaaaa szczególnie belka drewniana ma twardą końcówkę :) a belka metalowa w środku jest miękka a na końcu twarda czy ceramiczna.

Fert:

image.png.f9c0861cf68c4ea74dde1042b944ca23.png

 

DZ:

image.png.83239de61e1861848626bcdacf2f11e6.png

 

strop drewniany - belka dr. 20 cm:

image.png.b68a9a840e50049d8de84340403a1ec8.png

 

No i poczytaaj taki materiał t. płyt sprężonych (wytłuścłem niektóre zdania), a całość: 

http://www.stropy.pl/pliki/STROP-SMART-Plyty-Sprezone-SPK-Informacje-o-produkcie.pdf

 I frag. nt. oparcia:

 

"W przypadku nierównej powierzchni oparcia, płyty SPK układamy na warstwie zaprawy cementowej o grubości zapewniającej wyrównanie powierzchni. W przypadku opierania płyt na prefabrykacie betonowym (ściana, belka) w celu ochrony krawędzi tego prefabrykatu proponuje się opieranie płyt SPK na taśmie z elastycznego materiału np. PU. Zaleca się opieranie płyt SMART na systemowych kształtkach wieńcowych typu L i C produkcji firm Konbet Poznań oraz Fabryka Stropów. W przypadku płyt SMART, ze względu na tzw. górne sprężenie stosuje się oparcie bezpośrednie na ścianie z cegły pełnej, betonowej oraz silikatowej. Nie można opierać bezpośrednio płyt SMART na ścianach z materiałów o niższej wytrzymałości niż wyżej wymienione (do których należą m.in. beton komórkowy, cegła kratówka, pustak keramzytowy), w tym przypadku oparcie bezpośrednie realizuje się poprzez:

• Przemurowanie min. 3 warstw cegłą pełną.

• Oparcie płyt SMART na kształtkach wieńcowych typu L (zewnętrzna) oraz C (wewnętrzna).

• Zastosowanie tzw. wieńca opuszczonego (przy minimalnej warstwie betonu pod stropem 4 cm).

 

Dopuszcza się również bezpośrednie opieranie sprężonych płyt kanałowych SPK oraz Lekkiego Stropu Panelowego SMART na belkach stalowych lub podciągach żelbetowych z równą powierzchnią oparcia. Podczas układania na podporach, szczególną uwagę należy zwrócić na równomierną głębokość oparcia płyt. Dokumentacja techniczna przewiduje minimalna głębokość oparcia płyt:

• SMART 15, SMART 20, SPK 15 i SPK 20 - 7 cm, • SKP 26,5 - 8 cm, • SPK 32 - 10 cm.

 

Minimalna szerokość wieńca wynosi 4 cm. Wartość oparcia jest zależna od parametrów materiałów z których wykonano konstrukcję nośną. W budynkach o konstrukcji szkieletowej, wartości oparcia płyt należy traktować jako minimalne (swoboda obrotu ), natomiast w konstrukcjach ściennych za nominalne i nie należy ich zwiększać (praca z częściowym utwierdzeniem). Po ułożeniu płyt należy wyrównać powierzchnie dolne poszczególnych płyt, za pomocą specjalnej dźwigni lub przez dokonanie obciążeń wstępnych, stosuje się także tymczasowe podpory montażowe. Po montażu płyt należy ułożyć wieńce i zbrojenia przypodporowe."

 

Jak widzisz szerokość oparcia zależy od róznych czynników :12_slight_smile:

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Przecież pisałem wcześniej że oparcie stropu powinno wynosić około 10 cm i pisałem to nie podpierając się netem, to samo dotyczy podparcia jak ja to nazwałem "twardego" na poduszce cementowej czy na kształtkach L.

Co do max długości stropu chodzi o rozpiętość gdzie nie trzeba stosować dodatkowego podparcia czyli ściana od ściany jest bodajże max 7 m.

Napisano
28 minut temu, mhtyl napisał:

Co do max długości stropu chodzi o rozpiętość gdzie nie trzeba stosować dodatkowego podparcia czyli ściana od ściany jest bodajże max 7 m.

http://www.konbet.com.pl/PLYTY_STROPOWE_STRUNOBETONOWE_SPK,1604.html

cyt:

"

Płyty Stropowe Strunobetonowe SPK podobnie jak Lekki Strop Panelowy SMART są odpowiedzią na coraz wyraźniejsze zapotrzebowanie rynku na produkty prefabrykowane minimalizujące czas budowy.

Do produkcji kanałowych płyt strunobetonowych wykorzystuje się stal o wytrzymałości 1860MPa lub np. 2160MPa, wymagana jest również wysoka klasa betonu C40/50 dlatego gotowy prefabrykat zyskuje szereg unikalnych właściwości: wytrzymałość do 40 kN, rozpiętości do 26m, lepsza dźwiękoizolacyjność oraz odporność na warunki atmosferyczne.

Przenoszenie znacznych obciążeń przez elementy tego typu, przy niewielkim ciężarze własnym oraz osiąganie dużej nośności sprawia, że może być montowany w każdym rodzaju budynków. Stropy z kanałowych płyt strunobetonowych nie zabierają wiele przestrzeni, dzięki niższej wysokości konstrukcyjnej zyskuje się na kubaturze pomieszczenia. Bez problemu pozwalają też na łączenie z elementami, które wykonano w innej technologii.

Korzyści:

Oszczędzasz czas – modułowość produktu -120 cm szerokości i rozpiętości sięgające do 26m zapewniają szybkie i proste pokrycie powierzchni stropowanej."

Napisano

Wyciągasz jakieś strop  który stosuje się w halach czy innych obiektach produkcyjnych lub użyteczności publicznej, tu mówimy o budownictwie jednorodzinnym. Widziałeś aby ktoś dał strop o grubości 50 cm bo na taki sie powołujesz.

W budownictwie jednorodzinnym stosuje się stropy tupu 15 - 20 a one mają do 9 m rozpiętości, napisałem że 7 m bo nie pamiętałem dokładnie, ale jak widać dużo sie nie pomyliłem.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
W artykule krytykujemy 11 błędów przy wykonywaniu stropów, zaś w filmie poziomość stropu jest sprawdzana na pręcie zbrojeniowym... Słabo coś z tym podejściem do wykonania!!!
  • 2 lata temu...
Gość inżynier budownictwa
Napisano
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że na budownictwie znają się wszyscy. Takich bzdur to już dawno nie czytałem.
Napisano
22 minuty temu, Gość inżynier budownictwa napisał:

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że na budownictwie znają się wszyscy. Takich bzdur to już dawno nie czytałem.

 

Cieszę się, że wreszcie znalazł się znafca, który wszystkich przebił swoją niedościgłą wiedzą.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...