Skocz do zawartości

Pompa ciepła z GWC


Recommended Posts

Napisano
Witam,

piszę aktualnie prace mgr. i do tego projekt muszę zrobić i tak zastanawiam się poważnie nad opcją połaczenia pompy ciepła (powietrze/woda) z GWC jako mojego dolnego źródła ciepła. Instalacja będzie robiona pod dom pasywny. I teraz mam pytanie i prośbę icon_smile.gif


czy ktoś z was ma wiedze na ten temat ?? tzn. czy ktos już się spotkał z takim roziązaniem bo oczywiście że są robione takie projekty, ale strasznie trudo dostać jakieś materiały o tym :/

i teraz prośba icon_smile.gif

jeżeli znacie sie na tym i macie jakies materiały dydaktyczne lub poprostu wiecie gdzie takich info szukać to proszę o zamieszczenie takich informacji icon_smile.gif

pozdrawiam

szym
Napisano

Z numerem 1-2/07 Budujemy Dom ogłosiliśmy "Rok pompy ciepła" i co miesiąc do końca roku publikujemy w odcinkach wielki kurs edukujący w pompach ciepła.

Do numeru kwietniowego wszystkie artykuły są dostępne w formacie pdf do pobrania na stronie naszego serwisu:

https://budujemydom.pl/instalacje/pompy-ciepla/a/1344-zrodlo-gorne-cieplutko-od-stop-do-glow

https://budujemydom.pl/instalacje/pompy-ciepla/a/1343-zrodlo-dolne-w-ogrzewaniu-pompa-ciepla

https://budujemydom.pl/instalacje/pompy-ciepla/a/1345-pompa-ciepla-jak-wybierac

Napisano
Nie ma sensu stosować pomp ciepła w domach izolowanych, a w pasywnych to już, coś strasznego.
Policz, jeżeli dom na ogrzewanie zużywa 10- 15kWh/m2 rocznie, to koszt ogrzewania domu rocznie przy elektrycznych grzejnikach wyniesie maksymalnie 1140 zł . Grzejniki elektryczne na 200m2 to koszt 5000 zł.
Pompy ciepła są wyłącznie do obiektów zabytkowych, których wyburzyć ani zaizolować nie można.
Napisano
Niestety , ale nie mogę się z tobą zgodzić. Bardzo dziwne podejście i dziwny pogląd na sprawe masz, niestety po raz kolejny.

Podstawą zainstalowania pompy ciepła jest przy starszych budynkach ich termomodernizacja, zdarza się iz koszt takiej modernizaci termicznej jest bardzo wyskoki co w tym momencie już dyskwalifikuje cię na zainwestowanie w pompę ciepła. Także skoro sama modernizacja cię dyskwalifikuje a jest to rzecz priorytetowa w takich przypadkach,to wstawienie sobie pompy ciepła w taka ruine jest dobre dla insektów czy czegoś podobnego bo tylko one poczują ciepło.

Domy pasywne, energooszczędne to jest właśnie miejsce gdzie należy stosować takie rzeczy a wiadomo im mniej musisz dostarczyć ciepła na pokrycie strat tym lepiej dla ciebie i mniejsze koszty inwestycyjne z tym związane.

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam,

piszę aktualnie prace mgr. i do tego projekt muszę zrobić i tak zastanawiam się poważnie nad opcją połaczenia pompy ciepła (powietrze/woda) z GWC jako mojego dolnego źródła ciepła. Instalacja będzie robiona pod dom pasywny. I teraz mam pytanie i prośbę icon_smile.gif
czy ktoś z was ma wiedze na ten temat ?? tzn. czy ktos już się spotkał z takim roziązaniem bo oczywiście że są robione takie projekty, ale strasznie trudo dostać jakieś materiały o tym :/

i teraz prośba icon_smile.gif

jeżeli znacie sie na tym i macie jakies materiały dydaktyczne lub poprostu wiecie gdzie takich info szukać to proszę o zamieszczenie takich informacji icon_smile.gif

pozdrawiam

szym



JAk wspomniala redakcja, ale dziwi mnie Twoje podejscie. Jestes jeszcze studentem a juz taki leniwy i szuka gotowcow?
Nie wierze ze nie przejzales nawet witryny tego czy innego czasopisma.
Czy wypytywales juz w firmach produkujacych/instalujacych/sprzedajacych pompy ciepla?
Pewnie oprocz artykulow moglo by Ci to troszke pomoc.

Pzdr.
Napisano
Ale jeżeli odsetki od kosztów pompy ciepła są znacznie wyższe niż roczne koszty eksploatacji domu izolowanego? A co z tymi co mają określoną niezbyt wygórowaną kwotę na dom i jak zainwestuja w pompę to nie zrobią izolacji? Dlatego w domach izolowanych nie stosuje się żadnego centralnego ogrzewania, nie tylko pompy. Koszty cyrkulacji, precyzyjne (0.1st) ustawianie temperatury, programowanie strefowe, koszty ekeploatacji i montażu, to sprawy wykluczające tego typu systemy z normatywnego budownictwa jednorodzinnego. (max 70 kWh/m2 rocznie.)
Chcesz napisać pracę o domach izolowanych , zapraszam zajmuję się tym od 1990 roku. www.nie-co.pl
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Nie ma sensu stosować pomp ciepła w domach izolowanych, a w pasywnych to już, coś strasznego.



Co to znaczy dom izolowany, a dom pasywny?
Odnoszę wrażanie, że operujecie pojęciami, których nie do końca rozumiecie.
Jeżeli chodzi o domy docieplone, to stosowanie pomp ciepła jest jak najbardziej uzasadnione i robienie ludziom wody z mózgu, że coś się nie opłaci nie ma sensu. Nie rozumiem takiego postępowania. Jeżeli już chcesz być uczciwy, to należy powiedzieć, jakich kosztów można uniknąć, decydując się na inwestycję w pompę ciepła i wówczas policzyc całość inwestycji.
Co do domów pasywnych, przyznaję rację, inwestycja w pompę ciepła z kolektorem gruntowym (nieważne jakiego rodzaju) jest nieuzasadniona ze względu na małe zużycie energii potrzebnej na podtrzymanie właściwej temperatury do nakładów. Ale jak ktoś lubi, czemu nie. Dla domów pasywnych wystarczy dobra wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła z wymiennikiem gruntowym (który też nie jest tani i łatwy w wykonaniu) lub która może współpracować z pompę ciepła typu powietrze/powietrze (takie zastosowanie spotyka się w klimatyzatorach rewersyjnych).

Cytat

Pompy ciepła są wyłącznie do obiektów zabytkowych, których wyburzyć ani zaizolować nie można.


Musisz wyjatkowo mieć awersję do pomp lub nie znać w ogóle na ich funkcjonalności, skoro twierdzisz takie rzeczy. Tymbardziej, że chwalisz się rzekomo zrealizowanymi projektami. Mniejsza o to. Pompa ciepła ma sens w domach docieplonych i najlepiej kiedy współpracuje z wentylacją mechaniczną (co nie jest warunkiem koniecznym ale pożądanym).

Pozdrawiam.
  • 10 miesiące temu...
Napisano
mam pompę ciepła. w której dolnym źródłem jest zużyte powietrze usuwane z domu z łazienki, kuchni, garderoby i z pralni, temperatura mojego dolnego źródła nie spada nigdy poniżej 21 st. C, z tego powietrza odbierane jest ciepło, które wykorzystywane jest do produkcji ciepła do podgrzewu c.w.u. - zasobnik 170 l oraz na potrzeby c.o., u mnie podłogówka w domu pareterowym 100 m2 - zasobnik buforowy 70 l, dodatkowo pompa posiada nagrzewnicę wodną podgrzewającą powietrze nawiewane do domu i to powietrze przechodzi u mnie przez GWC rurowy - rura PCV fi 200 mm o długości ok. 50 m na dłębokości do 2,5 m na końcu, przy czerpni powietrza, gdzie również zamontowana jest studzienka z rury fi 400 mm na skropliny, pompa ciepła NIBE, tania i prymitywna (niewiele ustawień można zmienić), działa wg krzywej grzewczej w zależności od temperatury zewnętrznej, pobiera 600 W energii elektrycznej, jej moc grzewcza to ok. 3 kW, ale tak naprawdę to nie wiadomo, bo producent nie podaje, posiada dodatkowo wbudowane grzałki elektryczne o mocy od 3 do 9 kW - u mnie są odłączone, pomimo, że urządzenie jest prymitywne u mnie sprawdza się i zastępuje rekuperator oraz kocioł dwufunkcyjny c.o.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Zawsze polecamy zakup paneli z fabrycznie zamontowaną matą wygłuszającą Sound Control, która jest nakładana fabrycznie podczas produkcji paneli. Oprócz tego, że zapobiega stukaniu blachy, wygłusza odgłosy padającego deszczu o ok. 6-7 dB. Niestety, nie jest możliwe jej podklejeniu na istniejącym już dachu. Drugie rozwiązanie to podklejenie taśmy (jak na załączonym rysunku) w dwóch pasach po bokach panela. Nie posiadają funkcji wygłuszenia, ale zapobiegają stukom blachy. Rozwiązanie to można zastosować, przy istniejącym już pokryciu dachu, ale niestety konieczne będzie odkręcenie i wypięcie arkuszy, podklejenie taśmy i ponowny montaż.   Zalecamy skontaktowanie się z Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD), które w ramach swojej działalności przeprowadza oględziny dachów pod kątem prawidłowości montażu. W efekcie takich oględzin wydawane są zalecenia dotyczące ewentualnych poprawek i usprawnień. Szczegóły oraz możliwość zamówienia opinii technicznej dostępne są tutaj: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna       ________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Dzień dobry,   Pytanie o to, czy lepiej wybrać blachę w macie czy w połysku, wraca bardzo często i nic dziwnego, bo to decyzja, która wpływa nie tylko na wygląd domu, ale też na późniejsze użytkowanie dachu. Matowe wykończenie daje efekt spokojniejszy i bardziej elegancki, świetnie komponuje się z otoczeniem i nie odbija tak mocno światła. Dzięki swojej strukturze lepiej znosi drobne zarysowania i skuteczniej maskuje kurz czy pyłki, co sprawia, że dach dłużej prezentuje się schludnie. Połysk natomiast ma zupełnie inny charakter – dach błyszczy w słońcu i przyciąga uwagę, a gładka powierzchnia sprawia, że łatwiej jest go oczyścić i trudniej, by osadził się na nim mech.   Warto jednak podkreślić, że sam wybór matu albo połysku nie decyduje jeszcze o trwałości. Kluczowa jest powłoka ochronna zastosowana przez producenta. To ona odpowiada za odporność na promieniowanie UV, korozję czy utratę koloru. W ofercie są różne warianty – od standardowych powłok poliestrowych, które zapewniają solidną ochronę na kilkanaście lat, po trwalsze systemy poliuretanowe (np. PURMAT), które oferowane są z gwarancją do nawet 50 lat i lepiej radzą sobie w zmiennych polskich warunkach pogodowych.   Dlatego wybierając dach, warto najpierw zastanowić się nad oczekiwaniami estetycznymi – czy bliższy jest spokojny mat, czy wyrazisty połysk – a dopiero później dobrać do tego odpowiednią powłokę, która zagwarantuje trwałość. Ostatecznie wygląd to kwestia gustu, ale jakość powłoki to kwestia praktyczności i bezpieczeństwa inwestycji. Więcej o powłokach => https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ ________________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa
    • Najskuteczniejszy jest środek o nazwie WYMIANA na nową. Na naprawę pęknięć w ceramice szkoda czasu i atłasu. Można by się bawić gdyby to coś było starożytne (czyli bardzo cenne), a po naprawie stało w hermetycznej gablocie. Jednak umywalka będzie zawsze, jak wyżej wspomniano, narażona na zabrudzenia i te rysy ponownie się ujawnią. Dlatego taniej jest wymienić na nową i nie zawracać sobie rzyci.   PS. Kiedyś pęknięcie szklanki naprawiałem sokiem z czosnku, ale w użytkowaniu to wszystko się wypłucze i rysa znowu będzie.
    • Na dłuższą metę nic tu nie zadziała. W pęknięcia szkliwa zawsze wejdzie nieco brudu. Świeżo po wyszorowaniu będą mało widoczne, jednak szybko się to zmieni. 
    • Można spróbować gotowymi zestawami naprawczymi dostępnymi w różnych sklepach internetowych. Pewnie cały proces przypomina pastowanie rys na karoserii samochodu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...