Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Co myślicie o żaluzjach wewnątrzszybowych?

W starych rozkręcanych oknach montaż był sprawą dość prostą. W nowych zamontowanie żaluzji przez inną firmę niż producent okien, po pierwsze, spowoduje utratę na nie gwarancji, a po drugie, trudno będzie po montażu uzyskać pierwotną szczelność?

Samo rozwiązanie jest wygodne, bo na takich żaluzjach nie zbiera się kurz, nie trzeba tez specjalnie o nie dbać – mycie tradycyjnych jest dość kłopotliwe.

Czy wszyscy producenci okien oferują też modele fabrycznie wyposażone w takie osłony? Czy można wybierać kolory, materiały, szerokość lamelek? Czy takie okna są dużo droższe od standardowych?

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Takie rozwiązanie to już wg mnie przesada. To już lepiej zamontować roletki/żaluzje od środka. Na 100% wyjdzie taniej i większe pole manewru.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Niewiele firm oferuje takie produkty, ponieważ tego typu rozwiązania lata swojej świetności mają już za sobą. Zdecydowanie więcej możliwości dają nam rolety i żaluzje montowane po wewnętrznej stronie okna czy na zewnątrz jak żaluzje fasadowe. Na przykład żaluzje plisowane pozwalają na manipulowanie ilością wpadającego światła zarówno od dołu, jak i od góry. Dodatkowo poprzez swój kolor mogą stanowić bardzo ciekawy akcent nadający charakter wnętrzu, który możemy łatwo wymienić i dopasować do nowego wystroju. Czyszczenie nie jest problematyczne, wystarczy wilgotna gąbka.

Napisano

Żaluzje wewnątrzszybowe na pewno ograniczają konieczność dość uciążliwego mycia żaluzji montowanych na oknach (na wewnętrznych osiada kurz, a zewnętrzne dodatkowo narażone są na deszcz, śnieg, pyłki, liście i inne zanieczyszczenia).

W oknach rozkręcanych żaluzje montowane między szybami miały duży sens. Obecnie takie rozwiązanie stosuje się głównie w biurowcach, gdzie całe duże przeszklenia projektowane są kompleksowo i  montowane przez wykonawcę.

  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Wracając jeszcze do żaluzji wewnątrzszybowych, mogłyby się sprawdzić nie tylko w biurach, ale też w domach. Są to okna w systemach aluminiowych z zamontowaną już u producenta żaluzją, tzw. okna zespolone. Wbrew pozorom w takich systemach można uzyskać bardzo dobrą ochronę termiczną i akustyczną. Żaluzja jest podnoszona na silnik elektryczny. Ale to dosyć specyficzne rozwiązania i nie ma ich dużo na rynku, widziałem takie w ofercie dwóch firm - bodajże Awilux i Argo. 

 

Gość mhtyl
Napisano

Rozwiązanie takie było modne ale kilka lat temu, ale jest to lepsze aniżeli żaluzje zewnętrzne bo nie ma problemu z ich czyszczeniem. I takie okno czy raczej pakiet szybowy z żaluzjami wewnętrznymi ma na pewno marny współczynnik przenikania ciepła.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...