Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Mati11

Impregnacja więźby

Recommended Posts

Witam,

Proszę o pomoc w dobraniu impregnatu konstrukcyjnego do więźby dachowej.
Impregnowane drewno będzie na budynek gospodarczy pokryty blachą i mam kilka pytań:
1) Jaki impregnat wybrać, zastanawiam się nad:
- Fobos NW
- Kuprafung P - pytanie czy można stosować go pod blachę?
- lub połowe tańszy Tytan NW - ale zastanawia mnie jego jakość
a może doradzicie mi coś innego
2) Impregnat który zostanie, planuje przelać do baniek i wykorzystać na jesień do impregnacji więźby na dom. Pytanie czy można, czy np. nie straci swoich właściwości i lepiej kupić nowy.
3) Czy zaimpregnowane drewno, jednym z w/w impregnatów, będzie można od razu pomalować ( w miejscach które będą widoczne ) impregnatem ochronno - dekoracyjnym np: altax lub tikurila ( a może polecicie mi jakiś inny ) czy przed impregnatem ochronno - dekoracyjnym, trzeba będzie pomalować dodatkowo, zaimpregnowane drewno, jeszcze jakimś impregnatem gruntującym, jak tak to jakim.
4) Drewno na więźbę jest z listopada, przecierane było w grudniu. Po przetarciu ułożone było od razu na 5 cm przekładkach pod wiatą ( jak mocno zacinał deszcz to trochę je moczył) Pytanie czy będzie mozna je impregnować już w Marcu lub w Kwietniu czy powinno jeszcze leżeć i schnąć. Elementy 14x14, 7x16, 8x18 cm

z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szwedzi mają kilkuset letnie doświadczenie jeśli chodzi o stawianie domów z drewna ....teraz jest u nich coś takiego że jak ktoś zastosuje drewno impregnowane wewnątrz budynku to nie dostanie za robotę ani jednego Ore ....i jeszcze czeka go lincz...

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ad 1 Impregnaty mają różne własności korozyjne - solne są bardziej agresywne a opis szczegółowych własności można znaleźć w dokumentacji technicznej konkretnego wyrobu.

Ad 2 Są to produkty wodorozcieńczalne które można przechowywać przez dłuższy czas.

Ad 3 Od razu to nie, dopiero jak wyschnie a impregnaty barwiące niekiedy wymagają pokrycia lakierobejcą (wg zaleceń producenta)

Ad 4 Przy tych przekrojach drewno musi schnąć dłużej - impregnacja wilgotnego uniemożliwia wnikanie preparatu wgłąb drewna (wilgotność powinna być poniżej 25%).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Szczerze mówiąc, lepiej kupić drewno impregnowane ciśnieniowo a malowanie pędzelkiem - no cóż - też sposób.

Zapomniałem dodać że impregnować będę metodą zanurzeniową. To chyba też dobra metoda ?

Ad. 1 - Fobos i Tytan w karcie technicznej ma informacje że ,,  Nie powoduje korozji stalowych elementów łączących " więc zakładam, że pod blachą też się nadaje ( chociaż Fobos zawiera ,,dichlorophenylo" czyli coś chloro podobne. Chyba że moje założenia są błędny ?  Natomiast w karcie technicznej Kuprafungu nie znalazłem żadnej informacji na ten temat ale znalazłem że posiada 8,4 % substancji czynnej ,, propanian (sól) ". Więc już nie wiem.

Ad. 3 Od razu w sensie, że impregnat ochronno - dekoracyjny bezpośrednio na impregnat konstrukcyjny ( Oczywiście po tym jak wyschnie ). I tutaj też jest problem bo:

Fobos NW - można stosować jako grunt pod środki dekoracyjne (lakiery, farby) -  czyli impregnaty ochronno - dekoracyjne odpadają tak?

Tytan NW - wersja bezbarwna może być stosowana jako podkład pod lakiery, woski i bejce koloryzujące - czyli impregnaty ochronno - dekoracyjne odpadają tak?

kuprafung - nie ma nic na ten tema.

 

Ad. 4 W jaki sposób można sprawdzić wilgotność drewna ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego, nie wpadł bym na to. Nad tym jak napompować koło też się zastanawiam. Czy pompką czy może lepiej wiertarką?

Zaraz kupie miernik za 40 zł i będę miał pewność czy mogę już impregnować czy jeszcze nie albo kupie taki za 2000 zł zmierzę drewno 2-3 razy a potem wstawię go sobie do szklanej gabloty i będę się cieszył że mam miernik za 2000 zł.

Dziękuję za konkretną i pomocną odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Swoja ironie wsadź sobie głęboko w swoje ego. Chłop Ci doradza z dobroci serca a ty masz go w ... Jak jesteś taki bystrzacho to po jakiego tu zadajesz głupie pytania? Wilgotność najlepiej sprawdź swoim  językiem, będzie najtaniej.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Człowieku !!!

Ludzie na forach poszukują fachowych porad lub porad opartych na czyimś doświadczeniu. Popierdzielić głupoty można sobie na forach społecznościowych lub facebooku a nie na forach budowlanych  !!! Jeśli ktoś zakłada posta to pada KONKRETNE pytanie i oczekiwana jest konkretna odpowiedź a nie przepis na piernika. 

Miernik wilgotności w internecie znaleźć może sobie każdy. Pytanie jaki ? tak jak pisałem, taki za 40 zł czy za 2000 zł ???

a może dopiero taki za 200 zł firmy ,, krzak " będzie już na tyle dokładny że można się na niego pokusić? a może to strata pieniędzy?.

Sławomir, bez urazy ale naprawdę w ostatnich czasach ludzie piszą tyle bzdur że zastanawiam się nad sensem istnienia takich forum. Za chwilę niczym nie będą się różniły od czatu na WP 

Gorąco dziękuję panom z redakcji za odniesienie się konkretnie do moich pytań

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, ugryź się w jęzor i przeproś tu piszących i czytających za swój nie wyparzony  język bo sam żeś zaczął.

Pytasz czym zmierzyć wilgotność, to chłop Ci podał linka czym się mierzy i wcale nie zrobił tego z ironią. Myślisz , że On czyli Sławomir wie, że ty taki obcykany człowiek jesteś i wiesz do czego służy wilgotnościomierz? Mogles zadać pytanie w ten sposób - za pomoc inną niż wilgotnościomierza  można zmierzyć wilgotność drewna .

I jaką to bzdurę napisał Sławomir? polecił Ci paczkę prezerwatyw? NIE! Polecił Ci wilgotnościomierz (a  w zasadzie to kilkanaście modeli)  więc nie chrzań i nie obrażaj forum i tu piszących bo jesteś tu gościem.

Co do dokładności i jakości miernika - Załóż inny temat o wyborze miernika-wilgotnościomierza do drewna to tam Ci ktoś doradzi z praktykujących jaki jest dobry i który warto kupić a który nie. Taka powinna być kolej rzeczy na forum, a nie od razy z pretensjami, że JAK ON MÓGŁ COŚ TAKIEGO POLECIĆ!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy impregnację więźby lepiej powierzyć dobrym fachowcom czy można naprawdę zrobić to samodzielnie (jestem średnio rozgarnięty w tym temacie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działka rodziców ma ok 15 arów powierzchni, więc na pewno da się ją podzielić. A wjazd możliwy będzie do wykonania bliżej piekarni. Z zapewnieniem dostawy mediów nie powinno być kłopotów - wszak to prawie środek wielkiego osiedla w Twoim mieście...
    • Ma zakopane 3 kręgi betonowe. Do środka kręgów dochodzi rura PE które ma w przyszłości zasilać automatyczne nawodnienie.  Teraz z tego miejsca mają się rozchodzić rury do zasilenia nawodnienia. Na zdjęciu jest widoczna druga rura PE ale ta ma służyć do zasilenia w wodę budynku gospodarczego.  Czy to jest dobry pomysł żeby w tym miejscu zainstalować elektrozawory do automatycznego podlewania. Z tego miejsca ma wychodzić rura do zasilenia automatycznych zraszaczy oraz udzielna sekcja do podlewania kropelkowego.  Rury wprowadzone będą nisko w kręgach i będzie można z nich spuszczać na zimę wodę.  Czy jest gdzieś w necie dostępny schemat budowy automatycznego nawadnia ogrodu. Czy takie rozwiązanie ma szanse się sprawdzić?  
    • Gość
      Z chęcią zapłacę 100 zł za metr kwadratowy . Ale niestety dziś Pan dał mi ofertę aż mnie z nóg zniosło . Nie potrafił się określić w jaki sposób mi koszt obliczył .
    • A u mnie wujek Google jest innego zdania     Zresztą tak mnie kiedyś uczyli...   Ja zwykle montowałem sedes śrubami do posadzki, a silikonu używałem do przyklejenia sedesu do podłoża i - tak jak pisze mhtyl - i uważam na 99,9%, że a właściwie nie trzyma  uszczelka na złączu rury wylotowej z sedesu z rurą kanalizacyjną. Zdarza się to wtedy, gdy w trakcie korzystania z kibelka porusza się on, gdyż jest źle przymocowany. Trzeba zdemontować kibelek, wymyć dokładnie podłogę i sedes od dołu, kupić nowy zestaw do mocowania sedesu (w skład zestawu wchodzą po dwie sztuki: kołki rozporowe, długie wkręty, tulejki odpowiednio wyprofilowane i zaślepki), usunąć - jeśli były użyte - stare śruby i kołki, albo nawiercić nowe otwory w posadzce i od nowa zamontować sedes i ozdobić białym silikonem             Ooooo...    W linkowanym temacie czytam:   To chyba z rozpędu...
    • A podzielisz się, tak w skrócie, czym uzasadnia to że te szmaragdy tańsze? Bardzo mnie to zaintrygowalo. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...