Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Mam dom z podwieszanym sufitem. Na wieszakach płyty gipsowe (nieużytkowy).

1. Czym wypełnić i jaką grubością przestrzenie pionowe przy murze do wysokości ponad wieszaki, do belek
2. Jaką grubość wełny zastosować do ocieplenia stropu (po wyizolowaniu pionów - jak wyżej), czyli na powierzchni ?

Bardzo proszę o odpowiedź

Napisano

Na stropie to co najmniej 25 cm wełny ułożonej na folii paroizolacyjnej, a ocieplenie pionowe układa się na ściankach kolankowych poddasza a nie nad sufitem podwieszanym. Oczywiście ściany domy są ocieplone od zewnątrz?

Napisano
Dnia 20.01.2017 o 15:13, Pomocnik napisał:

m dom z podwieszanym sufitem. Na wieszakach płyty gipsowe (nieużytkowy).

1. Czym wypełnić i jaką grubością przestrzenie pionowe przy murze do wysokości ponad wieszaki, do belek
2. Jaką grubość wełny zastosować do ocieplenia stropu (po wyizolowaniu pionów - jak wyżej), czyli na powierzchni ?

Strasznie to pogmatwane. 

Dom z podwieszonym sufitem - ale gdzie ten sufit, na ktorym poziomie, jakie poddasze (a może stropodach).

w nawiasie "nieużytkowy" - co, strych?

i dalej też dość mętnie - albo ja jeste niekumaty....

A jesli idzie o izolację ostatniego stropu pod nieużytkowym poddaszem (albo nieogrzewanym i pod nieocieplonym dachem :   DAŁBYM 35 - 45 cm wełny lub styropianu 

Napisano

Witam,

strych - sufit jest samonośny (płyty gipsowe) - zawieszony na wieszakach metalowych na wysokości 50 cm od poziomych belek - krokwi.  Na całej połaci - poziomu ułożono folię paraizol. oraz osznurkowano celem ułożenia wełny mineralnej - na której polożono  dość luźno wełnę.

Pytaniie jest takie:

1/ czym i jaką grubością wyizolować przestrzenie pionowe - pomiędzy płytą gipsową = stanowiąca sufit a 50 cm wysokości do poziomu krokwi (do styku wełny swobodnie leżącej w poziomie o grubości: 15 cm) ?

2/ jaką dać grubość wełny  na poziom i czy należy dać poprzecznie dodatkową warstwę wełny - jeśli tak to o jakiej grubości ?

ps. zaznaczam że budynek jest ocieplony od zewnątrz styropianem

Napisano

Witam,

strych - sufit jest samonośny (płyty gipsowe) - zawieszony na wieszakach metalowych na wysokości 50 cm od poziomych belek - krokwi.  Na całej połaci - poziomu ułożono folię paraizol. oraz osznurkowano celem ułożenia wełny mineralnej - na której polożono  dość luźno wełnę.

Pytaniie jest takie:

1/ czym i jaką grubością wyizolować przestrzenie pionowe - pomiędzy płytą gipsową = stanowiąca sufit a 50 cm wysokości do poziomu krokwi (do styku wełny swobodnie leżącej w poziomie o grubości: 15 cm) ?

2/ jaką dać grubość wełny  na poziom i czy należy dać poprzecznie dodatkową warstwę wełny - jeśli tak to o jakiej grubości ?

ps. zaznaczam że budynek jest ocieplony od zewnątrz styropianem

wstawiam szkic: z lewej mur zewnętrzny, po skosie krokwia dachu. Idzie o ocieplenie stropu samonośnego na wieszakach (płyta gips) mocowanych do belek poziomych. Na czerwono oznaczyłem miejsca które chcę docieplić ( a więc odcinek w wysokości 50 cm w pionie przy murze oraz całą połać poziomą - b. proszę o odpowiedź

szkic.jpg

Napisano

Co do grubości wełny - zależy jakie masz fundusze i czego oczekujesz. Przyzwoicie to 25-30cm łącznej grubości, lambda wełny też im niższa, tym lepsza, proponuję w granicach 0,035. Poddasze nad wełną powinno być wentylowane, a dach zabezpieczony pod pokryciem. Papą na deskowaniu lub membraną paroprzepuszczalną.

Jeżeli pomiędzy belkami stropu jest już 15 cm wełny to na to rzuć 5cm + 10cm na mijankę.

szkic.jpg.ff3525308cfe42028a50a6e0d6030ee3.jpg

Napisano

Witam,

strych - sufit jest samonośny (płyty gipsowe) - zawieszony na wieszakach metalowych na wysokości 50 cm od poziomych belek - krokwi.  Na całej połaci - poziomu ułożono folię paraizol. oraz osznurkowano celem ułożenia wełny mineralnej - na której polożono  dość luźno wełnę.

Pytaniie jest takie:

1/ czym i jaką grubością wyizolować przestrzenie pionowe - pomiędzy płytą gipsową = stanowiąca sufit a 50 cm wysokości do poziomu krokwi (do styku wełny swobodnie leżącej w poziomie o grubości: 15 cm) ?

2/ jaką dać grubość wełny  na poziom i czy należy dać poprzecznie dodatkową warstwę wełny - jeśli tak to o jakiej grubości ?

ps. zaznaczam że budynek jest ocieplony od zewnątrz styropianem

szkic.jpg

DACH JEST IZOLOWANY OD DACHÓWKI TYLKO FOLIĄ PARAPRZEPUSZCZALNĄ  - PODDASZE NIGDY NIE BĘDZIE UZYTKOWYM 

CZYM I JAKĄ GRUBOŚCIĄ WYIZOLOWAĆ PION (STRZAŁKA NA SZKICU) OD WEWNATRZ (BO OD ZEWNATRZ NIEMOŻLIWE

Napisano

Pionu w tym miejscu się nie izoluje, przecież zaznaczyłem gdzie masz pociągnąć wełnę, by połączyła się z ociepleniem zewnętrznym ściany.

Miękką położyć, łatwiej i szybciej się układa.

Napisano

tak tylko po zewnetrznej stronie jest tylko kawałek nieizolowanego muru na nim belka i już krowkie dachowe. Stąd myślałem że od wewnątrz dobrze by było zaizolować

Napisano

To albo masz tą elewację docieploną albo nie... Dociągnięta do podbitki tylko?

Napisano

Do izolacji poddasza producenci wełny mają dedykowane produkty a nawet systemy. Proponuję przeanalizować ofertę marki ISOVER, ROCKWOOL, PAROC, CLIMOWOOL, KNAUF etc.. Myślę, że we wskazanym miejscu sprawdzi się płyta z wełny mineralnej. Grubość i współczynnik lambda, który znacząco wpływa na efekt, zależy od U przegrody. Pytanie - czy elewacja jest ocieplona od zewnątrz?.

 

Druga sprawa, że izolacja akurat w tym miejscu jest bezcelowa. Celowe natomiast jest ocieplenie poddasza ale nie podłogi a połaci dachowej od środka czyli skosy

 

Napisano
4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Pytanie - czy elewacja jest ocieplona od zewnątrz?.

 

Dnia ‎2017‎-‎01‎-‎27 o 12:02, lexbest napisał:

tak tylko do podbitki, ktora jest z plastikowych płyt

 

Napisano

A jaka jest różnica w centymetrach pomiędzy poziomem podsufitki na ścianie, a poziomem podwieszanego sufitu?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ktoś ma ładowarkę sany? https://mauferhe.pl/collections/ladowarki-sany 
    • Staram się o dofinansowanie na firmę i chce w niej zakupić koaprkę czy ktoś mi może doradzić czy ta SY18C od chińczyków jest ok? Oglądałem firm na Yutubie ich dystrybutora i zachwalali ją ktoś coś wie z praktyki https://mauferhe.pl/products/minikoparka-gasienicowa-sany-sy18c Prosze o opinie tylko osoby które mieli z nią doczynienie. 
    • Komentarz dodany przez Ob.Serwator: Dream on... W wykonawstwie jednostką płatniczą jest 10 000 zł, myślę, że gdyby pokazać ceny z artykułu majstrom różnej maści, to mogliby pospadać z krzeseł ze śmiechu. Coś o tym wiem, właśnie kończę podobnej wielkości dom.
    • Z Twojego opisu wynika, że to pompa ciepła Nibe (prawdopodobnie model S2125, ). Alarm 228 zazwyczaj wskazuje na „błąd odszraniania”, gdy system wykrywa problem z procesem odszraniania w jednostce zewnętrznej, co prowadzi do zablokowania sprężarki (uniemożliwiając jej normalną pracę). Może to bezpośrednio powodować brak produkcji ciepłej wody użytkowej lub ogrzewania w zbiorniku buforowym, ponieważ pompa ciepła nie generuje efektywnie ciepła.     Znaczenie alarmu 228 Opis: Jednostka zewnętrzna pompy ciepła wysyła do sterownika komunikat o błędzie dotyczącym nieudanego lub nieudanego cyklu odszraniania. Sprężarka wyłącza się (blokuje), aby zapobiec uszkodzeniu. Ta usterka często pojawia się, gdy parownik (wymiennik ciepła w jednostce zewnętrznej) nie może prawidłowo odszraniać nagromadzonego lodu, co prowadzi do nieefektywnej pracy lub wyłączenia urządzenia. Możliwe przyczyny W poradnikach rozwiązywania problemów i instrukcjach obsługi pomp ciepła Nibe serii S, najczęstsze przyczyny tego alarmu to: Nagromadzenie lodu lub zamarznięty parownik: Słaby przepływ powietrza, zablokowany wentylator lub ekstremalne warunki pogodowe (np. silny wiatr lub niskie temperatury otoczenia) mogą powodować nadmierne oblodzenie parownika (EP1). Jeśli odszranianie awaryjne powtarza się wielokrotnie (np. 10 razy z rzędu), alarm staje się alarmem. Usterki czujników: Problemy z kluczowymi czujnikami, takimi jak: BT16 (czujnik temperatury parownika) – jeśli odczyt jest zbyt niski (poniżej 10°C) lub jest uszkodzony/luźny. BT12 (czujnik temperatury zasysanych gazów).   BT84 (czujnik temperatury otoczenia). Mogą one błędnie odczytywać warunki i uniemożliwiać prawidłowe rozpoczęcie odszraniania. Słaby przepływ czynnika grzewczego: Ograniczony przepływ przez system (np. z powodu powietrza w rurach, zabrudzonych filtrów lub problemów z pompą) zmniejsza wymianę ciepła i może prowadzić do awarii odszraniania. Problemy z czynnikiem chłodniczym, w tym wycieki: Wspomniana przez Ciebie „nieszczelność wewnątrz pompy” (wewnętrzny wyciek w pompie) ma tu zastosowanie. Wyciek czynnika chłodniczego wewnątrz urządzenia może obniżyć ciśnienie, powodując słabą wydajność odszraniania, niskie temperatury parownika i ogólną nieefektywność systemu. Jest to poważny problem, ponieważ utrata czynnika chłodniczego może również prowadzić do uszkodzenia sprężarki, jeśli nie zostanie naprawiona. Wycieki wody (np. w wymienniku ciepła) są rzadsze, ale mogą zmieszać się z czynnikiem chłodniczym lub powodować podobne objawy. Inne czynniki: Przerwy w napięciu, niekompatybilne lub wadliwe płytki sterujące (PCB) lub błędy oprogramowania w starszych wersjach oprogramowania sprzętowego. Niektóre modele urządzeń Nibe przeszły aktualizacje rozwiązujące problemy związane z rozmrażaniem w konfiguracjach wielourządzeniowych   Brak ciepłej wody w zbiorniku buforowym jest prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną — system nie wytwarza ciepła z powodu blokady sprężarki, przez co zbiornik buforowy nie jest uzupełniany. Zalecane działania Podstawowe kontrole (bezpieczne dla majsterkowiczów): Sprawdź jednostkę zewnętrzną pod kątem widocznego nagromadzenia lodu, zatorów (np. liści, śniegu lub zanieczyszczeń na wentylatorze/parowniku) lub nietypowych dźwięków. Delikatnie usuń wszelkie przeszkody. Zapewnij dobry przepływ powietrza wokół jednostki — bez znacznych przeszkód lub ograniczeń wiatrowych. Sprawdź filtry systemu i odpowietrz obwód grzewczy, aby poprawić przepływ. Potwierdź/zresetuj alarm za pomocą modułu sterowania wewnętrznego (seria VVM lub SMO) — zapoznaj się z instrukcją obsługi (często w menu alarmów). Może to tymczasowo usunąć alarm, ale jeśli wystąpi ponownie, problem nie zostanie rozwiązany. Sprawdź odczyty czujników, jeśli są dostępne na wyświetlaczu (porównaj z wartościami oczekiwanymi w instrukcji). Potrzebny profesjonalny serwis: W przypadku wycieku wewnętrznego: Wymagany jest certyfikowany technik HVAC (posiadający kwalifikacje w zakresie gazów fluorowanych do obsługi czynnika chłodniczego). Może on wykonać test ciśnieniowy systemu, zlokalizować wyciek (np. w parowniku lub przewodach), naprawić go i w razie potrzeby uzupełnić czynnik chłodniczy. Nie należy podejmować samodzielnych prób – czynnik chłodniczy jest niebezpieczny i podlega regulacjom. Zleć sprawdzenie czujników (BT12, BT16, BT84) pod kątem usterek/luźnych połączeń oraz pełne przetestowanie cyklu odszraniania.     W przypadku problemów z oprogramowaniem mogą zaktualizować oprogramowanie sprzętowe (Nibe wydało poprawki problemów z odszranianiem w niektórych modelach). Skontaktuj się z pomocą techniczną Nibe lub lokalnym autoryzowanym instalatorem w celu przeprowadzenia diagnostyki — często mają oni dostęp do szczegółowych rejestrów błędów za pośrednictwem aplikacji myUplink lub narzędzi serwisowych. Jeśli problem jest objęty gwarancją, udokumentuj wszystko (zdjęcia urządzenia, kody alarmów i objawy) przed wezwaniem serwisu, aby uniknąć kosztów. W międzyczasie, jeśli posiadasz grzałkę pomocniczą (np. elektryczny podgrzewacz zanurzeniowy w buforze), włącz ją tymczasowo, aby uzyskać ciepłą wodę.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...