Skocz do zawartości

Zasady układania płytek ściennych - jak rozplanować w kabinie prysznicowej?


Recommended Posts

Napisano

Trafiłem na jakiś wątek, w którym kolega stach pisał,  że używał któregoś systemu poziomowania płytek. Mam jeszcze 1 łazienkę do ułożenia i dumam nad zastosowaniem któregoś takiego systemu. Na logikę próbuję rozkminić, czy nie jest przypadkiem tak, że dla takich systemów podłoże musi być w miarę równe, wypionowane, wypoziomowane? Układając te białe duże, płytki na krzyżyki dystansowe, jak mi gdzieś brakowało ciut kleju, czy było go ciut za dużo to szpachelką odciągnąłem płytkę i sobie regulowałem klejem, a przy pomocy tego systemu płytki "poszłyby" tak jak idzie podłoże? Czyli po wsunięciu klinów płytki byłyby na jednym poziomie, ale już według poziomnicy niekoniecznie?  Co innego na rigipsie, gdzie jest równo?

 

Koledzy, którzy zawodowo układacie płytki ścienne, stosujecie tradycyjne krzyżyki, czy przeszliście ostatecznie na klipsy+kliny?

Napisano

Wywołany do tablicy spróbuję odpowiedzieć.

Stosowałem system Riamondi, ale tylko do podłogi i do dużych formatów, ale... dużo lepiej i - wbrew pozorom szybciej - jest doprowadzić do BARDZO dobrego stanu podłoże pod płytki, i to zarówno w pionie i poziomie, czy tam innym skosie. Wtedy układasz na grzebień i nie zastanawiasz się jakiego myku użyć, aby było równo. Zauważ, że piszę RÓWNO, a nie IDEALNIE - bo tak to po prostu NIE MA!

Nie sugeruj się typem podłoża, bo rigips jest równy dla oka - nawet nie wyobrażasz sobie, jak można spieprzyć położenie rigipsu O.o! Patrz, co pokazuje Ci długa łata, czy poziomica! A na dużej powierzchni również można się "zaplątać" z równością nawet przy użyciu najlepszych systemów poziomowania:icon_rolleyes:.

Co do krzyżyków - mam kolegów, którzy już "na oko" kładą płytki - bez żadnych krzyżyków, czy kliników, czy systemów poziomowania i wierz mi - nie ma się do czego przyczepić.. Mają wypróbowane kleje (przeważnie ATLAS PLUS), na których kładli płytki od sufitu, nie podpierając ich niczym i nie stosując krzyżyków.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Walczę z drugą łazienką i mam pytanko...czy boczne fugi we wnęce powinny przeciąć się z tymi na ścianie? Czy zrobić te "boczki" z jednej płytki? (pytanie dotyczy "boczka" przy opartej poziomnicy).

IMG_1184.JPG

Napisano (edytowany)

Będę chciał ułożyć terakotę o wym. 60x20, (tę ze zdjęcia, z przesunięciem 1/3), a ściany w łazience nie są proste, tzn. rozchodzą się lekko "na boki" tak jak narysowałem na kartce. Jak wyznaczyć linię, której mam się trzymać? Rozłożyłem "na sucho" płytki z krzyżykami 2mm i na większości szerokości posadzki mieszczą mi się płytki "od-do", ale są miejsca, gdzie wychodzi "klin" i wiem, że powinien trafić np. za wannę, ale jak prawidłowo wyznaczyć prostą linię, żeby "nie skosić" rzędów? Od strony jednej ściany (z ostatniego zdjęcia) jest lepiej i na taj ścianie będzie wisiała konsola umywalkowa, więc pod nią będą widoczne płytki - zaczynać od tej ściany i "jechać" rzędami do przeciwnej, gdzie wychodzi "klin? (i na tej ścianie będzie wanna).

IMG_1187.JPG

IMG_1087.JPG

IMG_1144.JPG

IMG_1145.JPG

IMG_1150.JPG

Edytowano przez Ermenegildo (zobacz historię edycji)
Napisano

Gdzie ma stać wanna? Jakie proporcję wymiaru płytki do kratki na rysunku? Gdzie stoisz wchodząc do pomieszczenia?

Napisano

Wchodząc do łazienki:

Pierwsza fotka: wejście

Druga fotka: po wejściu do łazienki i obracając się w lewo jest to ściana "na wprost"

Trzecia fotka: ściana od strony lewej ręki stojąc "na wprost" do ściany z drugiej fotki

Czwarta fotka: ściana "centralnie" na wejściu do łazienki - i pod tą wnęką wanna

IMG_1143.JPG

IMG_1181.JPG

IMG_1182.JPG

IMG_1184.JPG

Napisano

Raczej myślałem o zaznaczeniu tego na rysunku i określeniu proporcji wymiarów płytek i kratki - ewentualnie wrysowaniu wymiarów... i które ściany mają skos i w jakim kierunku masz zamiar te "deski" ułożyć...

Napisano (edytowany)

Płytki będę układał z przesunięciem 1/3 "do okna", tak jak układa się panele podłogowe. Szerokość ściany pod oknem 220cm, a przy kominie (po przeciwnej stronie okna, komin obłożony białą cegiełką, widać na zdjęciu) ok. 224cm. Skos ma ściana pod którą będzie wanna. Po prostu nie potrafię wyznaczyć linii prostej na posadzce...

 

Nawiasem pytając...zna Pan ten klej?: http://www.kreisel.pl/var/fixitgruppe/storage/ilcatalogue/files/pdf/PLPL/Karta_techniczna_GOTOWY_KLEJ_DO_PŁYTEK__111_DC0035673.PDF

Wybrałem go, bo producent w karcie technicznej "nasmarował" cytuję: "Przeznaczony przede wszystkim na podłoża trudne takie jak sztywne płyty wiórowe i OSB..."

Edytowano przez Ermenegildo (zobacz historię edycji)
Napisano

Mam jeszcze pytanie daleko wybiegające w przyszłość. Na poniższym zdjęciu wyciąłem otwór w płytce na baterię podtynkową Roca. Przyszłościowo jak wygląda sprawa z serwisem takiej baterii, czy jej demontażem? Z drugiej strony ściany "nie zamknąłem" jej jeszcze rigipsem i na wysokości baterii zrobiłbym coś a'la rewizję na przyszłość i w tym miejscu powiesiłbym jakąś dekorację np. obrazek.  Czy w takiej sytuacji w przyszłości serwisant będzie mógł "dobrać" się do baterii, żeby ją zdemontować, czy wymienić jakiś jej element? Tak, aby nie "rwać" płytki dekoracyjnej od frontu...

IMG_1189.JPG

Napisano

Jeśli chodzi o ten drugi sposób z rewizją po drugiej stronie nie jest zły pod jednym warunkiem podłączenie rurek zasilających wodą zimną i ciepłą baterię musiało by być za pomocą śrubunków umożliwiających odłączenie rurek a co za tym idzie wyjęcie baterii by dokonać czynności serwisowych.

A jeszcze moje pytanie do czego służy ten odpływ kanalizacyjny po baterią

Napisano (edytowany)

Hydraulik nie mógł osadzić baterii centralnie na środku dłuższego boku wanny asymetrycznej, bo jej budowa na to nie pozwala, w miejscu, gdzie widać baterię rant wanny jest najwęższy, żeby woda swobodnie napływała do wanny (na pozostałej swojej długości wanna ma a'la półkę, a wylewka baterii jest krótka). Przynajmniej kolanami nie będzie nikt haczyć o baterię:D

Rant wnęki oczywiście nie pozostanie taki spartański tylko osadzę kątownik ze stali nierdzewnej polerowanej na kolor "chrom-połysk" o przekroju 15x15mm. Jakoś nie miałem przekonania do szlifowania płytek do 45 stopni, a taki kolor kątownika ładnie "zleje się" z kolorem baterii i relingów na ręczniki widocznych na powyższej konsoli umywalkowej.

Edytowano przez Ermenegildo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Aluminiowe mieli "od ręki" w miejscowych sklepach budowlanych, ale nie potrafiłem się przekonać, zwłaszcza do anodowanych. Ze stali nierdzewnej strasznie ciężko dostać, ale w sieci jest sprzedawca, który ma takie o różnych przekrojach i naprawdę solidnie-dekoracyjnie wypolerowane.  Zaniosłem chłopakom, którzy pracują przy stali i mają wodną kątówkę i ładnie docieli do kąta na wymiar. Jutro będę osadzał. Płytki we wnęce "wpuściłem" trochę do środka wnęki, żeby było miejsce na silikon w kątowniku i doszedł "na zero" do płytek.

Strasznie ciężko układać i robić takie rzeczy bez doświadczenia, drugi raz bym na to się nie porwał:icon_biggrin:

Edytowano przez Ermenegildo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Tak, minimalnie, bo górny rządek mozaiki musiałem "wciąć" w rigips, tzn. zrobiłem jakby korytko w górnym rigipsie we wnęce, żeby nie ścinać kostek mozaiki, a wyżej wpuścić nie mogłem, bo miałem już płytę osb. Liczę, że po zafugowaniu nie będzie rzucało się w oczy:icon_confused: Zależało mi, żeby na wejściu u dołu wnęki były pełne kosteczki.

 

Chyba, że zwrócił Pan uwagę na coś, czego ja...nie widzę:icon_biggrin:

Edytowano przez Ermenegildo (zobacz historię edycji)
Napisano

Na ścianie nad wanną planuję powiesić poniższy wydruk na szkle. Jak Waszym zdaniem to wygląda? Ma szansę się "zgrać" z płytkami i wyglądać estetycznie? Proszę o szczere opinie:icon_biggrin:

 

Grafika na szkle.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Czy ktoś z kolegów fugował czarną fugą? Ułożyłem terakotę w tej białej łazience i docelowo chodzi mi po głowie właśnie czarna fuga, bo obawiam się białej na podłodze, a w sieci ludzie pokazują swoje fotki z tą płytką, gdzie zastosowali biały kolor spoiny. Na chlopski rozum czarna fuga zrobi kontrast i będzie...zawsze "czysta"?:icon_biggrin:

IMG_1234.JPG

Napisano

Dobrze myślisz. Lubię jasne płytki w łazienkach, ale mam już za sobą etap szorowania fug starą szczoteczką do zębów.

Teraz dałam wprawdzie nie czarną, ale grafitową. Na podłodze widać najmniejszy włos i plamkę, ale fuga bez zarzutu :).

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ciekawie w kabinie prysznicowej prezentuje się moim zdaniem mozaika. Piszę tutaj o propozycjach takich jak na przykład na tym zdjęciu:

mini-cegielka-cegla-w-lazience-element-r

Czyli połączenie mniejszych płytek z wiekszymi. Ogolnie pomysłów jest bardzo wiele. Wszystko będzie zalezało od projektu oraz od ogólnego stylu w jakim jest łazienka. Czy jest to pomieszczenie w stylu tradycyjnym czy jednak nowoczesne?

Napisano
8 godzin temu, Slawek9 napisał:

Ciekawie w kabinie prysznicowej prezentuje się moim zdaniem mozaika.

Tyle fugi tam będzie że wiadro brudu z nich wyskrobiesz. 

Napisano
6 minut temu, Ermenegildo napisał:

Nawet w przypadku zastosowania fugi epoksydowej? Bo zastanowiło mnie to przez chwilę....

epoksyd jest przereklamowany

Napisano
Dnia 30.04.2017 o 06:24, joks napisał:

epoksyd jest przereklamowany

Epoksydowa fuga nie jest przereklamowana, to fachowcy go stosują na siłę myśląc że to zloty środek na wszystko i przeinwestują inwestycję bo za to nie płacą tylko biedny inwestor ponosi koszty . Są takie miejsca gdzie epoksydowa fuga jest niezbędna, a wręcz nawet powiedziałbym że obowiązkowa. W omawianym przypadku uważam, że nie ma potrzeby używać epoksydowej, wystarczy cementowa pod warunkiem że zostanie dobrze położona i 'wypielęgnowana" po położeniu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...