Skocz do zawartości

Brama asymetryczna z furtką. Jaki patent na zamykanie?


toldipol

Recommended Posts

Napisano

Witam

Sytuacja taka...    Chcę zrobić bramę wjazdową na podwórko. Mam na to tylko 4.2m szerokości między wymurowanymi już słupkami. Chciałbym zrobić bramę dwuskrzydłową, asymetryczną, rozwieraną na boki gdzie węższe skrzydło będzie pełnić również funkcję furtki. I nie mam pomysłu jaki zamek (klamkę) założyć do furtki, która będzie domykana do skrzydła większego w sytuacji gdzie większe skrzydło bramy chciałbym zrobić automatycznie otwierane. Bo przecież jeśli zamek furtki wejdzie w skrzydło większe w celu zatrzaśnięcia furtki to nie możliwe stanie się automatyczne otworzenie skrzydła większego. Być może mój pomysł jest ,,wyjątkowy" bo nie znalazłem takiego rozwiązania  w internecie, ale może akurat ktoś ma na to jakiś patent i podpowie mi jak to rozwiązać.

z góry dzięki

 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Wczoraj mnie olśniło, zamontowali taki patent na moim osiedlu. Była zwykła furtka na klucz, a teraz jest elektromagnes rozłączany włącznikiem na ścianie, oczywiście z racji jednego "słupka" - czyli boku skrzydła wskazane będzie dodatkowe ryglowanie  - może tradycyjny "skobel".

Przyznam, że zagadnienie nietypowe i stanowi małe wyzwane, ale potem będzie można powielać z dumą.

Napisano
Dnia 3.01.2017 o 18:58, toldipol napisał:

Witam

Sytuacja taka...    Chcę zrobić bramę wjazdową na podwórko. Mam na to tylko 4.2m szerokości między wymurowanymi już słupkami. Chciałbym zrobić bramę dwuskrzydłową, asymetryczną, rozwieraną na boki gdzie węższe skrzydło będzie pełnić również funkcję furtki. I nie mam pomysłu jaki zamek (klamkę) założyć do furtki, która będzie domykana do skrzydła większego w sytuacji gdzie większe skrzydło bramy chciałbym zrobić automatycznie otwierane. Bo przecież jeśli zamek furtki wejdzie w skrzydło większe w celu zatrzaśnięcia furtki to nie możliwe stanie się automatyczne otworzenie skrzydła większego. Być może mój pomysł jest ,,wyjątkowy" bo nie znalazłem takiego rozwiązania  w internecie, ale może akurat ktoś ma na to jakiś patent i podpowie mi jak to rozwiązać.

z góry dzięki

 

nie no spoko

da się tak ustawić wyprzedzenia skrzydeł żeby to się otwierało jak należy

problem to będzie tylko z otwieraniem furtki domofonem

bo ni jak od dołu do elektrozamka z kablami nie dojdziesz  tylko jakoś na około , a przewody na elemencie ruchomym

to jak proszenie się o to - by nie działało

prawie pominę fakt że skrzydła mające różną długość - w różny sposób będą opadać i po chwili może już język furki w elektrozaczepie się nie mieścić .

a słabość konstrukcyjną rozwiązania "naparzam" po wiszącym słupku bramy tylko poruszając .

Pomysł ciekawy i do zrealizowania . Jednak na chwilę obecną widzę więcej na nie niż na tak .

Względnie na tak - tylko widzę chciejstwo

rozwiązanie możliwe do wykonania

bez elektro zaczepów i działające tylko w trybie bramy z modyfikacją - otwieram jedno lub 2 skrzydła.

słabość rozwiązania :

jesteś poza domem , ba właśnie wracasz do domu i się okazuje że prądu nie ma -

czyli skaczesz przez bramę żeby na siłownikach przekręcić kluczyk w tryb pracy ręcznej

Napisano
Dnia 3.01.2017 o 18:58, toldipol napisał:

Witam

Chciałbym zrobić bramę dwuskrzydłową, asymetryczną, rozwieraną na boki gdzie węższe skrzydło będzie pełnić również funkcję furtki. I nie mam pomysłu jaki zamek (klamkę) 

 

Tak się zastanawiam co Ty kombinujesz z tym zamkiem i po co. Furtę będzie trzymać siłownik od bramy, to po co jakiś dodatkowy zamek czy klamka. Z asymetrią bramy nie ma żadnego problemu bo dla siłowników to obojętne co ciągną. Potrzebujesz tylko sterowanie z funkcją "furtki" a takie są dostępne w handlu. Tak dla przykładu tu:

http://www.elektrobim.pl/sklep/automatyka-bramy-dwuskrzydlowej-spj-hb5/

Napisano
Dnia 1.02.2017 o 12:39, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Dodatkowy zamek  - chodziło o otwieranie furtki a nie zwalniane siłownika bramy, tak zrozumiałem.

no ale furtka z elektro zaczepem pracuje na " siłowniku (ręcznym) "

znaczy w automacie się otwierać nie będzie. a brama ma się otwierać w automacie.

Albo coś pracuje w trybie ręcznym albo w trybie automatycznym

Tryb mieszany potrzebuje przełączenia części mechanicznej w siłowniku , a dorabianie czegoś co będzie elektrycznie przełączać - to jakby przerost formy nad treścią

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Witam Widzę małe zainteresowanie moim nietypowym pomysłem. Problem jest nadal aktualny (nierozwiązany).

Teraz słowo do Demo - furtka ma być bez siłownika, ma to być normalna furtka ręczna, której zamek będzie się zatrzaskiwał w skrzydle większym. a tylko to skrzydło większe będzie robić za bramę do samochodu i ewentualnie chciałbym właśnie je zrobić otwierane automatycznie.

I tu jest problem bo gdy siłownik otworzy skrzydło większe to automatycznie zabierze ze sobą furtkę (lekko ją popchnie), a zamknięcie tego większego skrzydła siłownikiem pozostawi znowu furtkę otwartą no i lipa.

Jest jak jest ja nie wymyśle mądrego rozwiązania to pozostanie ta brama ręczna i trudno. Ale jakby ktoś jakieś fajne rozwiązanie podsuną to ok.

Profesjonalista wspomniał o domofonie - domofonu nie będzie dziś ani nigdy, więc ten problem odpada.

 

 

Napisano
4 godziny temu, toldipol napisał:

 a tylko to skrzydło większe będzie robić za bramę do samochodu i ewentualnie chciałbym właśnie je zrobić otwierane automatycznie.

Jak to większe wystarczy za bramę do auta to postaw słupek i po sprawie. 

Można jeszcze inaczej, pomyśl o ryglowaniu furtki do ziemi a nie do tego ruchomego, otwieranego automatycznie skrzydła.

Napisano
6 godzin temu, toldipol napisał:

Witam Widzę małe zainteresowanie moim nietypowym pomysłem. Problem jest nadal aktualny (nierozwiązany).

Teraz słowo do Demo - furtka ma być bez siłownika, ma to być normalna furtka ręczna, której zamek będzie się zatrzaskiwał w skrzydle większym. a tylko to skrzydło większe będzie robić za bramę do samochodu i ewentualnie chciałbym właśnie je zrobić otwierane automatycznie.

I tu jest problem bo gdy siłownik otworzy skrzydło większe to automatycznie zabierze ze sobą furtkę (lekko ją popchnie), a zamknięcie tego większego skrzydła siłownikiem pozostawi znowu furtkę otwartą no i lipa.

Jest jak jest ja nie wymyśle mądrego rozwiązania to pozostanie ta brama ręczna i trudno. Ale jakby ktoś jakieś fajne rozwiązanie podsuną to ok.

Profesjonalista wspomniał o domofonie - domofonu nie będzie dziś ani nigdy, więc ten problem odpada.

 

 

Widzę że lubisz komplikować sobie życie ale ok.

Wyznaczyłeś wizję .

Czyli zaczynamy od bramy , pomijamy jak to będzie wyglądało interesuje nas funkcjonalność.

znaczy tak :

Mamy skrzydło bramy które zajmuje prawie cały wjazd jest krótsze o furtkę z zawiasami .

na końcu bramy montujemy zawiasy i furtkę otwieraną do wewnątrz.

Od zewnątrz zakładamy sprężyny od tapczanu które robią za samodomykacz

Nie stosujemy zamka z ryglem tylko domykanie sprężynowe .

Jak chcesz otworzyć bramę automatem -

odjeżdża wszystko i brama i furtka znajdująca się na końcu bramy , jak zamykasz podobnie .

Jak zamknąłeś automat , furtka działa w trybie ręcznym .

Problemem jest stabilność konstrukcji

"Samoopuszczanie" się końcówki  zestawu będzie duże

Wymaga głębokiego fundamentu oraz podwieszenia z góry w dół czyli słupek bramy powinien być sporo wyższy aby móc zamontować podwiesie .

 

Napisano

Jakby nie można było zamontować zwyczajnej bramy a w sąsiednim przęśle płotu dostawić słupek i tam dać furtkę. Ale nie, trzeba wymyślać alpejskie slalomy i udawać, że tak ma być a nie że się kiedyś strzeliło byka.

Napisano
2 godziny temu, retrofood napisał:

Jakby nie można było zamontować zwyczajnej bramy a w sąsiednim przęśle płotu dostawić słupek i tam dać furtkę. Ale nie, trzeba wymyślać alpejskie slalomy i udawać, że tak ma być a nie że się kiedyś strzeliło byka.

kojarzę działki gdzie wjazd do tej z tyłu jest  między dwoma z przodu

a słupki które są już wymurowane są nie jego .

i może się w tym momencie okazać że to ktoś skomplikował mu życie a nie on sam :)

Napisano
27 minut temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

kojarzę działki gdzie wjazd do tej z tyłu jest  między dwoma z przodu

a słupki które są już wymurowane są nie jego .

i może się w tym momencie okazać że to ktoś skomplikował mu życie a nie on sam :)

To się cofam na własny teren i stawiam swoje.

Gość Razmes
Napisano

Te 4,20 podzielić na 3,00 i 1,20? 3,00 nie wystarczy Ci na przejechanie samochodem?

Napisano
6 minut temu, Razmes napisał:

Te 4,20 podzielić na 3,00 i 1,20? 3,00 nie wystarczy Ci na przejechanie samochodem?

A jak zechce wjechać ciężarówką albo ciągnikiem i przyczepą? Poza tym, 1,20 na furkę to chyba zbyt wiele...

15 minut temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

no niby tak

ale potem się okazuje że jakiś łoś uwielbia parkować przy swoim płocie właśnie tam gdzie masz wjazd :P

autor nie zaznajamiał nas ze swoją sytuacją i powodami

tylko określił co potrzebuje

No właśnie, przydałby się jakiś szkic sytuacyjny.

Gość Razmes
Napisano

Kwestia ciężaru skrzydła bramy. Ja bym nie komplikował i pomiędzy skrzydłem bramy, a furtką ustawił słupek. Taki wpuszczany w drogę, który można zdemontować w nagłych przypadkach.

Napisano
1 godzinę temu, Razmes napisał:

Kwestia ciężaru skrzydła bramy. Ja bym nie komplikował i pomiędzy skrzydłem bramy, a furtką ustawił słupek. Taki wpuszczany w drogę, który można zdemontować w nagłych przypadkach.

Też można, można jeszcze znaleźć kilka rozwiązań, ale tak jak drażnią mnie zapytania typu "jak wyłączać lampę z drugiego miejsca bo nie dałem kabla, a kucie wykluczone, bo już pomalowane". I wymyśla się sterowanie radiowe, przekaźniki, czasem nawet Arduino i podobne układy, zamiast spokojnego wyliczenia, że ponowne pomalowanie będzie jednak najtańsze i najpewniejsze.

Tak i tutaj, wymyslać można, a i tak najlepsze rozwiązanie jest najprostsze.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...