Skocz do zawartości

Zwykłe meble (nie)łazienkowe w łazience


Recommended Posts

Napisano

Stoję przed dylematem.Wykańczamy drugą łazienkę i muszę pomyśleć o meblach do niej.Dużo nie potrzebuję:szafka pod zlew i komoda. Tylko nie mogę znaleźć w meblach łazienkowych tego co by mi pasowało rozmiarowo....Koszt mebli na zamówienie z mdf  to kilka tys. Tak byłoby najprościej.....Ale jesteśmy już wykończeni finansowo...Udało mi się dopasować meble kuchenne, które po niewielkich zmianach idealnie pasowałyby mi do łazienki.Łazienka jest spora, wentylowana, z oknem.Meble stałyby na metalowych nogach.Czy meble z płyty laminowanej (konkretnie Ikea) przetrwają  w takich warunkach?

Napisano

Sądzę, że przetrwają spokojnie, przecież nie wszystkie meble łazienkowe są robione z litego drewna.

A z drugiej strony łazienka to nie sauna więc aż tak bardzo wilgotno w niej nie jest jak co niektórzy opisują.

Napisano

Wydaje mi się również że przy rozsądnym użytkowaniu (nie będę przecież stały w wodzie) nie powinno im się nic stać.Mąż straszy mnie puchnięciem płyty i odklejaniem się laminatu.Ale wydaje mi się że musiałby panować tam ekstremalne warunki aby do tego doszło... Łazienkę po kąpieli wentylujemy do momentu aż znika rosa z szyby okna i płytek na ścianach.

Napisano

A na meble kuchenne to nieraz, nie dwa woda czy inne płyny są wylewane, świadomie lub mniej świadomie:icon_biggrin: i meble kuchenne wytrzymują.

Na pewno wytrzymają aż uzbierasz na nowe meble łazienkowe:D

Napisano
7 godzin temu, Czapi napisał:

Udało mi się dopasować meble kuchenne, które po niewielkich zmianach idealnie pasowałyby mi do łazienki.Łazienka jest spora, wentylowana, z oknem.Meble stałyby na metalowych nogach.Czy meble z płyty laminowanej (konkretnie Ikea) przetrwają  w takich warunkach?

W laminacie wytrzymają, oklejone tylko papierkiem raczej nie. Dobry pomysł z nogami.

Można też polakierować lakierem bezbarwnym elementy słabo zabezpieczone (skrzynka+plecy).  W plecach mebli powinny być otwory wentylacyjne. 

Napisano
6 godzin temu, Czapi napisał:

Mąż straszy mnie puchnięciem płyty i odklejaniem się laminatu.Ale wydaje mi się że musiałby panować tam ekstremalne warunki aby do tego doszło .

Niekoniecznie muszą panować ekstremalne warunki w łazience żeby doprowadzić do puchnięcia płyt.

Moje meble łazienkowe zaczynają się już niestety rozwarstwiać. Kupiłem je 5 lat temu, 3 lata temu reklamowałem w nich podobną wadę i w ramach gwarancji wymieniono mi meble na nowe, wolne od wad. Od tego czasu obchodzimy się z blatem bardzo delikatnie, tzn. po każdym myciu wyciera się ewentualne nacieki, co zresztą w niczym nie pomogło, bo płyta rozwarstwia się znowu. Łazienka nie jest wilgotna.

Następny blat będzie już z drewna

IMG_20161220_180725.jpg

Napisano

Wg. mnie wszystko zależy od płyty, spotkałem się z takimi, które szybko puchły i rozwarstwiały się i z takimi, które mało co ruszało, nawet jak były do mebli pokojowych. 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Trochę to taka loteria. U innych taka płyta wytrzyma, u innych nie. Jeśli te meble nie były jakieś strasznie drogie to ewentualne uszkodzenia od wilgoci będą mniej przerażały niż takie wady w drogich zestawach :)  Jeśli w łazience jest dobra wentylacja to płyta laminowana powinna wytrzymać. 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

W takich warunkach tzn? Przecież w łazience nie ma innego mikroklimatu niż w reszcie pomieszczeń :) Meble łazienkowe nie różnią się technologią wykonania, są robione dokładnie tak jak meble od innych wnętrz.

Napisano
6 minut temu, SkyWalker napisał:

W takich warunkach tzn? Przecież w łazience nie ma innego mikroklimatu niż w reszcie pomieszczeń :) 

Tiaaaa.

Aleś pojechał.

Weź higrometry i ustaw w pokoju i łazience (zwłaszcza po kąpieli).........................

 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

I wskaże większą wilgoć w łazience, ale co to zmienia? Meble łazienkowe i zwykłe są robione tak samo. Postaw sobie półkę z pokoju w łazience i zobacz czy coś się z nią stanie. Podstawa do dobra wentylacja, jeżeli komuś paruje np. lustro to już znaczy, że ma poważny problem z nią i musi zabrać się za gruntowną przebudowę łazienki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
    • Zapach będzie jak się będą paliły. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Może to korytko jest grubsze. Na pewno jest drogie 10 zł mb.  https://www.ekombig.pl/suche-systemy/394-al-panel-prosty.html
    • Czyli to inox, nierdzewka. A Tytan w skladzie ma kwas fosforowy, który reaguje ze stalą nierdzewną.    https://allegro.pl/kategoria/srodki-czyszczace-srodki-do-lazienek-323418?string=MATMAT TRISOL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...