Skocz do zawartości

Jak połączyć starą rurę kanalizacyjną z nową?


Recommended Posts

Napisano
Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Mam zamiar wymienić część pionu kanalizacyjnego fi 110 w budynku piętrowym poprzez wstawienie nowej rury. Z usunięciem rur nie będzie problemu, tylko jak połączyć nową i stara rurę u góry połączenia? Jest problem, jak to połączyć na oryginalnych kielichach? Czy są jakiejś długie kielichy, aby można było rurę wepchnąć w nową, dobrze ustawić i wycofać do góry łącząc z ze starym pionem? Czy można coś takiego kupić, szukałem i nic nie znalazłem, a nie chce łączyć na system bezkielichowy, bo to wcześniej czy później puści.
Napisano
Cytat

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Mam zamiar wymienić część pionu kanalizacyjnego fi 110 w budynku piętrowym poprzez wstawienie nowej rury. Z usunięciem rur nie będzie problemu, tylko jak połączyć nową i stara rurę u góry połączenia? Jest problem, jak to połączyć na oryginalnych kielichach? Czy są jakiejś długie kielichy, aby można było rurę wepchnąć w nową, dobrze ustawić i wycofać do góry łącząc z ze starym pionem? Czy można coś takiego kupić, szukałem i nic nie znalazłem, a nie chce łączyć na system bezkielichowy, bo to wcześniej czy później puści.


Podejrzewam, że chodzi o połączenie starej rury która jest żeliwna z pcv.
Do tego celu trzeba kupić specjalną redukcję/przejściówkę z rury żeliwnej na pcv.
Napisano
Kolejna wypowiedź pytającego:

Witam,
dziękuję za odpowiedź, ale czuję, że nie zostałem zrozumiany. Wiem, jak układa się instalacje, ale tu chodzi o szczególny przypadek, a mianowicie, rury są wszystkie PCV fi 110. Wymiana dotyczy rury miedzy piętrami, a więc od dołu zakładam po kolej rury, trójniki i dochodzę do samej góry, gdzie oczekuje mnie rura fi 110 PCV całkowicie sztywna, wystaje tylko 25 cm spod płyty. W kanale, nie można jej ruszyć w żadnym kierunku ani o cm.

I jak połączyć te rury, gdy od dołu ma być kielich, a górny odcinek rury tzw bosy, wsadzony ma być do tego kielicha? Bo nie da się wygiąć pionu w łuk i wsadzić dolnego kielicha do wystającej z góry rury, tu musi być taka łączka, że wpierw trzeba wsadzić kielich tej łączki z 20 cm w górę, nacelować na dolny kielich i nasunąć w dół o 10 cm.

Czy są takie łączniki z kielichami dwukrotnie dłuższymi? Zaznaczam, że odpada montaż rury na styk i założenia jakiej obejmy z uszczelkami.

Pozdrowienia

Witam,
dziękuję za odpowiedź, ale czuję, że nie zostałem zrozumiany. Wiem, jak układa się instalacje, ale tu chodzi o szczególny przypadek, a mianowicie, rury są wszystkie PCV fi 110. Wymiana dotyczy rury miedzy piętrami, a więc od dołu zakładam po kolej rury, trójniki i dochodzę do samej góry, gdzie oczekuje mnie rura fi 110 PCV całkowicie sztywna, wystaje tylko 25 cm spod płyty. W kanale, nie można jej ruszyć w żadnym kierunku ani o cm.

I jak połączyć te rury, gdy od dołu ma być kielich, a górny odcinek rury tzw bosy, wsadzony ma być do tego kielicha? Bo nie da się wygiąć pionu w łuk i wsadzić dolnego kielicha do wystającej z góry rury, tu musi być taka łączka, że wpierw trzeba wsadzić kielich tej łączki z 20 cm w górę, nacelować na dolny kielich i nasunąć w dół o 10 cm.

Czy są takie łączniki z kielichami dwukrotnie dłuższymi? Zaznaczam, że odpada montaż rury na styk i założenia jakiej obejmy z uszczelkami.

Pozdrowienia
Napisano
Rury powinno zacząć montować od góry a nie od dołu to po pierwsze a po drugie jeżeli technicznie z jakiś względów nie można zrobić tego od góry to jako złączkę wystarczy zastosować mufę pcv średnicy taka jaka jest rura czyli 110.
Napisano
Rozwiązanie dla nawiedzonych - normalnie robi się mufką. Poskładaj odcinek pionu z 4 - 6 krótkich rur to uzyskasz możliwość połączenia kielichowego. Każdą rurę trzeba umocować do ściany, aby się nie rozsunęły.
Napisano
Dnia 14.12.2016 o 12:35, Pomocnik napisał:


Czy są takie łączniki z kielichami dwukrotnie dłuższymi? Zaznaczam, że odpada montaż rury na styk i założenia jakiej obejmy z uszczelkami.

Jeżeli z jakiś względów - choćby niechęci użytkownika - zastosowanie mufy też nie wchodzi w grę, to pozostaje jeszcze jedno rozwiązanie. Warunkiem jest to, że mamy dostęp do rur powyżej tego odcinka, który siedzi na sztywno w stropie. Mianowicie jako nową można zastosować rurę kanalizacyjną nieco mniejszej średnicy, 90 mm zamiast 110 mm. Wówczas traktujemy  ten przechodzący przez strop odcinek rury tylko jako tuleję. Przez nią wkładamy nową rurę o mniejszej średnicy, u dołu łączymy z istniejącymi rurami za pomocą złączki redukcyjnej.

Rury kanalizacyjne średnicy 90 mm może nie są specjalnie popularne, ale jak najbardziej da się je kupić. W ostateczności wysyłkowo.

Napisano

nie wiem czy ci to pomoże, ale: rurę żeliwną z PCV łączysz specjalną łączką gumową ktorą dostaniesz np w Castoramie za ok. 10 zł. niżej regulujesz długość pionu rur pcv docinając je na styk i łącząc mufą

Napisano
28 minut temu, zenek napisał:

nie wiem czy ci to pomoże, ale: rurę żeliwną z PCV łączysz specjalną łączką gumową ktorą dostaniesz np w Castoramie za ok. 10 zł. niżej regulujesz długość pionu rur pcv docinając je na styk i łącząc mufą

Pisałem o tym wyżej o takiej przejściówce z żeliwnej na pcv, ale autorowi pytania chodzi o połączenie pcv z pcv.

Napisano
5 minut temu, mhtyl napisał:

 

36 minut temu, zenek napisał:

nie wiem czy ci to pomoże, ale: rurę żeliwną z PCV łączysz specjalną łączką gumową ktorą dostaniesz np w Castoramie za ok. 10 zł. niżej regulujesz długość pionu rur pcv docinając je na styk i łącząc mufą

Pisałem o tym wyżej o takiej przejściówce z żeliwnej na pcv, ale autorowi pytania chodzi o połączenie pcv z pcv.

 

Witaj miły gościu

No to mufa, czy jak to się nazywa - czyli nasuwa mufkę na jedną rurę, po tym łączy je na styk i przesuwa mufę tak by łaczyła rury - obejmowała je. O tyle dobre rozwiązanie, że zawsze można zdemontować w razie awarii ten odcinek be cięcia rur...

aha sorry widzę że autor ma niechęć do muf - szkoda, bo to najlepszy sposób 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...