Skocz do zawartości

koszt budowy metodą gospodarczą


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich forumowiczów:)
Wiem, że podobne tematy były poruszane ale niestety albo sa nieaktualne albo nie adekwatne do mojej sytuacji.
Domyślam się, że osoby mojego pokroju nie są tutaj zbytnio lubiane tzn takie które próbują coś zbudować jak najtaniej...Ale zanim mnie objedziecie spróbujcie postawić się w mojej sytuacji. Ja też lubie solidnie ale mnie nie stać.
Mam na oku działkę 10a. W drodze jest prąd oraz woda (bez kanalizacji) Niestety moja sytuacja finansowa jest średnio ciekawa. Jak każdy mam rodzinę i chcę mieć własne cztery koąty. Na start mam ok 100 tys. (na samą budowę i wszystkie procedury) Chciałbym postawić dom jak najmniejszym kosztem. Wiele rzeczy jestem w stanie zrobić z pomocą rodziny i znajomych. Wyprowadzenie ścian, instalacje elektryczne, wodno-kanalizacyjne, CO, CAŁA wykończeniówka, ocieplenie i elewacja budynku, wprawianie okien i drzwi jestem w stanie wykonać we własnym zakresie płacąc tylko za materiał. Oczywiscie nie mam zamiaru brać się za prace ziemne, fundamenty stropy, dach, wylewkę z grubego betonu... Rozglądaliśmy się również za domami do remontu. Jednak w kwocie poniżej 170 tys nic sensownego nie widać. Dlatego zastanawiam się nad budową.
No i tu pytanie dla ludzi którzy już to przechodzili:
- na co się absolutnie nie porywać (ewentualnie co sami robiliście nie posiadając żadnej wiedzy tajemnej), a co można śmiało próbować.
- nie znam wszystkich wymogów i kosztów zwłaszcza w fazie początkowej ( pozwolenia , przyłącza, wytyczanie budowy) Jaki mniej więcej koszt do stanu deweloperskiego? (wiem , że to zależy od wielu czynników ale lecąc po taniości)
myślę o czymś takim:domek
- czy może jednak dac sobie spokój i kupić stary dom do remontu.
Z góry dziękuję za podpowiedzi ;)
Napisano

Mój przedpiszca jak to określił kolega PeZet dobrze pisze.
Podam Ci przykład.
Budowałem dla córki domek Z102 z pracowni Z500. Tzn ja załatwiałem materiały a budował wykonawca.
Koszt stanu surowego zamkniętego wyniósł 54-55 tys. zł za same materiały.Przez stan surowy zamknięty rozumiem oczywiście wszystkie mury,chudziak,schody wewnętrzne,dach,okna.Materiały nie najgorszej jakości. Tylko nie pamiętam czy liczyłem to z papierologią czy nie.

dopisałem:stropów jako takich nie musisz robić,to jest dom parterowy więc możesz zrobić sufit podwieszany.Zrobisz go sam bez problemu.

Napisano
novy.90, nie martw się tu prawie wszyscy chcą budować jak najtaniej icon_biggrin.gif
Nie śmierdzisz kasa tak ja większość z Nas icon_biggrin.gif , i pomyśl, chcesz kupić coś starego, wydasz pieniążki (chyba weźmiesz kredyt) a co z remontem? Płacąc skromnie te 150 tys to 100 tys musisz liczyć że pochłonie remont.
Ten projekt to wrzuciłeś jest nawet,nawet tylko zauważyłem że poddasze można spokojnie zaadoptować jako użytkowe co uważam za dodatkowy +.
Napisano
Cytat

No właśnie...papierologia, przyłącza, geodeci...dużo to wyjdzie?


Tak około aby ruszyć z budową to skromnie z 10 tys.
Napisano
Cytat

Tak około aby ruszyć z budową to skromnie z 10 tys.



Dokładnie
w moim przypadku było to 10500 tzn projekt,adaptacja,mapki,geodeci i również w tym kierownik budowy

oraz przyłącza:
energia elektryczna-podłączenie niecałe 500 zł plus za kilowaty (skrzynka jest w rogu działki,trzeba było tylko podpiąć), ale samo przyłącze robił teść inwestorki więc robocizna darmo.
gaz jest w ulicy-projekt,doprowadzenie do granicy działki oraz skrzynka niecałe 2500 zł
woda- tuż przy granicy działki,doprowadzenie do domu ok 13-14 m ,wprowadzenie do budynku,wodomierz- ok 4000 zł z materiałem
to ceny z 2015 r - mam nadzieję że nic nie popitoliłem
Napisano
dzięki wszystkim za zainteresowanie, ale nikt się jeszcze nie porwał na orientacyjną wycenę całego projektu do stanu deweloperskiego...
Napisano
Cytat

dzięki wszystkim za zainteresowanie, ale nikt się jeszcze nie porwał na orientacyjną wycenę całego projektu do stanu deweloperskiego...



To ja napiszę tak:
do stanu developerskiego nie wiem ale:

-jak pisałem domek Z102
-stan absolutnie wykończony,biały montaż,schody betonowe pokrywane dębem,barierki nierdzewka plus dąb ,barierki zewnętrzne,panele,glazura,taras ,mniejszy taras przy wejściu,przyłącza,instalacje,szambo betonowe,wszystko gotowe do wprowadzenia się

koszt całkowity ok 240 tys zł (plus chyba papierologia bo nie pamiętam czy wcześniej ją wliczałem do tych 240 tys.) w tym wynagrodzenie wykonawcy ok. 85 tys zł.

Koszty są wiarygodne bo ja rozliczałem się jako ojciec i teść z dzieciakami a Oni z bankiem.

porównanie masz
Napisano
Cytat

dzięki wszystkim za zainteresowanie, ale nikt się jeszcze nie porwał na orientacyjną wycenę całego projektu do stanu deweloperskiego...


SSO czy SSZ można określić w miarę miarodajnie, natomiast deweloperski to wolna amerykanka może wynieść 200 tys ale i też 500 tys to wszystko zależy co chcesz i jakie chcesz mieć w środku.
W 250 tys a może nawet ciut mniej systemem gospodarczym powinieneś się zmieścić spokojnie bez szaleństw oczywiście.
Napisano
Metoda gospodarcza co prawda daje możliwość obniżenia wydatków, aczkolwiek musimy liczyć się z tym, iż budowa domu będzie trwała dłużej. Przy metodzie gospodarczej można wybudować dom, za który zapłacimy od 1800zł do 2500zł za m2.
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Zawsze polecamy zakup paneli z fabrycznie zamontowaną matą wygłuszającą Sound Control, która jest nakładana fabrycznie podczas produkcji paneli. Oprócz tego, że zapobiega stukaniu blachy, wygłusza odgłosy padającego deszczu o ok. 6-7 dB. Niestety, nie jest możliwe jej podklejeniu na istniejącym już dachu. Drugie rozwiązanie to podklejenie taśmy (jak na załączonym rysunku) w dwóch pasach po bokach panela. Nie posiadają funkcji wygłuszenia, ale zapobiegają stukom blachy. Rozwiązanie to można zastosować, przy istniejącym już pokryciu dachu, ale niestety konieczne będzie odkręcenie i wypięcie arkuszy, podklejenie taśmy i ponowny montaż.   Zalecamy skontaktowanie się z Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD), które w ramach swojej działalności przeprowadza oględziny dachów pod kątem prawidłowości montażu. W efekcie takich oględzin wydawane są zalecenia dotyczące ewentualnych poprawek i usprawnień. Szczegóły oraz możliwość zamówienia opinii technicznej dostępne są tutaj: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna       ________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Dzień dobry,   Pytanie o to, czy lepiej wybrać blachę w macie czy w połysku, wraca bardzo często i nic dziwnego, bo to decyzja, która wpływa nie tylko na wygląd domu, ale też na późniejsze użytkowanie dachu. Matowe wykończenie daje efekt spokojniejszy i bardziej elegancki, świetnie komponuje się z otoczeniem i nie odbija tak mocno światła. Dzięki swojej strukturze lepiej znosi drobne zarysowania i skuteczniej maskuje kurz czy pyłki, co sprawia, że dach dłużej prezentuje się schludnie. Połysk natomiast ma zupełnie inny charakter – dach błyszczy w słońcu i przyciąga uwagę, a gładka powierzchnia sprawia, że łatwiej jest go oczyścić i trudniej, by osadził się na nim mech.   Warto jednak podkreślić, że sam wybór matu albo połysku nie decyduje jeszcze o trwałości. Kluczowa jest powłoka ochronna zastosowana przez producenta. To ona odpowiada za odporność na promieniowanie UV, korozję czy utratę koloru. W ofercie są różne warianty – od standardowych powłok poliestrowych, które zapewniają solidną ochronę na kilkanaście lat, po trwalsze systemy poliuretanowe (np. PURMAT), które oferowane są z gwarancją do nawet 50 lat i lepiej radzą sobie w zmiennych polskich warunkach pogodowych.   Dlatego wybierając dach, warto najpierw zastanowić się nad oczekiwaniami estetycznymi – czy bliższy jest spokojny mat, czy wyrazisty połysk – a dopiero później dobrać do tego odpowiednią powłokę, która zagwarantuje trwałość. Ostatecznie wygląd to kwestia gustu, ale jakość powłoki to kwestia praktyczności i bezpieczeństwa inwestycji. Więcej o powłokach => https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ ________________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa
    • Najskuteczniejszy jest środek o nazwie WYMIANA na nową. Na naprawę pęknięć w ceramice szkoda czasu i atłasu. Można by się bawić gdyby to coś było starożytne (czyli bardzo cenne), a po naprawie stało w hermetycznej gablocie. Jednak umywalka będzie zawsze, jak wyżej wspomniano, narażona na zabrudzenia i te rysy ponownie się ujawnią. Dlatego taniej jest wymienić na nową i nie zawracać sobie rzyci.   PS. Kiedyś pęknięcie szklanki naprawiałem sokiem z czosnku, ale w użytkowaniu to wszystko się wypłucze i rysa znowu będzie.
    • Na dłuższą metę nic tu nie zadziała. W pęknięcia szkliwa zawsze wejdzie nieco brudu. Świeżo po wyszorowaniu będą mało widoczne, jednak szybko się to zmieni. 
    • Można spróbować gotowymi zestawami naprawczymi dostępnymi w różnych sklepach internetowych. Pewnie cały proces przypomina pastowanie rys na karoserii samochodu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...