Skocz do zawartości

Jakie rozwiązanie pod blachę trapezową na garażu


Recommended Posts

Napisano
witam.
do budynku mieszkalnego będę miał "doklejony" garaż.
rozwiązanie projektowe jest takie, że na tym garażu ma być blacha trapezowa.
Spadek jest w jednym kierunku i to dosyć mały bo około 4%. Ściana czołowa jest z ognio-murkiem wysuniętym do góry ponad pokrycie na około 15cm. Chodziło o to, że nie chciałem aby od czoła było to zadaszenie w jakiś sposób widoczne.
Obecnie jestem na etapie zrobionej więźby i zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami.

1. Membrana nakrokwiowo, kontrłaty, łaty i blacha

i tutaj pytania:

czy przy tak małym spadku i przy zachowaniu szczeliny wentylacyjnej między blachą a membraną w przypadku podmuchów wiatru nie będzie mi wpychać wody/wilgoci "pod prąd" co skończy się pewnie tym że w garażu będzie kapać woda?

jak rozwiązać połączenie membrany z ognio-murkiem tak aby nie zaciekała mi woda i czy muszę przy ogniomurku zapewnić wylot szczeliny wentylacyjnej?

2. Kupuje OSB, obijam. kładę papę podkładową itd.
czy to rozwiązanie gwarantuje mi to, że w garażu zawsze będzie sucho i szczelnie?

docelowo wewnątrz planuję jakiś styropian lub cieńką wełnę (konieczne będzie ocieplenie tego dachu??) i płyty gipsowe, żeby zgubić te 4% i zrobić na płasko.

bo jeśli nawet zdecydowałbym się na opcję 2, to czy muszę między osb a wełnę kłaść jakąś folię/membranę? czy wystarczy szczelina? i tutaj znowu pytanie jak przy pokryciu osb+papa przy ogniomurku zrobić szczelinę wentylacyjną?
Napisano
Cytat

witam.
do budynku mieszkalnego będę miał "doklejony" garaż.
rozwiązanie projektowe jest takie, że na tym garażu ma być blacha trapezowa.
Spadek jest w jednym kierunku i to dosyć mały bo około 4%. Ściana czołowa jest z ognio-murkiem wysuniętym do góry ponad pokrycie na około 15cm. Chodziło o to, że nie chciałem aby od czoła było to zadaszenie w jakiś sposób widoczne.
Obecnie jestem na etapie zrobionej więźby i zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami.



Zrób zdjęcie lub wklej szkic bo ja z tego nie łapie o co biega. Piszesz, że ściana czołowa to murek p-poż wysunięta do góry ponad pokrycie i to że masz już zrobione więźbę a chcesz wysunąć zadaszenie aby mieć daszek nad wjazdem do garażu.
I tu nie rozumiem, czy chcesz przedłużyć dach czy tylko dorobić/dosztukować daszek nad wjazdem.



Cytat

1. Membrana nakrokwiowo, kontrłaty, łaty i blacha

i tutaj pytania:

czy przy tak małym spadku i przy zachowaniu szczeliny wentylacyjnej między blachą a membraną w przypadku podmuchów wiatru nie będzie mi wpychać wody/wilgoci "pod prąd" co skończy się pewnie tym że w garażu będzie kapać woda?

jak rozwiązać połączenie membrany z ognio-murkiem tak aby nie zaciekała mi woda i czy muszę przy ogniomurku zapewnić wylot szczeliny wentylacyjnej?

2. Kupuje OSB, obijam. kładę papę podkładową itd.
czy to rozwiązanie gwarantuje mi to, że w garażu zawsze będzie sucho i szczelnie?

docelowo wewnątrz planuję jakiś styropian lub cieńką wełnę (konieczne będzie ocieplenie tego dachu??) i płyty gipsowe, żeby zgubić te 4% i zrobić na płasko.

bo jeśli nawet zdecydowałbym się na opcję 2, to czy muszę między osb a wełnę kłaść jakąś folię/membranę? czy wystarczy szczelina? i tutaj znowu pytanie jak przy pokryciu osb+papa przy ogniomurku zrobić szczelinę wentylacyjną?


Dlaczego wyszedł tak mały spadek dachu? Jakie ma wymiary ten dach?
Jeżeli zrobisz jak w pomyśle nr 1 to rozumiem, że będziesz robił opierzenia bo opierzenia musza być, a jeżeli będą one to co ma ci tam wcisnąć pod dach?
Membranę przy murku p-poż wywiń do góry i przy przybijaniu łat zawiń ją na łaty i przybij zszywaczem.
Dach musiałbyś ocieplić wełną.
Napisano (edytowany)
Cytat

Zrób zdjęcie lub wklej szkic bo ja z tego nie łapie o co biega. Piszesz, że ściana czołowa to murek p-poż wysunięta do góry ponad pokrycie i to że masz już zrobione więźbę a chcesz wysunąć zadaszenie aby mieć daszek nad wjazdem do garażu.
I tu nie rozumiem, czy chcesz przedłużyć dach czy tylko dorobić/dosztukować daszek nad wjazdem.


Dlaczego wyszedł tak mały spadek dachu? Jakie ma wymiary ten dach?
Jeżeli zrobisz jak w pomyśle nr 1 to rozumiem, że będziesz robił opierzenia bo opierzenia musza być, a jeżeli będą one to co ma ci tam wcisnąć pod dach?
Membranę przy murku p-poż wywiń do góry i przy przybijaniu łat zawiń ją na łaty i przybij zszywaczem.
Dach musiałbyś ocieplić wełną.




"Chodziło o to, że nie chciałem aby od czoła było to zadaszenie w jakiś sposób widoczne." - stąd budowa ogniomurku.
troche źle złożyłem zdanie.


opcja 1 jak i 2 obejmuje opierzenia. chociażby ze względów estetycznych i zachowania jakiejś spójności z obróbkami domu.
spadek jest taki mały bo pierwotnie miał tam być stropodach, ale zmienialismy projekt i żeby nie ingerować w budynek mieszkalny tak własnie wyszło. Edytowano przez michu82 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

"Chodziło o to, że nie chciałem aby od czoła było to zadaszenie w jakiś sposób widoczne." - stąd budowa ogniomurku.
troche źle złożyłem zdanie.


opcja 1 jak i 2 obejmuje opierzenia. chociażby ze względów estetycznych i zachowania jakiejś spójności z obróbkami domu.
spadek jest taki mały bo pierwotnie miał tam być stropodach, ale zmienialismy projekt i żeby nie ingerować w budynek mieszkalny tak własnie wyszło.


Daj jakiś rysunek bo dalej nie łapię.
Ten ogniomurek jest o czoła czyli ja rozumiem, że jest to ściana szczytowa.
I jeżeli jest to garaż w bryle budynku domu to po co murek p-poż.
I tym sposobem kaleczysz wizerunek domu, bo dach z blachodachówki (tak domniemywam) a garaż z trapezu, czy to będzie ładnie wyglądało?
przy tak małym spadku i źle zaprojektowanej więźbie i doboru jej przekroju może dojść do tragedii, dlatego poleciłem Ci abyś wkleił fotki z realizacji i napisał jakie wymiary ma ten dach.
A tak na marginesie to zmieniając projekt ze stropodachu na więźbę było trzeba pomyśleć a na pewno ten kto to zmieniał o większym kącie np 8-12 stopni.
Napisano (edytowany)
Cytat

Z tego co piszesz, raczej na bank jest to samowola budowlana - sąsiedzi czuwają ................ icon_cool.gif



nie samowola bo tak mam w zmianach do projektu, i w zmianie do pozwolenia na budowę.

Cytat

Daj jakiś rysunek bo dalej nie łapię.
Ten ogniomurek jest o czoła czyli ja rozumiem, że jest to ściana szczytowa.
I jeżeli jest to garaż w bryle budynku domu to po co murek p-poż.
I tym sposobem kaleczysz wizerunek domu, bo dach z blachodachówki (tak domniemywam) a garaż z trapezu, czy to będzie ładnie wyglądało?
przy tak małym spadku i źle zaprojektowanej więźbie i doboru jej przekroju może dojść do tragedii, dlatego poleciłem Ci abyś wkleił fotki z realizacji i napisał jakie wymiary ma ten dach.
A tak na marginesie to zmieniając projekt ze stropodachu na więźbę było trzeba pomyśleć a na pewno ten kto to zmieniał o większym kącie np 8-12 stopni.



bede na miejscu to zrobie fotki.
temat byl konsultowany z inspektorem budowlanym, potem byly naniesione te zmiany do projektu.
budynek nie jest w bryle domu tylko stoi obok. pisząc o zachowaniu jakiegoś ładu wizualnego miałem na myśli całość działki.
a ogniomurek właśnie jest po to żeby ten trapez od czoła zamaskować.
mi w pytaniu zasadniczym chodziło o pokrycie dachowe pod kątem rozwiązania czy płyty i papa czy od razu blacha.
bo mam też na inne działce garaż gdzie na krokwiach mam membranę, co prawda bez ocieplenia od dołu ale i tak woda kapie mi na dach. Nie zakładam że to przecieka gdzieś łączenie trapezu tylko właśnie skraplająca się woda i pewnie degradująca się membrana. Więc nawet zastosowanie wełny pod spodem nie wyeliminuje problemu bo woda nadal będzie się skraplać a wełna przejmie funkcję gąbki. Dlatego tez pomyślałem o płytach i papie. Edytowano przez michu82 (zobacz historię edycji)
Napisano
Poczekamy na fotki. Ale jeżeli jest to garaż wolno stojący to dla mnie niezrozumiałe jest pomijając już pokrycie ten kąt dachu.
Jeżeli chcesz zrobić zadaszenie i chcesz aby to jakoś estetycznie wygladało nad wjazdem to wywal murek p=poż i wydłuż/przedłóż dach.
Jak będziesz robił fotki to więźby też zrób i zmierz jakie maja przekroje poszczególne elementy tej więźby.
Napisano
Cytat

a ogniomurek właśnie jest po to żeby ten trapez od czoła zamaskować.



raczej attyka - spełniająca tylko funkcję estetyczną.

Określenie "ogniomur" jest jednoznaczne i wymagane kiedy ściana budynku (bez otworów okiennych, drzwiowych), jest w odległości mniejszej niż 3 m od granicy działki.

I czegoś nie rozumiem.

Z jednej strony attyka, z drugiej strony ściana budynku - to w którą stronę i gdzie odpływ z dachu ?

Cytat

..... Ale jeżeli jest to garaż wolno stojący to dla mnie niezrozumiałe jest pomijając już pokrycie ten kąt dachu..........



Też mam z tym problem. icon_cool.gif
Napisano
Cytat

raczej attyka - spełniająca tylko funkcję estetyczną.

Określenie "ogniomur" jest jednoznaczne i wymagane kiedy ściana budynku (bez otworów okiennych, drzwiowych), jest w odległości mniejszej niż 3 m od granicy działki.

I czegoś nie rozumiem.

Z jednej strony attyka, z drugiej strony ściana budynku - to w którą stronę i gdzie odpływ z dachu ?


3 m od granicy albo na ostrej granicy inaczej na granicy.


I jeszcze ogniomury są przy zabudowie bliźniaczej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • a woda w nim jest? Może skażona i nie warto?
    • kupiłam działke po ogrodkach pracownicych włascicielem wodociagu pod który sie chcilam podpiac jest firma która juz dawno nie istnieje gmina nie dala mi pozwolenia na podpiecie bo uwazaja ze to nie istnieje  mam rozumiec ze ja jestem teraz włascicielem  tego wodociagu ? i zadne pozwolenie nie jest mi potrzebne  
    • Dzień dobry. Chciałbym się dowiedzieć ile wynosi remont łazienki w bloku - stare budownictwo, z płyty (oczywiście na ten moment chodzi o szacunkowe koszty). Głównie chodzi mi o wymianę wanny na prysznic - wanna zajmuje całą długość łazienki co jest uciążliwe i niepotrzebnie kradnie sporą część miejsca. Do tego nowe płytki. Nad wymianą zlewu, czy toalety jeszcze się zastanawiam - będzie to pewnie zależne od kosztów.   Ile może wynieść całkowity koszt z robocizną dla standardowego metrażu +/- 5 metrów?
    • Komentarz dodany przez Tomek: Mam to od 45 lat i dziala jak marzenie
    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...