Skocz do zawartości

Jakie rozwiązanie pod blachę trapezową na garażu


Recommended Posts

Napisano
witam.
do budynku mieszkalnego będę miał "doklejony" garaż.
rozwiązanie projektowe jest takie, że na tym garażu ma być blacha trapezowa.
Spadek jest w jednym kierunku i to dosyć mały bo około 4%. Ściana czołowa jest z ognio-murkiem wysuniętym do góry ponad pokrycie na około 15cm. Chodziło o to, że nie chciałem aby od czoła było to zadaszenie w jakiś sposób widoczne.
Obecnie jestem na etapie zrobionej więźby i zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami.

1. Membrana nakrokwiowo, kontrłaty, łaty i blacha

i tutaj pytania:

czy przy tak małym spadku i przy zachowaniu szczeliny wentylacyjnej między blachą a membraną w przypadku podmuchów wiatru nie będzie mi wpychać wody/wilgoci "pod prąd" co skończy się pewnie tym że w garażu będzie kapać woda?

jak rozwiązać połączenie membrany z ognio-murkiem tak aby nie zaciekała mi woda i czy muszę przy ogniomurku zapewnić wylot szczeliny wentylacyjnej?

2. Kupuje OSB, obijam. kładę papę podkładową itd.
czy to rozwiązanie gwarantuje mi to, że w garażu zawsze będzie sucho i szczelnie?

docelowo wewnątrz planuję jakiś styropian lub cieńką wełnę (konieczne będzie ocieplenie tego dachu??) i płyty gipsowe, żeby zgubić te 4% i zrobić na płasko.

bo jeśli nawet zdecydowałbym się na opcję 2, to czy muszę między osb a wełnę kłaść jakąś folię/membranę? czy wystarczy szczelina? i tutaj znowu pytanie jak przy pokryciu osb+papa przy ogniomurku zrobić szczelinę wentylacyjną?
Napisano
Cytat

witam.
do budynku mieszkalnego będę miał "doklejony" garaż.
rozwiązanie projektowe jest takie, że na tym garażu ma być blacha trapezowa.
Spadek jest w jednym kierunku i to dosyć mały bo około 4%. Ściana czołowa jest z ognio-murkiem wysuniętym do góry ponad pokrycie na około 15cm. Chodziło o to, że nie chciałem aby od czoła było to zadaszenie w jakiś sposób widoczne.
Obecnie jestem na etapie zrobionej więźby i zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami.



Zrób zdjęcie lub wklej szkic bo ja z tego nie łapie o co biega. Piszesz, że ściana czołowa to murek p-poż wysunięta do góry ponad pokrycie i to że masz już zrobione więźbę a chcesz wysunąć zadaszenie aby mieć daszek nad wjazdem do garażu.
I tu nie rozumiem, czy chcesz przedłużyć dach czy tylko dorobić/dosztukować daszek nad wjazdem.



Cytat

1. Membrana nakrokwiowo, kontrłaty, łaty i blacha

i tutaj pytania:

czy przy tak małym spadku i przy zachowaniu szczeliny wentylacyjnej między blachą a membraną w przypadku podmuchów wiatru nie będzie mi wpychać wody/wilgoci "pod prąd" co skończy się pewnie tym że w garażu będzie kapać woda?

jak rozwiązać połączenie membrany z ognio-murkiem tak aby nie zaciekała mi woda i czy muszę przy ogniomurku zapewnić wylot szczeliny wentylacyjnej?

2. Kupuje OSB, obijam. kładę papę podkładową itd.
czy to rozwiązanie gwarantuje mi to, że w garażu zawsze będzie sucho i szczelnie?

docelowo wewnątrz planuję jakiś styropian lub cieńką wełnę (konieczne będzie ocieplenie tego dachu??) i płyty gipsowe, żeby zgubić te 4% i zrobić na płasko.

bo jeśli nawet zdecydowałbym się na opcję 2, to czy muszę między osb a wełnę kłaść jakąś folię/membranę? czy wystarczy szczelina? i tutaj znowu pytanie jak przy pokryciu osb+papa przy ogniomurku zrobić szczelinę wentylacyjną?


Dlaczego wyszedł tak mały spadek dachu? Jakie ma wymiary ten dach?
Jeżeli zrobisz jak w pomyśle nr 1 to rozumiem, że będziesz robił opierzenia bo opierzenia musza być, a jeżeli będą one to co ma ci tam wcisnąć pod dach?
Membranę przy murku p-poż wywiń do góry i przy przybijaniu łat zawiń ją na łaty i przybij zszywaczem.
Dach musiałbyś ocieplić wełną.
Napisano (edytowany)
Cytat

Zrób zdjęcie lub wklej szkic bo ja z tego nie łapie o co biega. Piszesz, że ściana czołowa to murek p-poż wysunięta do góry ponad pokrycie i to że masz już zrobione więźbę a chcesz wysunąć zadaszenie aby mieć daszek nad wjazdem do garażu.
I tu nie rozumiem, czy chcesz przedłużyć dach czy tylko dorobić/dosztukować daszek nad wjazdem.


Dlaczego wyszedł tak mały spadek dachu? Jakie ma wymiary ten dach?
Jeżeli zrobisz jak w pomyśle nr 1 to rozumiem, że będziesz robił opierzenia bo opierzenia musza być, a jeżeli będą one to co ma ci tam wcisnąć pod dach?
Membranę przy murku p-poż wywiń do góry i przy przybijaniu łat zawiń ją na łaty i przybij zszywaczem.
Dach musiałbyś ocieplić wełną.




"Chodziło o to, że nie chciałem aby od czoła było to zadaszenie w jakiś sposób widoczne." - stąd budowa ogniomurku.
troche źle złożyłem zdanie.


opcja 1 jak i 2 obejmuje opierzenia. chociażby ze względów estetycznych i zachowania jakiejś spójności z obróbkami domu.
spadek jest taki mały bo pierwotnie miał tam być stropodach, ale zmienialismy projekt i żeby nie ingerować w budynek mieszkalny tak własnie wyszło. Edytowano przez michu82 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

"Chodziło o to, że nie chciałem aby od czoła było to zadaszenie w jakiś sposób widoczne." - stąd budowa ogniomurku.
troche źle złożyłem zdanie.


opcja 1 jak i 2 obejmuje opierzenia. chociażby ze względów estetycznych i zachowania jakiejś spójności z obróbkami domu.
spadek jest taki mały bo pierwotnie miał tam być stropodach, ale zmienialismy projekt i żeby nie ingerować w budynek mieszkalny tak własnie wyszło.


Daj jakiś rysunek bo dalej nie łapię.
Ten ogniomurek jest o czoła czyli ja rozumiem, że jest to ściana szczytowa.
I jeżeli jest to garaż w bryle budynku domu to po co murek p-poż.
I tym sposobem kaleczysz wizerunek domu, bo dach z blachodachówki (tak domniemywam) a garaż z trapezu, czy to będzie ładnie wyglądało?
przy tak małym spadku i źle zaprojektowanej więźbie i doboru jej przekroju może dojść do tragedii, dlatego poleciłem Ci abyś wkleił fotki z realizacji i napisał jakie wymiary ma ten dach.
A tak na marginesie to zmieniając projekt ze stropodachu na więźbę było trzeba pomyśleć a na pewno ten kto to zmieniał o większym kącie np 8-12 stopni.
Napisano (edytowany)
Cytat

Z tego co piszesz, raczej na bank jest to samowola budowlana - sąsiedzi czuwają ................ icon_cool.gif



nie samowola bo tak mam w zmianach do projektu, i w zmianie do pozwolenia na budowę.

Cytat

Daj jakiś rysunek bo dalej nie łapię.
Ten ogniomurek jest o czoła czyli ja rozumiem, że jest to ściana szczytowa.
I jeżeli jest to garaż w bryle budynku domu to po co murek p-poż.
I tym sposobem kaleczysz wizerunek domu, bo dach z blachodachówki (tak domniemywam) a garaż z trapezu, czy to będzie ładnie wyglądało?
przy tak małym spadku i źle zaprojektowanej więźbie i doboru jej przekroju może dojść do tragedii, dlatego poleciłem Ci abyś wkleił fotki z realizacji i napisał jakie wymiary ma ten dach.
A tak na marginesie to zmieniając projekt ze stropodachu na więźbę było trzeba pomyśleć a na pewno ten kto to zmieniał o większym kącie np 8-12 stopni.



bede na miejscu to zrobie fotki.
temat byl konsultowany z inspektorem budowlanym, potem byly naniesione te zmiany do projektu.
budynek nie jest w bryle domu tylko stoi obok. pisząc o zachowaniu jakiegoś ładu wizualnego miałem na myśli całość działki.
a ogniomurek właśnie jest po to żeby ten trapez od czoła zamaskować.
mi w pytaniu zasadniczym chodziło o pokrycie dachowe pod kątem rozwiązania czy płyty i papa czy od razu blacha.
bo mam też na inne działce garaż gdzie na krokwiach mam membranę, co prawda bez ocieplenia od dołu ale i tak woda kapie mi na dach. Nie zakładam że to przecieka gdzieś łączenie trapezu tylko właśnie skraplająca się woda i pewnie degradująca się membrana. Więc nawet zastosowanie wełny pod spodem nie wyeliminuje problemu bo woda nadal będzie się skraplać a wełna przejmie funkcję gąbki. Dlatego tez pomyślałem o płytach i papie. Edytowano przez michu82 (zobacz historię edycji)
Napisano
Poczekamy na fotki. Ale jeżeli jest to garaż wolno stojący to dla mnie niezrozumiałe jest pomijając już pokrycie ten kąt dachu.
Jeżeli chcesz zrobić zadaszenie i chcesz aby to jakoś estetycznie wygladało nad wjazdem to wywal murek p=poż i wydłuż/przedłóż dach.
Jak będziesz robił fotki to więźby też zrób i zmierz jakie maja przekroje poszczególne elementy tej więźby.
Napisano
Cytat

a ogniomurek właśnie jest po to żeby ten trapez od czoła zamaskować.



raczej attyka - spełniająca tylko funkcję estetyczną.

Określenie "ogniomur" jest jednoznaczne i wymagane kiedy ściana budynku (bez otworów okiennych, drzwiowych), jest w odległości mniejszej niż 3 m od granicy działki.

I czegoś nie rozumiem.

Z jednej strony attyka, z drugiej strony ściana budynku - to w którą stronę i gdzie odpływ z dachu ?

Cytat

..... Ale jeżeli jest to garaż wolno stojący to dla mnie niezrozumiałe jest pomijając już pokrycie ten kąt dachu..........



Też mam z tym problem. icon_cool.gif
Napisano
Cytat

raczej attyka - spełniająca tylko funkcję estetyczną.

Określenie "ogniomur" jest jednoznaczne i wymagane kiedy ściana budynku (bez otworów okiennych, drzwiowych), jest w odległości mniejszej niż 3 m od granicy działki.

I czegoś nie rozumiem.

Z jednej strony attyka, z drugiej strony ściana budynku - to w którą stronę i gdzie odpływ z dachu ?


3 m od granicy albo na ostrej granicy inaczej na granicy.


I jeszcze ogniomury są przy zabudowie bliźniaczej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...