Skocz do zawartości

Zakończenie połaci dachowych przy kalenicy


Recommended Posts

Cytat

To zakończenie przykryte jest chyba gąsiorami, pytanie, jak są one mocowane i wykończone ich brzegi?



Gąsiory mocowane są do kalenicy śrubami. Pod nimi jest taśma kalenicowa ale i tak woda się dostaje. Ciekawi mnie czy taka odległość jednej połaci blachy od kalenicy jest akceptowalna? Edytowano przez Croc123 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Szczelina w kalenicy nie jest symetryczna i pewnie gąsior za mało zachodzi na pokrycie. Pas blachodachówki bądź szerszy gąsior (blacha) powinien pomóc.



Czyli proponuje Pan np docięcie kilku cm blachodachówki aby przedłużyć istniejącą połać? Jak wtedy będzie z taśmą kalenicową, która nie będzie dolegała równo?
Link do komentarza
Bardzo proszę jeszcze o informacje. Załączam 2 dodatkowe zdjęcia z poprawy przecieku..

http://imgur.com/a/V7oh0
http://imgur.com/a/vJwzP
http://imgur.com/a/rXf7f

I teraz czy to jest dobrze wykonane bo nie jestem pewien?

1. Czy nie powinno tam być jeszcze jednej łaty kalenicowej, która by wystawała ponad dachówkę? Na zdjęciu, które zamieściłem kilka postów wyżej widać, że łata kalenicowa jest poniżej dachówki. Czy to jest normalne?

2. Ekipa załatała przeciek tyvekiem supro i na to nakleili taśmę kalenicową. Czy to spełnia swoją rolę? O tyle o ile tyvek jest chyba paro przepuszczalny to czy nie blokuje wentylacji dachu? Czy może tak zostać czy powinno się to inaczej zrobić?

3. Taśma kalenicowa jest tak jakoś płasko naklejona.. Czy jest to wina braku wysokiej łaty kalenicowej o czym pisałem w pytaniu 1? Czy taśma kalenicowa może być tak naklejona czy powinna być pod innym, bardziej stromym kątem? Czy może tak zostać czy powinno to mimo wszystko iść do poprawy?

4. Jakie rozwiązanie proponujecie Państwo na załatanie przecieku biorąc pod uwagę w/w zdjęcia i sytuację?

5. Czy jeśli mam położony sam tyvek supro na deskowanie to jest to wystarczające czy powinna pod to jeszcze iść papa? Już jest i tak za późno bo dach przykryty ale to pytanie nie daje mi spokoju.

Dziękuje i proszę o odpowiedz. Edytowano przez Croc123 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
    • Witam Jaki tani kocioł jednofunkcyjny kondensacyjny polecacie do ogrzewania podłogowego domu 180m2?   Dom jest parterowy i posiada dwa rozdzielacze, jeden 10 pętli grzewczych a drugi na poddaszu 9 pętli.       
    • Chodzi o ogrodzenie tuż przy domu sąsiada ponieważ teraz jest wjazd (ten prostokąt pomarańczowy ) który ma tylko jedną ścianę z lewej strony i brama która jest bliżej mojego domu a ta L'ka przy domu sąsiada i drodze miałaby być wykończeniem ogrodzenia, rzecz w tym, że nie wiem czy mogę postawić płot tuż pod oknami sąsiada.  Docelowo przeniesiona brama przy ulicy co będzie zgodne z prawem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...