Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Croc123

Zakończenie połaci dachowych przy kalenicy

Recommended Posts

Witam,

Czy tak wykończone połacie blachodachówki są dobrze wykonane? http://imgur.com/a/V7oh0

Mam stary dach deskowany, pokryty nowa folia Tyvek Supro i jest przeciek w kalenicy tak, że woda dostaje się na strych i deskowanie zaczyna pleśnieć.

Pozdrawiam

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To zakończenie przykryte jest chyba gąsiorami, pytanie, jak są one mocowane i wykończone ich brzegi?



Gąsiory mocowane są do kalenicy śrubami. Pod nimi jest taśma kalenicowa ale i tak woda się dostaje. Ciekawi mnie czy taka odległość jednej połaci blachy od kalenicy jest akceptowalna? Edytowano przez Croc123 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Szczelina w kalenicy nie jest symetryczna i pewnie gąsior za mało zachodzi na pokrycie. Pas blachodachówki bądź szerszy gąsior (blacha) powinien pomóc.



Czyli proponuje Pan np docięcie kilku cm blachodachówki aby przedłużyć istniejącą połać? Jak wtedy będzie z taśmą kalenicową, która nie będzie dolegała równo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardzo proszę jeszcze o informacje. Załączam 2 dodatkowe zdjęcia z poprawy przecieku..

http://imgur.com/a/V7oh0
http://imgur.com/a/vJwzP
http://imgur.com/a/rXf7f

I teraz czy to jest dobrze wykonane bo nie jestem pewien?

1. Czy nie powinno tam być jeszcze jednej łaty kalenicowej, która by wystawała ponad dachówkę? Na zdjęciu, które zamieściłem kilka postów wyżej widać, że łata kalenicowa jest poniżej dachówki. Czy to jest normalne?

2. Ekipa załatała przeciek tyvekiem supro i na to nakleili taśmę kalenicową. Czy to spełnia swoją rolę? O tyle o ile tyvek jest chyba paro przepuszczalny to czy nie blokuje wentylacji dachu? Czy może tak zostać czy powinno się to inaczej zrobić?

3. Taśma kalenicowa jest tak jakoś płasko naklejona.. Czy jest to wina braku wysokiej łaty kalenicowej o czym pisałem w pytaniu 1? Czy taśma kalenicowa może być tak naklejona czy powinna być pod innym, bardziej stromym kątem? Czy może tak zostać czy powinno to mimo wszystko iść do poprawy?

4. Jakie rozwiązanie proponujecie Państwo na załatanie przecieku biorąc pod uwagę w/w zdjęcia i sytuację?

5. Czy jeśli mam położony sam tyvek supro na deskowanie to jest to wystarczające czy powinna pod to jeszcze iść papa? Już jest i tak za późno bo dach przykryty ale to pytanie nie daje mi spokoju.

Dziękuje i proszę o odpowiedz. Edytowano przez Croc123 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Położenie tej membrany to poroniony pomysł. Przepuszcza ona wilgoć w obie strony i nie chroni dachu. Wręcz przeciwnie. Jan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Położenie tej membrany to poroniony pomysł. Przepuszcza ona wilgoć w obie strony i nie chroni dachu. Wręcz przeciwnie. Jan



Według producenta jest to membrana nie przepuszczająca wody. Mówi Pan tylko o kalenicy czy o całym dachu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W jaki sposób prawidłowo wykonać konstrukcję drewnianą pod blachodachówkę SZAFIR? JAkie są zalecenia co do wymiarów łat i kontrłat, oraz jak je montować, w jakim rozstawie?
    • a gdzie byli Rodzice? a to nie to forum.... a gdzie był Kierbud?   Jeżeli dostawca stropu zapewniał montaż to rozmawiaj z nim, szkoda, że wcześniej to nie wyszło, masz na tyle zaawansowany projekt, że cofnąć się tego chyba nie da, gdybyś miał moc  choć po części Jarosława to ho ho, a tak to   domagaj się ekspertyzy, na ich koszt (i niezależnego rzeczoznawcy), taki dokument jest tu konieczny dla Twojego bezpieczeństwa; masz ryczałt na budowę, czy jakoś inaczej rozliczasz się?
    • to jakiś bełkot (albo ja się nie obudziłem ) mowa o styro z tynkiem cienkowarstwowym po czym mowa o poszyciu i wiatroizolacji , chyba, że to jakieś skróty i wyszedł bełkot czyli od zewnątrz: 1. deska elewacyjna 2. wiatroizolacja 3. mała szczelina pomiędzy izolacją a balami 4. izolacja (obstawiałbym wełnę kotwioną do bala) 5.bale takie by była moja propozycja, do której nikogo nie zmuszam   czy jakaś wentylacja pustki? tu bym polemizował, jeżeli tak to z pewnością     ale zabezpieczone przed przedmuchem powietrza z zewnątrz (bo zwentylowane na zewnątrz) choć osobiści chyba bym zrezygnował bo zatrzymali migrację pary dając styro z wyprawą na poszycie, to jak raz banał być może to zez znaczenia, ale nie ma tu w zasadzie mowy o szczelinie wentylacyjnej, tylko powietrznej, takiej jak przy ścianach 3W
    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...