Skocz do zawartości

Wykończenie drenażu fundamentów


Aser

Recommended Posts

Napisano
Pomóżcie proszę. Zkupiliśmy dom w SSO i mamy wątpliwości co do istniejącego drenażu stopy fundamentowej, bo obecnie woda po deszczu spływa do fundamentów poprzez wyprowadzony do góry żwir i zamula nam drenaż fundamentowy.
Wokół domu zaniżenie po humusie, działka nachylona, więc z tej wyższej strony fundamenty są niżej niż grunt i pakuje się tam woda deszczowa. Rury drenażowe przy stopie są w otulinie kokosowej jako opaska wokół fundamentów i wyprowadzenie w najniższym punkcie.

Czy wyjąć trochę żwiru, położyć włókninę i zasypać to gruzem i rodzimą gliną, podwyższając odrobinę teren koło fundamentów? Nie jest drenaż dla deszczówki tylko fundamentów -jak to wykończyć?
Napisano
Po co ten drenaż w budynku niepodpiwniczonym? Jeśli już jest to woda powinna być odprowadzana poza działkę (melioracja, studnia chłonna, naturalny ciek/zbiornik wody). Błędem jest pokrycie drenażu żwirem bez osłony przed spływem wódy deszczowej. Utworzenie warstwy trudno przepuszczalnej i uformowanie odpowiedniego spadku zapobiegnie
zaleganiu wody.
Napisano
Cytat

Po co ten drenaż w budynku niepodpiwniczonym?...

Zgoda, dlatego pytam, bo taki zastałem stan. Czyli logicznie mi się to ułożyło, żeby to odizolować od wody deszczowej, dziękuję.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

trochę nie rozumiem - woda, obojętnie jaka, opadowa czy gruntowa ma być odprowadzona przez dreny i studzienki do punktu poniżej fundamentów i potem dalej  - ma być odprowadzona od budynku na zewnątrz - jeśli nie to albo spadki drenów, poziomy studni są wadliwe, albo zatkany jest odpływ - i jeszcze, ja preferuję (sprawdziłem) oddzielanie żwiru otaczającego dreny od wykopu geowłókniną, która nie dopuszcza do tego żwiru błota z otaczającego gruntu. Owinąć dren też można, ale wolę go wypłukać ze studzienki w razie czego - piszę na podstawie materiałów niemieckich, gdzie radzili drenować każdy dom!!!  

Napisano
7 minut temu, zenek napisał:

 - piszę na podstawie materiałów niemieckich, gdzie radzili drenować każdy dom!!!  

:icon_eek::zalamka:

Napisano

no tak radzili, przyjacielu - wyłączając naturalnie suchy, piaszczysty grunt itp - a polecam to cała seria podręczników pt "słabe miejsca w budynkach" wydane rzez Arkady jakieś 20 lat temu (może potem wznowione?)

Napisano

20 lat temu telefonów komórkowych tez nie było ale nie oznacza to że do kontaktu podajemy tylko  telefon stacjonarny.

A 20 lat temu była geowłóknina?

Napisano
1 minutę temu, mhtyl napisał:

A 20 lat temu była geowłóknina?

No widocznie była, skoro proponowali - wkońcu o tylko szmata - i serio  - to naprawdę dobre poradniki - a Niemcy w budownictwie bli i są naprawdę dobrzy - poradnik kupiłem jak robiłem drenaż, nie było wtedy plastikowyh studzienek, więc zrobiłem betonowe - są lepsze, ale droższe i bardziej pracochłonne - ale wchodzę do studni i to jest pomocne, a dreny zrobiłem mimo że nie mam wody gruntowej, ale w czasie opadów długich bywa grząsko, jest czarnoziem i pod nim glina, a dom budowano dawniej i nie ma izolacji poziomej piwnicy, dodatkowo dom na stoku - więc z odprowadzeniem wody nie ma kłopotu, a dreny naprawdę całkowicie mi piwnicę osuszyły - więc jak widzisz, warto -panie mhtyl:D

 

Napisano

Panie, to że pan zrobił jak Pan zrobił i się narobił a efekt zadowalający to pogratulować, dzisiaj taki efekt można uzyskać połową nakładu pracy i materiału jaki Ty  zastosowałeś aby efekt był taki sam lub nawet lepszy jaki Ty osiągnąłeś.

W końcu technika idzie do przodu i musimy iść razem z nią a nie cofać się do tyłu.

Nie masz wody gruntowej a piwnice osuszyłeś, z czego osuszyłeś?I co było warto? pieniądze wydać czy warto było w ramach walki z nudą robić drenaż?

Czyli przerost formy nad treścią w twoim wydaniu. Innym doradzasz coś na czym się nie znasz. Problemu z wilgocią nie miałeś a drenaż zrobiłeś, fajnie tylko po co? Bo wyczytałeś w poradniku, że Niemcy  radzili aby każdy dom drenować.:icon_biggrin:

Pogadaj sobie z MTW on zęby zjadł na walce z wodą, a Ty przeczytałeś jakiś poradnik który został wydany 20 lat temu i uważasz się za fachowca?

22 minuty temu, zenek napisał:

No widocznie była, skoro proponowali - wkońcu o tylko szmata - i serio  - to naprawdę dobre poradniki - a Niemcy w budownictwie bli i są naprawdę dobrzy - poradnik kupiłem jak robiłem drenaż, nie było wtedy plastikowyh studzienek, więc zrobiłem betonowe - są lepsze, ale droższe i bardziej pracochłonne - ale wchodzę do studni i to jest pomocne, a dreny zrobiłem mimo że nie mam wody gruntowej, ale w czasie opadów długich bywa grząsko, jest czarnoziem i pod nim glina, a dom budowano dawniej i nie ma izolacji poziomej piwnicy, dodatkowo dom na stoku - więc z odprowadzeniem wody nie ma kłopotu, a dreny naprawdę całkowicie mi piwnicę osuszyły - więc jak widzisz, warto -panie mhtyl:D

 

 

Napisano
17 minut temu, zenek napisał:

jestem tu nowy - to kto mi wyróżnił tekst?

Jesteś tu od 2008 roku więc jaki nowy?

Ja pogrubiłem aby wskazać o co biega.

Napisano
9 minut temu, mhtyl napisał:

Pogadaj sobie z MTW on zęby zjadł na walce z wodą, a Ty przeczytałeś jakiś poradnik który został wydany 20 lat temu i uważasz się za fachowca?

strasznie jesteś drażliwy -  otóż są pewne rzeczy w budownictwie, które są stałe, albo bardzo mało się zmieniają, np dobra opinia o ceramice, drewnie - a np. mija oczarowanie tworzywami sztucznymi, nie mówiąc o popularnym kiedyś eternicie.

Nie wiem kto na czym zjadł zęby, ale podstawowe zasady działania drenów nie zmieniły się i nie zmienią, chyba że zmienią się prawa fizyki, a zamiast wody w ziemi bedzie inna ciecz

Natomiast dokuczała mi woda nie gruntowa, a opadowa- , oraz latwo przpuszczalny nasiąkliwy grunt z podłożem gliny, która skutecznie utrzymywała wodę poo opadachi  - i brak izolacji poziomej piwnicy, którą naturalnie pewnie by sie dalo zrobić, ale by to kosztowalo więcej niż dreny --- efekt - mimo braku izolacji poziomej mam suchą piwnicę

Pytasz dlaczego radzę - bo sie troche na tym znam, bo poczytałem, bo sprawdziłem - a mylą się też niestety nawet i eksperci - to oni np. ocieplali styropianem domy drewniane w USA, które potem gniły i grzybiały - potem wymyślili wentylację w ociepleniu też eksperci - gdy parę lat temu napisalem o wentylaji,to Ekspert powiedział, że nie po to daje się styropian, by ciepło wywiało przez wentylacje - popatrz więc na systemy ociepleń Knaufa - uff... 

Nie możesz wiedzieć, ile mnie kosztowało, bo nie napisałem - więc skąd wiesz, że mogło być dwa razy taniej

a poza tym : Miłych Świąt i Dobrego Nowego Roku ci życzę 

Napisano
Przed chwilą, retrofood napisał:

A można się cofać do przodu?

Można, widziałem jak wracali goście z balu sylwestrowego, szli niby do przodu ale cofali się z powrotem na bal:biggrin:

Napisano
1 minutę temu, zenek napisał:

 

a poza tym : Miłych Świąt i Dobrego Nowego Roku ci życzę 

Tobie też Zdrowych, wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku.

1 minutę temu, zenek napisał:

No to na koniec  - byłem w 2008 roku i wczoraj wróciłem - proszę nie zniechęcaj mnie 

 

UFO Cię porwało w 2008 i teraz wróciłeś:hahaha2:

3 minuty temu, zenek napisał:

 proszę nie zniechęcaj mnie 

 

Ja Cię motywuję abyś więcej tu pisał.

Napisano

tak Ufo - i okazuje tam też robią dreny wg niemieckiego podręcznika - tylko tam jest zielona woda i zielone ludy i tak wyglądają::yahoo:tylko na zielono

Napisano
33 minuty temu, zenek napisał:

 wczoraj wróciłem - proszę nie zniechęcaj mnie 

A kto by Cię zniechęcał, przecież chyba rozumiesz, że gdybyś od razu dostał gotową odpowiedź to byłoby nudno, a tak powoli, powoli, jakoś się przecież dogadamy! :icon_lol:

A swoją drogą 8 lat paki, to nie w kij dmuchał. Zakopałeś kogoś podczas tego drenowania?

Napisano
2 minuty temu, retrofood napisał:

A swoją drogą 8 lat paki

hahaha - dobry żart tynfa wart - szczerze mowiąc to nie pamietam dlaczego przerwałem - ale najbardziej sie zdziwiłem, gdy stare hasło zadzialało wczoraj po 8 latach 

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

hahaha - dobry żart tynfa wart - szczerze mowiąc to nie pamietam dlaczego przerwałem - ale najbardziej sie zdziwiłem, gdy stare hasło zadzialało wczoraj po 8 latach 

No widzisz? Masz farta. Spróbuj zagadać do jakiejś koleżanki sprzed 8 lat. Może też zaskoczy i...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...