Skocz do zawartości

Wykończenie drenażu fundamentów


Aser

Recommended Posts

Napisano
Pomóżcie proszę. Zkupiliśmy dom w SSO i mamy wątpliwości co do istniejącego drenażu stopy fundamentowej, bo obecnie woda po deszczu spływa do fundamentów poprzez wyprowadzony do góry żwir i zamula nam drenaż fundamentowy.
Wokół domu zaniżenie po humusie, działka nachylona, więc z tej wyższej strony fundamenty są niżej niż grunt i pakuje się tam woda deszczowa. Rury drenażowe przy stopie są w otulinie kokosowej jako opaska wokół fundamentów i wyprowadzenie w najniższym punkcie.

Czy wyjąć trochę żwiru, położyć włókninę i zasypać to gruzem i rodzimą gliną, podwyższając odrobinę teren koło fundamentów? Nie jest drenaż dla deszczówki tylko fundamentów -jak to wykończyć?
Napisano
Po co ten drenaż w budynku niepodpiwniczonym? Jeśli już jest to woda powinna być odprowadzana poza działkę (melioracja, studnia chłonna, naturalny ciek/zbiornik wody). Błędem jest pokrycie drenażu żwirem bez osłony przed spływem wódy deszczowej. Utworzenie warstwy trudno przepuszczalnej i uformowanie odpowiedniego spadku zapobiegnie
zaleganiu wody.
Napisano
Cytat

Po co ten drenaż w budynku niepodpiwniczonym?...

Zgoda, dlatego pytam, bo taki zastałem stan. Czyli logicznie mi się to ułożyło, żeby to odizolować od wody deszczowej, dziękuję.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

trochę nie rozumiem - woda, obojętnie jaka, opadowa czy gruntowa ma być odprowadzona przez dreny i studzienki do punktu poniżej fundamentów i potem dalej  - ma być odprowadzona od budynku na zewnątrz - jeśli nie to albo spadki drenów, poziomy studni są wadliwe, albo zatkany jest odpływ - i jeszcze, ja preferuję (sprawdziłem) oddzielanie żwiru otaczającego dreny od wykopu geowłókniną, która nie dopuszcza do tego żwiru błota z otaczającego gruntu. Owinąć dren też można, ale wolę go wypłukać ze studzienki w razie czego - piszę na podstawie materiałów niemieckich, gdzie radzili drenować każdy dom!!!  

Napisano
7 minut temu, zenek napisał:

 - piszę na podstawie materiałów niemieckich, gdzie radzili drenować każdy dom!!!  

:icon_eek::zalamka:

Napisano

no tak radzili, przyjacielu - wyłączając naturalnie suchy, piaszczysty grunt itp - a polecam to cała seria podręczników pt "słabe miejsca w budynkach" wydane rzez Arkady jakieś 20 lat temu (może potem wznowione?)

Napisano

20 lat temu telefonów komórkowych tez nie było ale nie oznacza to że do kontaktu podajemy tylko  telefon stacjonarny.

A 20 lat temu była geowłóknina?

Napisano
1 minutę temu, mhtyl napisał:

A 20 lat temu była geowłóknina?

No widocznie była, skoro proponowali - wkońcu o tylko szmata - i serio  - to naprawdę dobre poradniki - a Niemcy w budownictwie bli i są naprawdę dobrzy - poradnik kupiłem jak robiłem drenaż, nie było wtedy plastikowyh studzienek, więc zrobiłem betonowe - są lepsze, ale droższe i bardziej pracochłonne - ale wchodzę do studni i to jest pomocne, a dreny zrobiłem mimo że nie mam wody gruntowej, ale w czasie opadów długich bywa grząsko, jest czarnoziem i pod nim glina, a dom budowano dawniej i nie ma izolacji poziomej piwnicy, dodatkowo dom na stoku - więc z odprowadzeniem wody nie ma kłopotu, a dreny naprawdę całkowicie mi piwnicę osuszyły - więc jak widzisz, warto -panie mhtyl:D

 

Napisano

Panie, to że pan zrobił jak Pan zrobił i się narobił a efekt zadowalający to pogratulować, dzisiaj taki efekt można uzyskać połową nakładu pracy i materiału jaki Ty  zastosowałeś aby efekt był taki sam lub nawet lepszy jaki Ty osiągnąłeś.

W końcu technika idzie do przodu i musimy iść razem z nią a nie cofać się do tyłu.

Nie masz wody gruntowej a piwnice osuszyłeś, z czego osuszyłeś?I co było warto? pieniądze wydać czy warto było w ramach walki z nudą robić drenaż?

Czyli przerost formy nad treścią w twoim wydaniu. Innym doradzasz coś na czym się nie znasz. Problemu z wilgocią nie miałeś a drenaż zrobiłeś, fajnie tylko po co? Bo wyczytałeś w poradniku, że Niemcy  radzili aby każdy dom drenować.:icon_biggrin:

Pogadaj sobie z MTW on zęby zjadł na walce z wodą, a Ty przeczytałeś jakiś poradnik który został wydany 20 lat temu i uważasz się za fachowca?

22 minuty temu, zenek napisał:

No widocznie była, skoro proponowali - wkońcu o tylko szmata - i serio  - to naprawdę dobre poradniki - a Niemcy w budownictwie bli i są naprawdę dobrzy - poradnik kupiłem jak robiłem drenaż, nie było wtedy plastikowyh studzienek, więc zrobiłem betonowe - są lepsze, ale droższe i bardziej pracochłonne - ale wchodzę do studni i to jest pomocne, a dreny zrobiłem mimo że nie mam wody gruntowej, ale w czasie opadów długich bywa grząsko, jest czarnoziem i pod nim glina, a dom budowano dawniej i nie ma izolacji poziomej piwnicy, dodatkowo dom na stoku - więc z odprowadzeniem wody nie ma kłopotu, a dreny naprawdę całkowicie mi piwnicę osuszyły - więc jak widzisz, warto -panie mhtyl:D

 

 

Napisano
17 minut temu, zenek napisał:

jestem tu nowy - to kto mi wyróżnił tekst?

Jesteś tu od 2008 roku więc jaki nowy?

Ja pogrubiłem aby wskazać o co biega.

Napisano
9 minut temu, mhtyl napisał:

Pogadaj sobie z MTW on zęby zjadł na walce z wodą, a Ty przeczytałeś jakiś poradnik który został wydany 20 lat temu i uważasz się za fachowca?

strasznie jesteś drażliwy -  otóż są pewne rzeczy w budownictwie, które są stałe, albo bardzo mało się zmieniają, np dobra opinia o ceramice, drewnie - a np. mija oczarowanie tworzywami sztucznymi, nie mówiąc o popularnym kiedyś eternicie.

Nie wiem kto na czym zjadł zęby, ale podstawowe zasady działania drenów nie zmieniły się i nie zmienią, chyba że zmienią się prawa fizyki, a zamiast wody w ziemi bedzie inna ciecz

Natomiast dokuczała mi woda nie gruntowa, a opadowa- , oraz latwo przpuszczalny nasiąkliwy grunt z podłożem gliny, która skutecznie utrzymywała wodę poo opadachi  - i brak izolacji poziomej piwnicy, którą naturalnie pewnie by sie dalo zrobić, ale by to kosztowalo więcej niż dreny --- efekt - mimo braku izolacji poziomej mam suchą piwnicę

Pytasz dlaczego radzę - bo sie troche na tym znam, bo poczytałem, bo sprawdziłem - a mylą się też niestety nawet i eksperci - to oni np. ocieplali styropianem domy drewniane w USA, które potem gniły i grzybiały - potem wymyślili wentylację w ociepleniu też eksperci - gdy parę lat temu napisalem o wentylaji,to Ekspert powiedział, że nie po to daje się styropian, by ciepło wywiało przez wentylacje - popatrz więc na systemy ociepleń Knaufa - uff... 

Nie możesz wiedzieć, ile mnie kosztowało, bo nie napisałem - więc skąd wiesz, że mogło być dwa razy taniej

a poza tym : Miłych Świąt i Dobrego Nowego Roku ci życzę 

Napisano
Przed chwilą, retrofood napisał:

A można się cofać do przodu?

Można, widziałem jak wracali goście z balu sylwestrowego, szli niby do przodu ale cofali się z powrotem na bal:biggrin:

Napisano
1 minutę temu, zenek napisał:

 

a poza tym : Miłych Świąt i Dobrego Nowego Roku ci życzę 

Tobie też Zdrowych, wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku.

1 minutę temu, zenek napisał:

No to na koniec  - byłem w 2008 roku i wczoraj wróciłem - proszę nie zniechęcaj mnie 

 

UFO Cię porwało w 2008 i teraz wróciłeś:hahaha2:

3 minuty temu, zenek napisał:

 proszę nie zniechęcaj mnie 

 

Ja Cię motywuję abyś więcej tu pisał.

Napisano

tak Ufo - i okazuje tam też robią dreny wg niemieckiego podręcznika - tylko tam jest zielona woda i zielone ludy i tak wyglądają::yahoo:tylko na zielono

Napisano
33 minuty temu, zenek napisał:

 wczoraj wróciłem - proszę nie zniechęcaj mnie 

A kto by Cię zniechęcał, przecież chyba rozumiesz, że gdybyś od razu dostał gotową odpowiedź to byłoby nudno, a tak powoli, powoli, jakoś się przecież dogadamy! :icon_lol:

A swoją drogą 8 lat paki, to nie w kij dmuchał. Zakopałeś kogoś podczas tego drenowania?

Napisano
2 minuty temu, retrofood napisał:

A swoją drogą 8 lat paki

hahaha - dobry żart tynfa wart - szczerze mowiąc to nie pamietam dlaczego przerwałem - ale najbardziej sie zdziwiłem, gdy stare hasło zadzialało wczoraj po 8 latach 

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

hahaha - dobry żart tynfa wart - szczerze mowiąc to nie pamietam dlaczego przerwałem - ale najbardziej sie zdziwiłem, gdy stare hasło zadzialało wczoraj po 8 latach 

No widzisz? Masz farta. Spróbuj zagadać do jakiejś koleżanki sprzed 8 lat. Może też zaskoczy i...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...