Skocz do zawartości

Wykończenie drenażu fundamentów


Aser

Recommended Posts

Napisano
Pomóżcie proszę. Zkupiliśmy dom w SSO i mamy wątpliwości co do istniejącego drenażu stopy fundamentowej, bo obecnie woda po deszczu spływa do fundamentów poprzez wyprowadzony do góry żwir i zamula nam drenaż fundamentowy.
Wokół domu zaniżenie po humusie, działka nachylona, więc z tej wyższej strony fundamenty są niżej niż grunt i pakuje się tam woda deszczowa. Rury drenażowe przy stopie są w otulinie kokosowej jako opaska wokół fundamentów i wyprowadzenie w najniższym punkcie.

Czy wyjąć trochę żwiru, położyć włókninę i zasypać to gruzem i rodzimą gliną, podwyższając odrobinę teren koło fundamentów? Nie jest drenaż dla deszczówki tylko fundamentów -jak to wykończyć?
Napisano
Po co ten drenaż w budynku niepodpiwniczonym? Jeśli już jest to woda powinna być odprowadzana poza działkę (melioracja, studnia chłonna, naturalny ciek/zbiornik wody). Błędem jest pokrycie drenażu żwirem bez osłony przed spływem wódy deszczowej. Utworzenie warstwy trudno przepuszczalnej i uformowanie odpowiedniego spadku zapobiegnie
zaleganiu wody.
Napisano
Cytat

Po co ten drenaż w budynku niepodpiwniczonym?...

Zgoda, dlatego pytam, bo taki zastałem stan. Czyli logicznie mi się to ułożyło, żeby to odizolować od wody deszczowej, dziękuję.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

trochę nie rozumiem - woda, obojętnie jaka, opadowa czy gruntowa ma być odprowadzona przez dreny i studzienki do punktu poniżej fundamentów i potem dalej  - ma być odprowadzona od budynku na zewnątrz - jeśli nie to albo spadki drenów, poziomy studni są wadliwe, albo zatkany jest odpływ - i jeszcze, ja preferuję (sprawdziłem) oddzielanie żwiru otaczającego dreny od wykopu geowłókniną, która nie dopuszcza do tego żwiru błota z otaczającego gruntu. Owinąć dren też można, ale wolę go wypłukać ze studzienki w razie czego - piszę na podstawie materiałów niemieckich, gdzie radzili drenować każdy dom!!!  

Napisano
7 minut temu, zenek napisał:

 - piszę na podstawie materiałów niemieckich, gdzie radzili drenować każdy dom!!!  

:icon_eek::zalamka:

Napisano

no tak radzili, przyjacielu - wyłączając naturalnie suchy, piaszczysty grunt itp - a polecam to cała seria podręczników pt "słabe miejsca w budynkach" wydane rzez Arkady jakieś 20 lat temu (może potem wznowione?)

Napisano

20 lat temu telefonów komórkowych tez nie było ale nie oznacza to że do kontaktu podajemy tylko  telefon stacjonarny.

A 20 lat temu była geowłóknina?

Napisano
1 minutę temu, mhtyl napisał:

A 20 lat temu była geowłóknina?

No widocznie była, skoro proponowali - wkońcu o tylko szmata - i serio  - to naprawdę dobre poradniki - a Niemcy w budownictwie bli i są naprawdę dobrzy - poradnik kupiłem jak robiłem drenaż, nie było wtedy plastikowyh studzienek, więc zrobiłem betonowe - są lepsze, ale droższe i bardziej pracochłonne - ale wchodzę do studni i to jest pomocne, a dreny zrobiłem mimo że nie mam wody gruntowej, ale w czasie opadów długich bywa grząsko, jest czarnoziem i pod nim glina, a dom budowano dawniej i nie ma izolacji poziomej piwnicy, dodatkowo dom na stoku - więc z odprowadzeniem wody nie ma kłopotu, a dreny naprawdę całkowicie mi piwnicę osuszyły - więc jak widzisz, warto -panie mhtyl:D

 

Napisano

Panie, to że pan zrobił jak Pan zrobił i się narobił a efekt zadowalający to pogratulować, dzisiaj taki efekt można uzyskać połową nakładu pracy i materiału jaki Ty  zastosowałeś aby efekt był taki sam lub nawet lepszy jaki Ty osiągnąłeś.

W końcu technika idzie do przodu i musimy iść razem z nią a nie cofać się do tyłu.

Nie masz wody gruntowej a piwnice osuszyłeś, z czego osuszyłeś?I co było warto? pieniądze wydać czy warto było w ramach walki z nudą robić drenaż?

Czyli przerost formy nad treścią w twoim wydaniu. Innym doradzasz coś na czym się nie znasz. Problemu z wilgocią nie miałeś a drenaż zrobiłeś, fajnie tylko po co? Bo wyczytałeś w poradniku, że Niemcy  radzili aby każdy dom drenować.:icon_biggrin:

Pogadaj sobie z MTW on zęby zjadł na walce z wodą, a Ty przeczytałeś jakiś poradnik który został wydany 20 lat temu i uważasz się za fachowca?

22 minuty temu, zenek napisał:

No widocznie była, skoro proponowali - wkońcu o tylko szmata - i serio  - to naprawdę dobre poradniki - a Niemcy w budownictwie bli i są naprawdę dobrzy - poradnik kupiłem jak robiłem drenaż, nie było wtedy plastikowyh studzienek, więc zrobiłem betonowe - są lepsze, ale droższe i bardziej pracochłonne - ale wchodzę do studni i to jest pomocne, a dreny zrobiłem mimo że nie mam wody gruntowej, ale w czasie opadów długich bywa grząsko, jest czarnoziem i pod nim glina, a dom budowano dawniej i nie ma izolacji poziomej piwnicy, dodatkowo dom na stoku - więc z odprowadzeniem wody nie ma kłopotu, a dreny naprawdę całkowicie mi piwnicę osuszyły - więc jak widzisz, warto -panie mhtyl:D

 

 

Napisano
17 minut temu, zenek napisał:

jestem tu nowy - to kto mi wyróżnił tekst?

Jesteś tu od 2008 roku więc jaki nowy?

Ja pogrubiłem aby wskazać o co biega.

Napisano
9 minut temu, mhtyl napisał:

Pogadaj sobie z MTW on zęby zjadł na walce z wodą, a Ty przeczytałeś jakiś poradnik który został wydany 20 lat temu i uważasz się za fachowca?

strasznie jesteś drażliwy -  otóż są pewne rzeczy w budownictwie, które są stałe, albo bardzo mało się zmieniają, np dobra opinia o ceramice, drewnie - a np. mija oczarowanie tworzywami sztucznymi, nie mówiąc o popularnym kiedyś eternicie.

Nie wiem kto na czym zjadł zęby, ale podstawowe zasady działania drenów nie zmieniły się i nie zmienią, chyba że zmienią się prawa fizyki, a zamiast wody w ziemi bedzie inna ciecz

Natomiast dokuczała mi woda nie gruntowa, a opadowa- , oraz latwo przpuszczalny nasiąkliwy grunt z podłożem gliny, która skutecznie utrzymywała wodę poo opadachi  - i brak izolacji poziomej piwnicy, którą naturalnie pewnie by sie dalo zrobić, ale by to kosztowalo więcej niż dreny --- efekt - mimo braku izolacji poziomej mam suchą piwnicę

Pytasz dlaczego radzę - bo sie troche na tym znam, bo poczytałem, bo sprawdziłem - a mylą się też niestety nawet i eksperci - to oni np. ocieplali styropianem domy drewniane w USA, które potem gniły i grzybiały - potem wymyślili wentylację w ociepleniu też eksperci - gdy parę lat temu napisalem o wentylaji,to Ekspert powiedział, że nie po to daje się styropian, by ciepło wywiało przez wentylacje - popatrz więc na systemy ociepleń Knaufa - uff... 

Nie możesz wiedzieć, ile mnie kosztowało, bo nie napisałem - więc skąd wiesz, że mogło być dwa razy taniej

a poza tym : Miłych Świąt i Dobrego Nowego Roku ci życzę 

Napisano
Przed chwilą, retrofood napisał:

A można się cofać do przodu?

Można, widziałem jak wracali goście z balu sylwestrowego, szli niby do przodu ale cofali się z powrotem na bal:biggrin:

Napisano
1 minutę temu, zenek napisał:

 

a poza tym : Miłych Świąt i Dobrego Nowego Roku ci życzę 

Tobie też Zdrowych, wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku.

1 minutę temu, zenek napisał:

No to na koniec  - byłem w 2008 roku i wczoraj wróciłem - proszę nie zniechęcaj mnie 

 

UFO Cię porwało w 2008 i teraz wróciłeś:hahaha2:

3 minuty temu, zenek napisał:

 proszę nie zniechęcaj mnie 

 

Ja Cię motywuję abyś więcej tu pisał.

Napisano

tak Ufo - i okazuje tam też robią dreny wg niemieckiego podręcznika - tylko tam jest zielona woda i zielone ludy i tak wyglądają::yahoo:tylko na zielono

Napisano
33 minuty temu, zenek napisał:

 wczoraj wróciłem - proszę nie zniechęcaj mnie 

A kto by Cię zniechęcał, przecież chyba rozumiesz, że gdybyś od razu dostał gotową odpowiedź to byłoby nudno, a tak powoli, powoli, jakoś się przecież dogadamy! :icon_lol:

A swoją drogą 8 lat paki, to nie w kij dmuchał. Zakopałeś kogoś podczas tego drenowania?

Napisano
2 minuty temu, retrofood napisał:

A swoją drogą 8 lat paki

hahaha - dobry żart tynfa wart - szczerze mowiąc to nie pamietam dlaczego przerwałem - ale najbardziej sie zdziwiłem, gdy stare hasło zadzialało wczoraj po 8 latach 

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

hahaha - dobry żart tynfa wart - szczerze mowiąc to nie pamietam dlaczego przerwałem - ale najbardziej sie zdziwiłem, gdy stare hasło zadzialało wczoraj po 8 latach 

No widzisz? Masz farta. Spróbuj zagadać do jakiejś koleżanki sprzed 8 lat. Może też zaskoczy i...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...