Skocz do zawartości

Palnik do spawania i lutowania twardego


PeZet

Recommended Posts

Napisano
PALNIK DO SPAWANIA I LUTOWANIA TWARDEGO.

Mam namierzone do wyboru:
palnik TWL1-P tlen-propan za około 44zł
Palnik Magnum H01-6F tlen-propan za około 45zł
i niejaki Sherman 44zł

Który z nich wybrać?

Chcę nauczyć się spawać mieszanką tlen - propan. Potrzebuję takiego palnika, którym zespawam pręty do grubości około 8mm, kawałki blachy, ale też tym samym palnikiem chciałbym móc wykonywać luty twarde miedzi i to takie bardziej precyzyjne w rodzaju lutowanie drutów o przekroju 3mm.
Innymi słowy, czy któryś z tych palników pozwala na zastosowanie zarówno do spawania. jak i do lutowania drobnej metaloplastyki?


Zastanawiam się również nad kupnem małego palniczka Little Smith - oryginał amerykański kosztuje około 800zł, za to jego odpowiednik z ChRL to koszt około 100zł.
Proszę o radę, czy TE DWA palniki - mały i któryś z tych pierwszych, czy one oba mogą być podłączone do takiego samego zestawu butle-reduktory-węże-końcówki?

Jestem leszczem w temacie spawania. Potrafię lutować na twardo - rury.
Pozdrowienia
Napisano
Ja radzę też przy zabawie z tlenem stosować bezpieczniki na tlenie i propanie.
Sam do palnika Reila/t-rex, tylko na propan, grzejącego palenisko kowalskie stosuję bezpiecznik przypalnikowy i przyreduktorowy. Bezpieczeństwa nigdy za wiele.
Osobiście nie znam wymienionych przez Ciebie palników, myślę jednak że wszystkie się nadają do wymienionych przez Ciebie potrzeb, bo każdy z nich osiąga odpowiednio wysoką temperaturę. Bym wybrał jednak Shermana bo ma podejścia na gwinty, łatwiej dodać bezpiecznik.

Little Smitha możesz podłączyć do tego zestawu, bo niby dlaczego nie,
Napisano
Dzięki, demo, za odpowiedź. Kowalskie... Napisałeś: palenisko kowalskie. Czytam forum kowalskie w lewo i w prawo ostatnio.

Little smith nabędę, jeśli ten duży okaże się za duży, tym bardziej że o tym chińskim counterfake'u opinie są podzielone: jedni piszą, że nieszczelne węże, inni że jest okej.

Zatem sherman TWL-1.

Oba bezpieczniki. OKej.
Bezpiecznik przypalnikowy zatrzymuje cofnięty płomień.

A czy możesz wypowiedzieć się o tym zestawie?





Napisano (edytowany)
Cytat

Little smith nabędę, jeśli ten duży okaże się za duży, tym bardziej że o tym chińskim counterfake'u opinie są podzielone: jedni piszą, że nieszczelne węże, inni że jest okej.


Węże to najmniejszy problem, zawsze można wymienić a nawet wręcz powinno się natychmiast je wymienić jeżeli są to badziewne cienkie wężyki z PCV, na porządne gumowe z którymi jest zupełnie inny komfort i bezpieczeństwo pracy.
Z Little smith nie mam żadnych doświadczeń więc się nie wypowiadam, słyszałem tylko o mało stabilnym płomieniu tych chińskich wersji. Sam do lutowania twardego używam palnik ale tylko na propan niemieckiej firmy CFH, który mogę polecić bo jest dobry i ma ładny miękki start. Taki :
http://sklep.skleptechniczny.pl/turbo_paln...0,3,20448,17316
Ale do lutowania precyzyjnego, gęsto skupionego, o które chyba Tobie chodzi, to on się raczej nie nadaje.
W tych tanich palnikach irytuje mnie ten "twardy" star, co mam na myśli - odkręcisz zawór o niewielki kąt, zapiernicza całą kitą, przykręcisz ciut gaśnie, o to biega. icon_lol.gif Oczywiście to sprawa konstrukcji wewnętrznej zaworu.


Cytat

A czy możesz wypowiedzieć się o tym zestawie?


Namawiasz mnie do zgadywania. icon_smile.gif
No cóż reduktor propanowy mam chyba dokładnie taki sam, palnik wygląda na ten magnum h01-67. Podobne robi Perun ale chyba na podobieństwie zewnętrznym się kończy, peruna można w ciemno polecić.
Nie wiem ile kosztuje ten zestaw ale jeżeli będziesz miał wybór to bierz z węzami gumowymi a nie pcv.
Profesjonaliści na pcv-kach nie pracują i jest w tym głęboka mądrość, czy jakoś tak. icon_mrgreen.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Dzięki.

Ten zestaw kosztuje 260zł.
Do tego muszę dodać butlę tlenową.
A palnik którego Ty używasz, działa bez tlenu. Piszą, że płomień dochodzi do 2000stC. Nie sądziłem, że można osiągnąć takie temperatury bez butli tlenowej. Jeśli tak, to super. Gorzej, ze on precyzyjnie nie polutuje. Jakoś muszę to ogarnąć.
Dzięki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pod względem przeciwpożarowym różnica pomiędzy płytą drewnopochodną oraz tą samą płytą drewnopochodną osłoniętą płytą gipsowo-kartonową jednak jest Bo płyty drewnopochodne są palne, zaś gipsowo-kartonowe już nie.   W takich budynkach jak domy jednorodzinne wymogi może nie są zbyt wysokie, ale jednak określono je jednoznacznie.  Najważniejszy w tym przypadku jest zapis zawarty w warunkach technicznych (WT), czyli Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (§ 219 ust. 2): "(...) poddasze użytkowe przeznaczone na cele mieszkalne lub biurowe powinno być oddzielone od palnej konstrukcji i palnego przekrycia dachu przegrodami o klasie odporności ogniowej: 1) w budynku niskim - E I 30."  Ta klasa oznacza odporność na działanie ognia przez pół godziny. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że bariera ma przez taki czas zapobiec przenikaniu ognia oraz temperatura po jej drugiej stronie nie może przekroczyć punktowo  bodaj 180°C. W praktyce ten wymóg często nie jest respektowany. No bo jak tu wypadają poddasza wykończone boazerią albo z odkrytą więźbą (izolacja nakrokwiowa)? Szczerze mówiąc to moim zdaniem taka konstrukcja - z dwoma warstwami wełny mineralnej na metalowym ruszcie - ma szansę spełnić ten wymóg, nawet jeżeli zastosuje się poszycie z płyty drewnopochodnej. Ale to tylko przypuszczenie. Jak trafimy na kogoś czepliwego to skąd wziąć formalne potwierdzenie? 
    • Wielkie dzięki za błyskawiczną odp. Tak niosek o warunki właśnie składam przez portal e-Budownictwo.  
    • Jeżeli potraktować to jako budynek gospodarczy to trzeba wystąpić o wydanie warunków zabudowy. Jeżeli te będą dopuszczały zlokalizowanie tam budynku gospodarczego to dalej mamy już typową procedurę dla budynków gospodarczych do 35 m2 powierzchni zabudowy.  Zrobiłem jednak zastrzeżenie, że to wszystko pod warunkiem, że ten magazyn traktujemy jako budynek gospodarczy. Chociaż jak się uprzeć to nie ma on wszystkich cech budynku (brak trwałego połączenia z gruntem). Jednak w takiej sytuacji robi się totalny bałagan z interpretacją przepisów, wymaganych procedur itd. Próbowałbym więc wystąpić o warunki zabudowy i zgłosić to jako budynek gospodarczy.
    • Działka 109/1 miejscowość Byszwałd  klasa IIIA i IIIB Działka kupiona od rolnika.  Potrzebuje postawić na niej mały magazyn, niezwiązany z gruntem na bloczkach. Kupiony z Allegro gotowiec do poskładania na działce z Kompozytu lub metalowy.   Pytanie czy mogę  (lub co muszę zrobić żeby taki magazynek postawić)  Nie mam tam oczywiście MPZP Działka bezpośrednio przy drodze , przez działkę biegną linie wody, kanalizy i net. Działka na terenie Wsi. Sąsiednie działki niezabudowane, Najbliższe zabudowy - dwie działki dalej.   
    • Nieprawda.  Pamiętam, ze kiedyś istniał zakaz wykonywania boazerii z drewna liściastego w obiektach użyteczności publicznej, ale było to dopuszczalne przy wkuciu listew mocujących w ścianę tak, aby deseczki boazeryjne leżały bezpośrednio na ścianie. (z iglastych zakaz był kategoryczny). Wtedy ogranicza się dostęp powietrza i rozprzestrzenianie się ognia jest utrudnione.  We wspomnianej sytuacji pewnie jest podobnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...