Skocz do zawartości

Mokra sciana


Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam problem z mokra sciana w pokoju. Pokoj znakduje sie tuz pod dachem, sufit jest zrobiony z plyt gipsowych ocieplonych wata mineralna. W pokoju znajduje sie kratka wentylacyjna, dom jest stary, mury maja ok 50cm. Nie mam pojecia jaka jest przyczyna mokrych scian, w zimie to z nich az acieka woda. Jak tylko temperatura spada na zewnatrz to problem sie zaczyna. Dolączam zdjecia.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Może po prostu brak skutecznej wentylacji
a może źle wykonane ocieplenie (lub jedno i drugie).

Zacznij od sprawdzenia wentylacji - pewnie grawitacyjna?
Zobacz czy jest ciąg, czy pod drzwiami masz szczelinę, w oknach nawietrzniki itp.

Problem tylko w jednym pomieszczeniu?



PS.
Nie zostawiaj tego bo będziesz miał w szybkim tempie grzybki
Napisano
  Cytat

Może po prostu brak skutecznej wentylacji
a może źle wykonane ocieplenie (lub jedno i drugie).

Zacznij od sprawdzenia wentylacji - pewnie grawitacyjna?
Zobacz czy jest ciąg, czy pod drzwiami masz szczelinę, w oknach nawietrzniki itp.

Problem tylko w jednym pomieszczeniu?



PS.
Nie zostawiaj tego bo będziesz miał w szybkim tempie grzybki

Rozwiń  


Wentylacja na zasadzie rury podlączonej do komina wentylacyjnego, problem tylko w tym pomieszczeniu. Jeszcze rok temu pomieszczenie bylo puste bez tylkow i sufitu.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Witam. Mam problem z mokra sciana w pokoju.

Rozwiń  

To mostki termiczne.
W mieszkaniu przez cały rok utrzymujemy temperaturę , miej więcej na tym samym poziomie .Kondensacja spowodowana jest zmianą temperatury ściany zewnętrznej.
Trzeba pomóc tej ścianie, żeby się nie wychładzała i nie łapała kataru.
Potrzebuje ciepłego ubrania, przydał by się styropian z 10 cm od zewnątrz.
I trzeba sprawdzić, czy nie trzeba odnowić izolacji p.wilg. poziomej ściany. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

To mostki termiczne.
W mieszkaniu przez cały rok utrzymujemy temperaturę , miej więcej na tym samym poziomie .Kondensacja spowodowana jest zmianą temperatury ściany zewnętrznej.
Trzeba pomóc tej ścianie, żeby się nie wychładzała i nie łapała kataru.
Potrzebuje ciepłego ubrania, przydał by się styropian z 10 cm od zewnątrz.


I trzeba sprawdzić, czy nie trzeba odnowić izolacji p.wilg. poziomej ściany.

Rozwiń  




Niestety z zewnatrz na ta chwile nie ma szans na ocieplenie ale czytalem o wewnetrznym ociepla iu pokoju, tylko czy ma to jakis sens?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
W tym przypadku najlepiej byłoby ocieplić ten element na zewnątrz, co spowoduje "podniesienie" jego temperatury a tym samym zapobiegnie kondensacji pary wodnej w przegrodzie. Jeżeli jest tam juz wykonane ocieplenie to można wymienić istniejący materiał izolacyjny na np. styropian Knauf Therm Expert Fasada - styropian grafitowy, który w porównaniu do zwykłych styropianów ma parametry izolacyjne lepsze o 25-30% przy tej samej grubości izolacji.
Napisano
  Cytat

Witam. Mam problem z mokra sciana w pokoju. Pokoj znakduje sie tuz pod dachem, sufit jest zrobiony z plyt gipsowych ocieplonych wata mineralna. W pokoju znajduje sie kratka wentylacyjna, dom jest stary, mury maja ok 50cm. Nie mam pojecia jaka jest przyczyna mokrych scian, w zimie to z nich az acieka woda. Jak tylko temperatura spada na zewnatrz to problem sie zaczyna. Dolączam zdjecia.

Rozwiń  

Szanowny Panie,

przy widocznym zbieraniu się wilgoci ocieplenie ścian od wewnątrz może tylko spowodować rozwój zagrzybienia. Z pewnością przydatne będzie natomiast ocieplenie ścian zewnętrznych. Polecam również sprawdzić czy zawilgoceniu nie sprzyja nieszczelność dachu lub rynny – jeśli tak, źródło wilgoci należy wyeliminować. Konieczne jest także zapewnienie odpowiedniego ogrzewania pomieszczenia, jego wentylacji i częste wietrzenie. Bez zlikwidowania przyczyny, walka z samymi widocznymi skutkami nie pomoże.

Jeśli źródło zawilgocenia zostanie zlikwidowane, po sprawdzeniu stanu ścian i ich dokładnym osuszeniu rekomenduję zamalowanie plam po zaciekach farbą Śnieżka Zacieki-plamy – jako farbą podkładową, a następnie użycie wybranej farby nawierzchniowej.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
  • 4 tygodnie temu...
Napisano

sprawdź wentylację, czy ciągnie, potem cy jest też nawiew. A potem, czy ściany też są ocieplone, bo jeśli nie, to może przemarzają - więc para se na nic skrapal, gdy na zewnątrz jest mróz

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...