Skocz do zawartości

Mokra sciana


Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam problem z mokra sciana w pokoju. Pokoj znakduje sie tuz pod dachem, sufit jest zrobiony z plyt gipsowych ocieplonych wata mineralna. W pokoju znajduje sie kratka wentylacyjna, dom jest stary, mury maja ok 50cm. Nie mam pojecia jaka jest przyczyna mokrych scian, w zimie to z nich az acieka woda. Jak tylko temperatura spada na zewnatrz to problem sie zaczyna. Dolączam zdjecia.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Może po prostu brak skutecznej wentylacji
a może źle wykonane ocieplenie (lub jedno i drugie).

Zacznij od sprawdzenia wentylacji - pewnie grawitacyjna?
Zobacz czy jest ciąg, czy pod drzwiami masz szczelinę, w oknach nawietrzniki itp.

Problem tylko w jednym pomieszczeniu?



PS.
Nie zostawiaj tego bo będziesz miał w szybkim tempie grzybki
Napisano
Cytat

Może po prostu brak skutecznej wentylacji
a może źle wykonane ocieplenie (lub jedno i drugie).

Zacznij od sprawdzenia wentylacji - pewnie grawitacyjna?
Zobacz czy jest ciąg, czy pod drzwiami masz szczelinę, w oknach nawietrzniki itp.

Problem tylko w jednym pomieszczeniu?



PS.
Nie zostawiaj tego bo będziesz miał w szybkim tempie grzybki



Wentylacja na zasadzie rury podlączonej do komina wentylacyjnego, problem tylko w tym pomieszczeniu. Jeszcze rok temu pomieszczenie bylo puste bez tylkow i sufitu.
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam. Mam problem z mokra sciana w pokoju.


To mostki termiczne.
W mieszkaniu przez cały rok utrzymujemy temperaturę , miej więcej na tym samym poziomie .Kondensacja spowodowana jest zmianą temperatury ściany zewnętrznej.
Trzeba pomóc tej ścianie, żeby się nie wychładzała i nie łapała kataru.
Potrzebuje ciepłego ubrania, przydał by się styropian z 10 cm od zewnątrz.
I trzeba sprawdzić, czy nie trzeba odnowić izolacji p.wilg. poziomej ściany. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To mostki termiczne.
W mieszkaniu przez cały rok utrzymujemy temperaturę , miej więcej na tym samym poziomie .Kondensacja spowodowana jest zmianą temperatury ściany zewnętrznej.
Trzeba pomóc tej ścianie, żeby się nie wychładzała i nie łapała kataru.
Potrzebuje ciepłego ubrania, przydał by się styropian z 10 cm od zewnątrz.


I trzeba sprawdzić, czy nie trzeba odnowić izolacji p.wilg. poziomej ściany.





Niestety z zewnatrz na ta chwile nie ma szans na ocieplenie ale czytalem o wewnetrznym ociepla iu pokoju, tylko czy ma to jakis sens?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
W tym przypadku najlepiej byłoby ocieplić ten element na zewnątrz, co spowoduje "podniesienie" jego temperatury a tym samym zapobiegnie kondensacji pary wodnej w przegrodzie. Jeżeli jest tam juz wykonane ocieplenie to można wymienić istniejący materiał izolacyjny na np. styropian Knauf Therm Expert Fasada - styropian grafitowy, który w porównaniu do zwykłych styropianów ma parametry izolacyjne lepsze o 25-30% przy tej samej grubości izolacji.
Napisano
Cytat

Witam. Mam problem z mokra sciana w pokoju. Pokoj znakduje sie tuz pod dachem, sufit jest zrobiony z plyt gipsowych ocieplonych wata mineralna. W pokoju znajduje sie kratka wentylacyjna, dom jest stary, mury maja ok 50cm. Nie mam pojecia jaka jest przyczyna mokrych scian, w zimie to z nich az acieka woda. Jak tylko temperatura spada na zewnatrz to problem sie zaczyna. Dolączam zdjecia.


Szanowny Panie,

przy widocznym zbieraniu się wilgoci ocieplenie ścian od wewnątrz może tylko spowodować rozwój zagrzybienia. Z pewnością przydatne będzie natomiast ocieplenie ścian zewnętrznych. Polecam również sprawdzić czy zawilgoceniu nie sprzyja nieszczelność dachu lub rynny – jeśli tak, źródło wilgoci należy wyeliminować. Konieczne jest także zapewnienie odpowiedniego ogrzewania pomieszczenia, jego wentylacji i częste wietrzenie. Bez zlikwidowania przyczyny, walka z samymi widocznymi skutkami nie pomoże.

Jeśli źródło zawilgocenia zostanie zlikwidowane, po sprawdzeniu stanu ścian i ich dokładnym osuszeniu rekomenduję zamalowanie plam po zaciekach farbą Śnieżka Zacieki-plamy – jako farbą podkładową, a następnie użycie wybranej farby nawierzchniowej.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
  • 4 tygodnie temu...
Napisano

sprawdź wentylację, czy ciągnie, potem cy jest też nawiew. A potem, czy ściany też są ocieplone, bo jeśli nie, to może przemarzają - więc para se na nic skrapal, gdy na zewnątrz jest mróz

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...