Skocz do zawartości

Brak izolacji poziomej miedzy ława a ścianą fundamentową


Mati11

Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie wszystkich.

Bardzo proszę o radę. Kilka dni temu ruszyłem z budową i ekipa budowlana szybko zabrała sie za wykonanie fundamentów. Tak szybko ze zapomniała wykonać izolacji poziomej miedzy ława a ściana fundamentową. Oczywiscie twierdza, że w tych warunkach nie jest konieczna bo wód gruntowych nie ma a działka to pustynia.
Ich wersje co prawda potwierdził kierownik budowy jak i 2 inne ekipy budowlane zapytane o to w jaki sposob wykonują fundamenty.
Ja natomiast po przeczytaniu juz chyba wszystkich istniejacych forum zbaraniałem na tyle że prace budowlane wstrzymałem. Żona skutecznie mnie zamecza ze jeszcze dobrze nie zaczęliśmy a juz cos jest spiepszone.
Dom bez piwnicy, wod gruntowych nie ma, działka piaszczysta ( 5 klasa ), na całej glebokosci fundamentów piach.
Bardzo prosze o opinie co z tym dalej robic bo szczerze mowiac to jestem o krok od rozedrania sciany fundamentowej i wykonania na nowo z izolacja poziomą
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam serdecznie wszystkich.

Bardzo proszę o radę. Kilka dni temu ruszyłem z budową i ekipa budowlana szybko zabrała sie za wykonanie fundamentów. Tak szybko ze zapomniała wykonać izolacji poziomej miedzy ława a ściana fundamentową. Oczywiscie twierdza, że w tych warunkach nie jest konieczna bo wód gruntowych nie ma a działka to pustynia.
Ich wersje co prawda potwierdził kierownik budowy jak i 2 inne ekipy budowlane zapytane o to w jaki sposob wykonują fundamenty.
Ja natomiast po przeczytaniu juz chyba wszystkich istniejacych forum zbaraniałem na tyle że prace budowlane wstrzymałem. Żona skutecznie mnie zamecza ze jeszcze dobrze nie zaczęliśmy a juz cos jest spiepszone.
Dom bez piwnicy, wod gruntowych nie ma, działka piaszczysta ( 5 klasa ), na całej glebokosci fundamentów piach.
Bardzo prosze o opinie co z tym dalej robic bo szczerze mowiac to jestem o krok od rozedrania sciany fundamentowej i wykonania na nowo z izolacja poziomą
Z gory dziekuje i pozdrawiam



Nie rozbieraj,buduj dalej
Napisano
Nie bedzie w przyszłosci problemu z wilgocią?
Ponoc jak sciana fundamentowa naciagnie wody to bedzie duza strata ciepła przez sciany do gruntu.
Teraz mam jeszcze wszystko na wierzchu i mozna cos z tym zrobić pozniej jak bedzie posadzka to juz moze byc wiekszy problem.
Napisano
Cytat

Nie bedzie w przyszłosci problemu z wilgocią?
Ponoc jak sciana fundamentowa naciagnie wody to bedzie duza strata ciepła przez sciany do gruntu.
Teraz mam jeszcze wszystko na wierzchu i mozna cos z tym zrobić pozniej jak bedzie posadzka to juz moze byc wiekszy problem.



A między ścianą fundamentową a ścianą parteru zrobili????
Dom bez piwnicy, dobra izolacja pozioma posadzki i powinno być wszystko OK.
Ja zawsze powtarzam - potem podnosi się larum wielkie - fundamenty mostu stoją w wodzie.
Napisano
Izolacja ławy w budynku niepodpiwniczonym jest nie tylko zbędna, ale może być też szkodliwa. Utworzona na fundamencie warstwa poślizgowa nie "wiąże" ścian z ławą i co przy zagęszczaniu gruntu prowadzi niekiedy do deformacji muru.
Napisano
Cytat

A między ścianą fundamentową a ścianą parteru zrobili????
Dom bez piwnicy, dobra izolacja pozioma posadzki i powinno być wszystko OK.
Ja zawsze powtarzam - potem podnosi się larum wielkie - fundamenty mostu stoją w wodzie.



Jeszcze nie bo domek jest na etapie fundamentow. Miedzy sciana fundamentowa a parterowa napewno bedzie porzadna izolacja.
Sprawa mnie meczy poniewarz domek bedzie w 100 % ogrzewany powietrzna pompo ciepła która z kolei ma byc napedzana fotowoltaika. Każda strata ciepła w tym przypadku jest niewskazana. Pytanie czy strata ciepła w tym przypadku bedzie az tak odczuwalna.
Napisano
Ja bym murował dalej ale to Twoja decyzja.
Dla uspokojenia Twoich obaw o dużą ucieczkę ciepła ewentualnie dołożyłbym np 5 cm styropianu pod wylewkę docelową.I bilans wyjdzie na zero,coś za coś a efekt taki jaki chciałeś osiągnąć icon_smile.gif
Pilnuj tych swoich wykonawców bo jak się rozpędzą to chudziak będzie za wysoko albo za mało styropianu zmieścisz pod podłogą. Musisz wszystko dobrze wyliczyć,ile chcesz ocieplenia pod,jakie gruba ta podłoga,jaki poziom okien itp itd bo potem wychodzą różne kwiatki.Pilnuj tego.
Napisano
Cytat

Ok. Dzieki za pomoc.
Podpowiedzcie jeszcze proszę z jakiego materiału wykonac izolacje pionową?
Z gory dziekuję.



Wszystko zależy od warunków gruntowo wodnych. Prawdopodobnie w Twoim przypadku to będzie izolacja lekka (powinno to być określone w projekcie) - prawdopodobnie izolacja bezspoinowa w 2 warstwach czyli produkt płynny dedykowany do izolacji fundamentów i ścian fundamentowych w kontakcie z gruntem.

Obecnie strefę przyziemia czesto obkładają STYRODUREM (lub przyklejają na dedykowaną masę bezrozpuszczalnikową) by ograniczyć ucieczkę ciepła w linii izolacja pozioma wewnętrzna -> izolacja pionowa zewnętrzna przyziemia-cokołu.

Wszystko masz ujęte w projekcie.
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dnia 3.10.2016 o 18:42, Mati11 napisał:

Jeszcze nie bo domek jest na etapie fundamentow. Miedzy sciana fundamentowa a parterowa napewno bedzie porzadna izolacja.
Sprawa mnie meczy poniewarz domek bedzie w 100 % ogrzewany powietrzna pompo ciepła która z kolei ma byc napedzana fotowoltaika. Każda strata ciepła w tym przypadku jest niewskazana. Pytanie czy strata ciepła w tym przypadku bedzie az tak odczuwalna.

między fundamentem a parterem będziesz miał izolację przeciwwilgociową. I na niej przydalyby się (w dolnej częsći ściany partery jakieś bloczki supertermiczne - czytałem gdzies o takich. Jeśli kontynuacją wewnątrz budynku - w poziomie tych bloczków - będzie izolacja termiczna podlogi - no to masz co chccesz (małe straty ciepła). Z zewnątrz kontynuacją bloczkow będzie ocieplenie pionowe fundamentow i ściany zewnętrznej.

Jest tylko kwestia znalezienia odpowiednio "ciepłych " tych bloczków ściennych. Pewnie ktoś poradzi IPS w podstawie muru parteru- i może to jest pomysł? Pod płytą daje się w domach pasywnych - nie wiem czy pod mur - to o wiele większy ciężar na cm2. Musisz sprawdzić.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...