Skocz do zawartości

Jak "grzeje posadzka z drewna" na ogrzewaniu podłogowym


Recommended Posts

Gość arturo72
Napisano
No i super,może w końcu zniknie głupi mit,że drewno nie nadaje się na wodną podłogówkę i że na niej mogą być jedynie kafle.
Napisano
Cytat

No i super,może w końcu zniknie głupi mit,że drewno nie nadaje się na wodną podłogówkę i że na niej mogą być jedynie kafle.



W zasadzie każdy materiał ma pojemność cieplną, to i drewno też. Może kiedyś ktoś zrobi warstwę wody przykrytą szkłem i też będzie OK.

Co nie zmienia faktu, że ceramika w dowolnym wydaniu jest chyba bardziej praktyczna. Wnioskuję, że Ty arturo72 masz drewno na podłogach.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

W zasadzie każdy materiał ma pojemność cieplną, to i drewno też. Może kiedyś ktoś zrobi warstwę wody przykrytą szkłem i też będzie OK.

Co nie zmienia faktu, że ceramika w dowolnym wydaniu jest chyba bardziej praktyczna. Wnioskuję, że Ty arturo72 masz drewno na podłogach.


80% podlogi w panelach,20% podłogi w kaflach.
Oczywiście,że ceramika lepiej przewodzi ciepło ale nie ma to żadnego znaczenia dla temp.w domu a ceramika nie jest bardziej praktyczna na podłodze niż drewno bo nie rozumiem pod jakim kątem mogła by być praktyczna np w salonie ?
Głupi mit,zresztą powielany również tutaj na forum,przekazywał,że jeśli podłogówka wodna to tylko kafle a to bzdura. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

80% podlogi w panelach,20% podłogi w kaflach.
Oczywiście,że ceramika lepiej przewodzi ciepło ale nie ma to żadnego znaczenia dla temp.w domu a ceramika nie jest bardziej praktyczna na podłodze niż drewno bo nie rozumiem pod jakim kątem mogła by być praktyczna np w salonie ?
Głupi mit,zresztą powielany również tutaj na forum,przekazywał,że jeśli podłogówka wodna to tylko kafle a to bzdura.



W zasadzie racja bo bilans cieplny musi się zgodzić - o ile drewno nie jest izolatorem i ciepło nie ucieka do gruntu to "wszystko zostaje w rodzinie"

Ja mówiłem o kumulacji i oczywiście o oddaniu tego ciepła do pomieszczenia - wszak piece budowało się z cegły a nie z drewna
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Ja mówiłem o kumulacji i oczywiście o oddaniu tego ciepła do pomieszczenia - wszak piece budowało się z cegły a nie z drewna


Dzisiaj jest dzisiaj,całkowicie inne niż było kiedyś a niektórzy jeszcze żyją zamierzchłymi czasami icon_smile.gif
Dzisiaj ciepło w domu robi się bez ognia czy ogniska a ciepło z powietrza powstaje przy jego temperaturze nawet -20st.C i niższej czego właśnie Ci niektórzy nie mogą pojąć bo tak kiedyś nie było to jak to możliwe icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Dzisiaj jest dzisiaj,całkowicie inne niż było kiedyś a niektórzy jeszcze żyją zamierzchłymi czasami icon_smile.gif
Dzisiaj ciepło w domu robi się bez ognia czy ogniska a ciepło z powietrza powstaje przy jego temperaturze nawet -20st.C i niższej czego właśnie Ci niektórzy nie mogą pojąć bo tak kiedyś nie było to jak to możliwe icon_smile.gif


Musisz w kolejnym temacie kasztanić nie na temat?
A taki fajny temat był.
A ciekawe z czego prąd się robi?
Napisano
Cytat

Wsiada się pewno na rower, jak za starych dobrych czasów icon_razz.gif

arturo72 - widzę, że sprytnie uniknąłeś odpowiedzi o kumulacji ciepła bo byś musiał przyznać, że drewno gorzej kumuluje niż ceramika. To może z jastrychu też zrezygnujemy???



Wbrew pozorom ciepło właściwe drewna dębowego jest blisko trzykrotnie wyższe od ciepła właściwego klasycznej ceramiki (cegły, kafli z jakich budowano piece).

Natomiast sama pojemność cieplna drewna dębowego jest niewiele mniejsza od pojemności w/w ceramiki.

Piece kaflowe potrafiły zgromadzić znaczną ilość ciepła dzięki nagrzaniu do znacznie wyższej temperatury niż moglibyśmy nagrzać podłogę.
Napisano
Cytat

Wbrew pozorom ciepło właściwe drewna dębowego jest blisko trzykrotnie wyższe od ciepła właściwego klasycznej ceramiki (cegły, kafli z jakich budowano piece).

Natomiast sama pojemność cieplna drewna dębowego jest niewiele mniejsza od pojemności w/w ceramiki.

Piece kaflowe potrafiły zgromadzić znaczną ilość ciepła dzięki nagrzaniu do znacznie wyższej temperatury niż moglibyśmy nagrzać podłogę.



A pozostałe gatunki??? Wszystko można ale należy to rozpatrywać jako alternatywę a nie jako zacofanie.


Napisano
Cytat

A pozostałe gatunki??? Wszystko można ale należy to rozpatrywać jako alternatywę a nie jako zacofanie.


Ciepło właściwe podobne dla wszystkich gatunków drewna, natomiast pojemność cieplna proporcjonalna do ich gęstości.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...