Skocz do zawartości

Wylewka samopoziomująca na poprzedniej warstwie wyrównawczej


Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...


Witam,

Wykonywanie wylewki samopoziomującej na wcześniej wykonanej wylewce jest jak najbardziej dopuszczalne. Oczywiście muszą być tutaj spełnione warunki dotyczące przygotowania podłoża wymienione w karcie technicznej wylewki, która ma być wykonywana.
Generalnie wcześniej wykonana wylewka podłoża musi być nośna, wysezonowana i dobrze wyschnięta, a jej powierzchnia oczyszczona przez szlifowanie z substancji, które zmniejszają przyczepność (z zanieczyszczeń jeśli takie pojawiły się na posadzce, z mleczka cementowego, które wytrąca się na powierzchni wylewki po jej wykonaniu).

Po szlifowaniu powierzchnia wylewki powinna być dobrze opylona (zamieciona miękką szczotką lub jeszcze lepiej odkurzona mechanicznie) i zagruntowana zgodnie z zaleceniami producenta wylewki która ma być stosowana.
Dobierając wylewkę trzeba pamiętać aby nie była mocniejsza tj. wyższej klasy niż wcześniej wykonana (mogłoby to doprowadzić do powstawania jej pęknięć i odspojeń od podłoża).
Oczywiście przed wykonaniem wylewki należy ułożyć dylatacje brzegowe oraz w zależności od potrzeb dylatacje przeciwskurczowe i konstrukcyjne.

Pozdrawiam
Jarosław Pacierz
Menadżer Produktu
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

No właśnie, mój sąsiad do tej pory nie rozumie, że mocna szlichta na miękkim styropianie nic nie da. Potem się dziwić, że ludzie opowiadają niestworzone rzeczy o chemii budowlanej takiej lub innej marki zamiast się przyznać, że spartaczyli robotę.



Nie bez powodu są styropiany różnej gęstości: Elewacja, Podłoga, Parking. Podłoże to tylko jedna warstwa ustroju zwanego podłogą i o ile mi wiadomo - od dołu idąc - warstwy muszą mieć największą twardość z uwagi że stanowią element nośny dla kolejnej warstwy nad nią. Ostatnia warstwa musi być jednak dobrana tak by wytrzymac obciążenie użytkowe itd itp.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
    • I takowe falujące powietrze właśnie u mnie występuje👍. Tylko przy rozpalaniu pojawia się troszkę dymu a później już tylko czyste fale😁
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...