Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Wylewka samopoziomująca na poprzedniej warstwie wyrównawczej

Recommended Posts



Witam,

Wykonywanie wylewki samopoziomującej na wcześniej wykonanej wylewce jest jak najbardziej dopuszczalne. Oczywiście muszą być tutaj spełnione warunki dotyczące przygotowania podłoża wymienione w karcie technicznej wylewki, która ma być wykonywana.
Generalnie wcześniej wykonana wylewka podłoża musi być nośna, wysezonowana i dobrze wyschnięta, a jej powierzchnia oczyszczona przez szlifowanie z substancji, które zmniejszają przyczepność (z zanieczyszczeń jeśli takie pojawiły się na posadzce, z mleczka cementowego, które wytrąca się na powierzchni wylewki po jej wykonaniu).

Po szlifowaniu powierzchnia wylewki powinna być dobrze opylona (zamieciona miękką szczotką lub jeszcze lepiej odkurzona mechanicznie) i zagruntowana zgodnie z zaleceniami producenta wylewki która ma być stosowana.
Dobierając wylewkę trzeba pamiętać aby nie była mocniejsza tj. wyższej klasy niż wcześniej wykonana (mogłoby to doprowadzić do powstawania jej pęknięć i odspojeń od podłoża).
Oczywiście przed wykonaniem wylewki należy ułożyć dylatacje brzegowe oraz w zależności od potrzeb dylatacje przeciwskurczowe i konstrukcyjne.

Pozdrawiam
Jarosław Pacierz
Menadżer Produktu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No właśnie, mój sąsiad do tej pory nie rozumie, że mocna szlichta na miękkim styropianie nic nie da. Potem się dziwić, że ludzie opowiadają niestworzone rzeczy o chemii budowlanej takiej lub innej marki zamiast się przyznać, że spartaczyli robotę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No właśnie, mój sąsiad do tej pory nie rozumie, że mocna szlichta na miękkim styropianie nic nie da. Potem się dziwić, że ludzie opowiadają niestworzone rzeczy o chemii budowlanej takiej lub innej marki zamiast się przyznać, że spartaczyli robotę.



Nie bez powodu są styropiany różnej gęstości: Elewacja, Podłoga, Parking. Podłoże to tylko jedna warstwa ustroju zwanego podłogą i o ile mi wiadomo - od dołu idąc - warstwy muszą mieć największą twardość z uwagi że stanowią element nośny dla kolejnej warstwy nad nią. Ostatnia warstwa musi być jednak dobrana tak by wytrzymac obciążenie użytkowe itd itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć ! Brak wody to raczej nie jest, ale powodem jest prawdopodobnie brak lub uszkodzenie zaworu zwrotnego, Ja mam dwa zawory jeden przy studni (na rurze) i drugi przy pompie. Chodzi w tym rozwiązaniu o to, aby woda nie wypływała przez pompę tylko przez instalację. Ja co prawda mam wodociąg, ale mam i studnię ostatnio mój stary hydroforek się roszczelnił i niestety pomimo wsparcia medialnego oraz merytorycznego Henia Mhtyla nie udało się do do końca zreperować.  Po rekonesansie szybkim : Castorama, Obi, Lyroy niestety ceny zestawów zaczynają się od 500 zł, a ponieważ ja używam tylko w lecie mojej studni, więc ładowanie się w duży zbiornik nie ma sensu zakupiłem na alledrogo takowy zestaw: http://allegro.pl/zestaw-hydroforowy-24l-ibo-aj-50-60-inox-wirnikowa-i6070588102.html?snapshot=MjAxOC0wNi0xMVQxNzozMzozMi4wMTBaO2J1eWVyOzM3ZThhZGUzNWI2YjJjOGIzYzVjOWQ3MWExNDk2NWRkMjJiOGMzMjI1OTczODVhMTcwZjhiMDE1Y2YyMjIxZmQ%3D. Własnoręcznie podłączyłem i na prawdę działa to rewelacyjnie. a póki co wyłącz tę nieszczęsną pompę bo spalisz kondensatorową fazę startową, a szkoda
    • Elektryk niewinny. Pomysł stycznika wyszedł od instalatora. Jak tylko usłyszałam taktowanie ( jeszcze jak byli fachmani), to wpadłam do kotłowni i o to zapytałam . Inny pomysł instalatora to jakieś odpowietrzenie w studni. Jednak ma czas na początku lipca. Wczoraj przezornie nie odebrał telefonu. A co do tego, że się rozleci. Przygoda z wczoraj. Po powrocie z pracy poszłam włączyć pompę. Nacisnęłam guzik i nic. Ani hałasu, ani włączenia światełka wskazującego na pracę. Zaczęłam włączać i wyłączać i dalej nic. Zdrętwiałam. Nie pocieszył mnie nawet fakt, że ciśnienie na manometrze nie spadło. Jak odkręciłam wodę, pompa zaskoczyła. Najpierw zaczęła taktować, później dołączyło miganie światełka włącznika. Ponieważ nie widziałam faktury za pompę i samej pompy też, mam podstawy przypuszczać, że nie jest to nowa pompa. Jednak jest i plus dodatni, jak koledzy określają. Od wczoraj skończyło się to taktowanie co 3-6 minut.  A pamiętam doskonale, jak Bajbaga ponad rok temu pisał o szkodliwości taktowania. I chodziło o taktowanie wynikające z wielkości zbiornika przeponowego, czyli rzadsze niż to, co się teraz dzieje. 
    • Gość Gosc Krzysiek
      Ekspert ma oczywiscie racje. Powinna byc oddzielna roznicowka na zabezpieczeniu monitoringu i alarmu.
    • Gość Zenek
      właśnie szukam info nt. tych markiz fakro, Kolega w pracy mnie zaciekawił, mówi, że od kiedy ma je na poddaszu to nawet jak nawala gorąco i jest 40 stopni to on na lajcie sobie może siedzieć,,, ciekawi mnie czy tak faktycznie jest, bo u mnie poddasze jest mega gorące...
    • Zastanawia mnie to, dlaczego nie chcesz takiego domu izolować. Dom z bala o takiej grubości raczej powinien być ocieplony. Nie musi to być od razu jakiś materiał mało przyjazny. Znajoma firma co buduje z bala, Natur Eko Dom, stosuje np. wełnę drzewną. Budują ekologicznie więc i materiał ocieplenia taki musi być. A dodatkowo ma taka zaletę, że jest bardzo odporny na ewentualną wilgoć.
  • Popularne tematy

×