Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Wylewka samopoziomująca na poprzedniej warstwie wyrównawczej

Recommended Posts



Witam,

Wykonywanie wylewki samopoziomującej na wcześniej wykonanej wylewce jest jak najbardziej dopuszczalne. Oczywiście muszą być tutaj spełnione warunki dotyczące przygotowania podłoża wymienione w karcie technicznej wylewki, która ma być wykonywana.
Generalnie wcześniej wykonana wylewka podłoża musi być nośna, wysezonowana i dobrze wyschnięta, a jej powierzchnia oczyszczona przez szlifowanie z substancji, które zmniejszają przyczepność (z zanieczyszczeń jeśli takie pojawiły się na posadzce, z mleczka cementowego, które wytrąca się na powierzchni wylewki po jej wykonaniu).

Po szlifowaniu powierzchnia wylewki powinna być dobrze opylona (zamieciona miękką szczotką lub jeszcze lepiej odkurzona mechanicznie) i zagruntowana zgodnie z zaleceniami producenta wylewki która ma być stosowana.
Dobierając wylewkę trzeba pamiętać aby nie była mocniejsza tj. wyższej klasy niż wcześniej wykonana (mogłoby to doprowadzić do powstawania jej pęknięć i odspojeń od podłoża).
Oczywiście przed wykonaniem wylewki należy ułożyć dylatacje brzegowe oraz w zależności od potrzeb dylatacje przeciwskurczowe i konstrukcyjne.

Pozdrawiam
Jarosław Pacierz
Menadżer Produktu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No właśnie, mój sąsiad do tej pory nie rozumie, że mocna szlichta na miękkim styropianie nic nie da. Potem się dziwić, że ludzie opowiadają niestworzone rzeczy o chemii budowlanej takiej lub innej marki zamiast się przyznać, że spartaczyli robotę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No właśnie, mój sąsiad do tej pory nie rozumie, że mocna szlichta na miękkim styropianie nic nie da. Potem się dziwić, że ludzie opowiadają niestworzone rzeczy o chemii budowlanej takiej lub innej marki zamiast się przyznać, że spartaczyli robotę.



Nie bez powodu są styropiany różnej gęstości: Elewacja, Podłoga, Parking. Podłoże to tylko jedna warstwa ustroju zwanego podłogą i o ile mi wiadomo - od dołu idąc - warstwy muszą mieć największą twardość z uwagi że stanowią element nośny dla kolejnej warstwy nad nią. Ostatnia warstwa musi być jednak dobrana tak by wytrzymac obciążenie użytkowe itd itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Marcin
      ps. jedynym rozwiazaniem jest dobry sterownik. lecz co gdy i on zawiedzie lub(i) zresetują mu sie ustawienia ?
    • Gość Marcin
      Witam. Zastanawia mnie schemat CWU. Co gdy, nie upuszczana jest ciepla woda uzytkowa, a wlaczy sie pompa cyrkulacyjna... ? termostatyczny zawor mieszajacy moze ja zablokowac (oraz caly obieg)... i co wtedy ?
    • Jeszcze jest opcja cieku wodnego ze ściętym stożkiem z gliny  (czytaj przepiaszczenie warstwy gliny na wzniosie ) gdzie żaden dren nie zadziała  bo nie będzie miał co odprowadzić . Tu wróżenie ani chybanie  nie wiele wskóra . Albo znasz najczęstsze przyczyny i robisz z zapasem albo się nie zabierasz .    Za aronię to mogę podziękować  za ironię  niekoniecznie .
    • Gość Szkieletor
      Mialem w swoim zyciu 2 domy, 1. Szkielet 2. Murowany, porotherm Uwazam ze aby zarzucic cos szkieletom trzeba miec porownanie, ja mam. 1. Akustyka, to byl jeden z argumentow dla ktorych chcielismy przeprowadzic sie do domu murowanego. I wiecie co, zawiedlismy sie niemilosiernie. Strop zelbet, sciany porotherm, tynki gipsowe.. i slychac wszystko wszedzie. Pozniej zabralismy sie za poddasze, postawilem na technologie lekka. Prosta konstrukcja, profile, GK, welna. Zainwestowalem w lepsza welne akustyczna, GK tak samo. Profile podklejone guma aby ograniczy wibracje i co.. na gorze miedzy pokojami nic nie słychać a na dole wszystko. 2. Akumulacyjnosc cieplna. Kolejny powod dla ktorego uciekalismy z kanadyjczyka. Jakie bylo nasze zdziwienie jak po 3 dniach upalow nasze sciany nagrzaly sie i zaczely oddawac zakumulowane cieplo w nocy, tragedia. Pierwsze dwa dni upalow ok, pozniej dramat. To co wydawalo sie wada kanadyjczyka okazalo sie jego wielka zaleta w lato. W nocy wystarczy przewietrzyc i temperatura budynku obniza sie o kilka stopni momentalnie, w murowanym trwa to zdecydowanie dluzej. W zime rowniez ciezki murowany budynek jest zdecydowanie gorszy, niby trzyma cieplo, tylko pytanie po co? Czy nie lepiej szybko nagrzewac i w miare potrzeb szybko ochlodzic / przewietrzyc? W tych czasach i przy technologiach ktore same inteligentnie utrzymaja odpowiednia temperature w domu uwazam ze akumulacyjnosc cieplna budynku murowanego jest jego wada a nie zaleta. I to co uwazam za najwazniejsze i nie zrozumie tego nikt kto nie ma porownania. W domu szkieletowym (dobrze zbudowanym, bez tych wszystkich folii tylko z dobra wentylacja przegrody) oddycha sie zupelnie inaczej, duzo lepiej. Wracam do szkieletu jak tylko sprzedam murowany. PS sprzdaz pierwszego domu trwala tydzien. Wszystko zależy jak ma sie zbudowany dom. Niestety na rynku jest pelno badziewia stawianego w latach 90 poczatku 2000 ktore ni jak ma sie do porzadnego budownictwa drewnianego.
    • Napisałem chyba - to się nazywa przypuszczenie.  A za szacun dziękuję. A dlaczego tak przypuściłem? No bo z obu stron schodów (również ściany wewnętrznej schodów) widać ślady naciekow - czyli raczej z dołu ta wilgoś szła, a nie tylko z boku. Sharki22 napisał: No to jesli się woda pojawia po długich deszczach, to znaczy że to woda opadowa pojawia sie pod piwnicą. Podobno są dreny - powinny odprowadzić wodę - skoro się pojawia - no to znaczy że albo są źle założone, albo woda podchodzi z tej strony, gdzie ich nie ma, czyli od sąsiedniego budynku. Jeszcze dodam jedną możliwosć - też chyba  - być może po długich deszczach podnosi się poziom wody gruntowej wokoł piwnicy. No bo albo to jest woda opadowa bezpośrednia z opadów, albo zmieniająca okresowo (po deszczach ) poziom wody gruntowej.   Jak widać - nic tu z kryształowej kuli - tylko przypuszczenia z tego, co podał Sharki22.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...