Skocz do zawartości

Izolacja i wykończenie balkonu


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie

Mam problem z doborem izolacji i wykończenia tarasu balkonu z powodu braku miejsca na wylewkę.
Mam zamiar tzn. musowo muszę wziąć się za remont balkonu, który zaczął przeciekać.

Krótki opis:
Dom jednorodzinny około 30 letni.
Balkon łącznie ma 40m2. 32m2 nad garażem, 8m2 to wypuszczony strop 8m x 1m wzdłuż ściany domu.
Na stropie jest położone lastryko 3-4 cm grubości (muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić bo nie jestem pewny).
W garażu w tamtym roku zostało zamontowane ogrzewanie (grzejnik podpięty do istniejącej instalacji).

Opis problemu:
Woda dostała się pod lastryko, które z czasem popękało. Zostało rozmrożone. Podczas kilku dni opadów lub topnienia śniegu w garażu z sufitu skrapla się woda. Farba odpada itp. Wypusty dookoła balkonu tzw. "czoło" sypie się. Odpadają kawałki betonu (same końce), nie wiem jak to fachowo opisać. Woda zamiast całkowicie wpadać do rynny to podcieka gdzie tylko może.

Moim celem jest uszczelnienie i wykończenie balkonu aby wszystko było dobrze inie przeciekało.

Chcę wyciąć barierkę metalową, skuć lastryko, odkuć odpadające elementy od "czoła", potem je ponawiercać wbić pręty żebrowane jako zbrojenie, zaszałować i zabetonować "czoło". Następnie planowałem zrobić okucia dookoła balkonu, położyć papę zgrzewalną, styrodur 2 cm może 3 cm jak się zmieści i dalej nie wiem co? Tutaj proszę o poradę.

Mam mało miejsca na grubości, wylewka nie wchodzi w grę bo utopię pokoje i drzwi balkonowe.
Warstwa wykończeniowa to będzie żywica.

Moje pytania:
1. Czy mogę przykleić styrodur na papę? Jeśli tak to jakiej papy użyć, wierzchniego krycia czy podkładowa wystarczy?
2. Co położyć na styrodur aby fachowcy mogli mi położyć żywicę na wykończenie? Czytałem, że siatkę zaciąga się klejem a na to folia w płynie. Czy to wystarczy pod żywicę?
3. Jakich produktów użyć? Proszę o doradzenie czego użyć.
4. Macie jakieś lepsze pomysły na izolację i wykończenie nie mając miejsca na wylewkę?

Bardzo proszę o pomoc.
Z góry dziękuję
Błażej
Napisano
Sposób naprawy i rodzaj pokrycia uzależniony będzie od grubości dyspozycyjnej, czyli jaką grubość mogą mieć nowe warstwy po usunięciu lastrica i wyrównaniu podłoża. Przyjmując, że nie będzie to więcej niż 4-5 cm optymalnym rozwiązaniem będzie ułożenie pokrycia z desek tarasowych na izolacji z papy termozgrzewalnej z ewentualnym dodatkowym uszczelnieniem podłoża płynną folią.

Sugerowane pokrycie żywicą na styropianie nie może być zastosowane, jeśli taras ma pełnić funkcję użytkową, a nie tylko przykrycia dla garażu. Z kolei naprawa krawędzi płyty tarasowej wymaga użycia specjalistycznych zapraw do renowacji betonu, gdyż zwykła mieszanka cementowa nie zapewni dostatecznej przyczepności do starego podłoża.
Napisano
Sprawdziłem dzisiaj no i pod lastrico niema papy tylko jest coś ale dysperbit. Co do grubości jaką będę miał do dyspozycji to dokładnie okaże się ona po wymianie drzwi balkonowych. Planowaną wymianę mam na pierwszą połowę lipca. Wtedy chcę się zabrać za izolację tarasu.

Do naprawy krawędzi myślałem o użyciu jakiejś zaprawy kontaktowej i po zaszalowaniu gotowy beton w workach B25.
Jeśli to zły pomysł proszę o doradzenie czego dokładnie użyć. Wiadomo żeby było nie drogo i dobrze:)

Czy bez żadnej izolacji termicznej strop nie będzie przemarzał?

Co do wykończenia tarasu. Nie jestem przekonany do deski tarasowej. Jak inaczej można by wykończyć jeszcze zapapowany taras ?
Napisano
Jeszcze jedno. Czy dobrym rozwiązaniem byłoby zapapowanie, położenie foli w płynie i wylanie na papę wylewki i na wylewkę żywica? Odkułem drzwi balkonowe, które jak się okazało są utopione. Będzie dało się wyciągnąć 2-3 cm jak nie więcej. W sobotę przyjedzie fachowiec na pomiar okien więc się wyjaśni nieco, więc sama wylewka by się zmieściła tylko nie wiem jak zachowuje się wylewka na samej papie i czy coś trzeba zastosować pomiędzy te dwie warstwy. Jakąś folie czy może coś innego.
Napisano
O izolacji termicznej na wierzchu tarasu można zapomnieć, bo wymaga ułożenia wylewki grubości min. 4 cm + styropian, ale ocieplenie można zrobić od wewnątrz na suficie garażu. Grubość wylewki na warstwie papy to min. 3,5 cm przyjmując, że jest już zapewniony odpowiedni spadek płyty tarasowej.

Ze względu na ruchy termiczne wylewka powinna być ułożona na poślizgowej warstwie izolacji przeciw wodnej np. dwie warstwy papy z posypką separacyjną oraz podzielona na pola dylatacyjne o wymiarach nie większych niż 4x4m. Możliwe są też i inne rozwiązania eliminujące wylewkę - np. płyty tarasowe na podsypce czy na stopkach dystansowych.
Napisano
Płyty tarasowe odpadają. Będę dążył do tego aby dało się zrobić wylewkę.
Co do spadku. Podejrzewam a raczej jestem tego bardziej pewny, że płyta jest wylana na prosto i z biegiem lat "siadła" środkiem. Spadek był robiony lastrikiem. W takim przypadku mam pytanie.
Czy muszę wylewać samopoziom aby płytę wyrównać i zrobić jakiś spadek, choćby nie wielki ale zawsze jakiś i zapapować a może wystarczy jak tylko zapapuje i spadek zrobię wylewką?
Zanim położę żywicę wylewka będzie musiała schnąć. Gdybym zdecydował się żywice zrobić w przyszłym roku. Czy wylewka przetrwa zimę ? Jak ją ewentualnie zabezpieczyć>

Dziękuję za pomoc.
Napisano
Czym naprawić krawędzie? Jakich zapraw użyć. Oprócz odpadającego rogu (trójkąt o boku około 25cm), którego muszę nadlać największe ubytki mają około 10cm. Jakiej warstwy szczepnej użyć bo zapewne trzeba.
Napisano
Cytat

Czym naprawić krawędzie? Jakich zapraw użyć. Oprócz odpadającego rogu (trójkąt o boku około 25cm), którego muszę nadlać największe ubytki mają około 10cm. Jakiej warstwy szczepnej użyć bo zapewne trzeba.


Ja do naprawy betonu używałem Atlas ten-10.
Jako warstwę kontaktową (szczepną) ten sam produkt w połączeniu z odpowiednią emulsją elastyczną Atlasa.
Wyszło ok, mogę polecić produkt.
Napisano
Cytat

Dałoby radę te mniejsze rzeczy naprawić. A czego użyć do większych ubytków? Miejscami mam dziury do 10 cm.



To zrób normalnego betonu...
Tyle, że będziesz musiał czekać z dalszymi pracami aż się wysezonuje.

Zrób jakąś fotkę, bo trochę niejasne co chcesz zrobić.
Chcesz nadlać (zalać) ubytki czy dolać z boku?
Jak dolać z boku, nawierciłbym kilka otworów i wbił kawałki prętów zbrojeniowych.
Potem zrobić warstwę szczepną i dolać beton.
Napisano
Cytat


Dolać z boku mam tylko jeden narożnik. Po prostu narożnik zewnętrzny stropu odpadł. Tak zamierzałem zrobić wbijając pręty tylko nie wiedziałem czy użyć betonu np. B25 (gotową mieszankę w workach) aby nie bawić się z betoniarką czy jakiejś zaprawy naprawczej. Reszta to mniejsze ubytki, które odpadły jak woda przez popękane lastrico pociekła. Na zdjęciu największy ubytek. Czoło jest z lastrico i będzie odkute. Chcę to obrobić i wyrównać po czym na to przyjdzie okucie.
Znalazłem Ceresit CD 26 od 30 do 100 mm i zaprawę kontaktową CD 30. Nie używałem ale myślę, że będzie ok. Co o tym sądzisz?
Napisano
Cytat

Dolać z boku mam tylko jeden narożnik. Co o tym sądzisz?


Na pewno musisz obstukać i odłupać to co odlatuje i porządnie to przeczyścić jakimś druciakiem.
Na pewno grunt głęboko penetrujący i warstwa szczepna przed dodaniem betonu.
Nie wiem, czy nie dałbym jakiegoś podparcia w formie kątownika przykręconego wzdłuż zamiast tych prętów.

Napisano
Cytat

Grunt pod warstwę szczepną? A nie warstwa szczepna jest tą warstwą gruntującą i poprawiającą przyczepność?


Jak uważasz.
Grunt poza tym, że wzmocni warstwę wierzchnią, zmniejszy chłonność podłoża.
Warstwa szczepna powinna być wilgotna (nakładasz mokre na mokre) a cholernie szybko schnie.
Ja stosowałem grunt pod warstwę kontaktową.
Napisano
Cytat

Jak uważasz.
Grunt poza tym, że wzmocni warstwę wierzchnią, zmniejszy chłonność podłoża.
Warstwa szczepna powinna być wilgotna (nakładasz mokre na mokre) a cholernie szybko schnie.
Ja stosowałem grunt pod warstwę kontaktową.



Aha dobrze wiedzieć. Pewnie sam bym się o tym przekonał nienadarzając z robotą.
Ten róg zrobię betonem B20 czy B25 a resztę chyba tym Ceresitem CD26.

Nawiązując do drugiego postu w temacie. Pod drzwi dodadzą listwy dystansowe i podniosą mi trochę drzwi i ocieplenie i wylewka powinna się zmieścić.
Napisano
skucie wszystkiego z góry , naprawa krawędzi płyty , montaż obróbek blacharskich wkoło tarasu , wylewka - warstwa spadkowa z jakiegokolwiek betonu dochodząca na zero do obróbek blacharskich , obróbki zamontowane ze spadkiem ,izolacja termiczna - ile się da z grubości .... następnie dwie warstwy grubej foli budowlanej z zakładem na obróbki - folia na krawędziach przyklejona do obróbki uszczelniaczem dekarskim , dopiero na to wylewka betonowa zbrojona siatką metalową , potem rób na wierzchu co chcesz ,
drzwi podnieść ile się da aby jak najwięcej zmieścić styroduru czy co tam zastosujesz , pod drzwiami obróbka blacharska wychodząca na wylewkę - minimalna ale połączona z obróbkami blacharskimi ścian
Napisano
joks, chciałbym ale nie mam na to wszystko miejsca.
Po skuciu wszystkiego i naprawieniu krawędzi mam w planie założenie obróbek blacharskich wokół krawędzi tarasu. Krawędzie, pozostałe, które łączą się ze ścianą są po zadaszeniem i nie będę tam zakładał żadnych obróbek blacharskich.
Po założeniu obróbek na krawędzie zapapuje papą podkładową przynajmniej 4mm. Papę wywinę na ścianę 10-15 cm. Drzwi mam w planie zaizolować taśmą Soudaband. Myślę, że wystarczy. Deszcz na drzwi nie pada bo są zadaszone. (Jutro postaram się wrzucić więcej i lepsze foty). Na to wszystko przykleję styrodur w zależności jaka grubość mnie puści taki przykleję na kleju w piance do XPS. Na to folia i wylewka. Później żywica i cokół z żywicy na łączeniu ze ścianami aby dodatkowo zabezpieczyć łączenie powierzchni poziomej z pionową. Myślę, że to wszystko wystarczy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zrobiłem analizę ryzyka i kombinowałem jakby się włamać do tak zabezpieczonej piwnicy.    To wszystko co planuje zrobić znacznie by utrudniło włamywaczowi robotę. Tak w cholerę dłużej by zeszło.   Ogólnie łomem będzie się dało zrobić z tymi drzwiami co się chce, nie ważne jak bym kombinował, a nożycami do blachy można jedynie wyciąć kawałek drzwi żeby podejrzeć co jest w środku.    Ale czy złodziejowi będzie się chciało, jeśli do większości piwnic ma wgląd przez otwory w bloczkach.. podpatrzyłem sobie co sąsiedzi trzymają w środku, aż kociej mordki dostałem. Zobaczyłem kilka piwnic z rowerami za 5-10k, elektronarzędzia, a nawet winiarnie. Złodziej raczej wybierze gwarantowane niż będzie forsował moją piwnicę w ciemno. Ja sobie oczywiście te dziury zatkałem... 😅 Takich piwnic jest 100 sztuk w całym kompleksie.    
    • Dziękuję za opinię. Proszę pokazać jaką Pan/Pani ma działkę i również ją ocenię  CHcemy postawić dom a na drzewach to trochę mało stabilnie. Pozatym nie mamz amiary wycinać wszystkich drzew tylko absolutne minimum. Pozdrawiam.
    • Czyli drzewa wyrżnąć, a cień się zrobi z parasola? Dziwne pomysły na rekreację mają dzisiaj ludzie, ale cóż, pewnie taka moda. Trawniczek i kosić co tydzień aby żaden owad się nie pożywił. A drzewa to tylko śmiecą i ptaszki co na nich przysiadają lubią obsrać to co pod spodem.  Ale nie przejmuj się, resztki po karczowaniu spalić i przyorać, a jak humusu będzie cienko to ziemi można przywieźć parę wywrotek i trawa urośnie. Bez obaw.   Chociaż ja na Twoim miejscu wyciąłbym jedynie te chwasty i nie ruszył ani jednego drzewa! Jeszcze nie rozumiesz jaką piękną masz działkę i chcesz ją popsuć w najgorszym stylu. 
    • Hej, mam okazję kupić działkę budowlaną według MPZP. Działka 30x35m. Jest porośnięta mocno samosiejkami - niektóre powyżej 50cm, ale z tym sobie poradzę. Grut też od góry typowo lesny. Czy taką działkę da się przystosować do rekreacji, posiać trawnik ( po usunięciu samosiejek i zdjęciu wierzniej warstwy mchu i liści ) ? Docelowo chcielisbyśmy tam maly domek, szambo, pompe glebinowa etc. Dzialka uzbrojona w prad z dostepem do drogi wewnetrznej w ktorej beda tez udzialy. Boje sie, ze po karczowaniu i wycince okaze sie ze nawet tarwa tam nie bedzie chciala rosnac. Wiec ze mozna zawap[niac glebe ale czy to wszystko? Działkla wygląda stojąc na srodkui tak. W oddali widac sasiada po przeciwnej stronie drogi 20250902_170008.mp4
    • może by było, ale ja potrzebuje bardziej konkretnego info, tzn. jakie ogrodzenie o ile wygłuszy ten hałas  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...