Skocz do zawartości

poddasze stan surowy


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Nasunęło mi się kilka pytań, na które muszę znać odpowiedzi jeszcze przed tynkami, wylewkami.

1. Jak przygotować rurę pod muszlę klozetową.
Myślałem o muszli ze spłukiem kompaktowym ale nie wiem co autor miał na myśli...

Załączam zdjęcia.
Poziom podłogi (zaznaczony na czerwono) wyjdzie w kielichu...
Co z tym zrobić?

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



2. Ścianki działowe od samej góry są bo są - "wiszą" w powietrzu nie zakończone.
Mam obawy, czy pustaki szczytowe nie odpadną po prostu.
Niektóre już się obluzowały.
Jak to ogarnąć?

3. Muszę domurować ściankę do komina.
Komin systemowy, zewn,. beton komórkowy, wełna, rura ceramiczna.
Dostawić muszę kawałek od strony kanału wentylacyjnego.
To będzie kawałek ściany (20cm szeroki) dla framugi drzwi.
Jak to postawić - domurować się do komina bezpośrednio?
Dokręcić blachy wzmacniające do komina i wmurować między cegły?
Między komin a cegły dać jakaś przekładkę?

Liczę na was icon_biggrin.gif
Czasu niewiele Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Miska kompaktowa. U Ciebie z wyjściem poziomym. Dopasujesz.

Rozwiń  


Tak myślisz?
Ja tego nie widzę.
Do tego ta wywiewka - jakoś to muszę zabudować.
Myślałem już zy tam jakiegoś "szkieletora" geberita nie robić?
Mógłbym ta rury schować.
tylko tam ściana zewnętrzna?
Napisano
Myślałem o przerobieniu kanalizy. Wywalić ten trójnik, dopasować górę, i dać taki 160/160/90, czy coś w tym rodzaju, by uciec z podłogi.



Napisano
  Cytat

ad 1 odsunąć się z muszlą bądź zastosować kształtki
gorzej by było gdyby był zbyt wysoko

odpowietrzenie ładnie obudować GK ale to później
2 i 3 nie rozumiem o co biega

Rozwiń  


Ad2.
Ścianka działowa murowana od podłogi do wysokości jętek.
Niczym nie zakończone od góry.

Ad3.
Muszę wstawić drzwi.
Z jednej strony mam ściankę działową, z drugiej komin.
Otwór między ścianką a kominem - 110cm.
Muszę zmniejszyć do 90cm i od góry dać belkę betonową.
Chcę od strony komina dostawić kawałem muru.

Cholera - wiem , że nie jest to jasne ale za ciemno by zrobić fotkę.


  Cytat

ad 1 odsunąć się z muszlą bądź zastosować kształtki
gorzej by było gdyby był zbyt wysoko

Rozwiń  


He, he ale gdzie, o ile?
Czy producent muszli podaje jakieś wytyczne?


  Cytat

Myślałem o przerobieniu kanalizy. Wywalić ten trójnik, dopasować górę, i dać taki 160/160/90, czy coś w tym rodzaju, by uciec z podłogi.



Rozwiń  



Aaa - w ten deseń.
I potem kombinować z przyłączem poziomym - tak?
Napisano
  Cytat

Aaa - w ten deseń.
I potem kombinować z przyłączem poziomym - tak?

Rozwiń  

Tak. Ale weź poprawkę, że ja się znam raczej na piwie i cyckach, niż na kanalizie. icon_mrgreen.gif

  Cytat

a ten kompakt chcesz mieć w jakim miejscu?

Rozwiń  

Pewnie jak najbliżej ściany.
Napisano
  Cytat

się właśnie chciałem spytać po co przerabiać

Rozwiń  


Po co co przerabiać?
Kibelek przy ścianie, chodzi o to by się zmieścił

  Cytat

się właśnie chciałem spytać po co przerabiać

Rozwiń  


Po co co przerabiać?
Kibelek przy ścianie, chodzi o to by się zmieścił

  Cytat

GK/GK/GK
będziesz tam sufit robił ??
to ścianki stelażem usztywnisz
co do komina to po co murować
3 profile 2 kawałki płyty i nieco wełny

Rozwiń  


Sufit będę robił.
Drzwi na profilach i gk?
Jak mi ktoś walnie drzwiami to tylko raz...
ale może się mylę?
Napisano
  Cytat

trójniczek obraca jak mu pasuje
dalej kształtki

Rozwiń  

Trójniczek wychodzi mu teraz w poziomie podłogi. Nie lepiej wyjechać z nim ponad? Wtedy nie potrzebuje kombinować z dodatkowymi kształtkami, tylko podjeżdża z kiblem pod samą ścianę.
Napisano
  Cytat

Po co co przerabiać?
Kibelek przy ścianie, chodzi o to by się zmieścił



Po co co przerabiać?
Kibelek przy ścianie, chodzi o to by się zmieścił



Sufit będę robił.
Drzwi na profilach i gk?
Jak mi ktoś walnie drzwiami to tylko raz...
ale może się mylę?

Rozwiń  


od końca
mylisz się
profile wzmocnione

trójnik obrócić do przewidywanej ściany dołożyć sztucer bez uszczelki zaślepić
wylać posadzkę
wtedy wszystko rozplanować
sztucer zdemontować
zamontować właściwe kształtki z zapasem wys na płytki
Napisano
  Cytat

Trójniczek wychodzi mu teraz w poziomie podłogi. Nie lepiej wyjechać z nim ponad? Wtedy nie potrzebuje kombinować z dodatkowymi kształtkami, tylko podjeżdża z kiblem pod samą ścianę.

Rozwiń  


nie lepiej
dokąd nie bardzo wie co i gdzie
to łatwiej trójnik wyjąć i dołożyć sztucer niż kuć posadzkę bo kibelek ma nieco odejść od rury

  Cytat

mała podpowiedź
http://www.sklep.lemar.rzeszow.pl/produkt/...1090-prawy.html

zdemontuj to co siedzi zapiankowane i daj to co wkleiłem w linku , na to redukcja na 50tkę kolanko i dalej odpowietrzenie

Rozwiń  



Joks - ale oni chcą wyżej nie niżej :P
Napisano
  Cytat

nie lepiej
dokąd nie bardzo wie co i gdzie
to łatwiej trójnik wyjąć i dołożyć sztucer niż kuć posadzkę bo kibelek ma nieco odejść od rury

Rozwiń  

Sztucer czyli co - taka przedłużka?
Napisano
  Cytat

to nie lepiej by było gdyby odpływ do kibla wychodził z podłogi a nie ze ściany ??

Rozwiń  


Lepiej!
Tylko nie wiem gdzie umiejscowić wlot, żeby trafić sedesem...
Czy są jakieś standardowe odstępy od ścian czy to zależy od producenta muszli?
Napisano
podniesiesz wyżej to każdy cm odsunięcia od rury jest problemem
pozostawisz jak jest to masz spore pole manewru
zamontujesz Joksową poradę to z kibelkiem możesz wyjść na taras icon_smile.gif

  Cytat

Lepiej!
Tylko nie wiem gdzie umiejscowić wlot, żeby trafić sedesem...
Czy są jakieś standardowe odstępy od ścian czy to zależy od producenta muszli?

Rozwiń  

standardowe odstępy są tak standardowe
jak standardowe są tyłki na kibelku siadające
najlepiej sprawdzić organoleptycznie
Napisano
jeżeli będziesz miał kibel ze stelażem to wylot przy samej ścianie , jeżeli będziesz miał odpływ z kibla w dół to od powierzchni płytki , glazury , 17 cm do krawędzi kołnierza odpływu
Napisano (edytowany)
Nie no - myślałem ,że to będzie jak splunąć a widzę, że to będzie jak jak splunąć przez słomkę z syfonem ...
icon_mrgreen.gif

  Cytat

jeżeli będziesz miał kibel ze stelażem to wylot przy samej ścianie , jeżeli będziesz miał odpływ z kibla w dół to od powierzchni płytki , glazury , 17 cm do krawędzi kołnierza odpływu

Rozwiń  

17 cm do czego?
icon_confused.gif



  Cytat

podniesiesz wyżej to każdy cm odsunięcia od rury jest problemem
pozostawisz jak jest to masz spore pole manewru
zamontujesz Joksową poradę to z kibelkiem możesz wyjść na taras icon_smile.gif

Rozwiń  


Reasumując - proponujesz co?
Wstawić sztucer (zamiast tego trójnika) zaślepić od góry i wylać jastrych.
Potem dać w to miejsce co trzeba i odejść kształtkami gdzie będzie trzeba - tak?
A te kształtki to mi się potem schowają w czeluściach muszli? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
nie zamiast
przedłużyć wyjście z trójnika by się betonu nie nasypało i by powstało właściwe zgłębienie w betonie skutkujące niekuciem
przy kolejnych etapach

do określenia odstępu od ściany ( bok ) trzeba mieć muszlę i ustawiać pod tą konkretną
tu warto mieć ten zapas wysokości czyli zaniżenia Edytowano przez MTW Orle - osuszanie budynków (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

nie zamiast
przedłużyć wyjście z trójnika by się betonu nie nasypało i by powstało właściwe zgłębienie w betonie skutkujące niekuciem
przy kolejnych etapach

Rozwiń  

Masz na myśli to odejście fi 100 pod kątem od podłogi?
Chyba zacznyam rozumieć o co ci chodzi.
Napisano
[quote name='MrTomo' date='6.05.2016, 21:30 ' post='506974']
Nie no - myślałem ,że to będzie jak splunąć a widzę, że to będzie jak jak splunąć przez słomkę z syfonem ...
icon_mrgreen.gif


17 cm do czego?
icon_confused.gif


do krawędzi kształtki , tego wypustku na kształtce , zewnętrznym w którym siedzi uszczelka
Napisano
najlepiej zacząć od projektu pomieszczenia
jakiegoś szkicu
wtedy będzie wiadomo co z wysokościami
kanaliza płynie grawitacyjnie z góry w dół
czyli w stronę muszli się podnosisz
im dalej od pionu tym bardziej
z propozycją Joksa dostajesz jeszcze parę cm czyli możesz odsunąć się dalej
albo kolankiem wyjść z podłogi
Napisano
Dzięki panowie.
Wiem już w czym rzecz z kibelkiem.



  Cytat

GK/GK/GK
będziesz tam sufit robił ??
to ścianki stelażem usztywnisz

Rozwiń  


Tego nie rozumiem.

Na ścianki działowe tynki.
Scianki kończą się na równi z jętkami (z górą jętek)
Co usztywnię czym?

  Cytat

co do komina to po co murować
3 profile 2 kawałki płyty i nieco wełny

Rozwiń  


Tego też nie rozumiem - do czego zamocuję ten stelaż u góry?
Chyba zrobię fotkę.
Napisano
Najpierw podwieś sufity , przed zabudową tej rurki , jak będziesz robil sufit daj nad gk w obrębie tej rurki kawałki płyt osb , złap ją od spodu regipsiakami , jak już to będziesz miał to do sufitu , tak jak ma być ta zabudowa rurki - szerokość ,,komina','przyłap profil ud30 przez gk do osb , potem na ściany z dwóch stron , jak pisał Szponiasty dwa profile ud30, kręcisz do jednego płytę gk , wstawiasz następny profil na rogu i drugi kawałek płyty .
Napisano
  Cytat

Najpierw podwieś sufity , przed zabudową tej rurki , jak będziesz robil sufit daj nad gk w obrębie tej rurki kawałki płyt osb , złap ją od spodu regipsiakami , jak już to będziesz miał to do sufitu , tak jak ma być ta zabudowa rurki - szerokość ,,komina','przyłap profil ud30 przez gk do osb , potem na ściany z dwóch stron , jak pisał Szponiasty dwa profile ud30, kręcisz do jednego płytę gk , wstawiasz następny profil na rogu i drugi kawałek płyty .

Rozwiń  


Teraz nie wiem o czy mówisz.
Zabudowa jakiej rurki? Tej wywiewki?
To nie problem.

Ja mówię o ściance dla ościeżnicy drzwi przy kominie.
Napisano
  Cytat

Teraz nie wiem o czy mówisz.
Zabudowa jakiej rurki? Tej wywiewki?
To nie problem.

Ja mówię o ściance dla ościeżnicy drzwi przy kominie.

Rozwiń  

no to w czym problem ? musisz zwęzić o 20 cm , tak? to dostaw ten słupek , tylko odradzam murowanie na zaprawę , zrób to jakimś sredniej jakości klejem do glazury , zaprawa murarska raczej nie zda egzaminu
z czego zamierzasz go zrobić - cegła , suporex?
Napisano
Zdjęcia może wyjaśnią w czym rzecz.
Z lewej komin
Z prawej pozostałość po wejściu (kiedyś komin był z cegły - przy wyburzeniu zostało jak jest)

Teraz muszę coś dostawić przy kominie.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Od komina do ściany jest 110cm
Muszę zwęzić do 90cm

  Cytat

no to w czym problem ? musisz zwęzić o 20 cm , tak? to dostaw ten słupek , tylko odradzam murowanie na zaprawę , zrób to jakimś sredniej jakości klejem do glazury , zaprawa murarska raczej nie zda egzaminu
z czego zamierzasz go zrobić - cegła , suporex?

Rozwiń  


Czyli przymurować się do komina?
Też tak myślałem zrobić.
Z tej strony jest kanał wentylacyjny z kotłowni.
Myślałem też, żeby jakieś wsporniki między cegły wstawić i do komina zakotwić

Z czego - sam nie wiem?
Może z dziurawki?
Napisano
no to masz tam tę ściankę z suporeksu , i takiego materiału użyj . Szybko , łatwo , i skutecznie.

obudowa komina jest betonowa czy z keramzytu?

jak betonowa to nawierćić delikatnie widią i dać jakiego druta czy nawet grubszego gwoździa, w keramzyt gwóźdż i młotkiem , tylko delikatnie
Napisano
  Cytat

no to masz tam tę ściankę z suporeksu , i takiego materiału użyj . Szybko , łatwo , i skutecznie.

obudowa komina jest betonowa czy z keramzytu?

jak betonowa to nawierćić delikatnie widią i dać jakiego druta czy nawet grubszego gwoździa, w keramzyt gwóźdż i młotkiem , tylko delikatnie

Rozwiń  


Keramzyt.
No to już prawie w domu jestem
Napisano
w gwoździach łby poobcinaj bo klejąc na klej mogą pszeszkadzać

  Cytat

Keramzyt.
No to już prawie w domu jestem

Rozwiń  

icon_biggrin.gif

A , i jeszcze jedno , jak będziesz smarował klejem to smaruj , wcieraj , wszystkie klejone powierzchnie
Napisano
  Cytat

w gwoździach łby poobcinaj bo klejąc na klej mogą pszeszkadzać


icon_biggrin.gif

A , i jeszcze jedno , jak będziesz smarował klejem to smaruj , wcieraj , wszystkie klejone powierzchnie

Rozwiń  


Myślałem ,że na klej tylko do komina a pomiędzy suporeks zwykłą murarską zaprawą?
Napisano
Przymierzyłem dwa kolanka.
Kolano 110/67 włożone w ten trójnik który jest.
Uzyskałem koniec rury w poziomie posad\ki na wysokości około 15cm nad docelową posadzką.

Kolano 110/90 włożone w ten trójnik 110/90
Uzyskałem koniec rury w poziomie posadzki na wysokości około 10cm nad docelową posadzką.

icon_confused.gif

Chyba pozostanie mi celowanie w przyłącze w poziomie?



Ale - mogę jeszcze obecną rurę z trójnikiem skrócić i zrównać ze stropem.
Wtedy obniżę się jeszcze o jakieś 7-8 cm co przy trójniku 90st dałoby mi wysokość ze 2-3cm ponad posadzką.

Może wystawać kielich ponad posadzkę o te 2-3cm?
Napisano
  Cytat

jeżeli będziesz miał kibel ze stelażem to wylot przy samej ścianie ,

Rozwiń  

Chyba pójdę w tym kierunku...
Rura fi100 będzie wystawać ponad styropian z 2,5cm... to niewiele wylewki to przykryje.
Czy taka zabudowa jest rozbieralna? jeśli coś stanie się ze spłukiem to..?
Napisano
  Cytat

Chyba pójdę w tym kierunku...
Rura fi100 będzie wystawać ponad styropian z 2,5cm... to niewiele wylewki to przykryje.
Czy taka zabudowa jest rozbieralna? jeśli coś stanie się ze spłukiem to..?

Rozwiń  

to demolka
Napisano
Podkuj i wstaw te ustrojstwo które Ci pokazałem wcześniej , podkuć pewnie będziesz trochę musiał , ale wszystko będziesz miał schowane w podłodze i nie będziesz miał ,,gustownych ''półeczek za kiblem , żadna izolacja nie jest potrzebna , usztywnić tylko pianką i po temacie.
Napisano
  Cytat

Podkuj i wstaw te ustrojstwo które Ci pokazałem wcześniej , podkuć pewnie będziesz trochę musiał , ale wszystko będziesz miał schowane w podłodze i nie będziesz miał ,,gustownych ''półeczek za kiblem , żadna izolacja nie jest potrzebna , usztywnić tylko pianką i po temacie.

Rozwiń  


Tak właśnie w tym kierunku pójdę.
Muszę tylko jeszcze wybrać muszlę, zobaczyć ile odsunąć się od ścian.

Dzięki

  Cytat

Daruj se tę zaprawę

Rozwiń  

Jest jeden mankament - będę kleił po dwa bloczki na dzień... icon_confused.gif
Napisano
  Cytat

Tak właśnie w tym kierunku pójdę.
Muszę tylko jeszcze wybrać muszlę, zobaczyć ile odsunąć się od ścian.

Dzięki

Rozwiń  

Będziesz musiał jeszcze wziąć poprawkę na grubość tynku , kleju i płytki bo margines błędu jest niewielki..

  Cytat

Tak właśnie w tym kierunku pójdę.
Muszę tylko jeszcze wybrać muszlę, zobaczyć ile odsunąć się od ścian.

Dzięki


Jest jeden mankament - będę kleił po dwa bloczki na dzień... icon_confused.gif

Rozwiń  

dlaczego?

boisz się że będzie jeżdzić na kleju ? kleju wystarczy trzy milimetry , suporeks szybko pije , dasz radę za dzień śmiało postawić cały słupek do nadproża , nadproże za jakieś trzy dni i potem cała reszta.
Napisano
  Cytat

Właśnie - mam elastyczny klej ale spróbuję

Rozwiń  

a ja i tak dałbym stelaż na równo z kominem * 2 bo ściany grubaśne
GK przykleił do komina do stelażu przykręcił
i dziękuję


2
skoro ściany dochodzą do jętek a na jętkach wieszasz zawiesia
a na zawiesiach profile
a na profilach płyty
znaczy w ogólnym efekcie otrzymujesz rozpór ścian
może i chciałyby się ruszyć tylko nie bardzo mają gdzie bo sufit trzyma
Napisano
  Cytat

skoro ściany dochodzą do jętek a na jętkach wieszasz zawiesia
a na zawiesiach profile
a na profilach płyty
znaczy w ogólnym efekcie otrzymujesz rozpór ścian
może i chciałyby się ruszyć tylko nie bardzo mają gdzie bo sufit trzyma

Rozwiń  

Rozumiem.
Bo już miałem bić dechy do jętek i piankować między deską a suporeksem.

Sciankę zacząłem już stawiać
Napisano
Ścianka stoi połowicznie.

Mam jeszcze jeden problem:

W tej wnęce chcę umieścić na dole skrzynkę na rozdzielacz podłogówki a trochę wyżej skrzynkę rozdzielni elektrycznej 3x18.

Chcę dać jedną i drugą podtynkową i jakoś sprytnie zabudować w tej wnęce.

Ktoś podpowie jak?
Jakiś stelaż i GK?
Skrzynki mają na pewno różną szerokość

Moja wyobraźnia nie ogarnia jak w tym rogu (tam jest kosz dachowy) będzie wykonany sufit?
Jak wysoko mogę się z tą skrzynką ustawić?

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...