Skocz do zawartości

dziura w szybie wkłady kominkowego


Recommended Posts

Napisano
W niewyjaśnionych okolicznościach w domku na działce pękła szyba w kominku. Rysa biegnie na ukos przez spory kawałek, a na samym dole jest mała dziura. W takim nieszczelnym wkładzie palić się nie da. Wprawdzie sezon na grzanie się kończy, ale w ostatni weekend było na tyle zimno, że paliliśmy. Da się jakoś tę dziurę zalepić zanim wymienimy szybę?
Gdzie szukać takiej szyby? chyba nie u szklarza?
Da się ją samodzielnie wymienić?
Napisano
Cytat

W niewyjaśnionych okolicznościach w domku na działce pękła szyba w kominku. Rysa biegnie na ukos przez spory kawałek, a na samym dole jest mała dziura. W takim nieszczelnym wkładzie palić się nie da. Wprawdzie sezon na grzanie się kończy, ale w ostatni weekend było na tyle zimno, że paliliśmy. Da się jakoś tę dziurę zalepić zanim wymienimy szybę?
Gdzie szukać takiej szyby? chyba nie u szklarza?
Da się ją samodzielnie wymienić?




Ja bym dziury niczym nie zalepiał, tylko wymienił szybę. Poszukaj na stronach producentów wkładów, powinni mieć też szyby do wymiany.
Napisano
Najlepiej zwrócić się z takim problemem do źródła. Tam gdzie kupiony został wkład. Jeśli to porządna firma, na pewno pomoże.
Napisano
Pękniętą szybę wkładu kominkowego należy bezwzględnie wymienić. Aby to zrobić trzeba ją dokładnie wymierzyć i zamówić u dowolnego producenta wkładów lub szkła kominkowego. Niektórzy oferują takie usługi przez internet.

Koszt żaroodpornej szyby o grubości 4 mm to 800–1000 zł/m2.
Za prostokątną szybę o wymiarach np. 60 x 40 cm (2,4 m2), zapłacimy więc 192–240 zł + koszt przesyłki (ok. 30 zł).
Szyba pokryta powłoką lustrzaną kosztuje ok. 3000 zł/m2 – po rozpaleniu ognia w kominku przybiera postać przezroczystego szkła, a po jego wygaśnięciu – lustra, ukrywającego wnętrze wkładu pokryte sadzą i popiołem.

Montaż szyby jest prosty i można go wykonać samodzielnie.
Przydać się do tego może zestaw naprawczy, który można zamówić razem z szybą – najczęściej specjalny rodzaj sznura z klejem lub silikonem wysokotemperaturowym za ok. 30 zł albo taśmę samoprzylepną za ok. 20 zł.
Zanim jednak to zrobimy, warto sprawdzić stan sznurka przyklejonego do ramy drzwiczek – jeśli jest w dobrym stanie, nie trzeba go wymieniać. Jeśli jest zniszczony trzeba go odkleić, ramę wyczyścić i przykleić nowy sznur. Nową szybkę wkłada się do ramy drzwiczek i przykręca od wewnątrz śrubami.
Napisano
Cytat

Pękniętą szybę wkładu kominkowego należy bezwzględnie wymienić. Aby to zrobić trzeba ją dokładnie wymierzyć i zamówić u dowolnego producenta wkładów lub szkła kominkowego. Niektórzy oferują takie usługi przez internet.

Koszt żaroodpornej szyby o grubości 4 mm to 800–1000 zł/m2.
Za prostokątną szybę o wymiarach np. 60 x 40 cm (2,4 m2), zapłacimy więc 192–240 zł + koszt przesyłki (ok. 30 zł).
Szyba pokryta powłoką lustrzaną kosztuje ok. 3000 zł/m2 – po rozpaleniu ognia w kominku przybiera postać przezroczystego szkła, a po jego wygaśnięciu – lustra, ukrywającego wnętrze wkładu pokryte sadzą i popiołem.

Montaż szyby jest prosty i można go wykonać samodzielnie.
Przydać się do tego może zestaw naprawczy, który można zamówić razem z szybą – najczęściej specjalny rodzaj sznura z klejem lub silikonem wysokotemperaturowym za ok. 30 zł albo taśmę samoprzylepną za ok. 20 zł.
Zanim jednak to zrobimy, warto sprawdzić stan sznurka przyklejonego do ramy drzwiczek – jeśli jest w dobrym stanie, nie trzeba go wymieniać. Jeśli jest zniszczony trzeba go odkleić, ramę wyczyścić i przykleić nowy sznur. Nową szybkę wkłada się do ramy drzwiczek i przykręca od wewnątrz śrubami.




Faktycznie, bułka z masłem...Jak coś pójdzie nie tak, czynność należy powtórzyć. ;)
Napisano
Cytat

Oczywiście najlepiej wezwać fachowca, ale nie zawsze jest taka możliwość. Wymiana samej szyby nie jest strasznie skomplikowana.



Dla kogoś, kto już to robił, z pewnością. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Dla kogoś, kto już to robił, z pewnością. icon_smile.gif



To rzeczywiście nie jest trudne.
Robiłem to raz w życiu,poczynając od zdjęcia całych drzwiczek,po zamontowanie na miejscu z powrotem.Nie było problemu.
Tylko różnica taka że sam pojechałem do zakładu oferującego takie szyby a potem osobno kupowałem sznur w sklepie metalowym.
To było z 5 lat temu i jest dobrze.
Napisano
Cytat

To rzeczywiście nie jest trudne.
Robiłem to raz w życiu,poczynając od zdjęcia całych drzwiczek,po zamontowanie na miejscu z powrotem.Nie było problemu.
Tylko różnica taka że sam pojechałem do zakładu oferującego takie szyby a potem osobno kupowałem sznur w sklepie metalowym.
To było z 5 lat temu i jest dobrze.




No to super. Gratuluję...
Napisano
Wprawdzie fachowcem nie jestem, ale na moje oko wymiana takiej szyby nie wymaga nawet fachowca. Jasne że najlepiej wszystko zlecić specjaliście, ale to kosztuje, a nie każdy ma nieograniczony budżet na budowę a potem eksploatację. Uważam, że jak się ma choć jako takie umiejętności i pojęcie o obsłudze podstawowych urządzeń typu wiertarka, młotek i chęć poszerzenia wiedzy choćby z netu lub gazet oraz czas, to sporo rzeczy można zrobić samodzielnie i bez wydatków, za to z ogromna satysfakcją.
Napisano
Ja (podobno fachowiec icon_biggrin.gif) bardzo lubię, gdy kłopot wymiany szyby, bierze na siebie inwestor. Ryzyko zbicia tego dość drogiego elementu, spada mi z głowy. Kawałek szkiełka to 200 zł, a szyba łukowa lub gięta, potrafi kosztować ponad 1000 zł. Tego że pęknie wykluczyć się nie da. W takim duchu zabrałem głos w tym wątku. Jeśli ktoś myśli, że chciałbym się dorobić na wymianie szkła, to jest w błędzie (wiem, że takich tu nie brakuje). Życzę miłego majsterkowania! icon_smile.gif
  • 11 miesiące temu...
Napisano

Czeka mnie wymiana sznura między szybą a metalem - czy będę musiał zdemontować najpierw szybę (odkręcić wkręty) i dopiero wtedy założyć sznur i szybę?

  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...