Skocz do zawartości

Wymiana pokrycia dachowego


Recommended Posts

13 godzin temu, retrofood napisał:

Dzięki i wzajemnie. Poczekaj, rzucę Ci fotkę, tylko ją muszę ściągnąć.

4033944700_1492287721.jpg

Tu masz pogląd na czym polega zwód odsunięty (podwieszony) i wtedy wystarcza dwa odprowadzenia.

Łączysz tylko te dwa słupy i odpada Ci wszelka robota na dachu.

Rozumiem.
Czy do takiego zwodu można wykorzystać np. istniejący obok domu słup energetyczny (A) ? 

Link do komentarza

Już chyba wolałbym zrobić te 3 zwody, jakoś to bardziej do mnie przemawia.
Choćby tak.
W sumie to jakieś 65-70 m drutu, z 30 uchwytów szczytowych, z 25 uchwytów do blachy i z 25-30m bednarki,
może jakieś 2-3 szpile. Nie powinno to kosztować więcej jak 600-700 zł?
Wszystkie zwody do wspólnej opaski w ziemi.
Czy tak miałoby to sens?

o2.jpg

Link do komentarza

Ale to 

23 minuty temu, retrofood napisał:

1. Zielony z prawej strony przenieś na dół, zielony na dole na prawo. Chociaż to jeszcze zalezy od położenia drzwi (jak najdalej).

Ale, zapomniałem.
Tam gdzie chcesz dać zwody, są schody i będzie taras.

Muszę ja dać z tyłu.
Dlaczego chciałeś je przenieść?
Dla prądu wszystko jedno czy poleci w prawo czy w lewo

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Cholera, mam problem.
Czy ktoś wie jak poiwnny wyglądać uchwyty do odgromówki mocowane w kalenicy na wywietrznikach kalenicowych?
Jest tego w piz.u ale wszystko co widzę to albo do dachówki albo do blachy.
Na papie nie mogę dać tak nisko, to raz a dwa to nie są gąsiory.
A tak wykręconego uchwytu, aby dać go poniżej wywietrznika (dach ma 45st) a jednocześnie wystawał nad kalenicę z 15cm to nie znalazłem??
 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, MrTomo napisał:


A tak wykręconego uchwytu, aby dać go poniżej wywietrznika (dach ma 45st) a jednocześnie wystawał nad kalenicę z 15cm to nie znalazłem??
 

Nie mogę sobie tego jakoś zobaczyć w wyobraźni, ale to co mi świta to jak dobrze rozumiem wywietrzniki są powyżej kalenicy więc od pręta dasz "antenkę" zwód pionowy aby wystawała ponad wywietrznik. Coś na ten wzór.

http://www.obud.pl/zdjecia/publikacje/powiekszone/7236_z5.jpg

Taki uchwyt może by spełnił Twoje oczekiwania.

14022%5BUchwyt_odgromowy_dachowy_Y_z_uch

w końcu się udało!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Szlag mnie tafia, chyba setny raz próbowałem wkleić aż się udało, czy u Ciebie forum też muli że nie chce się otworzyć?

Link do komentarza
Gość mhtyl
3 minuty temu, MrTomo napisał:


Natomiast kąt w kalenicy będę miał 90st nie 120st i te 60mm nad papą to jest nic.
Muszę mieć coś około 15-20cm nad kalenicę.

Mi się wydaje, że 20 cm to jest za wysoko to raz, a dwa  nie będzie to estetycznie jakoś wyglądało, takie jakby ogrodzenie na dachu. Wrzuć fotkę tego dachu z tym wywietrznikiem abym moje stare, zmęczone oczęta mogły to zobaczyć:icon_biggrin:

Wywietrznik wystający ponad dach musi być chroniony w polu trójkąta lub opaską wokół  zewnętrznego obrysu.

Teraz mi się jakoś naprawił i działa forum dobrze.

Link do komentarza
Przed chwilą, mhtyl napisał:

Wrzuć fotkę tego dachu z tym wywietrznikiem

Przecież dopiero za miesiąc będę robił :D

1 minutę temu, mhtyl napisał:

nie będzie to estetycznie jakoś wyglądało

Estetyka mnie grzeje. Ma to być bezpieczne bo pokrycie łatwopalne.
Mam teraz zboczenie i przyglądam się dachom.
Jak luzie mają zrobione odgromówki to pożal się Bóg.
Na dachach z papy druty ogięte do papy. Jak pizdnie to zapali dach.
Albo zwody w rurkach pcv schowanych w styropianie.

Link do komentarza
Gość mhtyl
10 minut temu, MrTomo napisał:

Przecież dopiero za miesiąc będę robił :D

 

Wiem, że dopiero za jakiś czas będziesz go robił, ale myślałem, że te wywietrzniki już masz zamontowane. No cóż, jedynie co to może wieczorem coś poszperam i znajdę w necie ale kto, jak kto to Ty najlepiej wiesz czego chcesz i chyba w tej kwestii musisz polegać na swoim wyczuciu.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Panowie, jak radzicie robić deskę czołową?
Okuwać w blachę czy malować?
Jak okuwać to nie malować?
Jak malować to czym?
O kuwwać mać ... 
 

Okucie blachę jest tylko od strony zewn. więc od strony wewn. będzie widoczna decha.
Zatem malować i tak i tak...

Link do komentarza
Dnia 13.05.2017 o 10:52, MrTomo napisał:

Cholera, mam problem.
Czy ktoś wie jak poiwnny wyglądać uchwyty do odgromówki mocowane w kalenicy na wywietrznikach kalenicowych?
Jest tego w piz.u ale wszystko co widzę to albo do dachówki albo do blachy.
Na papie nie mogę dać tak nisko, to raz a dwa to nie są gąsiory.
A tak wykręconego uchwytu, aby dać go poniżej wywietrznika (dach ma 45st) a jednocześnie wystawał nad kalenicę z 15cm to nie znalazłem??
 

http://www.spinpol.com.pl/do_pobrania

Dnia 13.05.2017 o 13:51, MrTomo napisał:

Teraz  walczę jeszcze z rozmiarem drutu. Szukam tych uchwytów na drut fi 10mm

Po co aż 10? Wystarczy 8.

Link do komentarza

Zdecydowaliśmy z żoną, że nie wyciągamy drugiego komina.

Retro, co sądzisz, możesz jeszcze się pochylić nad tym odgromem?
Zdecydowałem, że będę go robił.

Czy drut alu 8mm wystarczy? Te uchwyty to robi głównie 6-8mm.
Chcę dać alu, bo łatwiej się go kładzie i formuje. No i jest lżejszy.

 

 

 

dach.gif

Link do komentarza

Dlaczego chcesz dać drut aluminiowy? Kiedyś można było dać drut ocynk śred. 6 mm a od jakiegoś czasy (kilka lat bodajże) ocynk musi być 8 mm.

Musiałbyś  sprawdzić czy aluminiowy jest odpowiedni 8 mm czy musi to być jakieś większej średnicy.

Link do komentarza
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Bo jest lekki i łatwy w obróbce.
Chcę dać 10mm , ale jak wystarczy 8mm to dam 8mm.

Ale tez na pewno droższy. Co do obróbki, to za wiele przy nim obróbek nie ma, prostujesz, wciągasz na dach, zakładasz i finito. Tylko pamiętaj że aluminum jest może bardziej przyjazne do obróbek ale tez jest bardziej podatne na odkształcenia.

 

3 godziny temu, MrTomo napisał:

 

 

 

 

dach.gif

Jak na moje oko to trochę przekombinowałeś, wydaje mi się że antenka na zagięciu L jest zbędna, w szczytach też nie wydaje mi się aby zwody poziome naprzeciw tych co schodzą do uziemienia     a na pewno nie potrzebują one "antenek".

Link do komentarza
Dnia 13.05.2017 o 13:51, MrTomo napisał:

ciężko znaleźć coś innego. Większość ma od podstawy do drutu około 10cm.
To tak trochę słabo, bo drut pracuje, i nie jest idealnie naprężony jak struna.

Ale co począć?

us1.jpg

Teraz  walczę jeszcze z rozmiarem drutu. Szukam tych uchwytów na drut fi 10mm

Chyba znalazłem.
I nawet w niezłej cenie.

uchwyt szczytowy

Niestety te uchwyty odpadają, bo mają za wąskie nóżki.
Tam gdzie są otwory do kręcenia, u mnie jest dziura (po 5 cm z każdej strony w kalenicy)
Producent wywietrzników nie przewiduje kręcenia do nich, chyba że "przez nie" do deskowania.
Odpada.

Ale myślę nad tym, co kiedyś pisał Retro.

 

A mianowicie o zwodzie podwieszonym.

Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem:

Z jednej i drugiej strony dachu przykręcić taki  pospawany uchwyt i przewiesić drut?

Da radę?

Jaka może być siła na 15m? Nie urwie mi dachu? :icon_biggrin:
Jak wysoko musiałby być ten uchwyt wysunięty na końcach, żeby środkiem dachu był jakieś 15cm nad dachem?
Jak naciągnąć taki drut, "ile luzu" mu zostawić, żeby mógł pracować?
Czy po drodze dać jakąś podpórkę?

dq.jpg

Link do komentarza
22 godziny temu, retrofood napisał:

Jutro Ci napiszę, dzisiaj nie mam do tego głowy.

Poczytam temat jeszcze raz i pomyślę.

Retro,

zobacz namalowałem trzy koncepcje.
Wszystkie z podwieszonym zwodem (na obrazku zielony)
Zwód przymocowany do uchwytów (na obrazku brązowe)


Czy któraś się nada?

Albo inaczej - zamierzam zrobić to w ten lub podobny do ilustracji sposób.

Doradź jak to zrobić, mimo ew, ułomności, żeby miało to ręce i nogi...
Czy na zwód nada się drut aluminiowy fi 10mm?
Np. czy w miejscu przykręcenia uchwytu do krokwi dać pod niego i wokół jakąś obróbkę z blachy?
Uchwyt zamierzam wyspawać z kątownika 50x50x5mm

 

 

 

 

d21.jpg

d22.jpg

d2.jpg

Link do komentarza

Napisz mi, kuwwa mać, czy przeglądałeś katalog, do którego kiedyś podałem Ci linka? Na jego wstępie jest teoria, a potem są elementy praktyczne. Bo widzę, że zagłębiasz się coraz bardziej, ale jakby nie w tę stronę.

Wracając do poprzednich kwestii.

1. Alu fi 8 może być, przy czym to nie jest czyste alu, ma dodatki dla celów wytrzymałościowych . Fi 10 daje się właśnie przy konieczności wzmocnień mechanicznych. U Ciebie zbędne.

2. Nie wiem dlaczego idziesz w stronę zwodów podwieszonych, skoro obecna tendencja idzie w stronę braku naciągania zwodu (niskiego). Jest on raczej podtrzymywany jedynie.

3. Z rysunków. Post #173. Prawie dobrze, chociaż ja bym nie dawał tego odcinka od kalenicy na dół gdzie nie ma przewodów odprowadzających. Czyli od szczytu w stronę schodów do kotłowni, oraz od szczytu w stronę schodów przy tarasie.

4. Nie pamietam czy mam Twój adres e-mail. Wyslij mi na PW.

5. #180. Z czego masz dach? Oglądaleś katalog? Tam są uchwyty do niedziurawienia dachu.

6. #182. Tak naprawdę to mi się żadna wersja nie podoba, ale ja nie mam wyobraźni przestrzennej.

Adres e-mail  mam, nie trzeba

Wszelkie inne informacje masz w materiałach, które Ci wysłałem. Dopuszczalne materiały, ich kształty, wymiary, sposoby korzystania z nich...

Link do komentarza
1 godzinę temu, retrofood napisał:

Napisz mi, kuwwa mać, czy przeglądałeś katalog, do którego kiedyś podałem Ci linka?

Przeglądałem, ale tam głównie o masztach było

1 godzinę temu, retrofood napisał:

Nie wiem dlaczego idziesz w stronę zwodów podwieszonych, skoro obecna tendencja idzie w stronę braku naciągania zwodu (niskiego). Jest on raczej podtrzymywany jedynie.

Bo mam poszycie łatwozapalne (gont, papa)

NIE CHCĘ dziurawić dachu uchwytami to raz
NIE MAM JAK tych podpórek przykręcić w kalenicy, a sam wiesz jak wyglądają zwody po kilku latach na dachu, powyginane podpórki, obwiśnięty drut dotykający dachu !
Te podpórki na pasku papy, to niezły szajs wg. mnie.

Poza tym mam dach o nachyleniu 45st, więc nie mogę dawać podpórek na drodze śniegu.
Zdecydowanie pójdę w podwieszenie i zwody po blaszanej obróbce wiatrówek

 

Poczytam co mi wysłałeś, dzięki

 

dopisałem

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
19 minut temu, MrTomo napisał:

 

Czy drut stalowy do odgromu lepiej prostować na cieple (po południu, nagrzany) czy na zimnie (wcześnie rano)?

Wczoraj wyprostowałem w prostowarce, wyglądał sensownie.
Dzisiaj jakiś taki powykręcany, wypadałoby znowu naprostować...

Masz stalowy czy aluminium?

Jeżeli stalowy bo tak ja prostowałem to jeden koniec np do pnia drzewa a drugi do zaczepu ciągnika, z wyczuciem napiąć drut po czym lekko szarpnąć ciągnikiem, drut będziesz miał prosty jak struna. Jeżeli aluminiowy nie wiem czy taką "operację" można przeprowadzić.

Link do komentarza
16 minut temu, mhtyl napisał:

Masz stalowy czy aluminium?

Stalowy.

Nie mam takiego drzewa, żeby naciągnąć.

Mógłbym jakąś kotwę do betonu (fundamentu) przykręcić...
Za traktor musiałaby posłużyć co najwyżej osobówka.

Pożyczyłem prostowarkę 8 rolkową.

17 minut temu, mhtyl napisał:

drut będziesz miał prosty jak struna

o średnicy 7,5 mm z  8mm ? :icon_mrgreen:

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Z 8 Zrobiłbyś nawet cieńszy gdybyś z rozpędu ciągnikiem szarpnął:12_slight_smile: dlatego napisałem aby najpierw wybrać luz/napiąć drut a potem z wyczuciem, czyli lekko szarpnąć. Samochód mógłby też być ale kotwa raczej odpada, ale cóż masz prostowarkę, tylko prostowarką dłużej schodzi zabawa niż moim sposobem. Powiem czy podpowiem Ci że teraz wyprostujesz równiusieńko drut a jak go wciągniesz i zamocujesz będzie wyglądał jakby jeszcze potrzebował prostowania, innym słowy nie będzie idealnie jak struna.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
    • dzięki za opinie @podczytywacz, dawka wiedzy tym bardziej kogoś z doświadczeniem, zawsze mile widziana. Nie mniej jednak jak coś wydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem to idę w to, koszt w tym wypadku jest drugorzędny. Takie moje działania(z zewnątrz może wydawać się na wyrost) ma też drugie dno, chcę to z robić w ten sposób żeby nauczyć się tego na przyszłość, ponieważ liczę na to, że ta wiedza przyda mi się w przyszłości...jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie.  Okej dalsza część w 1/2", natomiast w większości materiałach spotkałem się, że dają otuline również dla zimnej wody hmmm.     @podczytywacz więc liczę na podzielenie się wiedzy z rozdzielaczy
    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...