Skocz do zawartości

dziwne wykwity na kostce brukowej


Recommended Posts

Napisano
W 2015 roku zdecydowaliśmy się na położenie kostki wokół domu. Po zimie, kostka bardzo się zmieniła, zwłaszcza otaczające ją obrzeże - krawężniki. Straciły kolor i pojawiły się białe wykwity, wygląda to nieestetycznie i nie wiemy jak sobie z tym poradzić.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Gość Razmes
Napisano
Cytat

W 2015 roku zdecydowaliśmy się na położenie kostki wokół domu. Po zimie, kostka bardzo się zmieniła, zwłaszcza otaczające ją obrzeże - krawężniki. Straciły kolor i pojawiły się białe wykwity, wygląda to nieestetycznie i nie wiemy jak sobie z tym poradzić.



Chyba wszyscy producenci kostki w opisie zastrzegają przed wapiennymi wykwitami. U mnie znikły po dwóch latach i dwóch myciach kostki icon_smile.gif
Napisano
Wykwity solne na kostce i palisadzie są naturalny zjawiskiem związanym z pociąganiem kapilarnym wody z podłoża. Woda odparowuje na powierzchni, a zawarte w niej sole pozostawiają osad. Nalot ten łatwo się zmywa, ale zależnie od rodzaju podłoża może pojawiać się przez wiele lat. W pewnym stopniu zjawisku temu zapobiega impregnacja nawierzchni.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

W 2015 roku zdecydowaliśmy się na położenie kostki wokół domu. Po zimie, kostka bardzo się zmieniła, zwłaszcza otaczające ją obrzeże - krawężniki. Straciły kolor i pojawiły się białe wykwity, wygląda to nieestetycznie i nie wiemy jak sobie z tym poradzić.



Proponuję zastosowanie naszego systemu do kostki brukowej ,w skład którego wchodzą 4 produkty:
SARSIL CZYŚCIK bruk, klinkier, kamień - do usuwania białych nalotów (wykwity wapienne)
SARSIL CZYŚCIK - do usuwania innych zabrudzeń
SARSIL bruk - impregnat silikonowy do zabezpieczania kostki przed wodą ( dodatkowo ożywia kolor, tzw " efekt mokrej kostki")
SARSIL BRUK-PREMIUM - impregnat do zabezpieczania przed wodą oraz olejami ( ożywia kolor kostki, tzw " efekt mokrej kostki")

więcej informacji uzyska Pan na naszej stronie www.silikonypolskie.pl lub tel: 17 24 07 924
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Wykwity same powinny zniknąć po jakimś czasie, niestety ten czas jest długi i go raczej nie przyspieszymy. Impregnacja powinna pomóc zabezpieczyć kostkę przed powstaniem nowych wykwitów, najlepiej zresztą jak kostka jest impregnowana w procesie jej produkcji, robi tak np. Bruk Bet ze swoją powłoką Perlon, jednak jest ona stosowana oczywiście w tych droższych wzorach. Niemniej brukarze często też sami po położeniu i odkurzeniu kostki ją impregnują.
Napisano
Cytat

Wykwity same powinny zniknąć po jakimś czasie, niestety ten czas jest długi i go raczej nie przyspieszymy. Impregnacja powinna pomóc zabezpieczyć kostkę przed powstaniem nowych wykwitów, najlepiej zresztą jak kostka jest impregnowana w procesie jej produkcji, robi tak np. Bruk Bet ze swoją powłoką Perlon, jednak jest ona stosowana oczywiście w tych droższych wzorach. Niemniej brukarze często też sami po położeniu i odkurzeniu kostki ją impregnują.



Brukarze ją impregnują o ile inwestor zapłaci icon_cool.gif

Załóżmy, że użyjemy preparatu Hydro-stop - wg zaleceń Bruk Bet. Zużycie wg instrukcji wynosi 0,1-0,3 kg/m2 czyli z pojemnika 5 l, który kosztuje około 300 PLN zaimpregnujemy 30-20 m2. Oczywiście orientacyjnie.

No powiedzmy, ze Inwestor dostanie impregnację w gratisie icon_cool.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Wg ich zaleceń kostkę pokrytą Perlonem nie trzeba już impregnować, a na pewno nie przeciw wykwitom. Faktem jest natomiast, że zabezpieczenie dostępne jest dla droższych kostek, podstawowe mogą nie mieć nawet Hydrostopu.
Napisano
Niemniej ja należę do osób, które chcą utrzymać czy to dom, czy to wnętrze, roślinność w stanie jak najdoskonalszym i chciałbym zabezpieczyć również kostkę przed wystąpieniem wykwitów, więc jeśli są dostępne jakieś gotowe rozwiązania do zatrzymania wapnia to jestem jak najbardziej za.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...