kajloren Napisano 4 marca 2016 Udostępnij #1 Napisano 4 marca 2016 witam, w projekcie mam przewidziane ogrzewanie grzejnikowe, natomiast chciałbym zrobić na dole całość podłogówkę. Czy taka zmiana wiążę się ze zmianą grubości posadzki? Czy będę musiał o tym pamiętać przy stawianiu ścian parteru, aby ew podnieść wysokość czy wymiary okien? Z tego co się orientuję, to rury z wodą do grzejników idą pomiędzy styropianem, a na to wylewka? W podłogówce natomiast kładziemy styropian, na to folię, instalację i wylewka dopiero. Wychodzi na to, że będzie trzeba nieco więcej miejsca a tym samym zmieni się wymiar od finalnej podłogi do np dolnej części okien... Będę oczywiście dowiadywał się dokładnie i rozmawiał z kierownikiem bud i wykonawcami, ale chciałbym tak sam mieć pewność w pewnych rzeczach pozdrawiam serdecznie Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 4 marca 2016 Udostępnij #2 Napisano 4 marca 2016 Przede wszystkim, jaką grubość wylewki przewiduje projekt? I czy ściany już są?W wersji z grzejnikami projekt może przewidywać różny sposób prowadzenia rur (w podłodze lub ścianach). Nawet jeżeli w podłodze, to mogą być schowane w warstwie styropianu, a wylewka będzie cienka. Typowa grubość wylewki przy ogrzewaniu podłogowym wynosi ok. 6,5 cm. Wylewka bez rurek może mieć i 4 cm.Jeżeli ścian jeszcze nie ma to podwyższenie otworów z racji grubszej wylewki nie jest problemem.Odnośnie zaś folii pomiędzy styropianem i jastrychem, polecałbym jej ułożenie zawsze. Tworzy warstwę poślizgową i zapobiega wnikaniu jastrychu w ewentualne szczeliny. Link do komentarza
BIGL Napisano 5 marca 2016 Udostępnij #3 Napisano 5 marca 2016 Grubość wylewki w przypadku obu rozwiązań jest porównywalna -7cm. Problemem może być grubość izolacji pod wylewką - o ile przy grzejnikach jest to ok. 10cm to przy ogrzewaniu podłogowym musi być 15-20cm. Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 marca 2016 Udostępnij #4 Napisano 5 marca 2016 Można też wykonać wylewkę anhydrytową, która będzie te o 2 cm cieńsza jeśli będzie gardłowo z wysokością.Zamiast styropianu można dać styrodur o lepszych właściwościach i też urwać te kilka cm.Tylko koszt, koszt .... Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 5 marca 2016 Udostępnij #5 Napisano 5 marca 2016 Cytat Grubość wylewki w przypadku obu rozwiązań jest porównywalna -7cm. Problemem może być grubość izolacji pod wylewką - o ile przy grzejnikach jest to ok. 10cm to przy ogrzewaniu podłogowym musi być 15-20cm. Roznica strat do gruntu będzie minimalna czy będą grzejniki czy podlogowka. Przegroda zewnetrzna jaka jest podłoga będzie miała temperaturę wyższa niż w domu o 1-2st.C a dodając do tego małą roznice temperatur między domem a gruntem straty energii będą pomijalne.Różańca może być zredukowana przez styropian z niższa lambda a nie koniecznie grubsza warstwa. Cytat Zamiast styropianu można dać styrodur o lepszych właściwościach i też urwać te kilka cm.Tylko koszt, koszt .... Nie musi być styrodur i nawet to jest bzdura tam go dawać bo ma gorsze parametry przenikalności ciepła niż zwykły styropian. Link do komentarza
BIGL Napisano 5 marca 2016 Udostępnij #6 Napisano 5 marca 2016 Cytat Roznica strat do gruntu będzie minimalna czy będą grzejniki czy podlogowka. Przegroda zewnetrzna jaka jest podłoga będzie miała temperaturę wyższa niż w domu o 1-2st.C a dodając do tego małą roznice temperatur między domem a gruntem straty energii będą pomijalne.Różańca może być zredukowana przez styropian z niższa lambda a nie koniecznie grubsza warstwa.Nie musi być styrodur i nawet to jest bzdura tam go dawać bo ma gorsze parametry przenikalności ciepła niż zwykły styropian. Dalej żyjesz w swoim świecie Wracając do tematu. Tu mamy dopiero początek budowy i nie ma dylematu jak to upchnąć - trzeba uwzględnić na starcie 30 cm. (20n styro+ 7-8cm wylewka+płytki,panele) od chudziaka czy stanu 0 do góry i po temacie. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 5 marca 2016 Udostępnij #7 Napisano 5 marca 2016 Cytat Roznica strat do gruntu będzie minimalna czy będą grzejniki czy podlogowka. Przegroda zewnetrzna jaka jest podłoga będzie miała temperaturę wyższa niż w domu o 1-2st.C a dodając do tego małą roznice temperatur między domem a gruntem straty energii będą pomijalne.Różańca może być zredukowana przez styropian z niższa lambda a nie koniecznie grubsza warstwa.Nie musi być styrodur i nawet to jest bzdura tam go dawać bo ma gorsze parametry przenikalności ciepła niż zwykły styropian. W obu przypadkach jest inaczej niż napisałeś. Sadzę, że poprawisz swoje opinie w w/w tematach. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 5 marca 2016 Udostępnij #8 Napisano 5 marca 2016 Cytat Dalej żyjesz w swoim świecie Wracając do tematu. Tu mamy dopiero początek budowy i nie ma dylematu jak to upchnąć - trzeba uwzględnić na starcie 30 cm. (20n styro+ 7-8cm wylewka+płytki,panele) od chudziaka czy stanu 0 do góry i po temacie. Straty do gruntu w moim przypadku czyli 170m2 podłogi przy 7cm wylewce i zastosowaniu 10cm styro z lambdą 0,038 to 950W,przy zastosowaniu styro tej samej grubości ale z lambdą 0,031 spadają do 780W,przy zastosowaniu 15cm styro z lambdą 0,038 straty te wynoszą 646W czyli różnice są pomijalne. Cytat W obu przypadkach jest inaczej niż napisałeś. Sadzę, że poprawisz swoje opinie w w/w tematach. EPS 80-lambda 0,031:http://taniemurowanie.pl/pl/austrotherm-st...remium-031.htmlXPS-lambda min.0,035:http://taniemurowanie.pl/pl/austrotherm-st...0-styrodur.htmlMam nadzieję,że poprawisz swoją wiedzę Link do komentarza
BIGL Napisano 5 marca 2016 Udostępnij #9 Napisano 5 marca 2016 Po co to było - to przecież twoje... .Trzeba było dać 5cm - reszta jest pomijalna. Arturo - dzisiaj wlazłem na inne forum budowlane (wątek z PC) i zobaczyłem również twoje wpisy (wszędzie chcesz błyszczeć). Ten sam poziom, ta sama retoryka ......SZKODA.Nawet z twoich bzdurnych danych wynika : uśredniając 1kW straty = 24kWh dziennie = 14.88zł dziennie Co przez 3.5miesiąca sezonu zimowego daje nam 1562,4zł Jeżeli ja taki okres grzania zamykam w kwocie 600zł to przy 170m było by to 927,2zł. NIE PISZ LUDZIOM IDIOTYZMÓW 1 Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 5 marca 2016 Udostępnij #10 Napisano 5 marca 2016 Dokładnie tak jest,24kWh na dobę zakładając 10cm styro o najgorszej lambdzie. Dalej to już koszt wytworzenia kWh.Przy węglu będzie to 3,6zl a przy prądzie 7,2zl.10cm styro z lambda 0,031 daje 18kWh ale już 20cm styro z dobrą labmda daje 10kWh.Czyli 1,5zł przy węglu a 3zł przy prądzie.Dane dla temp.gruntu pod domem 8st.C ale z biegiem lat będzie tam wyższa temperatura. Link do komentarza
BIGL Napisano 5 marca 2016 Udostępnij #11 Napisano 5 marca 2016 Cytat Dokładnie tak jest,24kWh na dobę zakładając 10cm styro o najgorszej lambdzie. Dalej to już koszt wytworzenia kWh.Przy węglu będzie to 3,6zl a przy prądzie 7,2zl.10cm styro z lambda 0,031 daje 18kWh ale już 20cm styro z dobrą labmda daje 10kWh.Czyli 1,5zł przy węglu a 3zł przy prądzie.Dane dla temp.gruntu pod domem 8st.C ale z biegiem lat będzie tam wyższa temperatura. 24kWh przy prądzie uwzględniając taryfę G11 i cenę 0,6267 daje nam 15,05zł. , a węglu 4,64zł.Skąd ty bierzesz te dane? Dlaczego zmieniasz wyliczenia adekwatnie do tego co chcesz udowodnić? W jakim celu to robisz? Pisz tak jak jest i nie zrażaj do siebie ludzi.Nic tak szybko się nie zwraca jak dobra izolacja domu - to podstawa. System grzewczy możemy sobie zmieniać w trakcie mieszkania, ale styro pod wylewki czy na ściany już nie dołożymy. 1 Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 5 marca 2016 Udostępnij #12 Napisano 5 marca 2016 (edytowany) Kto normalny grzeje prądem w G11 ? 1kWh z węgla to 0,20zl ?Logicznym jest że im lepsza izolacja tym lepiej i niższe rachunki za ogrzewanie ale w tej sytuacji mamy dane na 10cm i nie wiemy czy jest możliwość zmiany na więcej.Ty podawales że dla podlogowki musi być min.15cm a dla grzejników może być 10cm co nie jest prawdą bo nic nie musi.Ja mam 20cm.ale nie ze względu że mam podlogowke.Dane czyli straty ciepła do gruntu biorę z wyliczeń matematycznych czyli takie OZC na piechotę. Edytowano 5 marca 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
BIGL Napisano 5 marca 2016 Udostępnij #13 Napisano 5 marca 2016 Arturo - przeczytaj pierwszy post autora, a się dowiesz że tego domu jeszcze nie ma. Z każdego twego postu dowiaduję się innych rzeczy, a niektóre nawet przeczą samym sobie. Nie będę z Tobą polemizował. Bo i po co.PozdrawiamBez odbioru. Link do komentarza
retrofood Napisano 5 marca 2016 Udostępnij #14 Napisano 5 marca 2016 Pięknie. To ile tych diabłów mieści się na końcu szpilki? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 6 marca 2016 Udostępnij #15 Napisano 6 marca 2016 Cytat Z każdego twego postu dowiaduję się innych rzeczy, a niektóre nawet przeczą samym sobie. Nie będę z Tobą polemizował. Bo i po co.PozdrawiamBez odbioru. Zakwestionowałem jedynie Wasze z Tomo dwa pierwsze posty które zbytnio nie mają pokrycia w rzeczywistosci a potem to uzasadniłem.Tylko tyle. Cytat Po co to było - to przecież twoje... . Super tak sobie przypominać,piękne czasy U mnie styro lał się strumieniami ;) Link do komentarza
kajloren Napisano 8 marca 2016 Autor Udostępnij #16 Napisano 8 marca 2016 No jak widzę rozpoczęła się niepotrzebna dyskusja...W projekcie mam: na chudziaku przewidziane 10 cm styropianu i reszta 8 cm( ta reszta to jest wylewka tylko liczona bez podłogi czy płytek, prawda?).No wiec chcąc dać podłogówkę to muszę podnieść otwory (drzwi i okna)? Poproszę o podpowiedździeki Link do komentarza
Gość Razmes Napisano 8 marca 2016 Udostępnij #17 Napisano 8 marca 2016 Cytat No jak widzę rozpoczęła się niepotrzebna dyskusja...W projekcie mam: na chudziaku przewidziane 10 cm styropianu i reszta 8 cm( ta reszta to jest wylewka tylko liczona bez podłogi czy płytek, prawda?).No wiec chcąc dać podłogówkę to muszę podnieść otwory (drzwi i okna)? Poproszę o podpowiedździeki Zrobi Ci różnicę, gdy okno będziesz miał 3-4 cm niżej, niż planowano w projekcie?Pilnować trzeba głownie drzwi i schodów. Link do komentarza
BIGL Napisano 8 marca 2016 Udostępnij #18 Napisano 8 marca 2016 Cytat No jak widzę rozpoczęła się niepotrzebna dyskusja...W projekcie mam: na chudziaku przewidziane 10 cm styropianu i reszta 8 cm( ta reszta to jest wylewka tylko liczona bez podłogi czy płytek, prawda?).No wiec chcąc dać podłogówkę to muszę podnieść otwory (drzwi i okna)? Poproszę o podpowiedździeki Przecież Ci napisałem abyś liczył ok. 30 cm od chudziaka. 20 styropianu +7-8 wylewki i reszta panel/deska/płytka=ok 30cm. Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 14 marca 2016 Udostępnij #19 Napisano 14 marca 2016 Czy budynek jest jeszcze w fazie projektu, czy też już jakaś jego część została wykonana? Jeżeli domu jeszcze nie ma, to najpewniej nawet z pogrubieniem izolacji w podłodze nie będzie problemu. Wystarczy dać odpowiednio cieńszą warstwę zagęszczonego piasku poniżaj chudego betonu. Oczywiście to do sprawdzenia na wszelki wypadek, bo takie przesuniecie warstw może utrudniać zrobienie izolacji przeciwwilgociowej. Natomiast z sama grubością wylewki nie ma problemu. Skoro na wylewkę i okładzinę (posadzkę) przewidziano 8 cm, samej wylewki zostanie przynajmniej 6,5 cm, tak jak pisałem w poprzednim poście. Link do komentarza
ekspert_lafarge Napisano 24 marca 2016 Udostępnij #20 Napisano 24 marca 2016 Sądzę, że 8 cm jest to wylewka liczona razem z płytkami. W każdym razie nie ma problemu, aby się zmieścić w tej grubości, szczególnie, gdy zastosuje Pan anhydryt, który lepiej sprawdza się przy podłogówce.Pozdrawiam Marek Tucholski Online Ekspert marki Lafarge Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się