Skocz do zawartości

Ocieplenie progów drzwi i bramy garażowej


Recommended Posts

Napisano
Jak ocieplić próg drzwi zewnętrznych, balkonów czy drzwi tarasowych aby nie było mostka ? Wiem, że nie można robić wylewki pod sam próg bo będzie przemarzać.
Czy dać styrodur pod progi i do niego dojdzie wylewka ? Czy takie osadzenie będzie stabilna ? ( przestrzeń miedzy progiem a bloczkiem fundamentowym ok 10-15cm ,dokładnie nie pamiętam.
Co zrobić z wylewką przy bramie garażowej ?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Nikt tego nie robił ?


Drzwi tarasowe na poszerzeniach systemowych wys.wylewki czyli w moim przypadku 9cm,drzwi zewnętrzne na płycie na kotwach a między nimi styrodur.


O Tak:

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
U mnie są te poszerzenia ale od bloczku do nich jest jeszcze jakieś 10cm , jak pisałem wcześniej. Pewnie dam pod drzwi zewnętrzne, tarasowe i balkonowe styrodur. Nie będzie się na nim próg czy rama uginać ?

Jak wykończyć posadzkę bramy aby nie było przemarzania ? Tam styrodur chyba może być za słaby.
Gość arturo72
Napisano
Nie ryzykowalbym ze styrodurem. Te okno wazylo pond 300kg.
Ja pod drzwiami zewnętrznymi mam coś takiego:

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

A garaż?

Moje drzwi od spodu mają tylko takie wzmocnienie metalowe i takie kotwy nic by nie dały bo to z cienkiej blaszki. drzwi kmt



Podobny temat toczy się w innym wątku. Faktycznie, podpieranie (dystansowanie) okna/drzwi balkonowych czy też innych drzwi o "słusznej" wadze "kawałkiem" styroduru (nawet najtwardszego" jest chyba, delikatnie mówiąc, ryzykowne.
Napisano
Jeżeli drzwi balkonowe i tarasowe są już zamontowane to tych poszerzeń nie założę, prawda?
Co użyć jako klocki podporowe ?
Kotwy progowe mam zamontowane takie jak na foto. Czy mogą być ?


A co pod drzwi zewnętrzne jeżeli tam jest tylko takie łączenie metalowe z cienkiej blachy ?

Bloczek z BK lepszy od styroduru ?
Napisano
Szanowni Państwo

Podczas montażu drzwi zewnętrznych przede wszystkim należy zwrócić uwagę na izolację pod progiem, żeby warstwy betonu na zewnątrz i wewnątrz były właściwie rozdzielone. Pod progiem musi zostać umieszczona specjalna konstrukcja o odpowiednim współczynniku przenikania ciepła.

Firma Hörmann, oprócz drzwi oferuje również odpowiednie profile do wpuszczenia w posadzkę. Należy też pamiętać, że płaszczyzna montażowa musi być zgodna z płaszczyzną izolacji, a przestrzeń między otworem a drzwiami należy uszczelnić taśmą rozprężną.

Analogiczna jest sytuacja podczas montażu bramy garażowej. Świadomi inwestorzy powinni umieścić w posadzce profil rozdzielający warstwę betonu. W ofercie bram garażowych firmy Hörmann takich profili jednak nie ma.

Przygotowując posadzkę w garażu, należy również zwrócić uwagę na prawidłowe jej wypoziomowanie, które będzie gwarantowało odpływ wody na styku brama-posadzka. Unikniemy wówczas problemów związanych z zatrzymywaniem się wody i przymarzaniem uszczelki progowej.

Z poważaniem
Krzysztof Horała
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Nie wyobrażam sobie by tak "wypoziomować" podłogę w garażu by potem stała gdzieś woda??? To już zapawa na szczyt partactwa.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Niestety, ale sam widziałem taką fuszerkę, więc to chyba nie jest rzadko spotykany problem.



Złapać poziom na drewnianej łacie to raczej nie jest jakieś tajemna umiejętność.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Może za rzadkiego masz tego Uniflota, mi jak taśma siądzie, tak w żadnym miejscu się nie odkleja. A nawet na aluminiowych narożnikach siada elegancko. Tą kupiłeś? https://allegro.pl/oferta/tasma-amerykanska-tuff-tape-laczenia-plyt-g-k-10m-14793819687 Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Ja też sie nad tym tym zastanawiałem i w końcu kupiłem najtańszy środek do impregnacji więźb dachowych chyba w castoramie. Za 5L zapłąciłem chyba 20zł. Jest konsystencji wody. A co do sadolinu. Malowałem nim garaż z surowego drewna świerkowego. Położyłem dwie warstwy. Po roku, miejscami wyszły czarne kropki i wtedy przymalowałem olejem lnianym. Jego zaletą jest to, że przy ewentualnych poprawkach po kilku latach, nie trzeba ździerać starej powłoki. Jeśli masz drewno surowe (nie szlifowane) to brałbym co tańsze i na wiosne malował jeszcze raz.
    • Bardzo cioezkowkjleic ta zgionana tasme bo ciagle mi się ona odkleja na suficie z GK, dlaczego taki sie dzieje? Napchalem uniflota i na ścianę i na sufit wyrównałem szpachla a to dziadostwo się odkleja.  
    • Witam mam zamiar stawiać nowy drewniany płot z drzewa mieszanego sosna i świerk suszone, chce go pomalować impregnatem drewnochron lub sadolin ale bez gruntu czy muszę dawać grunt na surowe drzewo, inni mówią mi że nie trzeba że sam impregnat wystarczy że jest głęboko penetrujący i chroni przed grzybami tak samo jak grunt i że producenci chcą tylko wyciągnąć kasę od ludzi , a inni że trzeba dawać grunt mam mętlik w głowie czytałem wiele opinii pozytywnych i też negatywnych np o sadolin że po pomalowaniu wyskakuję grzyb i sam nie wiem czy może nie dali gruntu albo malowali drzewo świeże lub z wysoką wilgotnością masakra proszę was o pomoc bo nie wiem co mam robić. Tu link do impregnatów które mnie interesują https://allegro.pl/oferta/sadolin-classic-impregnat-9l-dab-jasny-12305426365 https://allegro.pl/oferta/drewnochron-impregnat-express-ogrod-4-5l-dab-jasny-13956655879
    • Nie posiadam warsztatu , ale mój tato posiada i to całkiem spory   Sprzętu ma też od groma i różnych przydatnych pierdół. Lubi porządek, więc ma wszystko ułożone na swoim miejscu. Wykorzystuje na śrubki słoiki, których denka od spodu przymocował (nie wiem, jak) do wiszących półek. Odkręca słoiczek i bierze śrubkę lub gwóźdź, po czym słoik z powrotem przykręca do denka.   W warsztacie ma drewniane ściany, do których przykręcił duże śruby i takie jakby małe uchwyty i na nich wiesza młotki, obcęgi i takie tam inne podręczne narzędzia. Do ściany ma przymocowane pionowo transparentne organizery z tworzywa na bity i wiertla. Ale ma też na blacie taki spory stojący organizer z tworzywa z szufladkami na jakieś pierdoły typu taśmy, kleje. W wąskich półeczkach, przytwierdzonych na kątowniki do ściany nawiercił otworki i powkładał w nie ręczne śrubokręty. Sprzęty elektryczne ma schowane w zamykanej szafce z półkami. Nauczył się, żeby chować jak mu się raz myszy czy inne stwory dobrały do kabli od szlifierki   Są różne patenty. Wszystko zależy od zasobności portfela i kreatywności  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...