Skocz do zawartości

Ocieplenie progów drzwi i bramy garażowej


Recommended Posts

Napisano
Jak ocieplić próg drzwi zewnętrznych, balkonów czy drzwi tarasowych aby nie było mostka ? Wiem, że nie można robić wylewki pod sam próg bo będzie przemarzać.
Czy dać styrodur pod progi i do niego dojdzie wylewka ? Czy takie osadzenie będzie stabilna ? ( przestrzeń miedzy progiem a bloczkiem fundamentowym ok 10-15cm ,dokładnie nie pamiętam.
Co zrobić z wylewką przy bramie garażowej ?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Nikt tego nie robił ?


Drzwi tarasowe na poszerzeniach systemowych wys.wylewki czyli w moim przypadku 9cm,drzwi zewnętrzne na płycie na kotwach a między nimi styrodur.


O Tak:

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
U mnie są te poszerzenia ale od bloczku do nich jest jeszcze jakieś 10cm , jak pisałem wcześniej. Pewnie dam pod drzwi zewnętrzne, tarasowe i balkonowe styrodur. Nie będzie się na nim próg czy rama uginać ?

Jak wykończyć posadzkę bramy aby nie było przemarzania ? Tam styrodur chyba może być za słaby.
Gość arturo72
Napisano
Nie ryzykowalbym ze styrodurem. Te okno wazylo pond 300kg.
Ja pod drzwiami zewnętrznymi mam coś takiego:

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

A garaż?

Moje drzwi od spodu mają tylko takie wzmocnienie metalowe i takie kotwy nic by nie dały bo to z cienkiej blaszki. drzwi kmt



Podobny temat toczy się w innym wątku. Faktycznie, podpieranie (dystansowanie) okna/drzwi balkonowych czy też innych drzwi o "słusznej" wadze "kawałkiem" styroduru (nawet najtwardszego" jest chyba, delikatnie mówiąc, ryzykowne.
Napisano
Jeżeli drzwi balkonowe i tarasowe są już zamontowane to tych poszerzeń nie założę, prawda?
Co użyć jako klocki podporowe ?
Kotwy progowe mam zamontowane takie jak na foto. Czy mogą być ?


A co pod drzwi zewnętrzne jeżeli tam jest tylko takie łączenie metalowe z cienkiej blachy ?

Bloczek z BK lepszy od styroduru ?
Napisano
Szanowni Państwo

Podczas montażu drzwi zewnętrznych przede wszystkim należy zwrócić uwagę na izolację pod progiem, żeby warstwy betonu na zewnątrz i wewnątrz były właściwie rozdzielone. Pod progiem musi zostać umieszczona specjalna konstrukcja o odpowiednim współczynniku przenikania ciepła.

Firma Hörmann, oprócz drzwi oferuje również odpowiednie profile do wpuszczenia w posadzkę. Należy też pamiętać, że płaszczyzna montażowa musi być zgodna z płaszczyzną izolacji, a przestrzeń między otworem a drzwiami należy uszczelnić taśmą rozprężną.

Analogiczna jest sytuacja podczas montażu bramy garażowej. Świadomi inwestorzy powinni umieścić w posadzce profil rozdzielający warstwę betonu. W ofercie bram garażowych firmy Hörmann takich profili jednak nie ma.

Przygotowując posadzkę w garażu, należy również zwrócić uwagę na prawidłowe jej wypoziomowanie, które będzie gwarantowało odpływ wody na styku brama-posadzka. Unikniemy wówczas problemów związanych z zatrzymywaniem się wody i przymarzaniem uszczelki progowej.

Z poważaniem
Krzysztof Horała
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Nie wyobrażam sobie by tak "wypoziomować" podłogę w garażu by potem stała gdzieś woda??? To już zapawa na szczyt partactwa.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Niestety, ale sam widziałem taką fuszerkę, więc to chyba nie jest rzadko spotykany problem.



Złapać poziom na drewnianej łacie to raczej nie jest jakieś tajemna umiejętność.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...