Skocz do zawartości

Porady przed tynkami wewnętrznymi


Recommended Posts

Napisano
Na wiosnę wchodzą tynkarze. Czy możecie mi dać jakieś rady na co zwrócić uwagę ? Wiem, że trzeba policzyć wszystkie gniazdka , żeby po tynkach nie zginęły.
1. Chcę dać pod każde okno siatkę bo pod 4 na parterze są rysy, małe pęknięcia. Jaką dać siatkę ?
2. Czy w kuchni lub łazience gdzie będą płytki , zostawić puszki bez obrabiania i zrobi to glazurnik , czy niech obsadzą z licem ściany tak jak w reszcie domu ?
3. Na poddaszu pękła ścianka działowa, rysa na kilka mm. W szczelinę dam akryl a na to siatka taka sama jak pod okna ?
4. Mam na ścianie kabel od domofonu który nie jest w puszcze , będzie wystawał , ze ściany . Tylko nie wiem kiedy będzie domofon a ozdoba kiepska icon_smile.gif czy jednak dać w jakąś specjalna puszkę ?
5. W WC na dole murarzom trochę uciekła ściana , czy wyrównać mają tynkarze czy glazurnicy płytkami z klejem ?
Napisano
Cytat

Na wiosnę wchodzą tynkarze. Czy możecie mi dać jakieś rady na co zwrócić uwagę ? Wiem, że trzeba policzyć wszystkie gniazdka , żeby po tynkach nie zginęły.
1. Chcę dać pod każde okno siatkę bo pod 4 na parterze są rysy, małe pęknięcia. Jaką dać siatkę ?
2. Czy w kuchni lub łazience gdzie będą płytki , zostawić puszki bez obrabiania i zrobi to glazurnik , czy niech obsadzą z licem ściany tak jak w reszcie domu ?
3. Na poddaszu pękła ścianka działowa, rysa na kilka mm. W szczelinę dam akryl a na to siatka taka sama jak pod okna ?
4. Mam na ścianie kabel od domofonu który nie jest w puszcze , będzie wystawał , ze ściany . Tylko nie wiem kiedy będzie domofon a ozdoba kiepska icon_smile.gif czy jednak dać w jakąś specjalna puszkę ?
5. W WC na dole murarzom trochę uciekła ściana , czy wyrównać mają tynkarze czy glazurnicy płytkami z klejem ?




5. Tynk jest tańszy od kleju
4. Jak dasz puszkę to tak żeby montowany domofon zakrył ją w całości - najgorsza opcja zatynkować przewód na ścianie bo do montowania domofonu trzeba będzie kuć . Zawiniesz w estetyczne kółeczko i z czasem się przyzwyczaisz :P
3. Elewacyjna
2. Chcesz płacić za wykuwanie i ponowne obsadzanie puszek glazurnikowi ? Glazurnik jest ostatni a puszka powinna przechodzić przez kaflę a nie być gdzieś gdzie "łapki" nie sięgają.
1. Jak w 3
Napisano
Cytat

Na wiosnę wchodzą tynkarze. Czy możecie mi dać jakieś rady na co zwrócić uwagę ? Wiem, że trzeba policzyć wszystkie gniazdka , żeby po tynkach nie zginęły.
1. Chcę dać pod każde okno siatkę bo pod 4 na parterze są rysy, małe pęknięcia. Jaką dać siatkę ?
2. Czy w kuchni lub łazience gdzie będą płytki , zostawić puszki bez obrabiania i zrobi to glazurnik , czy niech obsadzą z licem ściany tak jak w reszcie domu ?
3. Na poddaszu pękła ścianka działowa, rysa na kilka mm. W szczelinę dam akryl a na to siatka taka sama jak pod okna ?
4. Mam na ścianie kabel od domofonu który nie jest w puszcze , będzie wystawał , ze ściany . Tylko nie wiem kiedy będzie domofon a ozdoba kiepska icon_smile.gif czy jednak dać w jakąś specjalna puszkę ?
5. W WC na dole murarzom trochę uciekła ściana , czy wyrównać mają tynkarze czy glazurnicy płytkami z klejem ?


Liczenie gniazdek na nic się nie zda jak nie będziesz pamiętał gdzie one były. Najlepszy patent to kup zaślepki z wąsami plastykowymi na puszki. Po otynkowaniu widać wychodzące wąsy i bez problemu trafisz na puszkę.
Ad1. Nie ma potrzeby.
Ad2. Zostaw wypuszczone kable, kafelkarz jak będzie kładł kafelki sam zrobi miejsce na puszkę w takim miejscu aby nie raziło jak np w górnym lewym rogu płytki a w następnym w dolnym jak będzie puszki już zamontowane.
To samo doradzam w łazience, zostawić wypuszczony kabel a puszki zrobić jak będą kładzione płytki.
Ad3. Tynk powinien załatwić sprawę.
Ad4. Możesz schowac ten kabel pod jakąś ładną, ozdobna rozetą.
Ad4. Tynkiem powinni to nadrobić, tylko aby o tej nierówności pamiętali.

Napisano
1.Jak się uszczelnia przewody na poddaszu ,przed tynkami?

2.Puszki są po zakladane, wyciągnać je ,niech zatynkuja otwory aby same przewody wystawały czy po prostu niech ich nie obrabiaja aby były luźne tak jak teraz?

3.Zakładając te zaslepki z wąsami dobrze da się obrobić puszki? patrząc na nie są większe niż puszka wiec zakryja na około trochę puszki.

Zostało mi trochę siatki elewacyjnej to powiem aby dla świętego spokoju zatopili ja pod oknami.

czytałem o jakiejś siatce rabitza, stad moje pytanie.

dzięki panowie.
Napisano (edytowany)
Trochę źle napisałem.
Uszczelnić powinno się też puszki przy ich osadzaniu. icon_cool.gif


Można np. czymś takim (masa elektroizolująca ), dot. puszek i przewodów :



Pamiętać o tym należy zwłaszcza wtedy, kiedy naruszono (przecięto) izolację (folię). Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

3.Zakładając te zaslepki z wąsami dobrze da się obrobić puszki? patrząc na nie są większe niż puszka wiec zakryja na około trochę puszki.

Zostało mi trochę siatki elewacyjnej to powiem aby dla świętego spokoju zatopili ja pod oknami.

czytałem o jakiejś siatce rabitza, stad moje pytanie.

dzięki panowie.


Ad3. Zamiast tych zaślepek możesz upchnąć zwinięty kawałek papieru w puszkę aby jest nie zasyfili przy tynkowaniu.
Samo przez się mów, że te zaślepki musza być ciut większe od puszki aby nie wpadły do środka tylko opierały się o skraj puszki.
Przy tynkowaniu chyba nie masz puszczonego prądu na cały dom?

Co do siatki rabitza to nie w tym przypadku icon_biggrin.gif a jakbyś dobrze poczytał to byś wiedział gdzie się ja stosuje, choć teraz już chyba bardzo rzadko ma zastosowanie.
Napisano (edytowany)
Myślę, że ich prąd nie kopnie icon_smile.gif Ale jest kilkanaście obwodów , więc nie będzie włączone w całym domu.

A co do puszek tam gdzie będą płytki to jak zrobić,pytanie 2 we wcześniejszym poście Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Myślę, że ich prąd nie kopnie icon_smile.gif Ale jest kilkanaście obwodów , więc nie będzie włączone w całym domu.

A co do puszek tam gdzie będą płytki to jak zrobić,pytanie 2 we wcześniejszym poście


prąd obowiązkowo musi być odłączony! I nie ma z tym żartów.
Co do tych puszek w kuchni i w łazience to zostaw wypuszczone same kable trochę dłuższe aby był manewr z ich ewentualnym przesunięciem tak aby puszka wyszła na łączeniach się płytek a nie w środku i to jeszcze nie symetrycznie w płytce.
Napisano
Cytat

Ciekawe, czy tynkarze potrafią pracować po ciemku.


A nie można podłączyć oświetlenia np z przedłużacza od skrzynki budowlanej i oświetlać lampami na stojakach?
Ciekawe czy tynkarze zgodzą się tynkować jak instalacja będzie podłączona pod napięcie?
U mnie na samym początku tynkarze zaznaczyli sobie aby prądu nie było w kablach przy tynkowaniu.
Bezpieczeństwo przede wszystkim. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

A nie można podłączyć oświetlenia np z przedłużacza od skrzynki budowlanej i oświetlać lampami na stojakach?
Ciekawe czy tynkarze zgodzą się tynkować jak instalacja będzie podłączona pod napięcie?
U mnie na samym początku tynkarze zaznaczyli sobie aby prądu nie było w kablach przy tynkowaniu.
Bezpieczeństwo przede wszystkim. icon_smile.gif



Dałeś się podpuścić! icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
Obwody oświetlenia muszą być rozdzielone z obwodami gniazd. Światło (wisząca lampa) jest dla tynkarzy do przełknięcia. Obwody gniazd pozbawia się zasilania, a gniazda (często zamocowane, ale bez szyldów) zakleja się taśmą). Jeśli są same puszki to wystarczy włożyć zmięty papier.
Napisano
Cytat

Dałeś się podpuścić! icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
Obwody oświetlenia muszą być rozdzielone z obwodami gniazd. Światło (wisząca lampa) jest dla tynkarzy do przełknięcia. Obwody gniazd pozbawia się zasilania, a gniazda (często zamocowane, ale bez szyldów) zakleja się taśmą). Jeśli są same puszki to wystarczy włożyć zmięty papier.


icon_razz.gif Wiem, że to podpucha była, ale odpowiedziałem jak ja to widzę.
Jedni się zgodzą inni mogą być bardziej przezorni.
Napisano
Narazie chyba wszystkie wiem.
wyciągnę te puszki nie zatynkuja dziury po nich. przewody wystają po 20cm wiec powinno starczycstarczy.

tylko czy glazurnik potem nie będzie miał problemu z wycięciem otworu pod puszkę?
Napisano
Cytat

tylko czy glazurnik potem nie będzie miał problemu z wycięciem otworu pod puszkę?


Bez problemu da rade. Dla ciekawostki powiem, że ja sam robiłem i osadzałem puszki wraz ze współpracą z kafelkarzem.
Napisano
Cytat

tylko czy glazurnik potem nie będzie miał problemu z wycięciem otworu pod puszkę?



Zmień glazurnika, skoro przychodzą Ci do głowy takie wątpliwości co do jego umiejętności ...
Napisano
Cytat

Zmień glazurnika, skoro przychodzą Ci do głowy takie wątpliwości co do jego umiejętności ...


Dobre podsumowanie zakończenia tematu icon_biggrin.gif
Napisano
Gdybym nie miał wątpliwości to żadnego z tych pytań bym nie zadał :-) wole wczesnij się upewnić niż potem poprawiać. glazurnika jeszcze nie mam
Napisano
Cytat

tylko czy glazurnik potem nie będzie miał problemu z wycięciem otworu pod puszkę?



Większe problemy miewa jak wytnie dziurę w płytce i okazuje się, że jest przesunięta o 5 mm w stosunku do zamocowanej puszki.
Wtedy może ci braknąć glazury.
Napisano
Cytat

prąd obowiązkowo musi być odłączony! I nie ma z tym żartów.
Co do tych puszek w kuchni i w łazience to zostaw wypuszczone same kable trochę dłuższe aby był manewr z ich ewentualnym przesunięciem tak aby puszka wyszła na łączeniach się płytek a nie w środku i to jeszcze nie symetrycznie w płytce.



co kraj to obyczaj
a w czym przeszkadza Ci gniazdo na środku kafli ????
ładnie przylega ze wszystkich stron

Napisano
Cytat

co kraj to obyczaj
a w czym przeszkadza Ci gniazdo na środku kafli ????
ładnie przylega ze wszystkich stron


A załóż się ,że raz na 100 przypadków wyjdzie symetrycznie na środku płytki. A jak będzie kładł płytki 10 cm X 10 cm ?
Przecież zaznaczyłem, że nie symetrycznie, a tak jest zawsze.
A tak ogólnie to puszka musi zlicytować się (najlepiej jak tak wyjdzie) z licem płytki, wtedy wszystko ładnie dolega rozeta czy ramka gniazdka, a nigdy tak nie jest, że elektryk wysunie na tyle puszkę aby po położeniu płytek licowała.
Dlatego jestem zwolennikiem tego sposobu aby puszki montować wraz z kładzeniem płytek.
Ale jak ktoś lubi drugiemu umilać życie to ja nie mam nic przeciw. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dlatego jestem zwolennikiem tego sposobu aby puszki montować wraz z kładzeniem płytek.
Ale jak ktoś lubi drugiemu umilać życie to ja nie mam nic przeciw. icon_biggrin.gif




Cytat

2. Chcesz płacić za wykuwanie i ponowne obsadzanie puszek glazurnikowi ? Glazurnik jest ostatni a puszka powinna przechodzić przez kaflę a nie być gdzieś gdzie "łapki" nie sięgają.




czy to wystarczy jako odpowiedź ????
Napisano
Cytat

co kraj to obyczaj
a w czym przeszkadza Ci gniazdo na środku kafli ????
ładnie przylega ze wszystkich stron




Cytat

czy to wystarczy jako odpowiedź ????


Wystarczyło już wcześniej, więc nie rozumiem po co było pytanie z postu #21 jak jesteśmy tego samego zdania (tak mi się zdawało).
Napisano (edytowany)
Cytat

chodziło tylko o ten środek płytki bądź łączenie 2 płytek
mnie się widzi na środku na łączeniu już nie tak



Obydwaj macie rację i jej nie macie, gdyż najczęściej stosuje się puszki zblokowane, więc trudno jest zachowywać symetrię przy takich rozmiarach, gdyż ponieważ albowiem w łazience często mamy elementy konstrukcji i płyty g/k. Puszki wtedy można przesuwać o centymetr, dwa, ale nie o kilkadziesiąt. Dlatego jak wyjdzie, tak wyjdzie, płytkarz ma wycinać otwór tam gdzie potrzeba i finito.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

chodziło tylko o ten środek płytki bądź łączenie 2 płytek
mnie się widzi na środku na łączeniu już nie tak


icon_biggrin.gif Ależ podkreśliłem specjalnie że jak nie wyjdzie na środku tylko nie symetrycznie a na łączeniu wyjdzie ładnie gdy kładłby płytki 10 cm X 10 cm wtedy nie innej możliwości.
Jakby nie patrzeć to patrzymy na jedna sprawę tak samo ale pod innymi kątami icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

tak aby puszka wyszła na łączeniach się płytek a nie w środku i to jeszcze nie symetrycznie w płytce.



Ciekawe jak to zrobisz na płytce 120x60 cm ...
Napisano
Cytat

Ciekawe jak to zrobisz na płytce 120x60 cm ...


Takie rozmiary ma przeważnie gress, a w gressie to wyrazy współczucia wiercenia otworów gdy nie ma się odpowiednich dobrych narzędzi.
A co nie umiesz dzielić 120/2=60 i 60/2=30 jest równo? jest icon_razz.gif
Napisano
Cytat

Takie rozmiary ma przeważnie gress, a w gressie to wyrazy współczucia wiercenia otworów gdy nie ma się odpowiednich dobrych narzędzi.



Jak się nie ma odpowiednich narzędzi, to się na dyskoteki nie chodzi.
Napisano
Nie warto, ale zapytaj o to swoich majstrów czy im to nie będzie przeszkadzało.
Napisano
Szkoda , że nikt nie chce pomóc.
Mimo to mam jeszcze pytanie. Czy takie miejsca jak wkute rury od kanalizy, kanał pod tv , czy rurki z kablem siłowym , trzeba zabezpieczyć też siatką elewacyjną ?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Szkoda , że nikt nie chce pomóc.
Mimo to mam jeszcze pytanie. Czy takie miejsca jak wkute rury od kanalizy, kanał pod tv , czy rurki z kablem siłowym , trzeba zabezpieczyć też siatką elewacyjną ?


Żelazna zasada,jak zatrudniasz fachmanów to prześwietl ich od A do Z zanim podejmiesz decyzję o ich zatrudnieniu czyli kilka telefonów czy wizyt u inwestorów którym wcześniej wykonywali prace,co i jak robili i czy nie wyszły babole po.
Każdą pierdołę roztrząsasz na forum sądzę,że już post factum bo raczej nie będziesz uczył zatrudnionych fachmanów rzemiosła.
U siebie nic wkuwanego nie zabezpieczałem i nie mam z tego tytułu żadnych nieprawidłowości.
Chociaż to także zalezy od materiału i od tynku.


Nie rozumiem co to dylatacja pod okna.
Tynkarze mieli zrobić i obrobić okna tak żeby było ... i tak jest ;)
Tynk zakończony jest przy oknach listwami przyokiennymi.


P.S.
.... dla Cenzora to nie jest powód do wykropkowania icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Gdzie, na zewnątrz?



tak, wewnątrz, czy dawać siatkę tak jak np pod okna.

co to listwa dylatacyjna pod okna?
www.google.pl/search?q=listwa+dylatacyjna+przyokienna+&btnG=&client=ms-opera-mini-android&channel=new
Gość arturo72
Napisano
Cytat

tak, wewnątrz, czy dawać siatkę tak jak np pod okna.


Pod okna nie daje się żadnej siatki...

Cytat

co to listwa dylatacyjna pod okna?
www.google.pl/search?q=listwa+dylatacyjna+przyokienna+&btnG=&client=ms-opera-mini-android&channel=new


tak,to jest to o czym pisałem.
Tak jest wykończone każde okno.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...