Skocz do zawartości

Przy ciepłej wodzie wyciek z zaworu bezpieczeństwa


Recommended Posts

Witam.
Mam Problem z ciśnieniem w mojej instalacji.
MIanowicie postawiłem nowy dom jestem na etapie wykończenia wnętrz. Tak wiec wiadomo wszystko nowe hydraulike mi robił fachowiec który robił też dla wielu moich znajomych którzy go polecili i mówią że też tak mieli na początku.
Konretnie problem polega na tym ze ogrzewam budynek ok 2 miesiecy ale dopiero teraz puściłem ciepło na boiler BIAWAR zeby miec cieplą wodę do mycia płytek itp mam wkręcony tylko jeden kran do zimnej wody i jeden do cieplej w kuchni i w drugiej lazience otwory są zaślepione. Po wlaczeniu ogrzewania na wode zaczelo lac sie z zaworu bezpieczenstwa cisnienie było ok 7,5 BARA pytanie czemu takie wysokie? hydraulik mowi ze teraz poki nie uzywam tak bedzie wyzsze znajomi potwierdzili ze po jakims czasie uzytkowania wszystko sie poodpowietrzało i unormowało. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ? nurtuje mnie ten problem. Czy może być większe ciśnienie bo w niektorych rurach tych zaślepionych może być jeszcze powietrze? a może w bojlerze ? Ciśnienie na zasilaniu sprawdzałem i ma ono 4 bary
Link do komentarza
Cytat

Jeśli naczynie jest, to albo za małe (powinno być pojemności ok. 4% wielkości podgrzewacza), albo brak w nim powietrza - trzeba dopompować do ciśnienia normatywnego w instalacji (tzw. ciśnienie wstępne).


Najpierw chyba należałoby się zapytać gdzie jest zamontowany ten zawór bezpieczeństwa czy na zasilaniu z pieca czy na zasilaniu z wodociągu.
Potem jaką ma instalację , otwartą czy zamkniętą.
Wzrost ciśnienia w instalacji może być spowodowany, że jest ona częściowo zatkana i nie swobodnego przepływu, dlatego ciśnienie wzrasta.
Link do komentarza
Cytat

Najpierw chyba należałoby się zapytać gdzie jest zamontowany ten zawór bezpieczeństwa czy na zasilaniu z pieca czy na zasilaniu z wodociągu.
Potem jaką ma instalację , otwartą czy zamkniętą.
Wzrost ciśnienia w instalacji może być spowodowany, że jest ona częściowo zatkana i nie swobodnego przepływu, dlatego ciśnienie wzrasta.


Układ mam otwarty zawór bezpieczeństwa jest z tyłu bojlera na dole zaraz za bojlerem więc będzie to albo zasilanie z wodociągu albo powrót do kotła chyba, po poludniu bede na budowie to napisze dokładnie jak to sprawdze. Edytowano przez Przemo5936 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Zaraz, zaraz mówimy o zaworze bezpieczeństwa reagującym na wzrost ciśnienia w instalacji ciepłej wody użytkowej (zasobnik c.w.u. oraz rury), czy o zaworze bezpieczeństwa w instalacji grzewczej (kocioł c.o., grzejniki)? Z opisu wnioskuje, że chodzi o zawór w instalacji ciepłej wody użytkowej. Pan Cezary też pisał o odrębnym naczyniu wzbiorczym w obiegu c.w.u., nie o naczyniu wzbiorczym zabezpieczającym kocioł c.o.
Link do komentarza
Ale po co naczynie wzbiorcze w instalacji otwartej?
Dlatego pytałem jaka to instalacja.

Cytat

Układ mam otwarty zawór bezpieczeństwa jest z tyłu bojlera na dole zaraz za bojlerem więc będzie to albo zasilanie z wodociągu albo powrót do kotła chyba, po poludniu bede na budowie to napisze dokładnie jak to sprawdze.


Będzie to raczej zawór na zasilaniu, więc jak to możliwe że taka różnica ciśnień. Coś musi być zapchane.
Masz zawór bezpieczeństwa na piecu?
Dla jasności dyskusji zrób kilka fotek i wklej i sprawdź jaką wartość ciśnienia ma ten zawór.
Link do komentarza
Cytat

Instalacja c.w.u. z założenia jest ciśnieniowa, stąd i naczynie wzbiorcze dla niej. Odrębne od zabezpieczeń kotła i instalacji c.o.


W zupełności działa sprawnie bez żadnego naczynia wzbiorczego. Po co naczynie wzbiorcze przy układzie otwartym?
Dla przykładu ja nie mam naczynia wzbiorczego (w moim domu rodzinnym też nie ma, szwagier jeden i drugi też nie ma) i nie zauważyłem nic niepokojącego.
Oczywiście, że można instalacje c.o. w obiegu otwartym tak rozbudować, że będzie wyglądała jak aparatura laboratoryjna i też będzie działać, tylko po co gmatwać i komplikować sobie życie. Im prostsza tym lepiej działająca instalacja c.o. takiego jestem zdania.
Link do komentarza
Temat udało mi się rozwikłać. Prosta rzecz ale jak widać niezwykle istotna a mianowicie jak Pan Cezary Jankowski napisał o naczyniu rozszerzalnym zacząłem doglądać u Siebie jak to wygląda co gdzie idzie itp wcisnąłem się za bojler zacząłem oglądać zbiornik rozszerzalny gdyż wiedziałem juz jaką on funkcje pełni i tam Niespodzianka która wywołała uśmiech na mojej twarzy bo już wiedziałem że z moja instalacją wszystko OK. Hydraulik zapomniał odkręcić zawór pod naczyniem rozszerzalnym po odkręceniu zaworu wszystko się unormowało zawór bezpieczeństwa przestał puszczać wodę ciśnienie przy temp 55 stopni spadło z 7,5-8 Bara do 5-5,5 Bara.
Link do komentarza
No to sprawa jasna. Dlatego w takich miejscach często zostawia się zawór otwarty i zdejmuje z niego rączkę. Żeby kto nieopatrznie nie zakręcił. Zawór zamyka się potem tylko gdy trzeba np. wymienić naczynie.

A co do tego czy jest potrzebne. Jak widać jest, skoro jego brak prowadzi do istotnego wzrostu ciśnienia i otwarcia zaworu bezpieczeństwa. Obecnie praktyką jest zakładanie naczyń wzbiorczych przynajmniej w instalacjach z zasobnikami przynajmniej 80 litrów. I słusznie, bo współczesne instalacje c.w.u. pracują jako układy zamknięte, ciśnieniowe. Przynajmniej do momentu otwarcia któregoś kranu, no chyba że mamy podgrzewacz bezciśnieniowy. We wszystkich nowych instalacjach montuje się bowiem na dopływie zimnej wody tzw. zawory antyskażeniowe. A te zawory uniemożliwiają cofniecie się wody z zasobnika (zwiększającej objętość pod wpływem podgrzania) do rur wodociągowych. W efekcie ciśnienie wody ciepłej w układzie za zaworem może znacznie wzrosnąć. W starych instalacjach tych zaworów antyskażeniowych nie było, to i nie było problemu ze wzrostem ciśnienia c.w.u.
Tak na marginesie, wysokie ciśnienie w układzie c.w.u. nie służy też armaturze.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
    • Witam Jaki tani kocioł jednofunkcyjny kondensacyjny polecacie do ogrzewania podłogowego domu 180m2?   Dom jest parterowy i posiada dwa rozdzielacze, jeden 10 pętli grzewczych a drugi na poddaszu 9 pętli.       
    • Chodzi o ogrodzenie tuż przy domu sąsiada ponieważ teraz jest wjazd (ten prostokąt pomarańczowy ) który ma tylko jedną ścianę z lewej strony i brama która jest bliżej mojego domu a ta L'ka przy domu sąsiada i drodze miałaby być wykończeniem ogrodzenia, rzecz w tym, że nie wiem czy mogę postawić płot tuż pod oknami sąsiada.  Docelowo przeniesiona brama przy ulicy co będzie zgodne z prawem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...