Skocz do zawartości

Jak szybko stygnie dom?


PeZet

Recommended Posts

Napisano

Dlaczego nie jest to odpowiednio czyli 17/43 ?
[/quote]

Zakładamy, że strata ciepła jest wprost proporcjonalna do różnicy temperatury pomiędzy wnętrzem domu i jego otoczeniem.
Znasz stratę ciepła (wielkość strumienia ciepła) dla warunków -20/+20°C, wychodzi około 6 kW. Czyli 6 kW dom traci przy różnicy temperatury wynoszącej 40 K.
Teraz chcesz policzyć stratę ciepła dla innej różnicy temperatury, warunków +3/+23°C. Czyli różnicy temperatury wynoszącej 20 K.
Stąd stratę ciepła obliczoną dla -20/+20 (40 K różnicy) mnożysz przez 20/40 (różnica 20 K). Ten czynnik np. 20/40 to proporcja liczonej teraz różnicy temperatury, względem przyjmowanej w projekcie dla -20/+20°C.
Napisano (edytowany)
Nie rozumiem dlaczego dla temp 23' w domu liczy sie 20/40
Skoro dla -20/20 jest to 40/40
Dla 3/20 jest to 17/40
To dlaczego przy temp w domu 23'
nie liczy się 17/43 ?

dopisałem.

Czyli pierwsza wartość to jest różnica w temp na zewnątrz a wewnątrz a druga wartość po znaku / jest to zawsze 40 ? Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Napisano
Znalazłem co Ty liczyłeś: https://forum.budujemydom.pl/Jak-szybko-sty...150#entry495212

I dlatego prosiłem o dane jakiego domu dotyczą, bo (tak na szybko):
- masz powierzchnię stropu 80m2, a podłogi na gruncie 100m2,
- podłogę na gruncie liczyłeś z delty 42 stopni, a powinna byc liczona z delty 12 - 14 stopni,
- po kiego liczysz i dodajesz strop nad parterem i to z deltą 42 stopni , skoro poddasze jest użytkowe ?

Mając to na uwadze, sadzę, że powierzchnie pozostałych przegród też mogą być błędnie przyjęte.
Napisano
Jeszcze raz, skąd czynnik np. 20/40.
Pierwsza liczba to różnica temperatury zewnętrznej i wewnętrznej dla której chcemy obliczyć stratę ciepła.
Druga liczba to różnica temperatury dla której wyliczono stratę ciepła w projekcie (całkowita obliczeniowa strata ciepła).
Druga liczba zawsze wyniesie 40, jeżeli w twoim projekcie liczono stratę ciepła dla warunków -20/+20°C. To najpopularniejszy wariant. Ale jak projekt robiono dla domu pod Suwałkami przyjęto najpewniej -24/+20°C. Czyli druga liczba w naszym czynniku wynosiłaby 44.

PS. Rustin, czy dobrze pamiętam, że stratę ciepła ok. 6 kW wyliczyłeś według uproszczonych wzorów podanych w tym wątku?
Napisano (edytowany)
Na czwartej stronie już pytałem o strop i go nie wliczałem potem , ze stropem mi wyszło 8kW.
To fakt liczone było z delty 42 ale to już jest poprawione także.
Także po tych korektach . tak jak pisałem wyszło mi niecałe 5kW + ok 1kW na wentylację.
Tak , obliczałem z tych wzorów. Tylko podłogę w garażu liczyłem jakby była z ociepleniem Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Czyli pierwsza wartość to jest różnica w temp na zewnątrz a wewnątrz a druga wartość po znaku / jest to zawsze 40 ?

Rozwiń  


To nie sa stałe wartości.

Pierwsza (ta minusowa) wynika ze średniej temperatury (ujemnej) na danym terenie.
Druga plusowa jest to średnia, przewidywana temperatura wewnątrz budynku - domyślna to 20 stopni, ale może być np. 17 lub 29 stopni.

Kombinować sobie możesz z różnymi deltami, ale "współczynnik" będzie wynikał z delty przyjętej do obliczeń z U przegród - czyli wynik uzyskany np. 6.000W dzielimy przez przyjętą do obliczeń (z U przegród) deltę np. 40, co daje 150W.

Teraz ten "współczynnik" mnożysz przez "nową" deltę np. -3/23 co daje deltę 20 stopni, co daje 20 x 150 = 3.000W.

Prościej nie potrafię. icon_redface.gif
Napisano (edytowany)
Już rozumiem icon_smile.gif
Poprawiłem wynik dla podłogi na gruncie liczone dla 8' i odjąłem garaż gdzie dałem współczynnik przenikania ciepła bez styro czyli 1,5( tak znalazłem w necie ) .
0,19 * 12'*80m =183
1,5*12*20m=360
Po tych poprawkach ( bez stropu ) wyszło mi 4746W + 800W ( WG ) = 5546W z wentylacją.
Przyjmując , że w domu chcę mieć 22'
19/40 = 0,475 * 5546W = (2634,35 * 4500h) / 1000 = 11855kWh bez CWU icon_biggrin.gif

Dobrze dla tego garażu zrobiłem ? Zakładam , że przez niego będzie więcej strat prawda? Czy jakoś to można policzyć ? Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

To nie sa stałe wartości.

Pierwsza (ta minusowa) wynika ze średniej temperatury (ujemnej) na danym terenie.
Druga plusowa jest to średnia, przewidywana temperatura wewnątrz budynku - domyślna to 20 stopni, ale może być np. 17 lub 29 stopni.

Kombinować sobie możesz z różnymi deltami, ale "współczynnik" będzie wynikał z delty przyjętej do obliczeń z U przegród - czyli wynik uzyskany np. 6.000W dzielimy przez przyjętą do obliczeń (z U przegród) deltę np. 40, co daje 150W.

Teraz ten "współczynnik" mnożysz przez "nową" deltę np. -3/23 co daje deltę 20 stopni, co daje 20 x 150 = 3.000W.

Prościej nie potrafię. icon_redface.gif

Rozwiń  


Nie o te liczby pytał Rustin. Przeczytaj jeszcze raz posty 253, 254, 256.

  Cytat

Już rozumiem icon_smile.gif
Poprawiłem wynik dla podłogi na gruncie liczone dla 8' i odjąłem garaż gdzie dałem współczynnik przenikania ciepła bez styro czyli 1,5( tak znalazłem w necie ) .
0,19 * 12'*80m =183
1,5*12*20m=360
Po tych poprawkach ( bez stropu ) wyszło mi 4746W + 800W ( WG ) = 5546W z wentylacją.
Przyjmując , że w domu chcę mieć 22'
19/40 = 0,475 * 5546W = (2634,35 * 4500h) / 1000 = 11855kWh bez CWU icon_biggrin.gif

Dobrze dla tego garażu zrobiłem ? Zakładam , że przez niego będzie więcej strat prawda? Czy jakoś to można policzyć ?

Rozwiń  


Jeżeli garaż jest nieogrzewany to policz przegrody pomieszczeń ogrzewanych, które z nim sąsiadują jako przegrody zewnętrzne.
Przeliczenie z mocy grzewczej dla -20/+20°C na Twoje warunki -20/+22°C robisz teraz prawidłowo. Tylko sposób zapisu fatalny icon_smile.gif I ten nawias bez potrzeby icon_smile.gif
Napisano
Ale wiem jak liczyć już icon_smile.gif

Jaką przyjąć temperaturę ? Najmroźniejszy dzień nie powinno spać poniżej 0 , więc 0 ?
A kotłownia ? ocieplenie podłogi będzie , jeżeli teoretycznie byłby to kocioł na paliwo stałe to będzie ją grzał, najprawdopodobniej będzie tam gaz więc chyba trzeba zrobić np podłogówkę , prawd? i jakby nie było będzie to ogrzewane pomieszczenie.
Napisano
Temperaturę gdzie? W garażu? A jakie ma własne przegrody zewnętrzne i przegrody stykające się z ogrzewana częścią budynku? Jeżeli te ostatnie są marne, będziesz miał w garażu ciepło, ale kosztem reszty domu. Dlatego najlepiej (i przepisowo) policzyć na początek przegrody pomiędzy domem i garażem jako zewnętrzne. Potem najwyżej oszacować wielkość korekty. I pamiętaj cały czas, że Twoje obliczenie strat ciepła to tylko grube przybliżenie.
Napisano
Tak temperatura w garażu. Przegrody zewnętrzne garażu to tak jak domu, jedna ściana BK24cm+15cm styro , i ściana z bramą garażową. Przegrody z częścią domu to ocieplony strop i dwie nie ocieplone ściany. Do obliczenia U muszę przyjąć jakąś temp w garażu dlatego pomyślałem , że będzie to najniżej 0' . Chociaż jak mówisz, ściana wspólna będzie go ogrzewała.
Jaką temp przyjąć?
Napisano (edytowany)
Obliczyłem i co ciekawe ( przynajmniej dla mnie )
Z grzanym garażem 5410W ( licząc temp gruntu dla podłóg 8' i wszędzie ocieplenie podłogi )
Bez garażu 5546W

Myślę, że dobrze policzyłem , odjąłem ściany wraz z bramą garażową i obliczyłem U ścian zewnętrznych bez ścian wspólnych z garażem, dla nich u obliczyłem jak dla BK bez ocieplenie czyli 0,6 x 22 ( przyjąłem temp w garażu , że minimalnie spadnie do -2' ) *25m . Do tego policzyłem strop nad garażem też dla temp -2 .
Wychodzi na to, że czy grzejemy garaż czy nie to jest to bardzo mała różnica na papierze, w rzeczywistości może być dużo większa bo otwarcie bramy na moment wychładza takie pomieszczenie w kilka minut.

Czyli jakby nie liczyć myślę, że 6000W dla mojego domu jest już nawet z zapasem i nie powinno być więcej. Zawsze to lepiej jak 9135W jak w projekcie icon_smile.gif

Jeżeli coś źle piszę, proszę o komentarz.

ps. normalnie mogę teraz obliczać obciążenie cieplne dla domów icon_biggrin.gif Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Tak temperatura w garażu. Przegrody zewnętrzne garażu to tak jak domu, jedna ściana BK24cm+15cm styro , i ściana z bramą garażową. Przegrody z częścią domu to ocieplony strop i dwie nie ocieplone ściany. Do obliczenia U muszę przyjąć jakąś temp w garażu dlatego pomyślałem , że będzie to najniżej 0' . Chociaż jak mówisz, ściana wspólna będzie go ogrzewała.
Jaką temp przyjąć?

Rozwiń  

A dlaczego ściany pomiędzy domem a garażem nieogrzewanym są nieocieplone? Tak było w projekcie? No to projektant się nie popisał, a jeżeli garaż w projekcie jest nieogrzewany, jest to nawet niezgodne z prawem. Jak masz dwie takie ściany, temperatura w garażu może równie dobrze wynosić +10°C, ale wszystko kosztem reszty domu, cholernie zimnych i przemarzających tych 2 ścian. Koniecznie dodaj na nich ocieplenie, potem policz straty ciepła przez nie, tak jakby były ścianami zewnętrznymi i odejmij od wyniku z 1/3. do 1/2.

PS. Przyjmowanie dla garażu 0°C i liczenie z założeniem, że średnia temperatura sezonu wynosi +3°C nie ma sensu.
Napisano (edytowany)
W projekcie nie ma ocieplenia ścian wewnętrznych. Jest za to ocieplenie podłogi i grzejnik więc , jest jako ogrzewany.
Temat już poruszałem gdzie indziej ale napiszę jeszcze tu. Garaż nie będzie ogrzewany ale temp nie może spaść nawet przy bramie poniżej 0 ponieważ mam w garażu wodomierz ( dlaczego to już opisywałem na forum, taka gospodarka komunalna u mnie, mniejsza z tym ) , w podłogę garażu styro nie daję aby coś ziemia grzała i dlatego też nie dawałem na ścianę wspólną z domem ( na tej ścianie jest wodomierz ) aby go ogrzewała pośrednio , druga ścianka garażu jest to wspólna ściana z kotłownią.


Obliczyłem bez ocieplenia tych ścian i stropu dla temp -20
Z grzanym garażem 5410W ( licząc temp gruntu dla podłóg 8' i wszędzie ocieplenie podłogi )
Bez garażu 5546W
Bez garażu ściany nie ocieplone, temp -20 , 5832W
Różnica 350W w skali roku dla średniej temp 3' wychodzi niecałe 800kWh czyli przy gazie jakieś 190zł ( wszystko zaokrągliłem z grubsza )

Wiem, ze to wszystko jest orientacyjnie, dla mnie ważne jest aby obliczyć górną granice aby potem przy rachunkach nie być zaskoczony. Przy wyborze urządzenia grzewczego chyba nie będzie różnicy czy wyjdzie 5kW czy 6kW.
Z tych moich wypocin można wywnioskować ze w najgorszym przypadku, przez garaż który będzie wychladzal dom, zapotrzebowanie nie będzie większe jak 6000W? Taka górną granice mogę przyjąć? Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Napisano
Moc kotła będzie wystarczająca. Z resztą i tak w praktyce będziesz musiał kupić większy (brak kotłów tak małej mocy). Problem polega na czym innym.
Ta ściana pomiędzy domem i garażem będzie strasznie zimna. Być może nawet wyhodujesz sobie na niej grzyby. Osłoń wodomierz od strony garażu skrzynką ze styropianu. Zaizoluj ścianę garaż/dom od strony garażu. Za samym wodomierzem, w strefie i tak osłoniętej skrzynką, ocieplenia nie dawaj. Dla pewności dołóż zabezpieczający przewód grzejny na wodomierz i rurę. Przykładowo coś takiego:
http://elektra.pl/produkty/elektryczne-sys...ftec/selftec16/
Napisano (edytowany)
Dobry pomysł

Trochę roni się nie na temat. Ściany tez dlatego nie ocieplalem bo znowu na FM Adam_Mk pisał, ze prędzej grzyb pleśń będzie jeżeli taka ścianę się ociepli ,jeżeli nie to nie będzie a straty przez nią, nie będą stratami bo nadal ciepło zostanie w domu a nie ucieka na zewnątrz.

Jeśli chodzi o obciążenie cieplne to tez nie będzie większe niż te 6000W ? moc kotła swoja droga. chodzi mi o koszta ogrzewania Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Napisano
Prędzej się zagrzybi, jeżeli zaizolujesz ja po ciepłej stronie. A ty masz zrobić to po zimnej - garażowej. Bez ocieplenia będzie przemarzać i wilgoć z powietrza w ogrzewanych pomieszczeniach będzie się na niej skraplać. Po ociepleniu tego zjawiska nie będzie.
Straty ciepła do nieogrzewanego zasadniczo garażu, jak najbardziej są stratami i to zupełnie bezsensownymi, bo można ich uniknąć. Przy większym mrozie zobaczysz, że to nic fajnego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...