Skocz do zawartości

Numerowanie wierszy w tagach CODE


Recommended Posts

Napisano
Mam sugestię, żeby tag CODE automatycznie wpisywał numerację wierszy. Mam nadzieję, że nie jest to zbyt skomplikowane.
Sądzę, że wykorzystanie tagu CODE zyskałoby przez to na funkcjonalności.

Lub na przykład ramka tagu CODE mogłaby mieć z automatu numery wierszy. Nie chodzi o ich edycję - numerów, ale o łatwiejszą komunikację z innymi użytkownikami.
Napisano
Myślę o w tego rodzaju sytuacji:



Numery wierszy nie byłyby edytowalne, wskakiwałyby automatycznie wraz z kolejnymi wierszami wpisu w tagu CODE

Nie mam orientacji, do jakich celów zazwyczaj użytkownicy wykorzystują ten tag, ale sądzę, że jest on chyba po to właśnie, by publikować kody programów.
Howgh
Pozdrowienia
PeZet
Napisano
  Cytat

Myślę o w tego rodzaju sytuacji:



Numery wierszy nie byłyby edytowalne, wskakiwałyby automatycznie wraz z kolejnymi wierszami wpisu w tagu CODE

Nie mam orientacji, do jakich celów zazwyczaj użytkownicy wykorzystują ten tag, ale sądzę, że jest on chyba po to właśnie, by publikować kody programów.
Howgh
Pozdrowienia
PeZet

Rozwiń  

W poniedziałek porozmawiam z Informatykiem i zobaczymy czy coś wskóra.

Pozdrawiam
Marcin
Napisano
Mam odpowiedź. Do czasu wprowadzenia nowego mechanizmu Forum nie będziemy ulepszać funkcji w starym. Zapytasz, kiedy będzie nowe Forum? Nie wiem, prace trwają, ale nie potrafię określić daty.

Pozdrawiam
Marcin
Napisano
Dziękuję za odpowiedź. A czy w takim razie informatyk mógłby uruchomić jakieś opcje umożliwiające wpisywanie wzorów matematycznych? Pierwiastek, potęga, ułamki, nawiasy nad ułamkami. Bo na dobrą sprawę na forum budowlanym powinno dać się operować symbolami lekko bardziej skomplikowanymi niż podstawowe operacje arytmetyczne.
Pozdrowienia
PeZet

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...