Skocz do zawartości

Gniazdka elektryczne w kotłowni


Recommended Posts

Gniazdka są ok 70cm od komina i ok 120-130cm od posadzki gdy już będzie na gotową zrobiona.
Czy w takim miejscu będzie dobrze dla kotła z podajnikiem lub kotła gazowego ? Chodzi oczywiście o podłączenie sterownika, pompek itd itp i o odległość od komina, rury która będzie szła od kotła do komina ?
Link do komentarza
Cytat

MrTomo nie pytałem o ilość icon_smile.gif Tylko czy miejsce jest ok. Czy nie będzie przeszkadzać w montażu, nie będzie niebezpieczeństwa jakiegoś nagrzewania czy coś


Trudno powiedzieć jak nie wiadomo gdzie będzie stał kocioł i jak długa będzie rura?
Będzie na wprost czy pod kątem?.
Jak rura będzie przebiegać w pobliżu gniazdek to oczywiście mogą się stopić, wtedy trzeba ją zaizolować
Link do komentarza
Najważniejsze to aby Ci hydraulik tych kabli nie poszatkował jak będzie instalacje robił. Wysokość jest dobra, a jeżeli coś tam będzie brakować to nie ma problemu bo kabel z pieca też jest dość długi. Od pieca praktycznie idzie jeden przewód do gniazdka 230V.
W kotłowni zamontuj gniazdka bryzgoszczelne.
Link do komentarza
Cytat

można było tak zrobić, że zostawić kabel a potem natynkowe gniazdka zrobić.

wysokość ok, a odlegosć od wejścia spalin do komina?


Zrób te gniazdko w takim miejscu abyś miał do niego bez problemu dostęp.
Link do komentarza
Cytat

W tym miejscu nie będzie do nich problemu. Chodzi mi temperaturę jaka jest przy czopuchu komina/ kotła czy nie będzie to przeszkadzało.


Nie ma problemu. Przecież nie będziesz palił tak aby czopuch był czerwony icon_biggrin.gif Spaliny będą rzędu max 200-300 stopni i to jeszcze chwilowo a nie ciągle więc nie ma mowy o zagrożeniu.
Link do komentarza
Tak , ale chciałem aby nie był izolowany aby ogrzewał trochę kotłownię.

Chyba przesunę w lewo jeszcze z 10-20cm

icon_idea.gif
Cytat

Nie ma problemu. Przecież nie będziesz palił tak aby czopuch był czerwony icon_biggrin.gif Spaliny będą rzędu max 200-300 stopni i to jeszcze chwilowo a nie ciągle więc nie ma mowy o zagrożeniu.



Właśnie o to mi chodziło. Dziękuje
Link do komentarza
Cytat

Przecież można też zostawić zapas kabla i najpierw postawić piec i wtedy będzie jasność gdzie montować gniazdka.


Widać żeś elektryk a nie kominiarz/hydraulik
Takie "ustawianie" 400kg ot tak sobie do zbyt przyjemnych zadań nie należy - aco się zaś tyczy gniazdek - ja mam 1 podwójne (na 2 sterowniki) i 1 na pompę obiegową ( obiegówka na osobnym układzie z zegarem w rozdzielni ).
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
    • Można też sobie zrobić zakwas z buraków, podobno to najlepszy probiotyk. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Podobno lepiej uzupełniać bakterie jogurtem i kefirem niż tylko kiszonkami
    • Na razie obstawiałbym wilgoć. Bardzo prawdopodobne, że obecną tam w wyniku jakiegoś przecieku i zalania stropu. Na pierwszym zdjęciu wygląda to jak plama/zaciek sięgająca dalej od krawędzi ściany, w głąb pomieszczenia.  Żeby coś podpowiedzieć z sensem trzeba mieć informację o tym co jest po drugiej stronie tego stropu i ściany. Płaski dach, strych, to ściana zewnętrzna czy wewnętrzna? Czy jest tam izolacja cieplna i gdzie? Co do rozróżnienia wilgoć czy grzyb, to akurat szczególnie łatwo o zagrzybienie w miejscach zawilgoconych. 
    • Dzień dobry, Wybór między blachodachówką a panelami na rąbek stojący typu „click” często sprowadza się do kompromisu między czasem realizacji a efektem końcowym. Blachodachówka, szczególnie w wersji modułowej, daje się szybko zamontować, co wynika z jej wymiarów, łatwości transportu oraz prostoty w docinaniu i dopasowaniu do połaci. To rozwiązanie szczególnie chętnie wybierane przy inwestycjach, gdzie liczy się tempo prac i ograniczenie kosztów związanych z robocizną. Panele na rąbek wymagają więcej precyzji – zarówno w przygotowaniu podkonstrukcji, jak i w samym montażu. Montaż tych paneli zajmuje więcej czasu i wymaga większego doświadczenia ze strony wykonawcy, ale efekt wizualny oraz szczelność połączeń przewyższają rozwiązania klasyczne. To rozwiązanie często stosowane przy projektach nowoczesnych lub tam, gdzie dach jest mocno wyeksponowany. W praktyce o wyborze powinien decydować nie tylko wygląd, ale też stopień skomplikowania dachu, dostępność ekipy z doświadczeniem w danym systemie oraz oczekiwania inwestora co do trwałości i estetyki. Przy prostych połaciach obie opcje są funkcjonalne, ale przy bardziej wymagających geometrach panele na rąbek mogą wymagać więcej pracy na detalu. ___________________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510 https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...