Skocz do zawartości

Jaki materiał na podjazd?


Wiolcia

Recommended Posts

Szukam fajnego materiału na podjazd. Czy można na nim ułożyć płyty nawierzchniowe? Chodzi o takie ładne betonowe płyty, trochę ozdobne (z fakturą kamienia). Będą na tarasie i ścieżkach. Fajnie by było, jakby podjazd był tym samym wykończony (i chyba będzie).

Myślicie, że nie popękają? Bo nie wiem, czy zależy to od samych płyt, czy od tego, co pod nimi się znajdzie.

Pozdrawiam!
Link do komentarza
Zbrojone płyty na pewno byłyby mocne, ale nie jestem co do nich przekonana, bo trochę mi się nie podobają... Poza tym nie jestem pewna czy wygodnie się będzie po nich chodzić.

Na nawierzchnię będą wjeżdżać głównie dwa samochody osobowe.
Podjazd powinien się łączyć wizualnie ze ścieżkami w płyt tarasowych a'la kamienne...
Link do komentarza
Cytat

Szukam fajnego materiału na podjazd. Czy można na nim ułożyć płyty nawierzchniowe? Chodzi o takie ładne betonowe płyty, trochę ozdobne (z fakturą kamienia). Będą na tarasie i ścieżkach. Fajnie by było, jakby podjazd był tym samym wykończony (i chyba będzie).

 

 


Płyty tarasowe nie nadają się do wykańczania podjazdów. Z powodzeniem można je za to stosować na wszelkich ogrodowych traktach dla pieszych.

Na nawierzchnię podjazdu doskonale nadają się wspomniane ażurowe płyty ze zbrojonego betonu. Jednak ich grubość powinna wynosić przynajmniej 10 cm (cieńszych płyt używa się do umacniania skarp i brzegów zbiorników wodnych). Obecnie mają one rozmaite wzornictwo (różne kolory i kształty prześwitów - kwadratowe, okrągłe). Niektóre wyroby mają prześwity o nieregularnych kształtach - po ułożeniu przypominają bruk kamienny. Wolne miejsca obsypuje się ozdobnym kruszywem albo żyzną ziemią i sieje trawę.

Odpowiedni będzie też oczywiście bruk betonowy i kamienny (grubość elementów musi wynosić co najmniej 6 cm) oraz klinkierowy (grubość 5,2 cm). W przypadku nawierzchni, po której będą poruszać się ciężkie pojazdy ciężarowe, kostka powinna mieć 8-10 cm grubości.

 

 

Link do komentarza
Coś takiego mnie przekonuje. To są podobno betonowe płyty na podjazd, a wyglądają trochę jak kamienie. Nigdzie wcześniej się z tym nie spotkałam (a może nie zwróciłam uwagi że to płyty icon_smile.gif
https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrod/aktualnosci/14371-plyty-kamienia-sjenenskiego-firmy-bruk-bet



Pierwotnie chodziło mi o taką nawierzchnię - w stylu tarasowym.
Edytowano przez Wiolcia (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Coś takiego mnie przekonuje. To są podobno betonowe płyty na podjazd, a wyglądają trochę jak kamienie. Nigdzie wcześniej się z tym nie spotkałam (a może nie zwróciłam uwagi że to płyty icon_smile.gif
https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrod/aktualnosci/14371-plyty-kamienia-sjenenskiego-firmy-bruk-bet



Pierwotnie chodziło mi o taką nawierzchnię - w stylu tarasowym.



Ten kamień sjeneśki wygląda super. icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Jak ze żwiru zrobić podjazd? Wystarczy wysypać żwir na ubitą ziemię? Podjazd nie będzie się rozjeżdżał?



Aby nawierzchnia z kruszywa była wystarczająco wytrzymała i mogła pełnić funkcję podjazdu do garażu, musi być wykonana z kilku warstw materiału o różnym uziarnieniu – im wyżej, tym drobniejszy. Wykop pod podjazd powinien mieć głębokość 30–40 cm (jeśli grunt na działce jest dobrze przepuszczalny, wykop może być nieco płytszy – 15–30 cm – a podbudowa cieńsza). Na dnie dołu warto rozłożyć geowłókninę, a następnie ułożyć tłuczeń (ok. 20 cm warstwa), gruby żwir lub grys (warstwa grubości ok. 10 cm) oraz wierzchnią, ok. 5 cm warstwę z miału kamiennego lub żwiru (np. dekoracyjnego).

Pamiętajmy, że nawierzchni nie należy wykańczać kruszywem z miękkich skał (marmuru, dolomitu) i pokruszonymi cegłami, ponieważ się pylą. Nieodpowiedni będzie też żwir rzeczny, bo źle się klinuje, co utrudni poruszanie się po podjeździe.

Układając kolejne warstwy, trzeba polewać je wodą i ubijać zagęszczarką wibracyjną tak długo, aż podłoże przestanie ustępować pod naciskiem urządzenia.
Link do komentarza
Ja zrobiłem błąd i w starym domu położyłem płytki nieszlifowane - zimą można bybło się zabić :/ Teraz mam kostkę brukową z ozdobnym trawnikiem i wygląda to o wiele lepiej niż płytki podjazdowe.
Link do komentarza
Cytat

Jak ze żwiru zrobić podjazd? Wystarczy wysypać żwir na ubitą ziemię? Podjazd nie będzie się rozjeżdżał?


Też się nad tym zastanawiam. Czy taki żwir po prostu nie zostanie wbity w ziemię? Może trzeba zrobić utwardzone podłoże, a dopiero na to żwir. Mam co prawda w ogródku ścieżki wysypane Kamienną Korą Bruk-Betu, ale nie sa narazone na duży nacisk tak jak podjazd.
Link do komentarza
Tak jak już wcześniej napisałam - pod nawierzchnię podjazdu zdecydowanie zaleca się solidną podbudowę. Dopiero na to warstwa wierzchnia/wykończeniowa. icon_smile.gif

Ładnie wygląda jasne kruszywo dekoracyjne.
Popularna kostka brukowa też się sprawdzi - dziś mamy naprawdę duży wybór bruku - ciekawe wzory, faktury. Kostka betonowa może nieźle imitować kamienną czy też bruk drewniany.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Zgadzam się ze zdaniem odnośnie kostki brukowej - dzisiejsze wzory robią 3x te, które jeszcze były dostępne 5 czy 10 lat temu, a zwracam uwagę szczególną na większego formatu płyty betonowe - eleganckie wielkomiejskie wykończenie.



Ale masz na myśli płyty betonowe, które mogą być na podjazd? Jakie konkretnie?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Ja polecam kostkę płukaną - z kruszywem na wierzchu - nie poslizniesz się niej i ladnie wyglada. I trwala jest.



Nono, szczerze mówiąc masz rację, mnie się podoba, patrząc na zdjęcia w Googlach kostka Creativ odpowiada takim wymogom. Generalnie kostka z gładką powierzchnią też nie jest jakoś specjalnie śliska, płukana jednak całkiem fajnie wygląda. Tylko czy nie przyjmuje brudu bardziej niż zwykła, gładka powierzchnia?
Link do komentarza
Raz w roku to nawet nie minimum. Jak tylko pewnie śniegi stopnieją to już będę się brał za myjkę ciśnieniową. W ciągu ciepłego okresu w roku staram się wyczyścić podjazd i ścieżki raz na dwa miesiące, niemniej warstwa w rodzaju hydrostopu utrudnia wnikanie brudu w pory kostki.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Ja używałem kostki brukowej Tibet Dark Grey. Wcześniej miałem bardzo długo betonowy podjazd do garażu, ale niestety warunki i deszcz i wiatr spowodowały, że beton popękał, poodpadała wierzchnia część i utworzyły się dziury. Musiałem go skuć bo raz, że wyglądało to brzydko, a dwa, że dziury robiły się coraz głębsze..

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 6 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
  • 8 miesiące temu...

U mnie jest zwykła kostka brukowa:D Jest solidna, wytrzymała, a do tego fajnie wygląda, można zawsze jakieś ciekawe wzory ułożyć, dobrać kolor. Mój teść miał beton na podjeździe i nie wyglądał za ciekawie, kruszył się, powstały dziury i w końcu sam postanowił ułożyć kostkę na podjeździe.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...